PONTIAC G6 Coupe 2008-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PONTIAC G6 Coupe 2008-2010

Przejdź do galerii zdjęćPONTIAC G6 Coupe 2008-2010

Wprowadzony w 2004 roku jako model na rok 2005, Pontiac G6 zbudowany był na platformie GM Epsilon, stosowanej w Chevrolet Malibu, Saabie 9-3 oraz innych pojazdach GM.

W 2008 roku Pontiac zaktualizował model G6 Coupe, koncentrując się na detalach kosmetycznych i dodatkowym wyposażeniu standardowym.

Pod względem estetyki, stylowy coupe zyskał teraz chromowane obramowania dla podwójnego, kompozytowego grilla, zmienione reflektory oraz lusterka w kolorze nadwozia, zamiast starych czarnych.

Wewnątrz, zaktualizowana konsola centralna była jednym z najważniejszych ulepszeń ergonomicznych. Wyposażona w przejrzyste przyciski i sterowanie, a centrum informacji znalazło swoje miejsce w zegarze, na dole wskaźników. GM poprawił łączność, wprowadzając opcjonalny system My Link, który integrował Bluetooth, system audio, system nawigacji OnStar oraz radio satelitarne XM. Inne aktualizacje wnętrza obejmowały nową ciemną satynową niklową okleinę na kierownicy, panelach drzwiowych oraz na płycie zmiany biegów. W 2008 roku dostępne stały się nowe tapicerki skórzane lub materiałowe w dwóch kolorach.

Pontiac G6 Coupe był dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych: GT i GXP. Wersja GT obejmowała 17-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację, tempomat, bezkluczykowy dostęp, system bezkluczykowy, silnik V-6, zmodyfikowane zawieszenie oraz światła przeciwmgielne i 8-głośnikowy system audio Monsoon.

Z pakietem premium GT coupe oferowało skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane przednie siedzenia. Najwyższa wersja GXP zawierała funkcje pakietu premium GT oraz większy silnik V6, a także automatyczną klimatyzację.

Pontiac ogłosił, że w nowy rok wchodzi z odświeżonym wyglądem swojego najlepiej sprzedającego się modelu G6 – pojazdu klasy średniej. Nowe opcje napędu oszczędzające paliwo, bardziej agresywna stylistyka zewnętrzna oraz smukły nowy panel instrumentów to wyróżniki modelu Pontiac G6 2009.5, który zacznie pojawiać się w salonach w styczniu 2009 roku.

„Pontiac G6 od zawsze był jednym z naszych najważniejszych modeli i od momentu debiutu w 2004 roku jest najczęściej sprzedawanym samochodem marki Pontiac,” powiedziała Susan Docherty, wiceprezydent Buick-Pontiac-GMC. „Jako najpełniejsza rodzina pojazdów klasy średniej dostępnych na rynku, nowe ulepszenia z 2009 roku jeszcze bardziej wzmocnią reputację G6 jako pojazdu o sportowym stylu i prowadzeniu, nie rezygnując przy tym z wartości i efektywności paliwowej.”

Wszystkie modele Pontiac G6, w tym sedany, coupe i kabriolety, otrzymają ulepszenia wnętrza. Unikalnie stylizowane modele Pontiac G6 GXP nie zostaną dotknięte zmianami w zakresie wyglądu zewnętrznego ani napędu.

Nowe opcje napędu

Po raz pierwszy, coupe Pontiac G6 będzie dostępne z silnikiem Ecotec o pojemności 2.4L, czterocylindrowym, oszczędzającym paliwo, o mocy 164 koni mechanicznych. Połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, nowy zestaw napędowy coupe osiąga tę samą efektywność paliwową 33 mil na galon, co obecny sedan Pontiac G6 i również zawiera nowy system ręcznej zmiany biegów TAPshift z kontrolkami zamontowanymi na kierownicy.

W miejscach, gdzie paliwo na bazie etanolu E85 jest łatwo dostępne, wersja FlexFuel z silnikiem V6 o mocy 219 koni mechanicznych i pojemności 3.5L będzie dostępna jako alternatywa bez dodatkowych kosztów dla standardowego silnika 3.5L we wszystkich stylach nadwozia.

Opcjonalny silnik V6 o mocy 222 koni mechanicznych i pojemności 3.9L dla kabrioletu Pontiac G6 pozostaje bez zmian, podobnie jak standardowy silnik V6 o mocy 252 koni mechanicznych i pojemności 3.6L we wszystkich modelach GXP.

Sportowa stylistyka zewnętrzna

Zainspirowany sportowym przodem nowego sedana wydajnościowego Pontiac G8, nowy przód G6 wyposażony jest w chromowane otoczenie charakterystycznej siatki grille z podwójnym portem. Ten sam wzór siatki został zastosowany w zaktualizowanej dolnej osłonie powietrznej.

Nowością jest również zmieniony projekt reflektorów z przezroczystymi soczewkami do parkowania/skręcania i lampami pomarańczowymi, lusterka w kolorze nadwozia oraz malowane progi w sedanach i coupe. Zaktualizowany spojler jest dostępny dla podstawowych modeli sedanów i jest standardem w modelach GT.

Nowe tylne elementy unikalne dla sedanów oraz coupe/kabrioletów przystosowane są do pojedynczej i podwójnej rury wydechowej, a także większych końcówek wydechowych.

17-calowe chromowane osłony kół są teraz standardem w wszystkich czterocylindrowych, sześciobiegowych automatycznych sedanach i coupe. Zaktualizowane 17-calowe koło będzie standardem w popularnym pakiecie Sun-and-Sound.

Odświeżone wnętrze

Zmieniona środkowa konsola to najbardziej oczywiste ulepszenie wnętrza modelu Pontiac G6 2009.5, wyposażona w nowoczesne sterowanie klimatyzacją oraz zaktualizowane radio AM/FM/CD/MP3 z gniazdem pomocniczym. Centrum informacji dla kierowcy zostało przeniesione do zespołu wskaźników, który również został wzbogacony o nowe grafiki i oświetlenie.

Pontiac G6 2009.5 skorzysta również z zintegrowanych możliwości infotainment w opcjonalnym pakiecie komunikacyjnym MY LINK od GM. MY LINK integruje system audio, telefon Bluetooth, radio satelitarne XM oraz funkcje nawigacji OnStar w jednym prostym pakiecie. Zawiera ulepszony system radiowy z portem USB, umożliwiający bezpośrednią kontrolę różnych przenośnych odtwarzaczy muzycznych, a także oferuje pełny rok usługi zarówno radia XM, jak i Directions and Connections od OnStar.

Inne zmiany we wnętrzu obejmują nowe ciemne akcenty wykończenia w kolorze niklu na kierownicy, panelach drzwiowych i płycie zmiany biegów. Nowe, dwukolorowe siedzenia w kombinacji kolorów heban i jasny taupe są dostępne zarówno w tkaninie, jak i skórze dla wszystkich modeli, oferując alternatywę dla standardowych siedzeń w kolorze hebanowym. Nowy opcjonalny pakiet skórzanych siedzeń w kolorze hebanowo-tytanowym jest również dostępny we wszystkich modelach GT i GXP.

Ceny

Ceny nowego coupe Pontiac G6 z czterocylindrowym silnikiem i sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów zaczynają się od 22 890 dolarów, w tym 670 dolarów opłat za transport i fracht (DFC). Porównywalnie wyposażony sedan Pontiac G6 zaczyna się od 23 875 dolarów.

Sedan Pontiac G6 z silnikiem FlexFuel 3.5L, zdolnym do pracy na E85, zaczyna się od 24 125 dolarów, a coupe GT zaczyna się od 25 280 dolarów. Kabriolet Pontiac G6 z chowanym twardym dachem 2009.5 zaczyna się od 32 970 dolarów.

Specjalny sedan Pontiac G6 w wersji podstawowej z standardowym wyposażeniem zacznie się od 19 945 dolarów.

3.5L V6 GT 4AT (219 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3510 Cm3
Moc163.3 Kw @ 5800 Rpm
222 Hp @ 5800 Rpm
219 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy220 Lb-Ft @ 4000 Rpm
298 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R17
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3415 Lbs (1549 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.5L V6 GXP 6AT (252 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3564 Cm3
Moc188.3 Kw @ 6300 Rpm
256 Hp @ 6300 Rpm
253 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 3200 Rpm
340 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.9 Galony (64.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/50 R18
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3488 Lbs (1582 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.