1999 Pontiac Grand Am Coupe przyciągał uwagę i zasługiwał na nią, nie tylko ze względu na swój wygląd, ale także dzięki sportowym osiągom jako dwudrzwiowy pojazd.
Była to ostatnia generacja Grand Am. Nazwa ta pojawiała się i znikała z oferty Pontiac kilka razy. Model z 1999 roku był ostatnim samochodem wyprodukowanym w starym zakładzie Fisher Body w Lansing. Oznaczał także znaczącą ewolucję w historii marki, oferując niezależne zawieszenie na wszystkich czterech kołach oraz mocne silniki.
Grand Am miał przedni zderzak z łezkowatymi reflektorami oraz kratkę wlotu powietrza na masce z logo Pontiac umieszczonym na pionowym pasie. Producent dodał szeroką kratkę chłodnicy, po bokach z dwoma okrągłymi światłami przeciwmgielnymi na dolnej części zderzaka. Dzięki szerszym drzwiom i trójkątnym tylnym oknom, samochód prezentował się bardziej agresywnie w wersji dwudrzwiowej. Krótkie, zaokrąglone krawędzie bagażnika nadawały mu wrażenie kompaktowego pojazdu. Był krótszy od swojego poprzednika, ale nieznacznie. Rozstaw osi był natomiast dłuższy o kilka cali.
Wnętrze, w zależności od poziomu wyposażenia, było wykończone welurowymi siedzeniami. Z przodu, kubełkowe fotele wyglądały jak z zwykłego auta, niezbyt pasujące do sportowego coupé. Z tyłu ledwo było miejsca dla dwóch pasażerów. Przed kierowcą znajdowała się podwójnie zakrzywiona deska rozdzielcza z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza oraz dwoma mniejszymi zegarami.