Zaprezentowany jako luksusowy samochód turystyczny, Porsche Carrera był podstawową wersją serii 911 w 1998 roku. Sprawdzał się jako auto do codziennej jazdy, a dzięki napędowi na wszystkie koła, był samochodem sportowym na każdą pogodę.
Porsche 996 zadebiutowało w 1997 roku. Carrera była najszybszą wersją Porsche 911 z silnikiem wolnossącym tamtych czasów, z wyjątkiem wersji GT3, które były skoncentrowane na torze. Główną zaletą 911 było to, że był to prawdziwy sportowy samochód do codziennego użytku. To był pierwszy model 911 chłodzony wodą.
Od zewnątrz, duże reflektory miały dziwny kształt, co spotkało się z wieloma krytycznymi uwagami ze strony fanów Porsche na całym świecie. Główna różnica między Carrera z 1998 roku a wersją po faceliftingu polegała na tym, że w tej wersji kierunkowskazy umieszczono na dole reflektorów. Z boku, gładkie nadwozie, bez powiększeń dla nadkoli, oferowało schludny wygląd.
Wewnątrz samochód był standardowo wyposażony w radio i klimatyzację. Był to pierwszy model Porsche 911 z centralnym panelem sterującym. Jako model podstawowy, nie miał zbyt wielu luksusowych dodatków, ale te znajdowały się na liście opcji. Standardowe siedzenia można było wymienić na skórzane fotele z automatyczną regulacją. Z tyłu zamontowano drugą parę siedzeń, ale głównie w celach podatkowych i ubezpieczeniowych. Były one mikroskopijne, nawet dla małego dziecka.