Kabriolet G6 zadebiutował na rynku w 2006 roku, w tym samym czasie, kiedy wprowadzono również wersję coupe G6.
Kabriolet G6 nadal nadawał się do użytku rodzinnego, jednak najbardziej wyróżniającym się elementem był składany twardy dach, który można było otworzyć lub zamknąć w mniej niż 30 sekund, wszystko za pomocą jednego przycisku.
Podczas gdy w 2004 roku wersja sedan została całkowicie odmieniona, w tym z nową nazwą G6, sprzedawała się raczej słabo z powodu licznych problemów, z jakimi musiała się zmierzyć. W jakiś sposób Pontiac musiał włożyć wiele wysiłku, aby przyciągnąć uwagę klientów nową wersją, czy to coupe, czy kabrioletem.
Kabriolet był dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: GT i GTP.
Standardowy silnik, który napędzał coupe, to jednostka GM o pojemności 3.9 litra, V6, która rozwijała 240 KM i 241 funtów stopy momentu obrotowego.
Silnik współpracował z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów, jednak nie było dodatkowych kosztów za wybór 6-biegowej skrzyni manualnej.
G6 mógł osiągnąć prędkość 100 km/h w mniej niż 7 sekund, co pasowało do jego sportowego wyglądu. Sportowe zawieszenie, w które był wyposażony G6, sprawiało, że coupe było łatwe w prowadzeniu.
Coupe mogło pomieścić 4 osoby, w konfiguracji 2+2. Patrząc z zewnątrz, przestrzeń z tyłu mogła wydawać się ciasna, jednak w środku pasażerowie z tyłu mogli cieszyć się dłuższą i wygodniejszą jazdą.
Dzięki opcjonalnemu pakietowi skórzanemu, wnętrze zostało wykończone skórą w dwóch kolorach, z doskonałym dopasowaniem i jakością materiałów w całej kabinie.
Pontiac G6 to samochód średniej wielkości, który zadebiutował w 2005 roku. Wykorzystuje platformę GM Epsilon, dzieląc ją z Chevroletem Malibu, Saabem 9-3, Saturnem Aura, Oplem Vectra oraz Cadillakiem BLS. G6 został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 2004 roku i stanowił zastępstwo dla Pontiaca Grand Am (który wcześniej dzielił platformę i komponenty z Oldsmobile Alero). Obecnie przypomina Mitsubishiego Galanta oraz Forda Fuzję.
Wprowadzenie G6 na rynek było dużą akcją promocyjną: 276 samochodów zostało rozdanych widzom programu The Oprah Winfrey Show podczas premiery sezonu jesiennego w 2004 roku. Ta promocja przyciągnęła międzynarodową uwagę, przynosząc szacunkowo 110 milionów dolarów w reklamie i umieszczając G6, wcześniej mało znaną nazwę, na listach zakupowych wielu klientów.
Mimo że G6 był nowością dla publiczności, w wielu aspektach można go uznać za szóstą generację Grand Am (gdzie G6 oznacza szóstą generację Grand Am), mimo że ta nazwa została wycofana. W ciągu roku nowy samochód stał się 11. najlepiej sprzedającym się autem w Stanach Zjednoczonych (2005) i zdobył kilka nagród branżowych przyznawanych przez konsumentów od JD Power (APEAL), Strategic Vision („Total Quality” i „Delight”) oraz został polecanym zakupem przez Consumer Reports. Został także uznany za Samochód Roku przez hiszpański magazyn Automundo. Pontiac wprowadził wersję kabrioletu G6 na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2005 roku. Kabriolet G6 zaczął pojawiać się u dealerów wiosną 2006 roku. Cena wyjściowa dla wersji GT wynosiła 28 490 dolarów, podczas gdy GTP zaczynał się od 29 990 dolarów. Na początku był to najtańszy składany twardy dach dostępny na amerykańskim rynku.
Dostępne inne wersje nadwozia to coupe i sedan. W wydaniu z 22 maja 2006 roku, czasopismo Time umieściło G6 na liście dwóch samochodów, obok Buicka Terraza, które „nie mają przyszłości”. Time dodało, że „GM nie skorzystał z pozytywnych recenzji G6 dotyczących stylu wnętrza i układu napędowego. Opóźnił wprowadzenie tańszej, czterocylindrowej wersji, a także coupe i kabrioletu. Sprzedaż obecnie zależy od zachęt i umów flotowych.”
Fabryka
Pontiac G6 zastąpił Pontiaca Grand Am, którego produkcję zakończono 2 maja 2005 roku, gdy zamknięto 100-letnią fabrykę montażową w Lansing w stanie Michigan. Większość z 3 500 pracowników, których to dotknęło, zostanie przeniesiona do nowej fabryki montażowej w Delta Township w Michigan pod koniec 2006 roku. G6 produkowany jest w fabryce montażowej w Orion Township w Michigan.
Silnik
Podstawowy model G6 wyposażony jest w standardowy silnik czterocylindrowy 2.4 L Ecotec.
Model GT wyposażony jest w silnik 3.5 L LX9, który generuje 201 KM (150 kW) i 222 ft·lbf (301 N·m) momentu obrotowego. To był jedyny silnik dostępny w rocznikach 2005 i 2006. Model 2007 ma silnik 3.5 L LZ4.
Nowością w 2006 roku, model G6 GTP wyposażony jest w silnik 3.9 L LZ9, generujący 240 KM (179 kW) i 241 ft·lbf (327 N·m) momentu obrotowego.