PONTIAC GTO 1968-1970

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Druga generacja Pontiac GTO została oceniona przez prasę motoryzacyjną jako „cud inżynieryjny swoich czasów”. Była potężna i świetnie wyglądała. To był prawdziwy muscle car.

Ojcem chrzestnym GTO był Jim Wangers, który pracował w agencji PR Pontiac Motor Division i znalazł lukę w polityce firmy, by oferować potężne silniki. W ten sposób silnik 400 cu-in został zaproponowany jako opcja dla Pontiac LeMans w wersji GTO. Nazwę GTO nadał John DeLorean (który później opuścił firmę i założył DeLorean Motor Company) nawiązując do włoskiego skrótu GTO (Gran Turismo Omologato).

Druga generacja zbudowana została na sukcesie LeMans GTO, a GM zatwierdziło auto do produkcji. To był długi i smukły samochód jak na czasy muscle carów. Okrągłe reflektory z przodu zostały teraz umieszczone poziomo, zamiast pionowo, jak w LeMans GTO. Linia boczna opadała, by znów wzrosnąć przed tylnymi błotnikami.

Wewnątrz samochód miał dwa indywidualne fotele z przodu oraz kanapę z tyłu. Panelem drzwiowym ozdobiono emblematami GTO. Płaska deska rozdzielcza miała kontrolki do świateł, zapłonu, wycieraczek oraz gniazda zapalniczki. Wybierak biegów do automatycznej skrzyni biegów znajdował się na podłodze i miał drewniane wykończenie.

6.5 V8

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6548 Cm3
Moc261 Kw @ 5000 Rpm
350 Hp @ 5000 Rpm
350 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy445 Lb-Ft @ 3000 Rpm
603 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyG78X14
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość52.3 In (1328 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60 In (1
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)
Masa własna3781 Lbs (1715 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.