Porsche Carrera 4 Cabriolet, zaprojektowany jako luksusowy samochód turystyczny, był podstawową wersją z napędem na cztery koła w otwartej gamie 911 w 2001 roku. Oferował wystarczający komfort, aby można go było używać na co dzień, w każdych warunkach pogodowych.
Porsche 996 przeszło facelifting w 2002 roku. Razem z wersjami coupe, zaktualizowano również kabriolety. Na zewnątrz zmiany nie były szczególnie zauważalne. To wciąż był ten sam sportowy samochód i luksusowy kabriolet.
Z zewnątrz trudno było dostrzec różnicę między modelem z 1998 roku a wersją po faceliftingu. Główna zmiana dotyczyła reflektorów. Model z 2002 roku miał przezroczystą soczewkę dla całej lampy, podczas gdy jego poprzednik był wyposażony w żółtą soczewkę dla kierunkowskazów. Składany dach można było schować w ciągu 20 sekund przy prędkościach do 50 km/h pod pokrywą, tak jak w pozostałych kabrioletach z serii 911. Z dachem uniesionym, samochód był testowany w tunelu aerodynamicznym przy prędkościach do 338 km/h.
Wewnątrz, główną różnicą było radio, które zyskało cyfrowe AM/FM oraz odtwarzacz CD. Poza tym, był to ten sam czteroosobowy samochód sportowy stworzony dla dwóch dorosłych na długie podróże. W coupe 911, oparcia tylnych siedzeń mogły być składane, tworząc płaską powierzchnię bagażową. To był dobry samochód do codziennej jazdy, a jeszcze bardziej relaksujący na długich trasach.