PONTIAC G6 Convertible 2006-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PONTIAC G6 Convertible 2006-2008

Przejdź do galerii zdjęćPONTIAC G6 Convertible 2006-2008

Kabriolet G6 zadebiutował na rynku w 2006 roku, w tym samym czasie, kiedy wprowadzono również wersję coupe G6.

Kabriolet G6 nadal nadawał się do użytku rodzinnego, jednak najbardziej wyróżniającym się elementem był składany twardy dach, który można było otworzyć lub zamknąć w mniej niż 30 sekund, wszystko za pomocą jednego przycisku.

Podczas gdy w 2004 roku wersja sedan została całkowicie odmieniona, w tym z nową nazwą G6, sprzedawała się raczej słabo z powodu licznych problemów, z jakimi musiała się zmierzyć. W jakiś sposób Pontiac musiał włożyć wiele wysiłku, aby przyciągnąć uwagę klientów nową wersją, czy to coupe, czy kabrioletem.

Kabriolet był dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: GT i GTP.

Standardowy silnik, który napędzał coupe, to jednostka GM o pojemności 3.9 litra, V6, która rozwijała 240 KM i 241 funtów stopy momentu obrotowego.

Silnik współpracował z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, jednak nie było dodatkowych kosztów za wybór 6-biegowej skrzyni manualnej.

G6 mógł osiągnąć prędkość 100 km/h w mniej niż 7 sekund, co pasowało do jego sportowego wyglądu. Sportowe zawieszenie, w które był wyposażony G6, sprawiało, że coupe było łatwe w prowadzeniu.

Coupe mogło pomieścić 4 osoby, w konfiguracji 2+2. Patrząc z zewnątrz, przestrzeń z tyłu mogła wydawać się ciasna, jednak w środku pasażerowie z tyłu mogli cieszyć się dłuższą i wygodniejszą jazdą.

Dzięki opcjonalnemu pakietowi skórzanemu, wnętrze zostało wykończone skórą w dwóch kolorach, z doskonałym dopasowaniem i jakością materiałów w całej kabinie.

 Pontiac G6 to samochód średniej wielkości, który zadebiutował w 2005 roku. Wykorzystuje platformę GM Epsilon, dzieląc ją z Chevroletem Malibu, Saabem 9-3, Saturnem Aura, Oplem Vectra oraz Cadillakiem BLS. G6 został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 2004 roku i stanowił zastępstwo dla Pontiaca Grand Am (który wcześniej dzielił platformę i komponenty z Oldsmobile Alero). Obecnie przypomina Mitsubishiego Galanta oraz Forda Fuzję.

Wprowadzenie G6 na rynek było dużą akcją promocyjną: 276 samochodów zostało rozdanych widzom programu The Oprah Winfrey Show podczas premiery sezonu jesiennego w 2004 roku. Ta promocja przyciągnęła międzynarodową uwagę, przynosząc szacunkowo 110 milionów dolarów w reklamie i umieszczając G6, wcześniej mało znaną nazwę, na listach zakupowych wielu klientów.

Mimo że G6 był nowością dla publiczności, w wielu aspektach można go uznać za szóstą generację Grand Am (gdzie G6 oznacza szóstą generację Grand Am), mimo że ta nazwa została wycofana. W ciągu roku nowy samochód stał się 11. najlepiej sprzedającym się autem w Stanach Zjednoczonych (2005) i zdobył kilka nagród branżowych przyznawanych przez konsumentów od JD Power (APEAL), Strategic Vision („Total Quality” i „Delight”) oraz został polecanym zakupem przez Consumer Reports. Został także uznany za Samochód Roku przez hiszpański magazyn Automundo. Pontiac wprowadził wersję kabrioletu G6 na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2005 roku. Kabriolet G6 zaczął pojawiać się u dealerów wiosną 2006 roku. Cena wyjściowa dla wersji GT wynosiła 28 490 dolarów, podczas gdy GTP zaczynał się od 29 990 dolarów. Na początku był to najtańszy składany twardy dach dostępny na amerykańskim rynku.

Dostępne inne wersje nadwozia to coupe i sedan. W wydaniu z 22 maja 2006 roku, czasopismo Time umieściło G6 na liście dwóch samochodów, obok Buicka Terraza, które „nie mają przyszłości”. Time dodało, że „GM nie skorzystał z pozytywnych recenzji G6 dotyczących stylu wnętrza i układu napędowego. Opóźnił wprowadzenie tańszej, czterocylindrowej wersji, a także coupe i kabrioletu. Sprzedaż obecnie zależy od zachęt i umów flotowych.”

Fabryka

Pontiac G6 zastąpił Pontiaca Grand Am, którego produkcję zakończono 2 maja 2005 roku, gdy zamknięto 100-letnią fabrykę montażową w Lansing w stanie Michigan. Większość z 3 500 pracowników, których to dotknęło, zostanie przeniesiona do nowej fabryki montażowej w Delta Township w Michigan pod koniec 2006 roku. G6 produkowany jest w fabryce montażowej w Orion Township w Michigan.

Silnik

Podstawowy model G6 wyposażony jest w standardowy silnik czterocylindrowy 2.4 L Ecotec.

Model GT wyposażony jest w silnik 3.5 L LX9, który generuje 201 KM (150 kW) i 222 ft·lbf (301 N·m) momentu obrotowego. To był jedyny silnik dostępny w rocznikach 2005 i 2006. Model 2007 ma silnik 3.5 L LZ4.

Nowością w 2006 roku, model G6 GTP wyposażony jest w silnik 3.9 L LZ9, generujący 240 KM (179 kW) i 241 ft·lbf (327 N·m) momentu obrotowego.

3.9L V6 4AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3880 Cm3
Moc179 Kw @ 6000 Rpm
240 Hp @ 6000 Rpm
240 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy245 Lb-Ft @ 2800 Rpm
332 Nm @ 2800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R18
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Pojemność bagażnika5.8/1.8 Cuft (164 L)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2264.2 G/Km

2.4L 4AT (167 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2376 Cm3
Moc124 Kw @ 6300 Rpm
167 Hp @ 6300 Rpm
166 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4500 Rpm
220 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Pojemność bagażnika5.8/1.8 Cuft (164 L)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2199.9 G/Km

3.5L V6 4AT (201 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc149 Kw @ 5600 Rpm
201 Hp @ 5600 Rpm
200 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy223 Lb-Ft @ 3200 Rpm
302 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Pojemność bagażnika5.8/1.8 Cuft (164 L)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2211.8 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.