Dla niektórych osób Porsche GT3 było zbyt ekstremalne do jazdy po drogach, podczas gdy Porsche Carrera 4S okazało się zbyt łagodne. Dlatego w 2014 roku niemiecki producent samochodów zaprezentował model łączący te dwie skrajności: Carrera 4 GTS Coupe.
Porsche 911 jest obecne na rynku od późnych lat 60. To auto, które zdobiło plakaty na ścianach, tapety komputerowe, wygaszacze ekranu i tła smartfonów. Zostało stworzone przez entuzjastów dla entuzjastów. Jego ogólny kształt nie zmienił się zbytnio od momentu, gdy pierwszy model trafił na rynek. Z biegiem lat rosło pod względem rozmiarów i mocy. W miarę otwierania kolejnych torów wyścigowych i organizowania weekendowych zawodów, kierowcy zaczęli poszukiwać większej mocy i lepszych samochodów. Jednak niekoniecznie wyścigowych, tylko takich, które miały sportowe dziedzictwo i mogły być używane na drogach publicznych.
Porsche było znane jako „supersamochód do codziennej jazdy”. To dotyczyło większości jego modeli. Potem jednak na rynku pojawiły się poważnie sportowe auta, takie jak GT3 czy GT3 RS. Jazda jednym z tych samochodów po publicznych drogach była jednak dość wyczerpująca. Sztywne zawieszenie i niemal całkowicie pozbawione wnętrza nie czyniły ich odpowiednimi do codziennego użytku. Carrera 4 GTS została stworzona z myślą o regularnych drogach, ale miała w zanadrzu kilka asów, które pozwalały jej poradzić sobie na torze wyścigowym. A dzięki napędowi na wszystkie koła, mogła być również używana na zaśnieżonych drogach.
Jej wygląd był inny. Przyciemnione reflektory bi-Xenon, obniżone zawieszenie i wysuwane tylne skrzydło były częścią kompletnego pakietu do użytku zarówno na ulicy, jak i na torze.
Modele ‘Gran Turismo Sport’ oferują wyjątkowe osiągi Porsche
Porsche ogłasza drugą generację modelu 911 Carrera GTS, który zadebiutuje w salonach już w listopadzie. Dołączy on do cenionych modeli Boxster GTS, Cayman GTS oraz Panamera GTS w gamie sportowych samochodów ze Stuttgartu.
Każdy z czterech nowych modeli 911 Carrera GTS – Coupé i Cabriolet, dostępnych z napędem na tylne lub wszystkie koła – oparty jest na udokumentowanych wartościach legendarnego modelu 911 z silnikiem z tyłu, dodając nowe cechy techniczne, które zwiększają poziom osiągów i przyjemności z jazdy.
Pod pokrywą silnika z tyłu znajduje się emocjonująca jednostka flat-six, która rozwija moc 430 KM, zwiększoną o 30 KM w porównaniu do modelu Carrera S. Jest ona połączona z pakietem Sport Chrono, który oferuje dynamiczne mocowanie silnika, a także system amortyzacji Porsche Active Suspension Management (PASM), obniżający wysokość zawieszenia o dziesięć milimetrów.
Poprawiona efektywność przyczyniła się również do szybszego przyspieszenia i wyższych prędkości maksymalnych, a średnie spalanie pozostało na niezmienionym, korzystnym poziomie modeli S. Na przykład, w połączeniu z dwu-sprzęgłową skrzynią Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), 911 Carrera GTS osiąga średnio 32.5 mpg i przyspiesza od zera do 100 km/h w 4.0 sekundy (Cabriolet: 4.2 sekundy). Z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła można osiągnąć prędkość maksymalną 198 mph.
Sylwetki nowych modeli 911 Carrera GTS – tak jak innych modeli GTS – różnią się znacząco od pozostałych wariantów Carrera. Wszystkie wersje mają nadwozie 911 Carrera 4 z szerokimi tylnymi nadkolami i szerszym rozstawem kół. Standardowo dostępne są także 20-calowe felgi aluminiowe z centralnym mechanizmem blokującym, pomalowane na ekskluzywny matowy czarny kolor. Akcenty w przedniej części samochodu to specjalne elementy wykończeniowe i przyciemnione reflektory bi-Xenon z systemem Porsche Dynamic Lighting System (PDLS). Kratka wlotu powietrza na pokrywie silnika z tyłu ma własne czarne paski GTS, a czarne, chromowane końcówki wydechu dodają silnej tożsamości wizualnej.
Dodatkowo, charakterystyczny dźwięk zapewnia standardowy sportowy układ wydechowy, który dostarcza niezapomnianego brzmienia GTS.
Kierowca i pasażer z przodu siedzą w ekskluzywnym wnętrzu wykończonym Alcantarą z sportowymi siedzeniami pokrytymi skórą. Centralne panele siedzeń wykończone są Alcantarą, podobnie jak w innych modelach Porsche GTS.
Dzięki nowym modelom gama 911 Carrera rozrosła się do 12 sportowych samochodów w trzech poziomach mocy, dostępnych jako Coupés i Cabriolety, w wersji z napędem na tylne i wszystkie koła.
Nowe modele 911 Carrera GTS są dostępne do zamówienia w centrach Porsche w Wielkiej Brytanii i Irlandii od dzisiaj, a pierwsze samochody trafią do salonów w listopadzie.
Zakres 911 Carrera GTS w Wielkiej Brytanii RRP w Irlandii RRP
911 Carrera GTS Coupe £91,098 €144,329
911 Carrera 4 GTS Coupe £95,862 €154,152
911 Carrera GTS Cabriolet £99,602 €160,198
911 Carrera 4 GTS Cabriolet £104,385 €167,931
W standardzie dostępne są przyciemnione reflektory bi-Xenon z systemem Porsche Dynamic Lighting System, sportowy układ wydechowy, pakiet Sport Chrono z dynamicznymi mocowaniami silnika, wnętrze wykończone skórą/Alcantara, sportowe siedzenia, 20-calowe felgi aluminiowe z centralnym blokowaniem, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Torque Vectoring (PTV) z tylnym dyferencjałem z ograniczonym poślizgiem, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy Porsche Communication Management z nawigacją satelitarną, cyfrowym radiem, uniwersalnym interfejsem audio z możliwością podłączenia MP3, automatycznym klimatyzatorem, systemem zarządzania stabilnością Porsche (PSM), systemem śledzenia pojazdu Porsche Vehicle Tracking, trzyletnią gwarancją i programem pomocy drogowej na trzy lata.
Modele 911 Carrera 4 GTS mają dodatkowo system napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Klienci będą mogli również odkryć możliwości swojego nowego samochodu, biorąc udział w bezpłatnym kursie w Porsche Experience Centre w Silverstone.
Rodzina GTS
Od legendarnego modelu 904 Carrera GTS z lat 60. XX wieku, litery ‘GTS’ oznaczają ‘Gran Turismo Sport’ oraz obietnicę wyjątkowych osiągów Porsche.
Z nowym modelem Porsche kolejny raz rozszerza zasadę GTS na model 911 Carrera. Tak jak w przypadku modeli Cayenne GTS, Panamera GTS oraz Boxster i Cayman GTS, jest to samochód, który reprezentuje doskonałą dynamikę jazdy w swojej klasie.
Kombinacja liter wywodzi się z modelu 904 Carrera GTS, samochodu wyścigowego z 1963 roku, który można było także rejestrować do użytku na drogach publicznych. W latach 80. i 90. XX wieku modele 924 GTS i 928 GTS kontynuowały tę zasadę. Odrodziła się w 2007 roku w formie Cayenne GTS, a następnie zastosowano ją w modelach ‘Type 997’ 911 Carrera oraz Panamera.
—————————————————————————–
Porsche ujawniło drugą generację modeli 911 Carrera GTS. Modele GTS są dostępne w wersji coupe oraz cabriolet, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Nowe modele wypełniają lukę między 911 Carrera S a przetestowanym na torach modelu 911 GT3. Wiele cech technicznych podnosi osiągi dynamiczne i przyjemność z jazdy, w tym silnik o mocy 430 KM z zestawu Powerkit Carrera S, który zawiera pakiet Sport Chrono i Sportowy Układ Wydechowy. Standardowy aktywny system amortyzacji PASM obniża wysokość zawieszenia o 10 mm w porównaniu do 911 Carrera.
W połączeniu z PDK (dwu-sprzęgłowa skrzynia biegów Porsche), 911 Carrera GTS przyspiesza od zera do 60 mil na godzinę w 3.8 sekundy (Cabriolet: 4.0 sekundy) – co jest o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż w modelu S. Prędkości maksymalne modeli GTS wynoszą od 187 do 190 mil na godzinę, w zależności od napędu i skrzyni biegów. Mimo szybszego przyspieszenia i wyższych prędkości maksymalnych, wersje GTS zachowują podobny poziom efektywności jak modele 911 Carrera S.
Dodatkowe osiągi i rozszerzona gama standardowych funkcji czynią nowe modele atrakcyjnymi cenowo. W standardzie dostępne są reflektory Bi-Xenon™ z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz sportowy układ wydechowy, który dostarcza niezapomnianego dźwięku GTS. Wnętrze wykończone Alcantarą® zawiera sportowe siedzenia z wykończeniami z skóry, oraz centralne panele wykonane z Alcantary® – tradycyjnej cechy wszystkich modeli Porsche GTS.
Zewnętrzne elementy nowych modeli GTS różnią się znacznie od innych wariantów Carrera. Wszystkie wersje GTS bazują na nadwoziu 911 Carrera 4 z poszerzonymi tylnymi nadkolami i szerszym rozstawem kół.
Standardowo dostępne są również 20-calowe felgi z centralnym blokowaniem, malowane na ekskluzywny połyskujący czarny kolor. Specjalne elementy wykończeniowe i przyciemnione reflektory Bi-Xenon™ podkreślają przód, podczas gdy czarne paski wykończeniowe na dostosowanym wlocie powietrza GTS i czarne, chromowane końcówki wydechu wyróżniają tylną część modeli Carrera GTS.