PONTIAC G6 Convertible 2008-2010
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFanKa92 - ocena: 3/5

"G6 to przyjemny kabriolet, ale ma swoje wady. Silnik mógłby być mocniejszy, a jakość wnętrza jest przeciętna. Poza tym, wygląda całkiem nieźle na drodze."

PONTIAC G6 Convertible 2008-2010

Przejdź do galerii zdjęćPONTIAC G6 Convertible 2008-2010

G6 był najważniejszym modelem w ofercie Pontiac od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku, będąc najlepiej sprzedającym się samochodem amerykańskiego producenta.

Co jakiś czas, producent samochodów musiał aktualizować swoje produkty, aby utrzymać wyniki sprzedaży na odpowiednim poziomie. G6 nie potrzebował modernizacji, aby sprzedawać się lepiej. Już zajmował pierwsze miejsce w rankingach sprzedaży Pontiac, ale po pięciu latach od swojego debiutu oraz trudnym okresie światowego kryzysu finansowego, który doprowadził do zwolnień i uszczuplenia kont bankowych, konieczne było, aby zachować konkurencyjność.

W przypadku wersji kabriolet, Pontiac nie mógł, lub nie chciał użyć nazwy coupe-kabriolet, ponieważ taki był ten samochód. Jego chowany twardy dach mógł zniknąć na dotyk przycisku lub zakryć kabinę w ten sam sposób. Zespół projektowy wykonał doskonałą pracę, a samochód wyglądał świetnie zarówno z dachem w górze, jak i w dół, co nie było łatwym zadaniem.

Pontiac poprawił wnętrze i materiały w odświeżonej wersji, aby przyciągnąć klientów do salonów. Choć pojazd zapewniał wystarczająco dużo miejsca dla czterech przeciętnie zbudowanych dorosłych, wsiadanie i wysiadanie bez potykania się o pas bezpieczeństwa to zupełnie inna sprawa. Po zajęciu miejsca jazda była przyjemna. Zaokrąglona deska rozdzielcza i ulepszony system audio rzeczywiście podnosiły nastrój i pozwalały pasażerom myśleć o czymś innym niż giełda.

Pod maską, Pontiac postawił na sprawdzone rozwiązania, instalując silnik V6 o pojemności 3.9 litra, który zastąpił starszą jednostkę 3.5-litrową. Nie tylko dostarczył większą moc, ale także był bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa.

Pontiac ogłosił, że w nowy rok wkracza z odświeżonym wyglądem swojej najlepiej sprzedającej się linii samochodów G6 klasy średniej. Dodatkowe opcje oszczędzające paliwo, bardziej agresywna stylizacja nadwozia oraz nowoczesny panel instrumentów wyróżniają model Pontiac G6 z roku 2009.5, który zacznie zjeżdżać do dealerów w styczniu 2009 roku.

„Pontiac G6 zawsze był jednym z naszych najważniejszych modeli i od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku, pozostaje naszym numerem jeden,” powiedziała Susan Docherty, wiceprezydent ds. marki Buick-Pontiac-GMC. „Jako najbardziej kompletny zestaw samochodów klasy średniej dostępny na rynku, nowe ulepszenia na rok 2009 jeszcze bardziej umocnią reputację G6 jako pojazdu o sportowym stylu i prowadzeniu, nie rezygnując przy tym z wartości i efektywności paliwowej.”

Wszystkie modele Pontiac G6, w tym sedany, coupe i kabriolety, otrzymują aktualizacje wnętrza. Modele Pontiac G6 GXP o unikalnym stylu nie będą miały wpływu na zmiany w nadwoziu ani w układzie napędowym.

Nowe opcje napędowe

Po raz pierwszy, coupe Pontiac G6 będzie dostępne z silnikiem Ecotec 2.4L o mocy 164 KM, który oszczędza paliwo. Połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, nowy zestaw napędowy w coupe osiągnie tę samą efektywność paliwową wynoszącą 33 mile na galon, co obecny sedan Pontiac G6. Dodatkowo, ma nowy system ręcznej zmiany biegów TAPshift z kontrolkami umieszczonymi na kierownicy.

W rejonach, gdzie dostępne są paliwa etanolowe E85, wersja FlexFuel z silnikiem V6 3.5L o mocy 219 KM będzie dostępna jako bezpłatna alternatywa dla standardowego silnika 3.5L we wszystkich wersjach nadwozia.

Opcjonalny silnik V6 3.9L o mocy 222 KM dla kabrioletu Pontiac G6 pozostaje bez zmian, podobnie jak standardowy silnik V6 3.6L o mocy 252 KM we wszystkich modelach GXP.

Sportowa stylizacja nadwozia

Inspirowany sportowym przodem nowego sedana Pontiac G8, nowy przód G6 ma chromowane elementy otaczające charakterystyczny podwójny kratkowy grill Pontiac. Ten sam wzór kratki przeniesiono na zaktualizowany dolny spoiler.

Nowe są też zaktualizowane reflektory z przezroczystymi soczewkami parkowymi/zmiany kierunku oraz pomarańczowymi lampami, lusterka w kolorze nadwozia i malowane boczne panele w sedanach i coupe. Zaktualizowany spojler jest dostępny dla podstawowych modeli sedanów i jest standardem w modelach GT.

Nowe tylne zderzaki, unikalne dla sedana oraz coupe/kabrioletu, umożliwiają zarówno pojedynczy, jak i podwójny wydech, a także mają większe końcówki wydechowe.

17-calowe chromowane osłony kół są teraz standardowo wyposażone we wszystkich czterocylindrowych sedanach i coupe z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Zaktualizowane 17-calowe koła będą standardem w popularnym pakiecie Sun-and-Sound.

Odświeżone wnętrze

Zaktualizowana centralna konsola to najbardziej zauważalna zmiana we wnętrzu modelu Pontiac G6 z roku 2009.5, oferująca nowe sterowanie HVAC oraz zaktualizowane radio AM/FM/CD/MP3 z gniazdem do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku. Centrum informacji dla kierowcy zostało przeniesione do zespołu wskaźników, który również został wzbogacony o nowe grafiki i oświetlenie.

Model Pontiac G6 z roku 2009.5 skorzysta również z zintegrowanych możliwości infotainment w opcjonalnym pakiecie komunikacyjnym MY LINK od GM. MY LINK łączy system audio, telefon Bluetooth, radio satelitarne XM oraz funkcje nawigacji OnStar w jednym prostym pakiecie. Zawiera zaktualizowany system radiowy z gniazdem USB, umożliwiający bezpośrednie sterowanie różnymi przenośnymi odtwarzaczami muzyki, a także oferuje pełny roczny dostęp do usług radia XM oraz usług Directions and Connections od OnStar.

Inne zmiany we wnętrzu obejmują nowe ciemne satynowe elementy wykończeniowe na kierownicy, panelach drzwiowych i tablicy przestawnej. Nowe dwukolorowe fotele w połączeniu czerni i jasnego taupe będą dostępne w wersji materiałowej lub skórzanej we wszystkich modelach, oferując alternatywę dla standardowych czarnych foteli. Nowy opcjonalny pakiet skórzany w kolorze czarnym-tytanowym jest również dostępny we wszystkich modelach GT i GXP.

Ceny

Ceny nowego coupe Pontiac G6 z silnikiem czterocylindrowym i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów zaczynają się od 22 890 USD, w tym 670 USD opłat za transport i fracht (DFC). Porównywalnie wyposażony sedan Pontiac G6 zaczyna się od 23 875 USD.

Sedan Pontiac G6 z silnikiem FlexFuel 3.5L, zdolny do działania na E85, zaczyna się od 24 125 USD, a coupe GT od 25 280 USD. Kabriolet Pontiac G6 z twardym, składanym dachem zaczyna się od 32 970 USD.

Specjalna oferta na bazowy sedan Pontiac G6 z pakietem standardowego wyposażenia rozpoczyna się od 19 945 USD.

3.5L V6 4AT (219 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3510 Cm3
Moc163.3 Kw @ 5800 Rpm
222 Hp @ 5800 Rpm
219 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 3200 Rpm
340 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.6 In (1793 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika12.6 Cuft (357 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3856 Lbs (1749 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.9L V6 4AT (222 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3880 Cm3
Moc165.5 Kw @ 5600 Rpm
225 Hp @ 5600 Rpm
222 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy238 Lb-Ft @ 4000 Rpm
323 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R18
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.6 In (1793 Mm)
Wysokość56.7 In (1440 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika12.6 Cuft (357 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3865 Lbs (1753 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4751 Lbs (2155 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.