PORSCHE 911 Carrera 4 Cabriolet (997) 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4 Cabriolet (997) 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4 Cabriolet (997) 2005-2008

Dzięki napędowi na cztery koła, wielu mogłoby pomyśleć, że auto zostało zaprojektowane do jazdy po luźnych nawierzchniach, podczas gdy kabriolet powinien być jego odwrotnością. Ale co jeśli te dwa elementy zostałyby połączone?

Nieco po premierze coupe Carrera 4 na rynku pojawiła się także jego wersja kabriolet. Oferowała te same osiągi co wersja zamknięta, ale z dodatkową frajdą z jazdy pod gołym niebem.

Wersja kabriolet dla Carrera 4 była rozwijana w tym samym czasie co coupe. Inżynierowie zainstalowali w coupe wzmocnienia potrzebne dla kabrioletu. Jak zwykle, większość elementów nadwozia z wersji otwartej została przeniesiona z coupe. Platforma została wzmocniona, aby mogła pełnić rolę podwozia. Kabriolet ważył tylko 85 kilogramów (180 funtów) więcej niż coupe, co sprawiło, że był tak samo szybki jak wersja zamknięta.

Wnętrze Carrera 4 Cabrio oferowało te same opcje co coupe, plus deflektor wiatru. Dzięki temu możliwa była normalna rozmowa nawet przy prędkości autostradowej z opuszczonym dachem. Aby zasłonić lub odkryć samochód, system elektryczny potrzebował tylko 20 sekund przy prędkościach do 50 km/h (31 mph). Aby chronić pasażerów, kabriolet 997 oferował wzmocnione belki i sześć poduszek powietrznych.

Pod względem napędu, 911 Carrera 4 Cabriolet 997 był wyposażony w silnik typu flat-six o pojemności 3,6 litra, który oferował 325 KM. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, a 5-biegowa automatyczna z ręcznym trybem (Tiptronic) była dostępna jako opcja.

Całkowicie nowy Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet oraz 911 Carrera 4S Cabriolet z 2006 roku – z pewnym napędem na cztery koła, ulepszonym wyglądem dzięki „szerokiej” stylizacji nadwozia oraz dachami, które otwierają się lub zamykają w dotyku przycisku – to prawdziwe samochody sportowe, które można oglądać przez cały rok, niezależnie od pory roku.

Oba kabriolety są wyposażone w poszerzone nadkola zaprojektowane z myślą o szerszym rozstawie kół, większych kołach i oponach oraz napędzie na cztery koła, który daje szanowanemu Porsche 911 dodatkowe wymiary dynamicznej stabilności, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych.

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet oraz Carrera 4S Cabriolet z 2006 roku zostały zaprojektowane i opracowane równolegle z wersjami z dachem stałym tych sportowych aut. Zamiast po prostu wziąć coupe, odciąć dach i wzmocnić jego strukturę ciężkimi panelami, inżynierowie Porsche stworzyli pojazd, który oferuje przyjemność z jazdy bez dachu, zachowując przy tym sztywność i moc potrzebną bez dodawania niepożądanej wagi. Wynik to znakomita wydajność dynamiczna przy wyjątkowej ochronie bezpieczeństwa.

Porsche wzbogaca doświadczenie jazdy kabrioletem

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet oraz 911 Carrera 4S Cabriolet z 2006 roku nie tylko dorównują coupe pod względem maksymalnej prędkości, ale mają również funkcje bezpieczeństwa, które zapewniają:

niezrównanie niską wagę konstrukcji dachu kabrioletu;
niższy środek ciężkości — a co za tym idzie, lepsza kontrola dynamiczna pojazdu — niż nawet inne kabriolety sportowe;
otwieranie lub zamykanie dachu podczas jazdy z prędkością do 50 km/h (31 mph);
standardowy deflektor wiatru, który zapewnia spokojną i cichą przestrzeń dla pasażerów, niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół;
sześć poduszek powietrznych w standardzie, w tym pierwszy w branży motoryzacyjnej system poduszek powietrznych Porsche, które wysuwają się z górnej części ościeżnic drzwi, aby chronić głowy pasażerów;
dodatkowe słupki bezpieczeństwa za każdym fotelem, które automatycznie wysuwają się, gdy czujniki wykryją możliwość przewrócenia;
system Porsche Stability Management (PSM), technologia pomagająca kierowcy utrzymać kontrolę w sytuacjach awaryjnych, w standardzie.

Jako dalszy rozwój tej najnowszej generacji szerokokadłubowych kabrioletów Porsche 911 z napędem na cztery koła, 2006 911 Carrera 4 Cabriolet oraz 2006 911 Carrera 4S Cabriolet są wyposażone w ulepszoną technologię Porsche Stability Management z dwoma nowymi ulepszeniami systemu hamulcowego, które zostały zaprojektowane, aby zapewnić jak najkrótsze drogi hamowania — dynamiczną kategorię, w której wszystkie pojazdy Porsche należą do najlepszych na świecie.

Ulepszona lista opcji na 2006 rok

Atrakcyjność szerokokadłubowych kabrioletów Porsche rośnie jeszcze bardziej, ponieważ, tak jak inne modele Porsche 911 z 2006 roku, całkowicie nowe Carrera 4 i Carrera 4S Cabrio oferują opcje takie jak dwukolorowe wnętrza; elektroniczny dziennik do rejestrowania przebiegu, długości podróży, daty i czasu; rozszerzony moduł nawigacji, który umożliwia kierowcom śledzenie powrotu do punktu wyjścia, nawet gdy droga nie pojawia się na mapie systemu nawigacji; system monitorowania ciśnienia w oponach oraz nowe 19-calowe koła Carrera Sport. Także w 2006 roku system Porsche Communication Management (PCM) odtwarza płyty CD zakodowane w formacie MP3 przez jednostkę CD.

Ulepszone czujniki bezpieczeństwa

W 2006 roku każdy Porsche 911 Carrera 4 oraz Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet jest wyposażony w pełnowymiarowe, dwustopniowe poduszki powietrzne dla obu przednich pasażerów. Obie poduszki powietrzne wykorzystują organiczny propellant, który sprawia, że są lżejsze i bardziej kompaktowe, ale także łatwiejsze do recyklingu. Siedzenie pasażera jest także wyposażone w czujniki wagi, które automatycznie wyłączają poduszkę powietrzną pasażera w przypadku wykrycia fotelików dziecięcych. Poduszki powietrzne z przodu są wspomagane przez system ochrony przed uderzeniem bocznym z poduszkami powietrznymi zintegrowanymi w przednich fotelach, które współpracują z poduszkami chroniącymi głowę, które wysuwają się w górę ze swoich obudów w ościeżnicach drzwi, aby chronić głowy pasażerów.

Porsche jako pierwszy producent samochodów wyposażył swoje kabriolety i modele roadster w tę nową technologię ochrony bocznej.

Inną nową funkcją bezpieczeństwa jest opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach. Czujniki kół na bieżąco monitorują ciśnienie powietrza w każdej oponie i ostrzegają kierowcę dwoma sygnałami. „Łagodne” ostrzeżenie w białym tekście pojawia się na wyświetlaczu cyfrowym w obrębie obrotomierza, jeśli ciśnienie powietrza spadnie o więcej niż 2.9 psi, ale mniej niż 5.8 psi. To ostrzeżenie wyświetla się przez 10 sekund za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany. „Surowe” ostrzeżenie wyświetla się w czerwonym tekście na cyfrowym wyświetlaczu obrotomierza, gdy ciśnienie powietrza spadnie o więcej niż 5.8 psi lub jeśli ciśnienie spada o więcej niż 2.9 psi na minutę. To ostrzeżenie pojawia się natychmiast po przekroczeniu odpowiednich wartości, niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy stoi.

Potężny silnik 3.6-litra w Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Znany silnik „boxer” Porsche o pojemności 3.6-litra, z poziomymi cylindrami, zapewnia 2006 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet moc 325 (SAE) koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 273 funtów na stopę przy 4,250 obrotach na minutę.

Kluczowym elementem doskonałej wydajności silnika jest opatentowana technologia zarządzania zaworami VarioCam Plus Porsche, która łączy kontrolę wałków rozrządu po stronie ssącej z regulowanym skokiem zaworu. VarioCam Plus dostosowuje pozycję wałka rozrządu, aby zapewnić ciągłą regulację czasu otwarcia zaworu, a także wykorzystuje dwa profile wałków rozrządu i dwa zestawy popychaczy, aby różnicować skok i czas otwarcia zaworów. Ten system nie tylko zwiększa moment obrotowy, ale także wygładza krzywą momentu obrotowego, redukując emisję.

W celu zapewnienia optymalnego przepływu oleju przez blok silnika z stopów aluminiowych i głowice cylindrów, Porsche stosuje zintegrowane smarowanie suchego sumps oraz trzy pompy olejowe — jedną w misce olejowej, a dodatkowe pompki w każdej głowicy cylindrów, co zapewnia właściwe smarowanie, mimo sił działających podczas mocnego przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów.

Pompa oleju w głowicy cylindrów 4-5-6 jest połączona z pneumatyczną pompą celową, która zapewnia niezbędną szczelność do pracy układu hamulcowego oraz systemu kontroli silnika i skrzyni biegów. Ta technologia znacząco redukuje emisję węglowodorów po zimnym rozruchu oraz rozgrzaniu silnika.

Ponieważ poziom oleju w silniku jest monitorowany elektronicznie przy każdym uruchomieniu samochodu, silnik nie potrzebuje tradycyjnego bagnetu. To kolejny przykład zaangażowania inżynierów Porsche w redukcję zbędnych komponentów i uczynienie Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet tak lekkim, jak to możliwe.

Jeszcze bardziej mocny silnik 3.8-litrowy dla Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Aby stworzyć mocniejszy silnik 3.8-litrowy, który dostarcza 355 (SAE) koni mechanicznych dla 2006 Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet, inżynierowie nie ograniczyli się tylko do zwiększenia średnicy cylindra o 0.12 cala (3 mm). Zmodyfikowali kolektor ssący oraz zmienili wzór podnoszenia wałka ssącego. Zmieniono także kąty wtryskiwaczy, aby zwiększyć przepływ paliwa do środka komory spalania. Ta ulepszona mieszanka paliwowo-powietrzna także redukuje emisję spalin, nawet po zimnym rozruchu, oraz zwiększa moment obrotowy w całym zakresie mocy. Krótkotubowy kolektor wydechowy silnika 911 Carrera 4S dodatkowo zmniejsza emisję.

System ssania został dodatkowo zaprojektowany w celu zredukowania oporu. Użyto rezonatora Helmholtza w celu poprawy akustyki. Oferuje on ponad 18 cali sześciennych (0.3 litra) dodatkowej objętości rezonansowej pomiędzy czujnikiem masy powietrza a motylem przepustnicy i jest aktywowany w przedziale od 5,000 do 6,000 obrotów na minutę, aby zredukować oscylacje dźwięków ssących. Porsche złożyło wniosek o patent na tę technologię, która zapewnia głęboki, basowy dźwięk bez agresywnych pików.

Wyższe siły spalania generują większą moc, ale także więcej wibracji skrętnych wału korbowego, więc inżynierowie Porsche zintegrowali tłumik w wałku na końcu wału korbowego. Podczas gdy konwencjonalne tłumiki wibracji wykonane są z żeliwa, inżynierowie Porsche opracowali tłumik aluminiowy, który redukuje wagę o około 3.3 funta (1.5 kg), jednocześnie kontrolując wibracje do poziomu nawet niższego niż w silniku 3.6-litra.

Zdumiewająco, silnik 3.8-litrowy nie waży więcej niż jednostka 3.6-litrowa, dzięki lżejszemu kolektorowi ssącemu.

Podczas gdy silnik 3.8-litrowy używa podwójnych chłodnic, takich jak silnik 3.6-litrowy, ma bardziej wydajną pompę chłodzącą i wymiennik ciepła olej/woda z dodatkowymi dwoma warstwami chłodzącymi.

Sześciobiegowa skrzynia manualna

Aby poradzić sobie z momentem obrotowym 295 funtów na stopę silnika Porsche 911 Carrera 4S, Porsche udoskonaliło swoją sześciobiegową skrzynię biegów, która jest również używana w 911 Carrera 4 Cabriolet.

Zastosowanie stalowych, a nie mosiężnych pierścieni synchronizujących oraz grube wały i szerokie zębatki zapewniają wytrzymałość, jednak waga skrzyni biegów jest utrzymywana na niskim poziomie dzięki zastosowaniu wyjątkowo cienkiego aluminium w ściankach komory olejowej. Wewnętrzna architektura skrzyni biegów oszczędza wagę i redukuje efekt chlapnięcia i straty przepływu, co zwiększa wydajność przekładni.

Skrzynia biegów wykorzystuje pierścienie synchronizujące pokryte węglem, odporne na zużycie, w biegach pierwszym, drugim i trzecim, z potrójną synchronizacją dla biegów pierwszego i drugiego oraz podwójną synchronizacją dla biegu trzeciego, zachowując jednocześnie pojedynczą synchronizację dla biegów czwartego, piątego i szóstego. Kierowca korzysta z redukcji siły i krótszego skoku podczas zmiany biegów.

Tiptronic S to wszechstronna skrzynia biegów

Tiptronic S to opcjonalna automatyczna skrzynia biegów Porsche, która umożliwia ręczny wybór przełożeń zarówno za pomocą dźwigni na konsoli podłogowej, jak i za pomocą przycisków na kierownicy.

Zwykle dźwignia musi być przesunięta w pozycję ręczną, jednak ta pięciobiegowa skrzynia pozwala kierowcy zignorować dźwignię i po prostu użyć przycisków na kciuk, aby chwilowo zmieniać biegi, np. podczas wyprzedzania lub redukcji biegów w zakręcie.

Aby dostosować się do mocy silników 3.6 i 3.8-litrowych, Tiptronic S został ulepszony na kilka sposobów. Na przykład, zwiększono prędkość zamknięcia sprzęgła, dzięki czemu zamknięcie sprzęgła konwertera jest płynniejsze. Zamiast zmieniać bieg z pierwszego na drugi przy 6,900 obrotach na minutę podczas pełnego przyspieszania, Tiptronic S trzyma bieg pierwszy, aż silnik osiągnie 7,200 obrotów na minutę. Ciśnienie oleju i płytki sprzęgłowe zostały dostosowane, aby zapewnić płynniejsze zmiany biegów.

Aby utrzymać ulepszony Tiptronic S w odpowiednich temperaturach, skrzynia biegów jest wyposażona w dodatkowy wymiennik ciepła olej/woda z dodatkowymi dwoma warstwami chłodzącymi oraz bardziej wydajną pompą chłodzącą.

Wzrost obrotów silnika na wyprzedzaniu imituje technikę jazdy entuzjasty

Aby naśladować sposób, w jaki entuzjasta porusza pedał gazu, hamulca i sprzęgła, oprogramowanie zarządzające silnikiem wytwarza niewielki wzrost prędkości silnika (przyspiesza gaz) podczas agresywnego redukowania biegów. Skraca to czas zmiany biegów i ułatwia przesunięcie.

Gdy dźwignia selektora Tiptronic S jest w trybie ręcznym, a przełącznik PSM OFF jest aktywowany, skrzynia biegów nie zmienia biegów do góry, nawet gdy silnik osiągnie ograniczenie obrotów. To pozwala entuzjazmom jeździć z silnikiem blisko swojej granicy obrotów, zachowując wybrany bieg.

Steering o zmiennej przełożeniu

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet oraz Carrera 4S Cabriolet z 2006 roku są wyposażone w układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, co pomaga zwiększyć zwrotność na krętych drogach, jednocześnie pomagając utrzymać stabilność przy większych prędkościach, jak te osiągane na słynnej niemieckiej autostradzie.

Gdy koło kierownicy jest obracane w obrębie 30 stopni od jego centralnej pozycji, przełożenie kierownicy pozostaje podobne do poprzedniej generacji 911. To zapewnia płynne i spokojne doświadczenie jazdy, nawet na nierównych nawierzchniach.

Jednak gdy kąt obrotu koła kierownicy przekracza 30 stopni od środka, przełożenie staje się bardziej bezpośrednie, zmniejszając ilość obrotów od skrajnego do skrajnego z 2.98 do 2.62. Dzięki temu kierowca ma lepszą kontrolę zarówno na krętych drogach, jak i podczas manewrów parkingowych przy małych prędkościach.

Oprócz technologii zmiennego przełożenia, kabriolety, podobnie jak coupe, posiadają kolumny kierownicze, które są regulowane w dogodny sposób, aby lepiej dopasować się do każdego kierowcy. Koło można regulować o 40 mm zarówno w wysokości, jak i w zasięgu. System kierowniczy obejmuje również elektryczny zamek kierownicy zintegrowany z systemem immobilizera przeciwkradzieżowego pojazdu.

Projekt wnętrza poprawia doświadczenie jazdy

3.6L 5AT (325 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3596 Cm3
Moc239 Kw @ 6800 Rpm
325 Hp @ 6800 Rpm
321 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 4250 Rpm
370 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/30 Zr18
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3329 Lbs (1510 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto13.5 Mpg Us (17.4 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2280 G/Km

3.6L 6MT (325 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3596 Cm3
Moc239 Kw @ 6800 Rpm
325 Hp @ 6800 Rpm
321 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 4250 Rpm
370 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr18 || 295/30 Zr18
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4112 Lbs (1865 Kg)
Spalanie miasto14.2 Mpg Us (16.6 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2272 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.