Porsche 911 Carrera 4 przeszedł facelifting razem z resztą gamy w 2002 roku. Wprowadzono kilka nowych opcji oraz nową parę reflektorów. Zainstalowano w nim mocniejsze silniki.
Model Carrera 4 z 2001 roku trafił na rynek, aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów. Już wtedy był uznawany za prawdziwy samochód sportowy oraz doskonałe auto turystyczne. Jego konfiguracja z silnikiem umieszczonym z tyłu oraz napędem na wszystkie koła była bardzo doceniana przez kierowców, szczególnie tych, którzy musieli jeździć po śliskich nawierzchniach.
Na zewnątrz trudno było dostrzec różnice między wersją z 1998 roku a odświeżonym modelem. Główna różnica dotyczyła reflektorów. W modelu z 2002 roku zastosowano przezroczystą soczewkę w całej lampie, podczas gdy w poprzedniku znajdowała się żółta soczewka dla świateł kierunkowskazów. Różnica była jeszcze bardziej widoczna w pojazdach sprzedawanych w Ameryce Północnej.
W środku najważniejszą zmianą było radio, które otrzymało cyfrowe AM/FM oraz odtwarzacz CD. Poza tym, był to ten sam czteroosobowy samochód sportowy stworzony dla dwóch dorosłych na długie podróże. W wersjach coupe 911, oparcia tylnej kanapy można było złożyć, tworząc płaską powierzchnię ładunkową. Było to dobre auto do codziennej jazdy, a jeszcze bardziej relaksujące na długich trasach.