Porsche Carrera 2 z 1989 roku był pierwszym modelem 911, który oferował sekwencyjną automatyczną skrzynię biegów oraz wspomaganie kierownicy. Jednak to nie były jedyne dwa kluczowe czynniki, które sprawiły, że ten samochód był wspaniały.
Po wprowadzeniu nowej generacji, model 911 wprowadził cechy lat 90-tych do samochodu zaprojektowanego w przeszłości. Skrzynia biegów Tiptronic (automatyczna z ręcznym przełączaniem) była nowym rozwiązaniem na rynku, które Amerykanie pokochali.
Z zewnątrz Carrera 2 wyglądał jak 911. Maskę niższą od przednich błotników, zakrzywioną, ale niemal pionową szybę wyraźnie odróżniała od reszty nadwozia. Opadający dach kończył się nad pokrywą silnika, gdzie automatycznie rozwijał się spojler aktywowany prędkością na autostradzie.
Wnętrze, dla właścicieli poprzedniej generacji, miało więcej podobieństw do starszej wersji. Główne różnice dotyczą systemów bezpieczeństwa. Model 964 był standardowo wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu znajdowały się dwa małe (bardzo małe) fotele. Pięć wskaźników na zestawie przyrządów miało czarne tło.