PORSCHE 911 Carrera 4S (991) 2012-2018
Średnia ocena: 5.00 / 5 (liczba ocen: 1)

PorscheFan_PL - ocena: 5/5

"Doskonałe połączenie osiągów i komfortu."

PORSCHE 911 Carrera 4S (991) 2012-2018

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S (991) 2012-2018

Model 2012 Porsche Carrera 4S był niemal tak samo mocny jak ostatni turbo 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem, słynny model 993. Jednak był szybszy i łatwiejszy do codziennego użytku.

Codzienne prowadzenie supersamochodu to coś, co można zrealizować zaledwie w kilku pojazdach. Nie chodzi tylko o łatwość prowadzenia, ale także o niezawodność. Ponieważ JD Power umieściło model 911 na szczycie rankingu niezawodności w kategorii supersamochodów, zrozumiałe jest, dlaczego sprzedaż serii 911 wzrosła. Jednak nie był to najlepszy samochód na cotygodniowe zakupy.

Na rynku jest tylko garstka samochodów o niepodważalnym, ponadczasowym designie. Być może najstarszym z nich jest Porsche 911. Nawet po ponad pół wieku oryginalny kształt został zachowany. Okrągłe reflektory pozostały w tych samych uniesionych przednich błotnikach, choć są lekko pochylone. Szyba przednia nie była już tak pionowa jak kiedyś, z powodów aerodynamicznych, ale niezmiennie ukształtowany tył samochodu z opadającą komorą silnikową wciąż tam jest. A w porównaniu do innych wersji Carrera czy Carrera 4, model S miał szersze tylne błotniki, by pomieścić szersze opony.

Wnętrze 2012 911 Carrera 4S oferowało małą kabinę z czterema miejscami w układzie 2+2, wykończoną skórą. Środkowa konsola została podniesiona, by poprawić wrażenia z jazdy sportowym autem jednioosobowym, a deska rozdzielcza została nachylona w stronę kierowcy.

Silnik to wciąż jednostka sześciocylindrowa w układzie poziomym, zdolna do generowania 400 KM. Był połączony z 7-biegową manualną skrzynią biegów jako standard lub z opcjonalną 7-biegową jednostką PDK. System napędu na cztery koła zapewniał dobrą przyczepność w każdych warunkach pogodowych.

Porsche podwaja gamę przyjemności z jazdy w nowej generacji modelu 911, wprowadzając na rynek napęd na wszystkie koła Porsche 911 Carrera 4 w czterech wersjach modelowych. Nowe samochody sportowe o wyjątkowo silnych proporcjach łączą doskonałą przyczepność i stabilność jazdy systemu aktywnego Porsche Traction Management (PTM) z zaletami lekkiej konstrukcji, nowymi silnikami i dodatkowymi systemami wspomagania – przyczepność i dynamikę w czwartej potędze.

Pomimo zwiększonej mocy silnika i osiągów, wszystkie cztery modele zużywają znacznie mniej paliwa niż ich poprzednicy; w niektórych przypadkach oszczędności sięgają nawet 16 procent. Nowy napęd na wszystkie koła 911 konsekwentnie podąża tym samym torem, co model 911 Carrera Type 991 zaprezentowany w 2011 roku. Carrera 4 przenosi efektywność i wydajność na jeszcze wyższy poziom.

Najbardziej charakterystyczną cechą 911 z napędem na wszystkie koła pozostaje szeroki tył: w porównaniu do modeli 911 Carrera z napędem na jedną oś, nadkola z tyłu są szersze o 22 mm, a każde z tylnych opon o 10 mm. To zwiększa szerokość toru jazdy 911 Carrera 4 o 42 mm, a szerokość toru modelu S o 36 mm. Imponujący wygląd z tyłu podkreśla ekskluzywna panel tylnego światła z funkcjami światła parkingowego i tylnego. Panel światła tylnego biegnie bezpośrednio pod krawędzią spoilera i wizualnie łączy dwie tylne lampy. Podkreśla to zarówno potężną tylną część pojazdu, jak i nadaje modelom z napędem na wszystkie koła unikalny i bardzo charakterystyczny design nocny. Gdy światła są włączone, podświetlony pas tylnego światła wizualnie łączy tylne światła i sygnalizuje, że przed nami jedzie nowy napęd na wszystkie koła 911.

Wskaźnik pokazuje rozkład momentu obrotowego: napęd na wszystkie koła widoczny

W nowym 911 Carrera 4 ta wyjątkowa przyjemność z jazdy jest po raz pierwszy widoczna: jako nowa standardowa cecha, na wyświetlaczu zestawu wskaźników można aktywować wskaźnik, który pokazuje, jak PTM rozkłada moc silnika. Wskaźnik słupkowy z dziesięcioma segmentami na oś nieustannie informuje kierowcę o dostępnej wartości momentu obrotowego na głównym wyjściu skrzyni biegów oraz o jego aktualnym rozkładzie na oś przednią i tylną.

Nowość: ACC z Porsche Active Safe pomaga unikać kolizji czołowych

Debiutując w serii modeli 911, opcjonalny system adaptacyjnego tempomatu z Porsche Active Safe (PAS) jest teraz oferowany w modelach Porsche 911 Carrera 4 z PDK. Porsche Active Safe (PAS) wspiera uwagę kierowcy i ostrzega go, gdy zbyt szybko zbliża się do pojazdu z przodu – nawet gdy adaptacyjny tempomat jest wyłączony. System ten pomaga zatem zapobiegać kolizjom czołowym, np. z powodu błędnego postrzegania prędkości pojazdu z przodu przez kierowcę.

Zmiana generacji: wcześniejsze modele ustanowiły kamienie milowe w technologii

Nowe modele z napędem na wszystkie koła zastępują bardzo udaną poprzednią generację, która sprzedała się w łącznej liczbie około 24 000 egzemplarzy. Stanowi to 34 procent udziału drugiej generacji modeli 997. W 2008 roku ta generacja wprowadziła jedno z największych osiągnięć w technologii napędowej w historii 911 z napędem na wszystkie koła: samochody te oferowały silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) oraz elektronicznie kontrolowane Porsche Traction Management (PTM). W lipcu 2011 roku Porsche zwieńczyło serię modelową 911 Carrera 4 GTS, której silnik o pojemności 3,8 litra został wzmocniony do 408 KM (300 kW).

Napęd na wszystkie koła

Nowe samochody 911 z napędem na wszystkie koła są wyposażone w najnowszą generację Porsche Traction Management (PTM). Opiera się ona na systemie 911 Turbo, Type 997 i została szczególnie zoptymalizowana pod kątem strategii sterowania z ukierunkowaniem na poprawę efektywności i oszczędności paliwa.

W rezultacie PTM wspiera teraz typową funkcję jazdy na luzie dla 911 wyposażonych w PDK. Jeśli pojazd porusza się na luzie bez napędu, sprzęgło PTM jest otwierane. Zmniejsza to moment hamujący układu napędu na wszystkie koła, co z kolei poprawia oszczędność paliwa.

Silnik i skrzynia biegów

W wyniku zmiany generacji, modele z napędem na wszystkie koła 911 Carrera mają teraz nowe silniki o pojemności 3,4 litra i 3,8 litra.

Aby zwiększyć ich efektywność, silniki typu boxer zostały wyposażone w system odzyskiwania energii oraz sterowanie termiczne chłodziwa. Inne działania poprawiające oszczędność paliwa to działania mające na celu minimalizację tarcia w konstrukcji silnika, zmniejszenie oporu toczenia dzięki nowej generacji opon oraz wprowadzenie elektro-mechanicznego wspomagania kierownicy.

Zasada, aby moc silnika była używana tylko wtedy, gdy jest rzeczywiście potrzebna, doprowadziła do nowej funkcji w sportowych samochodach w nowych modelach 911 z PDK: jazdy na luzie. Termin ten odnosi się do poruszania się bez napędu, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w określonych odcinkach trasy. W praktyce oznacza to oszczędności paliwa do jednego litra na 100 km przy przewidującym stylu jazdy w codziennym użytkowaniu.

Sound Symposer intensyfikuje akustyczną przyjemność z jazdy

Nowa generacja Porsche 911 Carrera oferuje kierowcy jeszcze bardziej sportowe doznania akustyczne. Sound Symposer – standardowy element we wszystkich modelach – generuje jeszcze bardziej pełny i sportowy dźwięk silnika we wnętrzu i jest obsługiwany za pomocą standardowego przycisku Sport lub opcjonalnego przycisku Sport Plus.

Sportowy układ wydechowy zwiększa moc i przyjemność

Sportowy układ wydechowy jest również dostępny jako opcja dla nowych modeli z napędem na wszystkie koła. Nie tylko odblokowuje on wydech za naciśnięciem przycisku, ale także łączy dwa układy wydechowe. Naciśnięcie przycisku sportowego wydechu na konsoli centralnej nadaje silnikowi typu boxer o sześciu cylindrach pełniejszy dźwięk w parze z optymalną mocą. Efekt akustyczny oferuje jeszcze większą emocjonalną przyjemność, zwłaszcza że jednocześnie aktywowany jest zawór sympozjonu dźwięku. Sportowy układ wydechowy wyróżnia się wizualnie dwoma podwójnymi końcówkami wydechu o unikalnym stylu.

Skrzynie biegów: siedem biegów dla dynamiki i efektywności

Strategia Porsche na realizację efektywnej wydajności obejmuje dwie skrzynie biegów, które zapewniają niekompromisową sportowość, a także długie przełożenia poprawiające oszczędność paliwa: światową premierę siedmiobiegowej skrzyni biegów ręcznej w produkcji samochodów osobowych oraz Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), który również ma siedem biegów. Oznacza to, że kierowcy 911 Carrera z manualną skrzynią biegów mogą cieszyć się tymi samymi zaletami oszczędności paliwa, które są znane z PDK: do 19 procent niższe obroty przy tych samych prędkościach pojazdów, co poprawia oszczędność paliwa o nawet dziesięć procent podczas jazdy z jedną prędkością.

Podwozie i systemy sterowania

Przy opracowywaniu nowej generacji 911 Carrera już na etapie tuningu podwozia przygotowano pod dodatkowe napędzanie kół przednich w nowym 911 z napędem na wszystkie koła. To wyjaśnia, dlaczego pojazd w dużej mierze opiera się na wersji z napędem na jedną oś. Znaczącym wyjątkiem jest szerszy rozstaw tylnych kół. Wraz z napędem na wszystkie koła PTM oferuje to jeszcze wyższą stabilność w zakrętach, nawet przy dużym przyspieszeniu.

Jak we wszystkich modelach 911, dłuższy rozstaw osi – wydłużony o 100 mm w porównaniu do poprzedniego modelu – zapewnia znacznie lepszą stabilność jazdy przy dużych prędkościach. Inne systemy gwarantujące najwyższe osiągi w jeździe – niektóre standardowe, a niektóre opcjonalne w zależności od modelu – to bardziej zaawansowane Porsche Active Suspension Management (PASM), dynamiczne mocowania silnika, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), innowacyjne elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, Porsche Torque Vectoring (PTV), wysokowydajny system hamulcowy oraz koła i opony samochodu.

PASM sportowe podwozie z siłą docisku na tylnej osi

PASM sportowe podwozie – które ma obniżoną wysokość o 20 mm i pakiet aerodynamiczny – jest również oferowane w nowych modelach Porsche 911 Carrera 4. To tuning aerodynamiczny skutkuje mniejszym wypornością na przedniej osi i zapewnia docisk na tylnej osi. W sumie, wyporność wynosi zero. Dzięki temu 911 Carrera 4 z PASM sportowym podwoziem zapewnia wyjątkowy kontakt z drogą przy dużych prędkościach i reaguje bardzo spontanicznie oraz bezpośrednio na ruchy kierownicy.

Przejeżdżanie przez zakręt szybciej i bezpieczniej: Porsche Torque Vectoring

Oferując jeszcze większą zwinność w nowych samochodach 911, Porsche Torque Vectoring (PTV) jest standardowe w Porsche 911 Carrera 4S i dostępne jako opcja w Porsche 911 Carrera 4. Istnieją dwie wersje systemu: PTV z mechaniczną blokadą różnicową dla samochodów z manualną skrzynią biegów oraz PTV Plus z elektronicznie kontrolowaną, w pełni zmienną blokadą różnicową dla pojazdów PDK. W zasadzie, podczas przejeżdżania przez zakręt PTV/PTV Plus wykorzystuje określone interwencje hamulcowe na wewnętrznej tylnej oponie, aby poprawić zwinność i precyzję kierowania przy bardzo dynamicznym stylu jazdy, a blokada różnicowa poprawia potencjał przyspieszenia samochodu wychodząc z zakrętu.

Jeszcze bardziej sportowe za naciśnięciem przycisku: od przycisku Sport do pakietu Sport Chrono

Wszystkie samochody 911 Carrera mają już standardowo przycisk Sport. Umożliwia on kierowcy wybór tuningu zoptymalizowanego pod kątem komfortu i oszczędności paliwa lub tuningu, który podkreśla sportowe osiągi. Opcjonalny pakiet Sport Chrono z dodatkowym przyciskiem Sport Plus umożliwia jeszcze szerszy rozkład między sportowym tuningiem a komfortem jazdy w codziennym użytkowaniu. Oprócz konfigurowania wszystkich istotnych systemów i funkcji dla maksymalnej wydajności, pakiet Sport Chrono ma również kontrolowane dynamiczne zamocowania silnika.

Nowość w pakiecie Sport Chrono: redukcja biegów z podwójnym sprzęgleniem

Pakiet Sport Chrono obejmuje analogowy i cyfrowy chronometr; opcjonalny PCM ma również wskaźnik wydajności z funkcją pamięci. Kolejną nowością w opcjonalnym pakiecie Sport Chrono jest to, że w pojazdach z manualną skrzynią biegów został on rozszerzony o automatyczne podwójne sprzęglenie podczas redukcji biegów w trybie Sport Plus. W przypadku szybkiej zmiany biegów, to lepiej dostosowuje prędkość obrotową silnika do niższego biegu, co pozwala kierowcy skuteczniej wykorzystać moc silnika lub zdolność hamowania.

Porsche Dynamic Chassis Control dla imponujących wzrostów wydajności

Decydujący wkład w imponujące wzrosty wydajności w nowej generacji 911 wnosi Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – opcjonalna funkcja w Porsche 911 Carrera 4S. Dzięki temu systemowi 911 osiąga nowy poziom w zakresie bocznej przyspieszenia oraz prowadzenia. Przechylenie nadwozia pojazdu jest niemal całkowicie kompensowane przez zmienny system stabilizatorów do maksymalnego przyspieszenia bocznego, np. podczas wchodzenia w zakręt, jazdy przez zakręt lub szybkiej zmiany pasa. Dzięki zmniejszonym kątów przechyłu opony są zawsze optymalnie wyosiowane względem nawierzchni drogi, aby mogły przekazywać maksymalną siłę w każdym kierunku. To zwiększa potencjalne prędkości pojazdu podczas jazdy przez zakręty.

Nadwozie i dach

Innowacyjne lekkie nadwozie nowej gamy 911 Carrera zostało opracowane dla najwyższych osiągów zarówno w wersjach Coupé, jak i Cabriolet – oraz dla wersji z napędem na jedną i wszystkie koła – przy tylko drobnych modyfikacjach.

Wszystkie modele dzielą zalety wagowe konstrukcji aluminiowo-stalowej z znacznie poprawioną sztywnością, uzupełnione przez lokalne elementy wzmacniające w modelach 911 z miękkim dachem. Nowe samochody 911 Carrera z napędem na wszystkie koła są nawet o 65 kg lżejsze od poprzednich modeli.

911 Cabriolet: unikalny składany dach o właściwościach coupé

Ciekawą cechą miękkich 911 z napędem na wszystkie koła jest dach panelowy – nowy rozwój Porsche. Ta innowacyjna technologia pozwoliła stworzyć wcześniej nieosiągalny łuk dachu przypominający coupé, gdy jest on złożony, co owocuje także korzyściami aerodynamicznymi. Dodatkowo, waga całego dachu niemal odpowiada wadze poprzedniego modelu, mimo że jest dłuższy i oferuje znacznie lepszy komfort. Kolejną innowacją we wszystkich miękkich modelach 911 Carrera jest zintegrowany i elektrycznie wysuwany deflektor wiatru. Instalacja i demontaż go stały się przeszłością.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze nowych samochodów 911 z napędem na wszystkie koła, które pojawiły się na rynku, opiera się na nowej koncepcji generacji. Centralnym elementem wzornictwa jest konsola centralna, która unosi się ku przodowi. Zapewnia doskonałą ergonomię, która integruje zarówno kierowcę, jak i pasażera z przodu.

Koncepcja obsługi umożliwia bezproblemową i intuicyjną kontrolę kluczowych funkcji pojazdu. Już wyposażone w standardowe elementy o wysokim standardzie, nowe modele 911 Carrera 4 mogą być dostosowane do różnych indywidualnych gustów dzięki bogatej liście opcji.

Sportowe fotele dla dynamicznej jazdy i długich podróży

Definiującym elementem wnętrza wszystkich samochodów 911 Carrera jest standardowy system sportowych foteli z elektrycznie regulowanym kątem oparcia i wysokością siedziska. Opcjonalne fotele sportowe z pełną elektryczną regulacją w 14 kierunkach dodają – obok regulacji standardowych foteli – elektryczną regulację długości, kąta siedziska, głębokości siedziska oraz czterokierunkowe wsparcie lędźwiowe. Opcja Sport Seat Plus, która jest także dostępna, oferuje 18-kierunkową regulację i bardziej wyraźne boczne wsparcie; oferuje także regulację bocznych podpór zarówno w siedzisku, jak i oparciu dla optymalnego wsparcia bocznego w każdej sytuacji jazdy.

Nowość: lekkie sportowe fotele ze wzmocnionego polimeru

Dla kierowców 911 Carrera o bardzo sportowych wymaganiach Porsche oferuje nowe, szczególnie lekkie sportowe fotele ze składanymi oparciami, zintegrowanym poduszką powietrzną na klatkę piersiową oraz ręczną regulacją długości. Powłoka siedziska wykonana jest z polimeru wzmocnionego szkłem i węglem z widoczną powierzchnią węglową. Ciekawą cechą jest punkt obrotu oparć, który znajduje się wysoko w bocznych podpórkach. Dzięki temu charakterystyczne dla foteli wyścigowych boczne wsparcie jest także zapewnione w obszarze miednicy. Niemniej jednak składane oparcie umożliwia wygodne załadunek bagażnika z tyłu.

Specyfikacje

3.8L 7AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc294 Kw @ 7400 Rpm
400 Hp @ 7400 Rpm
394 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 5600 Rpm
441 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna185 Mph (298 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (Porsche Doppelkupplung - Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 305/30 R20
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.1 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4178 Lbs (1895 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2215 G/Km

3.8L 7MT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc294 Kw @ 7400 Rpm
400 Hp @ 7400 Rpm
394 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 5600 Rpm
441 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 R20 || 305/30 R20
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/61.1 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika4.4 Cuft (125 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3186 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4134 Lbs (1875 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.