Porsche Carrera 4 Cabriolet, zaprojektowany jako luksusowy samochód turystyczny, był wersją z napędem na wszystkie koła dla otwartego modelu 911 w 1998 roku. Oferował wystarczający komfort, aby mógł być używany na co dzień.
Model 996 Porsche został zaprezentowany w 1997 roku. Rok później wprowadzono wersję kabriolet dla niektórych modeli, a wersją z napędem na wszystkie koła był Carrera 4 Cabriolet. To był zarówno samochód sportowy, jak i luksusowy turysta. W przeciwieństwie do innych samochodów GT, bardziej koncentrował się na osiągach niż na komforcie i luksusowych dodatkach, a także radził sobie świetnie w zimie.
Od zewnątrz, duże reflektory miały dziwny kształt, co spotkało się z dużą krytyką ze strony fanów Porsche na całym świecie. Zderzak charakteryzował się prostym wzorem kratki, z jedną poziomą żebrowaną listwą. Z boku, gładka karoseria, bez powiększeń nadkoli, prezentowała się schludnie. Składany dach można było schować w 20 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph), jak w pozostałych kabrioletach serii 911. Z dachem w górze, samochód był testowany w tunelu aerodynamicznym przy prędkości do 338 km/h (210 mph), co było wyższe niż to, co mogła osiągnąć Carrera 4.
W środku samochód był standardowo wyposażony w radio oraz klimatyzację. Jako model podstawowy nie miał zbyt wielu luksusowych elementów, ale te znajdowały się na liście opcji. Standardowe siedzenia mogły być wymienione na elektrycznie regulowane skórzane fotele. System Porsche Communication Management był dostępny jako opcja z nawigacją satelitarną.