Model 1988 Carrera 4 zachował kształt swojego poprzednika, ale to była jedna z niewielu rzeczy, które pozostały niezmienione. Większość jego części była całkowicie nowa lub ulepszona. Dodanie napędu na wszystkie koła było ogromnym plusem.
W 1988 roku Porsche było już znane jako supersamochód do codziennego użytku, a przynajmniej jako samochód sportowy. Jednak w zimowe dni, jazda samochodem z napędem na tylną oś była trudna w warunkach zimowych. Tylny silnik zwiększał wagę, więc auto nie chętnie wpadało w poślizg. Gdy jednak do tego doszło, samochód stawał się nieprzewidywalny i trudno było go kontrolować bez pomocy ESP lub systemu kontroli trakcji. Dlatego Porsche zaoferowało model 911 z napędem na wszystkie koła. Prawdziwa Carrera do jazdy w każdych warunkach.
Jego krągły kształt, z płaską i niższą pokrywą bagażnika z przodu oraz opadającym dachem w kształcie łuku, definiował sylwetkę modelu 911. Duże okrągłe reflektory i zwężająca się tylna część były typowe dla niemieckiego samochodu sportowego.
Wewnątrz, właściciele starszej generacji zauważyli więcej podobieństw do wcześniejszego modelu. Główne różnice dotyczyły systemów bezpieczeństwa. Model 964 standardowo był wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu znajdowały się dwa małe (naprawdę małe) siedzenia. Pięć wskaźników na desce rozdzielczej miało czarne tło.