PONTIAC G5 2007-2010

General Motors zdał sobie sprawę, że sprzedaż Chevroleta Cobalt wyłącznie pod marką bow-tie może nie być najlepszym pomysłem, dlatego w 2007 roku zmienił jego nazwę na Pontiac G5 Coupe.

Chevrolet wprowadził model Cobalt jako następcę Cavaliera w 2004 roku, oferując go w wersjach cztero- i dwu-drzwiowej. Pontiac nie był zbyt chętny do zdobycia segmentu kompaktowych coupe. W końcu była to marka z wyższej półki w porównaniu do marki nastawionej na flotę, jaką jest Chevrolet. Jednak w 2005 roku Pontiac zaczął sprzedawać Cobalt jako przemianowany Pursuit w Kanadzie. W 2007 roku wprowadził model G5 w Stanach Zjednoczonych.

Jego coupe’owa sylwetka była inspirowana europejskim kuzynem, Opel Astra Coupe, z podobnym kształtem dachu. Łezkowate reflektory miały kierunkowskazy w górnych rogach, podczas gdy zderzak był owinięty wokół i posiadał podzielony grill Pontiac z pionowym prętem pośrodku. Na dolnej części dodano trapezoidalny grill z poziomymi żebrami. Światła tylne znalazły swoje miejsce z tyłu nadkoli, bez dodatkowych lamp na klapie bagażnika. Dzięki temu było taniej.

Wewnątrz producent zainstalował fotele kubełkowe z przodu, z dodatkowym wsparciem po bokach. G5 miał prostą, niemal nudną, konstrukcję deski rozdzielczej oraz kierownicę, która wyglądała jakby została przeniesiona z Opla/Vauxhalla i opatrzona logo Pontiac. Producent umieścił białe wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wskaźnik paliwa na górze panelu instrumentów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.