Wyprodukowany w Australii przez fabrykę Holden, Pontiac G8 przekroczył oceany i trafił do Ameryki, próbując ożywić dawną, świetną markę.
Lecz wkrótce uderzyła kryzys finansowy, a cała marka wyginęła, zanim klienci mogli cieszyć się tym inspirowanym muscle carami czterodrzwiowym sedanem pochodzącym z Australii, Europy i Ameryki. Auto zbudowano na starszej platformie, która była wykorzystywana w Europie dla Opla i Vauxhalla, w Australii dla Holdena Commodore, a w USA dla G8. Tak naprawdę był to produkt inżynieryjny markowy.
Wygląd zewnętrzny samochodu nie przypominał zwykłego sedana rodzinnego, mimo że świetnie sprawdzał się w tej roli. Przednia część miała agresywny zderzak z szerokim wlotem powietrza na dole, podzielonym na pół przez pionowy żeberko pośrodku. Górny grill również zaprojektowano w stylu specyficznym dla Pontiac. Na koniec, aby podkreślić sportowy charakter auta, maska miała dwa żaluzjowe wloty, które sprawiały, że pojazd wyglądał jeszcze bardziej agresywnie.
W środku, Holden zainstalował wysoko podpierane przednie fotele kubełkowe oddzielone wysokim konsolą centralną. W zależności od opcji, G8 oferował jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym umieszczonym na centralnym panelu. Nawet deska rozdzielcza miała podobny design do tej z Commodore, z zaokrąglonym daszkiem nad zestawem wskaźników, gdzie producent umieścił cztery wskaźniki i centralny wyświetlacz TFT. Z tyłu znajdowało się wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów.