W 2004 roku Porsche wprowadziło nową generację swojego znanego modelu Porsche 911.
Ta generacja nosiła oznaczenie 997 i stanowiła istotne ulepszenie dla całej gamy, szczególnie po liftingu w 2008 roku.
Po czterech latach produkcji, na rynek trafiła odświeżona wersja modelu. Porsche musiało poprawić silniki, aby były bardziej ekologiczne i spełniały nowe normy emisji spalin w Europie. Oznaczało to, że pojazdy musiały stać się bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa. Jak zwykle, reszta auta również przeszła drobne zmiany.
Na zewnątrz, pierwszą zauważalną różnicą był zderzak przedni, w którym wkomponowano większe wloty powietrza. Reflektory zostały wyposażone w diodowe światła dzienne, a na liście opcji pojawiła się możliwość zamontowania lamp bi-ksenonowych. Lusterka drzwi zostały nieznacznie przeprojektowane. Wprowadzono nowy zestaw 18-calowych felg aluminiowych dla modelu Carrera 4. Jak zwykle, wersje 4 i 4S Cabriolet miały szersze tylne błotniki. Z tyłu, światła tylne zyskały diodowy design.
Jak w każdym luksusowym lub sportowym kabriolecie, cała gama kabrioletów Porsche 911 była wyposażona w dach elektryczny, który mógł zasłonić i odsłonić pojazd w ciągu 20 sekund. Wnętrze wyposażono w nowy system PCM (Porsche Communication Management), który wspierał Apple CarPlay. Dla użytkowników Androida dostępna była aplikacja do pobrania, ale nie działała tak dobrze jak systemy iOS.
Model Carrera 4 Cabriolet miał silnik o pojemności 3.6 litra, generujący 325 KM, o 30 KM mniej niż jego brat 4S, który miał jednostkę 3.8 litra. Obie wersje standardowo były połączone z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a automatyczna skrzynia (Tiptronic S) była na liście opcji.
2008 Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S Cabriolet
Jak można się spodziewać po dumnym, niezależnym niemieckim producencie samochodów sportowych, każdy Cabriolet noszący herb Porsche to znacznie więcej niż tylko Coupe z usuniętym dachem. Gdy inżynierowie Porsche przystąpili do rozwoju najnowszej generacji modelu 911 Carrera 4 Coupe i Carrera 4S Coupe, równocześnie pracowali nad odpowiednikami modeli z otwartym dachem.
2008 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet mają tę samą wewnętrzną oznaczenie modelu 997, co ich rodzeństwo Coupe. Dzielą również tę samą zasadniczą architekturę napędu na wszystkie koła, wyposażenie wnętrza, zawieszenie i układy napędowe.
Wynikiem tego jest para otwartych samochodów sportowych, które oferują takie same ekscytujące przyspieszenie i dynamiczną reakcję jak przełomowe modele Carrera 4 i Carrera 4S Coupes, niezależnie od warunków pogodowych czy drogowych.
Zarówno Carrera 4 Cabriolet, jak i Carrera 4S Cabriolet mogą pochwalić się unikalną sylwetką nadwozia nad swoim napędem na wszystkie koła. Szeroka konstrukcja nadwozia to nie tylko estetyczne wyrażenie; jest to funkcja poszerzonych nadkoli, które są potrzebne, aby pomieścić szeroki tor, duże koła i opony Cabrioletu.
Najważniejsze informacje
Co nowego w 2008 roku
Od momentu wprowadzenia, 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets były nieustannie udoskonalane. Ta stała poprawa trwa w roku modelowym 2008. W ubiegłym roku samochody zyskały między innymi system monitorowania ciśnienia w oponach jako standardowe wyposażenie. Wśród ulepszeń na rok 2008 znajdują się:
Opcjonalne skórzane fotele sportowe typu bucket
W zasadzie to fotele wyścigowe z składanym oparciem, nowe fotele sportowe typu bucket mają wzmocnioną konstrukcję z włókna węglowego dla większego wsparcia bocznego. Podobnie jak wszystkie fotele przednie Porsche, fotele sportowe typu bucket mają zintegrowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i spełniają wszystkie amerykańskie normy bezpieczeństwa. Ponadto, dzięki temu, że fotele mają składane oparcia, dostęp do tylnych siedzeń nie jest utrudniony.
Nowe kolory
Zmiany w palecie kolorów obejmują dodanie nowego wykończenia zewnętrznego, Macadamia Metallic. Inne zmiany w kolorach lakieru na ’08 to Atlas Grey Metallic, które stało się kolorem specjalnym, zastępując Lapis Blue Metallic, Malachite Green Metallic zastępuje Lagoon Green Metallic, a Carmona Red Metallic został zastąpiony przez Ruby Red Metallic.
Zmiany kolorów wnętrza obejmują usunięcie Palm Green z listy i dodanie Carrera Red jako nowej opcji naturalnej skóry.
Interwały serwisowe
Dla modeli z 2008 roku zalecany interwał wymiany oleju wynosi teraz 12 000 mil (20 000 km) lub jeden rok. Świece zapłonowe w silnikach z naturalnym zassaniem powinny być wymieniane co 36 000 mil (60 000 km) lub co cztery lata.
Jazda na świeżym powietrzu, w stylu Porsche
Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mogą poszczycić się niezrównanie niską wagą wśród struktur dachów Cabrioletów. Ta lekka konstrukcja dachu składającego się przechowuje się poniżej poziomu bocznych linii samochodu, co przekłada się na niski środek ciężkości i wspaniałą kontrolę dynamiki pojazdu.
Składany dach modelu Carrera 4 Cabriolet, w tym silniki do jego obsługi, sprawia, że samochód waży tylko około 180 funtów (85 kg) więcej niż Carrera 4 Coupe.
Całkowicie automatyczny dach otwiera się i zamyka całkowicie w około 20 sekund jednym naciśnięciem przycisku i może być zainstalowany, gdy samochód porusza się, jeśli zajdzie taka potrzeba. Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets standardowo wyposażone są w deflektor wiatru, co zapewnia cichą i niezakłóconą przestrzeń pasażerską, zarówno z opuszczonym, jak i podniesionym dachem.
Oprócz sześciu poduszek powietrznych znajdujących się w każdym Porsche, bezpieczeństwo pasażerów Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets jest dodatkowo zapewnione przez specjalną ochronę przed przewróceniem, ze względu na brak stałego stalowego dachu.
911 Carrera 4, niezbędny Cabriolet z napędem na wszystkie koła
911 Carrera 4 Cabriolet napędzany jest przez charakterystyczny sześciocylindrowy silnik boxer. W obecnej wersji, mimo że silnik zamontowany jest z tyłu, za kabiną pasażerską, co jest od dawna znakiem rozpoznawczym marki, silnik jest chłodzony cieczą.
Silnik o pojemności 3,6 litra w Carrera 4 Cabriolet rozwija 325 koni mechanicznych i 273 lb-ft momentu obrotowego. Po połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, silnik przyspiesza model 911 Carrera 4 Cabriolet z miejsca do 60 mph (96 kph) w zaledwie 5,1 sekundy, osiągając maksymalną prędkość testowaną na torze wynoszącą 174 mph (280 kph). Po wyposażeniu w opcjonalną przekładnię Tiptronic S, sprint od 0 do 60 mph trwa 5,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 171 mph (275 kph).
Tak imponująca jak wydajność samochodu jest fakt, że nie podlega on karze za nadmierne spalanie.
W rzeczywistości, z manualną skrzynią biegów, 911 Carrera 4 Cabriolet osiąga ocenę wydajności paliwowej EPA wynoszącą 17 mpg w mieście i 25 mpg na autostradzie. Przekładnia Tiptronic S faktycznie poprawia wydajność paliwową w mieście, osiągając ocenę 17 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie.
Cały czas, silnik o pojemności 3,6 litra emituje mniej spalin niż jego poprzednik. 911 Carrera 4 Cabriolet jest certyfikowany jako Pojazd o Niskiej Emisji, kategoria druga (LEV-II). Te wspaniałe osiągi są wynikiem zaawansowanej konstrukcji silnika, w tym systemu regulacji VarioCam Plus.
911 Carrera 4S przynosi jeszcze większą wydajność
W przeciwieństwie do oznaczeń modeli nadawanych przez wielu producentów samochodów, oznaczenie „S” w Porsche ma prawdziwe znaczenie. Wersja S Porsche oferuje wyższy poziom wydajności niż wersja standardowa.
W przypadku 911 Carrera 4S Cabriolet zaczyna się od większego, bardziej potężnego silnika sześciocylindrowego. Carrera 4S napędzany jest silnikiem o pojemności 3,8 litra, który generuje 355 koni mechanicznych i 295 lb-ft momentu obrotowego. Około dziesięcioprocentowy wzrost mocy przekłada się na lepsze przyspieszenie i wyższą maksymalną prędkość na torze.
911 Carrera 4S Cabriolet z sześciobiegową skrzynią manualną przyspiesza z miejsca do 60 mph (96 kph) w zaledwie 4,7 sekundy, osiągając szczyt na torze wynoszący 179 mph (288 kph). Przy opcjonalnym Tiptronic S sprint od 0 do 60 mph (96 kph) zajmuje zaledwie 5,1 sekundy. Sprawdzona maksymalna prędkość wynosi 174 mph (280 kph).
Pomimo ogromnej mocy i napędu na wszystkie koła, 911 Carrera 4S Cabriolet zapewnia tak dobrą wydajność paliwową, że nie jest objęty karą za nadmierne spalanie. Model z manualną skrzynią biegów 911 Carrera 4S Cabriolet osiąga 16 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie. Po wyposażeniu w opcjonalne Tiptronic S, Carrera 4S Cabriolet uzyskuje wynik ekonomiczny na autostradzie wynoszący 23 mpg i wynik w mieście wynoszący 17 mpg. 911 Carrera 4S, pomimo większego, potężniejszego silnika, dzieli certyfikację emisji spalin LEV-II z Carrera 4 Cabriolet.
Dla tych kierowców, którzy oczekują jeszcze większej wydajności z swojego 911 Carrera 4S Cabriolet, Porsche oferuje opcjonalny zestaw mocy X51. To zapewnia udoskonalenia silnika, które zwiększają moc do 381 koni mechanicznych. Dzięki temu zwiększeniu mocy czas potrzebny na przyspieszenie do 60 mph (96 kph) skraca się o dwie dziesiąte sekundy do zaledwie 4,5 sekundy z manualną skrzynią i do 4,9 sekundy z Tiptronic S. Z manualną skrzynią biegów, maksymalna prędkość torowa wzrasta do 186 mph (298 kph).
Napęd na wszystkie koła dla dodatkowej dynamiki jazdy
Poza składanymi miękkimi dachami, Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets definiuje system napędu na wszystkie koła Porsche. Ta technologia napędu oparta jest na sprzęgle wiskotycznym, które rozdziela moment obrotowy silnika między przednimi a tylnymi kołami w zależności od warunków.
Różnicowa przekładnia zamontowana pomiędzy osiami przednimi może otrzymać od pięciu do czterdziestu procent momentu obrotowego silnika, aby poprawić stabilność i równowagę na śliskich nawierzchniach i w zakrętach.
Porsche i większość entuzjastów jazdy uważają, że napęd na tył jest najlepszy dla jazdy samochodem sportowym, dlatego inżynierowie Porsche zaprojektowali Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets, aby zawsze przesyłały większość mocy silnika na tylne koła.
Łatwo rozpoznawalne i aerodynamiczne
911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są natychmiast rozpoznawalne dzięki swojej muskularnej sylwetce i mocnym błotnikom. Wersje z napędem na wszystkie koła Porsche 911 Carrera Cabriolets są o 1,73 cala (44 mm) szersze niż ich odpowiedniki z napędem na dwa koła. Pomimo dodatkowej szerokości, Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są niesamowicie aerodynamiczne. 911 Carrera 4 ma współczynnik oporu wynoszący zaledwie 0,30, a Carrera 4S jest jeszcze bardziej aerodynamiczna z współczynnikiem oporu wynoszącym zaledwie 0,29, mimo większych opon.
911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mogą poszczycić się luksusowo urządzonymi kabinami pasażerskimi. Jak wszystkie samochody Porsche, Cabriolets oferują swoim pasażerom ochronę sześcioma poduszkami powietrznymi: podwójne poduszki powietrzne czołowe, a także dwie boczne poduszki powietrzne zamontowane w fotelach chroniące klatkę piersiową oraz dwie poduszki powietrzne kurtynowe osłaniające głowę, montowane w drzwiach.
Dodatkowo, słupki A są wzmocnione, a wraz z ramą szyby tworzą przednią belkę przeciwwywrócenia. Druga, tylna belka przeciwwywrócenia, umieszczona jest za tylnymi siedzeniami i natychmiast się rozwija, jeśli czujniki wykryją zbliżające się przewrócenie.
Szczegóły
Wygląd ma znaczenie
Kształt Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets wyraźnie przypomina wcześniejsze kabriolety z serii 911. I, od linii pasa w dół, mocno przypominają obecne Coupe 911, ale mają swój własny wyrazisty styl.
Dzięki równoległemu projektowaniu Coupe i Cabrioletu, inżynierowie Porsche byli w stanie umieścić niezbędne komponenty strukturalne w kabriolecie od samego początku. W rezultacie nadwozie Cabrioletu jest o pięć procent bardziej odporne na skręcanie i o dziewięć procent sztywniejsze w przypadku statycznego zginania w porównaniu do poprzedniej generacji.
Stabilność porównywalna z Coupe o stałym dachu
Aerodynamicy Porsche współpracowali z projektantami nadwozia i inżynierami zawieszenia, nie pomijając żadnego aspektu w dążeniu do efektywnego przepływu powietrza wokół Cabrioletów. Aby zapewnić niski opór i maksymalną stabilność, przepływ powietrza nad nadwoziem jest starannie kierowany. Szczegóły, takie jak podwójne mocowanie zewnętrznych lusterkami, opierają się na dobrych zasadach aerodynamiki.
Ta konstrukcja lusterek utrzymuje czyste boczne szyby i redukuje turbulencje. Lusterka nawet pomagają kierować poruszające się powietrze wokół samochodu w kierunku tylnego spojlera. Spojler automatycznie się rozwija przy prędkości 75 mph (120 km/h), aby poprawić stabilność przy wyższych prędkościach. Gdy prędkość pojazdu spada poniżej 37 mph (60 km/h), spojler nie jest potrzebny, a aby zredukować niepożądany opór powietrza, automatycznie się chowa.
Mniej unoszenia, lepsza przyczepność
Inżynierowie aerodynamiki Porsche rozumieją, że przepływ powietrza pod pojazdem jest równie krytyczny, jak powietrze poruszające się nad nim. Dlatego obdarzyli 911 Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet wysoką stabilnością przy dużych prędkościach, zapewniając kierowcy pewność poprzez staranne zarządzanie powietrzem pod podwoziem. Podwozie Cabrioletu jest prawie całkowicie szczelne. Po wyposażeniu w manualną skrzynię, podwozie pokryte jest sześcioma płytami polipropylenowymi, które pokrywają prawie dwa razy większą powierzchnię niż w poprzednim modelu.
Przepływ powietrza chłodzącego silnik kierowany jest z chłodnicy do nadkoli, a nie pod przednie opony. Pomaga to w chłodzeniu hamulców i redukuje unoszenie. Stabilność jest dodatkowo wzmocniona przez przejściowe strefy pod przednią częścią samochodu, które tworzą strefę niskiego ciśnienia w pobliżu osi przedniej.
Cabriolet z napędem na wszystkie koła Carrera 4 i Carrera 4S korzysta z osobnego pokrycia progowego z gumową listwą, która działa jako spojler dla tylnych kół. Te spojlery kierują powietrze wokół większych tylnych kół i opon, minimalizując opór powietrza.
Innym udoskonaleniem aerodynamicznym są kanały NACA (nazwane na cześć amerykańskiego Narodowego Komitetu Doradczego ds. Aeronautyki, poprzednika NASA) w osłonie podwozia, które pokrywa spód modeli 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets. Te specjalne, gruszkowate wloty powietrza zmniejszają opór powietrza, kierując powietrze do chłodzenia przedniego napędu.
Efektem tych prac są dwa niezwykle aerodynamiczne i przyciągające wzrok Cabriolety. 911 Carrera 4 przebija się przez powietrze z bardzo niskim współczynnikiem oporu wynoszącym zaledwie 0,30. Jeszcze szersza Carrera 4S jest jeszcze bardziej smukła, z współczynnikiem oporu wynoszącym tylko 0,29, mimo szerszych kół. Dzięki standardowemu systemowi zarządzania zawieszeniem aktywnym Porsche (PASM), Carrera 4S Cabriolet ma o 0,4 cala (10 mm) niższy prześwit niż Carrera 4, co wspomaga jego aerodynamikę.
Dla kierowcy i jego pasażerów, rezultaty to zmniejszone hałasy wiatru i turbulencje w bocznych wiatrach, z dachem podniesionym lub opuszczonym. Smukła sylwetka przyczynia się do stabilności Cabrioletu przy dużych prędkościach i efektywności paliwowej.
Chłodzące powietrze
Specjalne klapy wlotu powietrza wokół wentylatora silnika zwiększają przepływ chłodzącego powietrza przy dużych prędkościach. Przy małych prędkościach klapy pozostają zamknięte, a powietrze jest zasysane tylko przez chłodnicę, przy prędkości około 45 mph (70 km/h) klapy otwierają się pod ciśnieniem ram. Specjalne kanały powietrzne w podwoziu kierują chłodzące powietrze do tarcz hamulcowych, skrzyni biegów i dyferencjału.
Spojlery w nadkolach zmniejszają opór, kierując powietrze wokół kół. Optymalizowane spojlery powietrzne do hamulców i łożyska obrotowe zapewniają efektywne przepływy powietrza wokół tarcz, redukując temperaturę tarcz.
Cabriolet na każdą pogodę
Składany dach Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets jest tak samo wydajny w niesprzyjających warunkach pogodowych, jak napędy na wszystkie koła tych samochodów. Kanały wodne nad drzwiami kierują wodę deszczową do odpływu uszczelki drzwi w słupkach A.
Dach ma również podgrzewane szklane tylne okno z wbudowanym odszuszaczem. Standardowy deflektor wiatru pomaga utrzymać kabinę w spokoju i ciszy, co umożliwia normalną rozmowę między kierowcą a pasażerem, nawet przy dużych prędkościach.
Wykonany z lekkiej tkaniny na aluminiowej ramie, dach z napędem elektrycznym jest lekki, ale bardzo mocny. Niska masa była kluczowa w projektowaniu dachu, ponieważ minimalna waga powyżej poziomu bocznego samochodu przyczynia się do zwrotności pojazdu i minimalizacji przechyłów nadwozia w zakrętach.
Dzięki trójwarstwowej konstrukcji dach zapewnia również wysoki poziom izolacji, mimo swojej niskiej wagi. Najwyższa warstwa wykonana jest z impregnowanego polikrylonitrylu, który odpycha brud i wodę. Ta zewnętrzna warstwa poddawana jest ekskluzywnej obróbce ogniowej Porsche, która usuwa wszystkie drobne włókna z powierzchni tkaniny, pomagając w utrzymaniu czystości powierzchni i nadając dachowi jednolity wygląd.
Wykończenie zewnętrznej warstwy dachu sprawia, że powierzchnia jest tak gładka, że nie zakłóca przepływu powietrza nad nią, tak samo jak standardowy metalowy dach, co jest doskonałym wkładem w aerodynamikę Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets. Środkowa warstwa dachu wykonana jest z syntetycznego kauczuku, który izoluje kabinę pasażerską zarówno od hałasu, jak i warunków atmosferycznych. Dolna, najbardziej wewnętrzna powierzchnia jest poliestrowa, co pomaga dachowi zachować swój solidny kształt.
Przód dachu ma lekką płytę magnezową, zamontowaną między krawędzią wiodącą a pierwszym wspornikiem dachu, co zwiększa stabilność całej konstrukcji. Na koniec, plastikowa płyta włożona między warstwami dachu dodaje struktury i dodatkowej izolacji. Gdy jest schowany, dach składa się w wzór „Z”, skutecznie chroniąc swoje komponenty i zachowując swój wyraźny kształt.
Cała operacja – otwieranie lub zamykanie – w tym opuszczanie i podnoszenie bocznych okien w razie potrzeby – jest całkowicie automatyczna. Nie ma potrzeby ręcznego blokowania/odblokowywania dachu ani zabezpieczania pokrywy bagażnika. Dach otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli środkowej.
Proces otwierania lub zamykania dachu trwa około 20 sekund, gdy samochód jest w ruchu. Jednakże, ponieważ inżynierowie Porsche doskonale zdają sobie sprawę, że czasami dach może być konieczne szybko podnieść w trakcie jazdy, mechanizm dachu można obsługiwać przy prędkości pojazdu do 30 mph (50 km/h). Operacja dachu w ruchu zajmuje około 26 sekund.
Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets można zamówić z opcjonalnym twardym dachem. Aluminiowy dach jest niezwykle lekki i ma podgrzewane szklane tylne okno, które wygodnie zyskuje potrzebną moc z punktów mocowania dachów.
Nowe opcje kolorystyczne
W miarę jak gusta stają się coraz bardziej zróżnicowane, projektanci Porsche kontynuują ewolucję wyboru kolorów zewnętrznych. Na rok 2008, 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets można zamówić w kolorze Macadamia Metallic.
Inne zmiany kolorów lakieru na ’08 to Atlas Grey Metallic, które stało się kolorem specjalnym, zastępując Lapis Blue Metallic, Malachite Green Metallic zastępuje Lagoon Green Metallic, a Carmona Red Metallic został zastąpiony przez Ruby Red Metallic.
Wspaniałe, funkcjonalne wnętrze
911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S Cabriolets oferują swoim pasażerom luksusowe wnętrze zaprojektowane zarówno z myślą o komforcie, jak i entuzjastycznej jeździe. Duża kabina pozwoliła inżynierom umieścić pedały bliżej ściany działowej, co dodatkowo zwiększa przestronność dla wyższych kierowców. Fotele montowane są blisko podłogi, co utrzymuje niski środek ciężkości przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni nad głową.
Automatyczne klimatyzacje z filtracją powietrza i pyłków są standardowym wyposażeniem. Kontrole dla systemów grzania, klimatyzacji i wentylacji (HVAC) są zintegrowane w konsoli środkowej w pobliżu przełączników dla systemów wentylacji i odszuszania.
Duża przestrzeń do przechowywania
Kabiny 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets oferują wygodę wielu miejsc do przechowywania. Duża, zamykana schowek dostarcza prawie 400 cali sześciennych (6,5 litra) przestrzeni i ma zintegrowany wieszak na płyty CD oraz uchwyt na długopisy. Konsola środkowa ma ponad 90 cali sześciennych (1,5 litra) pojemności oraz gniazdo 12-woltowe i uchwyt na monety. Dodatkowe kieszenie do przechowywania znajdują się w panelach drzwiowych wewnętrznych, których pokrywy pełnią także funkcję podłokietników.
Uchwyt na kubki znajduje się tuż nad schowkiem i jest ukryty za składającą się pokrywą. Po uwolnieniu, lewy uchwyt na kubki wysuwa się przed centralnym otworem wentylacyjnym deski rozdzielczej, podczas gdy prawy uchwyt na kubki spoczywa przed wentylatorem pasażera.
Mnogość opcji siedzeń
Fotele kierowcy i pasażera w 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mają opatentowany przez Porsche system, który lepiej pochłania wibracje podczas długich podróży. Standardowe fotele zapewniają również znakomite wsparcie boczne, aby utrzymać pasażerów w miejscu podczas doświadczania wysokiej bocznej przyspieszenia w zakrętach.
Standardowe fotele przednie oferują ręczną regulację przód/tył oraz wysokości. Kąt oparcia jest elektrycznie sterowany dla precyzyjniejszej regulacji.
Fotele elektryczne są dostępne i regulowane w 12 kierunkach, w tym kąt poduszki siedziska i poprzez wsparcie lędźwiowe, za pomocą czterech napompowanych komór powietrznych. Te fotele mają również funkcję pamięci.
Dostępne są także sportowe fotele, które oferują jeszcze większe wsparcie boczne, zarówno w obszarze poduszki siedziska, jak i ramienia, które są opcjonalne. Te fotele mają również twardsze wypełnienie.
Sportowe fotele adaptacyjne łączą projekt sportowych foteli z elektrycznymi kontrolami. Te fotele mają czterowymiarową regulację, w tym szerokość.
Nowością w tym roku są opcjonalne sportowe fotele typu bucket. W zasadzie są to fotele wyścigowe z składanym oparciem, które mają wzmocnioną konstrukcję z włókna węglowego, co pozwala zaoszczędzić od 15 do 20 funtów (7 do 9 kg) w porównaniu do standardowych foteli, w zależności od modelu.
Wszystkie fotele przednie Porsche, w tym nowe sportowe fotele typu bucket, mają zintegrowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i spełniają wszystkie amerykańskie normy bezpieczeństwa. I wszystkie mają składane oparcia, aby umożliwić dostęp do tylnych siedzeń.
Wybór kół kierowniczych
Inżynierowie Porsche uważają, że kierowcy powinni mieć wybór kół kierowniczych, biorąc pod uwagę istotne znaczenie tego elementu. Standardowe koło kierownicze w 911 Carrera 4 i Carrera 4S ma dynamiczny, trójramienny design, który jest regulowany zarówno pod względem wysokości, jak i zasięgu. Koło oparte jest na kompozytowej konstrukcji magnezowej, co redukuje wagę zespołu koła kierowniczego w porównaniu do poprzedniego, aluminiowego koła.
Koło kierownicze z funkcją wielofunkcyjną jest dostępne jako opcja. To koło oferuje zduplikowane kontrolki dla systemu Porsche Communication Management (PCM). Bez odrywania ręki od koła kierowniczego, kierowca może obsługiwać sprzęt audio, nawigacyjny i telefoniczny. Pokrętło na lewym ramieniu koła kierowniczego kontroluje głośność audio, która może zostać wyciszona przez naciśnięcie pokrętła. Pokrętło na prawym ramieniu uzyskuje dostęp do punktów menu w systemie PCM. Naciśnięcie pokrętła wybiera poszczególne elementy. Dwa przyciski na dolnym ramieniu koła kierowniczego kontrolują telefon.
Oprócz standardowych kolorów skóry dopasowanych do reszty wnętrza, koło kierownicze z funkcją wielofunkcyjną jest dostępne w wykończeniu z drewna, aluminium lub włókna węglowego na zewnętrznej obręczy.
Nowe kolory wnętrza
Skórzana tapicerka i wykończenia 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets nie mogą już być zamawiane w Palm Green, ponieważ ten kolor zniknął z palety. Nowością na rok 2008 jest dodanie Carrera Red jako nowej opcji naturalnej skóry.
Duży wyświetlacz wskaźników
Pięć wskaźników, które składają się na panel wskaźników, jest umieszczonych w taki sposób, aby dobrze je odczytać. Tarcze wskaźników są czarne w 911 Carrera 4 i białe w 911 Carrera 4S.
Biorąc pod uwagę sportowy charakter Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets, obrotomierz dominuje na desce rozdzielczej. Wskazówka obrotomierza jest największym wskaźnikiem i znajduje się na środku wyświetlacza. Cyfrowy prędkościomierz umieszczony w tarczy obrotomierza, pod wskazówką obrotomierza, pozwala kierowcy na szybkie sprawdzenie prędkości i obrotów silnika jednym rzutem oka.
Oddzielny prędkościomierz analogowy zawiera całkowite i dzienne liczniki kilometrów i znajduje się tuż po lewej stronie obrotomierza.
Wskaźnik po prawej stronie obrotomierza zawiera wskaźniki temperatury chłodnicy i paliwa, a także zegar. Wskaźnik temperatury oleju znajduje się na skraju z lewej strony deski rozdzielczej, a wskaźnik ciśnienia oleju na skraju prawej strony.
Wszystkie wskaźniki mają białe diody LED, które poprawiają oświetlenie podczas jazdy w nocy.
Standardowe komunikacje
Zarówno 911 Carrera 4, jak i Carrera 4S Cabriolets są standardowo wyposażone w Porsche Communication Management (PCM). Częścią PCM jest system audio Sound Package Plus z dziewięcioma głośnikami oraz zewnętrznym analogowym wzmacniaczem.
System ten obejmuje dwa głośniki wysokotonowe o średnicy 0,75 cala (19 mm) oraz jeden głośnik średniotonowy o średnicy 2,5 cala (70 mm) w desce rozdzielczej, dwa głośniki średniotonowe o średnicy 4 cali (100 mm) i dwa głośniki niskotonowe o średnicy 8 cali (200 mm) w drzwiach oraz dwa głośniki szerokopasmowe o średnicy 4 cali (100 mm) w tylnej części kabiny pasażerskiej. Zewnętrzny analogowy wzmacniacz znajduje się w bagażniku i zasilania głośników niskotonowych w drzwiach oraz głośników średniotonowych w desce rozdzielczej.
Większy zbiornik paliwa
Z powodu specyficznego projektu przedniej części Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets, te samochody mają inny zbiornik paliwa niż modele z napędem na tylne koła. Zbiornik w samochodach z napędem na wszystkie koła jest o około 3 kwarty (3 litry) większy.
Bezpieczeństwo przez design
Dzięki wykorzystaniu stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz ulepszeń w spawaniu i klejeniu, nadwozia 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolet są niezwykle sztywne i odporne na skręcanie, pozostając jednocześnie lekkie.
Szczególną uwagę zwrócono na projektowanie i inżynieryjne słupków A oraz struktury bezpieczeństwa związanej z czołowymi i bocznymi zderzeniami, w tym ich przejścia między drzwiami a słupkami B. Siły w zderzeniu mogą być przekazywane przez drzwi, wokół kabiny pasażerskiej, aż do tyłu samochodu.
Poprzeczka przegubowa z przodu pojazdu wykonana jest ze stali borowej o wysokiej wytrzymałości, a specjalne procesy montażowe opracowano w celu zminimalizowania wnikania do komory stóp w przypadku zderzenia bocznego.
Sześć poduszek powietrznych i system POSIP
911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są wyposażone w sześć poduszek powietrznych. Są to dwie poduszki powietrzne czołowe, dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową zamontowane w przednich siedzeniach oraz dwie boczne poduszki powietrzne kurtynowe, które są częścią systemu Ochrony przed Uderzeniem w Bok Porsche (POSIP).
Poduszki powietrzne czołowe są w pełnym rozmiarze, dwuetapowymi jednostkami czołowymi z napęczniającym materiałem organicznym. Ten materiał zmniejsza rozmiar i wagę poduszek powietrznych oraz wspomaga ich recykling.
Siedzenie pasażera z przodu ma czujniki, które dostosowują się do fotelików dziecięcych. Jeśli czujniki wykryją, że w tym fotelu siedzi dziecko, poduszka powietrzna jest dezaktywowana.
System POSIP posiada poduszki powietrzne chroniące głowę, które rozwijają się w górę z ich obudów w oknach drzwi. Te poduszki powietrzne zapewniają płaską poduszkę, która napełnia się prawie do 500 cali sześciennych (8 litrów) i ma na celu ochronę głów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu przed rozbitym szkłem i przedmiotami, które mogą dostać się przez okno w przypadku wypadku.
Utrzymanie bezpieczeństwa pasażerów w przypadku przewrócenia się jest problematyczne w samochodzie bez dachu. Inżynierowie Porsche zapewnili jednak, że rama przedniej szyby jest na tyle mocna, aby pełnić rolę stałej belki przeciwwywrócenia, w związku z czym w każdej słupku A znajdują się wzmocnione stalowe belki. Z tyłu, podobnie wzmocniona, sprężynująca belka przeciwwywrócenia uruchamia się natychmiast, gdy dedykowane czujniki przewrócenia wykryją zbliżający się wypadek. Te same czujniki przewrócenia uruchamiają napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, aby zabezpieczyć kierowcę i pasażera z przodu na swoich miejscach.
Zwinna obsługa oznacza unikanie wypadków
Wiedząc, że wszystkie pojazdy są najbezpieczniejsze poprzez unikanie wypadków w pierwszej kolejności, inżynierowie Porsche rozumieją, że niezwykłe zdolności dynamiczne ich samochodów są równie ważne dla bezpieczeństwa, jak i dla wydajności.
Opierając się na szerokim torze wynoszącym 58,58 cala (1488 mm) z przodu i 60,94 cala (1548 mm) z tyłu, inżynierowie zawieszenia zapewnili Carrera 4 i Carrera 4S stabilną podstawę. Inżynierowie określili następnie lekkie i technologicznie zaawansowane zawieszenie z niskim środkiem ciężkości dla optymalnej zwrotności i pewności kierowcy, zapewniając stabilność.
Carrera 4 i Carrera 4S mają sprawdzone zawieszenie przednie Porsche. Składa się ono z optymalizowanej przez Porsche konfiguracji McPhersona. Osie sprężynowo-przegubowe wykorzystują osobno montowane podłużne i poprzeczne wahacze, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie kół przy jednoczesnym kontrolowaniu przechyleń nadwozia. Osie przednie Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets różnią się nieco od tych w modelach z napędem na tył z powodu ich przegubów o stałej prędkości i specjalnych łożysk przegubowych z dodatkowymi otworami, które zapewniają dodatkową przestrzeń potrzebną do napędu na przednie koła. Sprężyny i amortyzatory są również zmieniane, aby poradzić sobie z wysokimi obciążeniami działającymi na przednią oś.
Z tyłu Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mają pięcioramienne zawieszenie sprężynowo-przegubowe producenta z wahaczami podłużnymi i poprzecznymi. Osie tylne nie różnią się od modeli z napędem na dwa koła, chociaż stabilizator przechyłów jest zmieniany dla wyższych dynamicznych obciążeń.
Jeszcze lepsza jazda i prowadzenie z PASM
Aby poprawić komfort jazdy i zwrotność, Carrera 4S Cabriolet standardowo wyposażona jest w najnowszą wersję aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche (PASM). Ta funkcjonalność jest opcją dla Carrera 4 Cabriolet.
To elektronicznie kontrolowane zawieszenie pozwala kierowcy wybierać między ustawieniem Normal lub Sport w zależności od sytuacji i warunków jazdy. Oprócz pozwalania na wybór ustawień, PASM obniża również wysokość prześwitu samochodu o około 0,4 cala (10 mm).
W centrum PASM znajdują się ciągle regulowane amortyzatory, akcelerometry z przodu i z tyłu oraz dedykowana jednostka sterująca. Kontroler PASM otrzymuje dane o pionowych ruchach nadwozia samochodu, a także kątach skrętu, prędkości pojazdu, ciśnieniu hamulców i momencie obrotowym silnika.
Jednostka sterująca następnie zmienia przepływ oleju w amortyzatorach, aby stale zapewniać optymalną sztywność dla warunków i pragnień kierowcy. Aktywne amortyzatory systemu mają podobną konstrukcję do standardowych amortyzatorów, ale mają elektronicznie kontrolowany wewnętrzny zawór ominięcia, który zwiększa lub zmniejsza przepływ oleju w razie potrzeby.
Inteligentna kontrola tłumienia
PASM nie jest jedynie zawieszeniem o dwóch ustawieniach, ale automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Gdy pozostawione w trybie Normal, PASM stopniowo zwiększa sztywność zawieszenia, jeśli samochód jest prowadzony z większym zaangażowaniem, generując wyższe siły dynamiczne.
Szybkie i nagłe ruchy kierownicy sygnalizują jednostce sterującej natychmiastową potrzebę zwiększenia sił tłumienia na obu osiach, aby zredukować chwianie się lub bujanie.
Monitorując pionowe ruchy nadwozia, system może usztywnić amortyzatory w trybie Normal jako reakcję na nierówną drogę, minimalizując bujanie. Jednak w trybie Sport te same ruchy ostrzegają kontroler, aby zmniejszyć siłę tłumienia, aby upewnić się, że koła pozostają w kontakcie z nawierzchnią i zwiększyć komfort jazdy.
Gdy kierowca naciska hamulce, PASM usztywnia amortyzatory, aby zredukować pochylanie nadwozia, a gdy sekwencja hamowania trwa, dostosowuje się do miększego tłumienia, z różnymi siłami z przodu i z tyłu, aby zapewnić stały kontakt opon z nawierzchnią, nawet na nierównej nawierzchni lub wyboistych drogach, aby zminimalizować drogę hamowania.
PASM dodatkowo kontroluje opadanie nadwozia podczas pełnego przyspieszania. Gdy kierowca może na krótko zdjąć nogę z pedału gazu podczas zmiany biegów, PASM natychmiast dostosowuje sztywność na przednich i tylnych osiach, aby skompensować krótką zmianę obciążenia. W trybie Normal PASM zwiększa tłumienie, aby zapobiec nadmiernemu opadaniu. W trybie Sport tłumienie jest łagodzone, aby poprawić przyczepność.
W testach na słynnym torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech, ustawienie PASM Sport osiągnęło czasy okrążeń średnio o pięć sekund szybciej niż w standardowej konfiguracji zawieszenia 911 Carrera 4.
Stabilność jest standardem