PONTIAC Solstice Coupe 2008-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PONTIAC Solstice Coupe 2008-2009

Przejdź do galerii zdjęćPONTIAC Solstice Coupe 2008-2009

Pontiac wprowadził model Solstice Roadster jako amerykańskiego kuzyna europejskiego Opla GT, a pięć lat później przekształcił go w coupe.

W obliczu światowego kryzysu finansowego, GM starał się jak najlepiej utrzymać firmę przy życiu, oferując Solstice Coupe jako sportowy samochód na wszystkie pory roku. W tamtych czasach Solstice Roadster był najlepiej sprzedającym się roadsterem na rynku amerykańskim, a producent starał się utrzymać markę przy życiu. Był to ostatni model Pontiac, a jego produkcja trwała zaledwie kilka miesięcy.

Z przodu samochód dzielił przednią część nadwozia ze swoim roadsterem i miał kilka części z innych pojazdów GM, takich jak światła przeciwmgielne z Pontiac Grand Prix. Ponieważ był to targa, producent po prostu wykorzystał to samo podwozie, co w roadsterze, i zbudował nadwozie z odkrytym dachem, którego nie można było przechować w samochodzie. Z tyłu znajdowała się szklana klapa, która zasłaniała bagażnik wystarczająco duży na średniej wielkości plecak.

GM starał się uczynić samochód jak najtańszym, wykorzystując wiele części ze swojego magazynu. Wzięto części z Chevrolet Cobalt, Hummer H3, Pontiac Grand Prix, Cadillac XLR i fotele z poprzedniej generacji Opla/Vauxhalla Corsy. Wyglądało to tak, jakby samochód był stworzony przez księgowych dla osób o drobnej budowie ciała, które lubiły ubrania z wieloma kieszeniami, ponieważ w kabinie prawie nie było schowków.

Pod maską Pontiac zamontował dwa silniki do wyboru: 2.4-litrowy silnik czterocylindrowy bez doładowania oraz turbodoładowany 2.0-litrowy silnik, który został przejęty z Opla. Oba były połączone z pięciobiegową skrzynią biegów Hummer H3, która przekazywała moc na tylny dyferencjał pochodzący z Cadillaca CTS. Na liście opcji znajdowała się także pięciobiegowa automatyczna skrzynia (z Cadillaca SRX).

Inspirując się klasycznymi samochodami sportowymi, coupe Pontiac Solstice z 2009 roku zostało stworzone z myślą o kierowcach, którzy cenią zarówno dramatyczny styl, jak i zrównoważoną wydajność. Zostało zaprezentowane na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych jako model GXP, a Solstice coupe opiera się na sukcesie modelu kabriolet, oferując szersze możliwości jeżdżenia przez cały rok.

Dla kierowców, którzy wciąż pragną doświadczenia jazdy na świeżym powietrzu, coupe ma również zdejmowany panel dachowy, co całkowicie otwiera kabinę na wszystkie doznania związane z drogą.

„Obecny Solstice jest najlepiej sprzedającym się roadsterem w USA i wierzymy, że ten nowy model ma jeszcze szerszą atrakcję,” powiedział Jim Bunnell, dyrektor generalny Buick-Pontiac-GMC. „Coupe ma wszystkie cechy designu i satysfakcjonującą wydajność pierwotnego roadstera, a także jest całoroczną alternatywą dla osób, które lubią jeździć na świeżym powietrzu.”

Oczekuje się, że coupe trafi do salonów Pontiac na początku 2009 roku.

Tworzenie coupe

Nowe coupe inspirowane było koncepcyjnym modelem Pontiac Solstice coupe zaprezentowanym na Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych w 2002 roku. Wierne koncepcji, to nowoczesny samochód sportowy o klasycznych liniach. Linia dachu ma kształt „fastback” z stylizowanymi „szynami”, które biegną od przodu dachu do tyłu, kończąc się stylowym i funkcjonalnym spojlerem w stylu kaczki.

Dach coupe jest stały za słupkami B, z bocznymi oknami oraz tylnym oknem liftback, co ułatwia dostęp do bagażnika. Panel dachowy można łatwo zdjąć z kabiny pasażerskiej, a opcjonalna miękka pokrywa dachowa mieści się w bagażniku. Dostępne będą także domowe etui do przechowywania panelu dachowego, oferowane przez GM Accessories.

Inżynieria designu

Mimo dramatycznego nowego wyglądu, inżynierowie dokonali jedynie drobnych zmian konstrukcyjnych, aby stworzyć Pontiac Solstice coupe. Tylne błotniki i tylny zderzak są identyczne jak w kabriolecie. Nowe zespoły tylnych świateł płynnie przechodzą w zwężającą się linię dachu.

„Solstice coupe reprezentuje dużą współpracę w zakresie designu i inżynierii,” powiedział Bruce Kosbab, główny inżynier. „Szykowne linie nowego dachu nadają samochodowi świeży wygląd, a jednocześnie wprowadzone zmiany w strukturze nadwozia są minimalne – to doskonały przykład budowania na solidnych fundamentach.”

Leichtka konstrukcja

Struktura dachu została wzmocniona dodatkowymi elementami wsparcia, w tym aluminiowym łukiem dachowym zamocowanym za pomocą aluminiowych wsporników. Łuk i wsporniki są sztywne, a jednocześnie lekkie, co jest cechą charakterystyczną konstrukcji coupe. Dach obejmuje lekką pokrywę z kompozytu formowanego na gorąco przymocowaną do sztywnej aluminiowej ramy dla dodatkowego wsparcia. Lekka rama panelu dachowego waży zaledwie 31 funtów (14,2 kg) i można ją zdjąć samodzielnie. Pokrywa jest również wykonana z kompozytu formowanego na gorąco.

Napęd i zawieszenie

Zmiana na styl nadwozia coupe spowodowała jedynie niewielki wzrost masy, dlatego nie było konieczne wprowadzanie zmian w układzie napędowym ani zawieszeniu w porównaniu do konstrukcji kabrioletu. Wstępne testy wykazały, że Solstice coupe zapewni komfort jazdy i prowadzenie, przyspieszenie, hamowanie oraz ekonomię paliwową porównywalną z modelem kabriolet.

Coupe jest napędzane standardowym silnikiem czterocylindrowym Ecotec o pojemności 2.4L, który generuje 173 konie mechaniczne (129 kW), podczas gdy wersja GXP jest wyposażona w turbodoładowany silnik Ecotec o pojemności 2.0L o mocy 260 koni mechanicznych (194 kW).

Dodatki wewnętrzne

Większość wnętrza coupe pozostała taka sama jak w kabriolecie. Jednak obszar za siedzeniami został przeprojektowany dla łatwiejszego dostępu do bagażnika, a półka na przechowywanie zamontowano bezpośrednio za zagłówkami.

2.0L ECOTEC Turbo 5AT (264 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc194 Kw @ 5300 Rpm
264 Hp @ 5300 Rpm
260 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 5300 Rpm
353 Nm @ 5300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/45R18
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/61.4 In (1
Rozstaw osi95.1 In (2416 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.6 Cuft (159 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Masa własna3042 Lbs (1380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3594 Lbs (1630 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

2.0L ECOTEC Turbo 5MT (264 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc194 Kw @ 5300 Rpm
264 Hp @ 5300 Rpm
260 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 5300 Rpm
353 Nm @ 5300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/45R18
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/61.4 In (1
Rozstaw osi95.1 In (2416 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.6 Cuft (159 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Masa własna3018 Lbs (1369 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3571 Lbs (1620 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

2.4L ECOTEC 5AT (176 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2384 Cm3
Moc129 Kw @ 5800 Rpm
175 Hp @ 5800 Rpm
173 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy166 Lb-Ft @ 4500 Rpm
225 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/45R18
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/61.4 In (1
Rozstaw osi95.1 In (2416 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.6 Cuft (159 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna2952 Lbs (1339 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3501 Lbs (1588 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

2.4L ECOTEC 5MT (176 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2384 Cm3
Moc129 Kw @ 5800 Rpm
175 Hp @ 5800 Rpm
173 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy166 Lb-Ft @ 4500 Rpm
225 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/45R18
Długość157.2 In (3993 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość50.9 In (1293 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/61.4 In (1
Rozstaw osi95.1 In (2416 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika5.6 Cuft (159 L)
Aerodynamika (Cd)0.44
Masa własna2930 Lbs (1329 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3479 Lbs (1578 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.