Pontiac wprowadził model Vibe GT w 2003 roku, łącząc cechy różnych pojazdów, tworząc jeden z najlepszych crossoverów na rynku, ale wówczas był to zbyt śmiały krok.
Toyota i General Motors połączyły siły i opracowały model Matrix dla japońskiego producenta oraz Vibe GT dla Pontiac. Tego rodzaju współpraca między konkurencyjnymi firmami była rzadkością i częściej występowała w obrębie tej samej grupy marek. Jednak projekt Matrix/Vibe GT był odważnym zadaniem, a obaj producenci zdawali sobie sprawę, że ewentualna porażka będzie łatwiejsza do zniesienia, jeśli będzie dzielona, co dokładnie miało miejsce w przypadku tej pary i było jednym z powodów, dla których marka Pontiac została zlikwidowana.
W wersji GT, Pontiac celował w segment hot-hatch. Próbował zaoferować coś innego i bardziej funkcjonalnego dla swoich klientów. W wersji GT model Vibe miał zderzaki w kolorze nadwozia i boczne osłony. Dodatkowo, osłony lusterka nie były już czarne, a z przodu zderzak zyskał bardziej agresywny wygląd z dolnym spojlerem po bokach, flankowanym przez dwa okrągłe światła przeciwmgielne.
Wnętrze powitało kierowcę podobną atmosferą jak reszta modelu Vibe, chociaż wskaźniki w stylu lunetowym miały czerwone napisy i wskaźniki. Umieszczony na centralnej konsoli wysoki lewarek biegów był nietypowy, ale przydatny. Mimo że była to najwyższa wersja wyposażeniowa, nie wyposażono jej w system nawigacji satelitarnej jako standard. Przednie siedzenia miały wyższe boczne podparcia, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów.