Otwarty samochód sportowy to przede wszystkim pojazd typu Grand Turismo, skierowany do klientów, którzy cenią sobie jazdę pod gołym niebem. A Carrera 2 Cabriolet właśnie taka była.
Usunięcie dachu z samochodu sprawiło, że pojazd unibody stał się cięższy z powodu wzmocnień dodanych pod jego skórą. W przeszłości, gdy pojazdy budowano na stalowej ramie, nie stanowiło to problemu. Samochód sportowy bez dachu może nie być tak sportowy jak jego wersja coupe, ale z pewnością dostarcza więcej radości zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.
Carrera 2 Cabriolet zachowała większość paneli nadwozia z modelu Carrera 2 coupe. Ze względu na niewielkie rozmiary samochodu, składany materiałowy dach nie mógł być schowany i pozostawał odsłonięty za kokpitem. Nie było automatycznego systemu otwierania ani zamykania dachu, jedynie tradycyjny tryb ręczny.
W środku producent zainstalował cztery siedzenia głównie z powodów podatkowych i ubezpieczeniowych, ponieważ z tyłu trudno było zmieścić osobę. Skórzane fotele były w standardzie, podobnie jak klimatyzacja czy system audio. Posiadał klasyczny zestaw przyrządów Porsche z pięcioma zegarami, z czarnym tłem.