PORSCHE 911 Carrera 4S (992) 2018-Present

PORSCHE 911 Carrera 4S (992) 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S (992) 2018-Present

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2018 roku, Porsche 911 Carrera 4S pokazało istotną ewolucję w porównaniu do poprzedniej generacji. To ósma generacja niemieckiego producenta samochodów sportowych z Stuttgartu.

Model 911 zawsze miał w sobie wielką moc przyciągania, a ósma generacja nie straciła swojego uroku. Ósma generacja Porsche 911 została wyposażona w pełne reflektory LED jako standard, a opcjonalnie dostępne były adaptacyjne reflektory Matrix-LED. Wprowadzono również inne funkcje bezpieczeństwa, takie jak rozpoznawanie znaków drogowych czy asystent zmiany pasa ruchu. Do jazdy nocnej dodano asystenta nocnego, który wykorzystuje inteligentną kamerę termalną do wykrywania osób i zwierząt, a obraz jest wyświetlany kierowcy. Ma zasięg do 300 metrów.

System infotainment w Porsche standardowo wyposażony jest w 10,9-calowy wyświetlacz dotykowy. W opcjach audio dostępne są trzy różne systemy, od Bose lub Burmeister. Najlepsza wersja miała moc 855 watów. PCM (Porsche Communication Management) może łączyć się z użytkownikami Apple i Androida za pomocą aplikacji Porsche Connect. Nadal nie ma możliwości podłączenia aplikacji Android Auto.

Najważniejsza aktualizacja znajduje się pod maską, gdzie silnik twin-turbo oferuje 450 KM, połączony z 8-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Zysk w osiągach w porównaniu do poprzedniej generacji jest znaczący, z osiągnięciem 0-100 km/h (0-62 mph) w czasie 3,6 sekundy, co jest o 0,4 sekundy szybciej niż w poprzedniku.

Porsche 911 Carrera 4S

Szerszy, szybszy, bardziej emocjonalny – Porsche 911 wkracza w nową generację z szeregiem nowych udoskonaleń. Projekt i wnętrze łączą klasyczny styl z zupełnie nowymi rozwiązaniami. Nowe podwozie PASM z szerszym rozstawem kół po raz pierwszy posiada felgi o różnych średnicach na osiach przedniej i tylnej. Turbo doładowany silnik typu flat-six w modelach Porsche 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje moc 331 kW (450 KM) dzięki optymalizacjom zarówno wewnątrz silnika, jak i na zewnątrz. To oznacza wzrost o 22 kW (30 KM). Moc jest przekazywana za pośrednictwem całkowicie nowo opracowanej ośmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. Kierownica jest jeszcze bardziej bezpośrednia, a hamulce także bardziej responsywne. Model 911 ustanawia nowe rekordy: 911 Carrera S ukończył Nordschleife w Nürburgringu w zaledwie 7:25 minut – pięć sekund szybciej niż poprzedni model.

Oba nowe modele 911 osiągają czas przyspieszenia od zera do 100 km/h poniżej czterech sekund, przy czym Porsche 911 Carrera S potrzebuje 3.7 sekundy, a Porsche 911 Carrera 4S z napędem na wszystkie koła 3.6 sekundy; każdy model jest o 0.4 sekundy szybszy od swojego poprzednika. Oba modele są o dodatkowe 0.2 sekundy szybsze z opcjonalnym pakietem Sport Chrono. Zużycie paliwa (zgodne z NEDC) dla 911 Carrera S wynosi 8.9 l/100 km, podczas gdy 911 Carrera 4S notuje tę wartość jako 9.0 l/100 km.

Nowy wygląd zewnętrzny jest całkowicie odmienny i podkreśla skok wydajności tej generacji 911. W przyszłości Porsche 911 Carrera S z napędem na tylne koła również będzie mieć nadwozie modelu z napędem na wszystkie koła, które jest o 44 mm szersze z tyłu. Oba modele mają o 45 mm szerszy przód. Między nowymi reflektorami LED, maska z wyraźnym wcięciem nawiązuje do designu pierwszych generacji 911. Prawie płaskie wkomponowanie elektrycznych uchwytów drzwi podkreśla zwężony i gładki kontur boczny. Tylny spojler dominuje znacznie szerszy tylny lotnik oraz elegancka, bezszwowa listwa świetlna rozciągająca się na całej szerokości pojazdu. Poza przednimi i tylnymi sekcjami, cała zewnętrzna powłoka jest teraz wykonana z aluminium.

2019 Porsche 911 Carrera 4S
Całkowicie nowe wnętrze charakteryzuje się wyraźnymi i prostymi liniami deski rozdzielczej z wbudowanymi wskaźnikami. Oprócz centralnego wskaźnika obrotów – typowego dla Porsche – dwa cienkie, bezramkowe wyświetlacze dostarczają kierowcy niezbędnych informacji. Teraz 10.9-calowy centralny ekran Porsche Communication Management (PCM) można obsługiwać szybko i intuicyjnie dzięki nowej architekturze. W zakresie cyfryzacji, 911 stawia kolejny krok w przyszłość, z permanentnym połączeniem oraz nowymi funkcjami i usługami. Standardowo PCM wyposażone jest w nawigację online korzystającą z danych opartych na roju oraz Porsche Connect Plus.

Nowe systemy wspomagające zwiększają bezpieczeństwo i komfort

Nowy 911 jest pierwszym na świecie, który wyposażony jest w innowacyjny system rozpoznawania znacznego poziomu wilgoci na drodze, w tym program jazdy w deszczu, który można manualnie wybrać w każdej chwili. System ostrzegania i wspomagania hamowania, także standardowy, wykrywa ryzyko kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami, inicjując ostrzeżenie lub awaryjne hamowanie, jeśli to konieczne. Night Vision Assist z kamerą termowizyjną jest po raz pierwszy dostępna opcjonalnie w modelu 911. Adaptacyjny tempomat, dostępny na żądanie, obejmuje automatyczne kontrolowanie odległości z funkcją stop-and-go oraz odwracalną ochronę pasażerów. Opcjonalne reflektory LED w technologii matrycowej mają po 84 diody LED z indywidualną kontrolą, aby zapewnić optymalne rozprowadzenie światła w zależności od sytuacji. Porsche rozszerzyło listę opcji komfortowych o jonizator. Poprawia to jakość powietrza wewnątrz pojazdu, działając w połączeniu ze standardowym filtrem pyłowym.

Zwiększona moc, większa wydajność
Silnik i napęd

Turbo doładowane silniki typu flat-six wkraczają w kolejną generację z nowym modelem 911. Oprócz spełnienia najnowszych norm emisji dzięki filtrowi cząstek stałych (GPF), głównym celem dalszego rozwoju było zwiększenie wydajności. Nowe, większe turbosprężarki z symetrycznym układem oraz elektrycznie sterowane zawory upustowe, całkowicie przeprojektowany system chłodzenia powietrza doładowanego oraz po raz pierwszy zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych łączą się, aby zrealizować dalsze poprawki silnika we wszystkich istotnych obszarach: reaktywność, moc, charakterystyka momentu obrotowego, wydajność i zdolność do wkręcania. Oprócz wzrostu mocy o 22 kW (30 KM) do 331 kW (450 KM) przy 6,500/min, silnik oferuje moment obrotowy wyższy o 30 Nm, w zakresie 530 Nm między 2,300 a 5,000 obr./min.

Nowy silnik sześciocylindrowy charakteryzuje się doładowaniem za pomocą prawie całkowicie nowego systemu dolotowego. Dwie symetryczne turbosprężarki z większymi objętościami komory zastępują wcześniejsze identyczne części. Koła sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica kół turbiny została zwiększona o trzy milimetry do 48 mm, podczas gdy koło sprężarki o średnicy 55 mm zwiększyło się o cztery milimetry. Dzięki nowo opracowanej lekkiej kolektorze oraz dostosowanym obudowom turbiny poprawiono warunki przepływu powietrza, wydajność turbiny i reaktywność. To przyczynia się do zwiększenia wydajności, momentu obrotowego i mocy.

Sterowanie zaworami przelewowym również jest nowe. Zawory nie są już regulowane za pomocą próżni, ale elektrycznie przy użyciu silników krokowych, co sprawia, że kontrola ciśnienia doładowania jest szybsza i dokładniejsza. Maksymalne ciśnienie doładowania w 911 Carrera S z GPF wynosi około 1.2 bara.

Zwiększona wydajność: chłodnice powietrza doładowanego teraz pod kratką pokrywy tylnej

Dalej w sekcji dolotowej, sprężone powietrze przepływa przez dwie nowo umiejscowione chłodnice powietrza doładowanego. Zmieniły one swoje miejsce z filtrem powietrza w porównaniu do wcześniejszych modeli. Zamiast być umiejscowione po bokach w tylnych błotnikach, chłodnice powietrza doładowanego znajdują się teraz bezpośrednio nad silnikiem w centralnej pozycji pod kratką pokrywy tylnej. To nowe umiejscowienie pozwala na poprawione wloty i wyloty powietrza chłodzącego. W połączeniu z większymi chłodnicami powietrza doładowanego, znacząco poprawia to ich wydajność.

Całkowicie standardowy silnik był głównym obszarem dalszego rozwoju, a wiele szczegółów zostało zoptymalizowanych. Po raz pierwszy wtryskiwacze sterowane piezoelektrycznie wykonują bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania. Dzięki temu możliwy jest tylko jeden wtrysk z maksymalnym ciśnieniem paliwa 200 bar. Wtryskiwacze piezoelektryczne otwierają się i zamykają również szybciej niż wcześniejsze elementy sterowane elektromagnetycznie. W rezultacie ilość wtryskiwanego paliwa może być podzielona na aż osiem częściowych wtrysków na cykl. Ponadto, wtryskiwacz otwiera się na zewnątrz, dzięki czemu paliwo jest lepiej rozprowadzane i wtryskiwane w drobniejszych kroplach w komorze spalania.

Asymetryczny skok zaworów dla lepszego spalania

Zmienna kontrola zaworów VarioCam Plus steruje wymianą gazów z asymetrycznymi wałkami rozrządowymi po raz pierwszy. Dwa sąsiednie zawory cylindra otwierają się z różnym skokiem w pozycji częściowego obciążenia. Podczas gdy wcześniej mały skok obu zaworów dolotowych wynosił jednolite 3.6 milimetra, teraz ma on 2.0 milimetra i 4.5 milimetra w nowym silniku. To oraz różne inne szczegółowe optymalizacje poprawiły zarządzanie paliwem, a tym samym spalanie – redukując zużycie i emisję. Płynniejsza praca przy niskich prędkościach obrotowych i obciążeniach zwiększa również komfort podczas jazdy. Zawory znów otwierają się równolegle po przełączeniu na pełny skok.

Emocjonujący dźwięk zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz

Niepowtarzalny dźwięk 911 również przyczynia się do przyjemności z jazdy tym sportowym samochodem. Dlatego inżynierowie zwracali dużą uwagę na równowagę dźwięku po stronie dolotu i wydechu podczas dalszego rozwoju. Symulator dźwięku z aktywowalnym drugim kanałem za tylną osłoną dostarcza informacji o częstotliwości oddychania silnika typu flat. Systemy wydechowe zostały przeprojektowane, aby zapewnić charakterystyczne i przyjemne wrażenia dźwiękowe dla Porsche 911, pomimo surowszych wymagań dotyczących hałasu i zainstalowanego filtru cząstek stałych. System wydechowy z podwójnym kanałem teraz zawiera sterowane mapą i w pełni zmienne klapy wydechowe. Ten system sterowania pozwala zarówno na optymalne rozwijanie mocy, jak i emocjonalny dźwięk. Klapy są uruchamiane elektrycznie za pomocą silników krokowych. Dzięki temu teraz możliwe jest również ustawienie pozycji pośrednich – dla jeszcze bardziej emocjonujących doznań dźwiękowych. Dostępny jest również sportowy wydech. Podczas gdy standardowy system ma dwa podwójne końcówki wydechu, system sportowy ma dwa owalne wyloty.

Całkowicie nowo opracowana ośmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Porsche 911 Carrera S i 911 Carrera 4S są wprowadzane na rynek wyłącznie z pierwszą ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) dla sportowych samochodów Porsche. W porównaniu z siedmiobiegową skrzynią biegów w wcześniejszych modelach, nowa PDK oferuje szereg ulepszeń. Kierowca może bezpośrednio poczuć poprawioną kombinację komfortu, wydajności i efektywności. Wszystkie biegi mają nowe przełożenia: pierwszy bieg jest teraz krótszy, a ósmy bieg dłuższy niż wcześniej. To umożliwiło zrealizowanie dłuższego przełożenia zwrotnego, co dodatkowo redukuje prędkości obrotowe silnika w wyższych biegach. Maksymalna prędkość nadal może być osiągnięta na szóstym biegu. Wykorzystanie kontrolowanej pompy olejowej oraz zaawansowanych, oszczędnych olejów silnikowych to dodatkowe środki, które redukują zarówno straty mocy, jak i zużycie paliwa. Ciśnienie oleju wymagane do zmiany biegów i działania sprzęgła jest kontrolowane w zależności od potrzeb, a straty mocy są redukowane.

Szybkie zmiany biegów dla większej dynamiki

Nowa funkcja szybkiej zmiany biegów pozwala jeszcze intensywniej doświadczyć dynamiki jazdy 911. Funkcja ta jest dostępna przy zmianach biegów zarówno w trybie ręcznym, jak i automatycznym, gdy aktywowany jest tryb Sport Plus. Tak jak w sportowych samochodach 911 GT, oznacza to znacznie krótsze czasy reakcji i szybsze zmiany biegów. Szybkie zmiany biegów mają miejsce szczególnie przy wysokich prędkościach obrotowych i obciążeniach. Umożliwiają je znacznie poprawione przełączanie sprzęgła podczas operacji zmiany biegów. Hydraulicznie kontrolowana zmiana sprzęgła odbywa się znacznie szybciej dzięki dodatkowej obejściu napełniającym.

Pakiet Sport Chrono z nowym przełącznikiem trybów

Pakiet Sport Chrono to idealny wybór, gdy chodzi o zwiększenie wydajności jazdy i przyjemności z jazdy. W skład pakietu wchodzi nowy przełącznik trybów z przyciskiem Sport Response i trybem Sport PSM, dynamiczne mocowania silnika oraz stoper i aplikacja Porsche Track Precision. Tryby jazdy są wybierane za pomocą nowego przełącznika trybów na kierownicy, a aktualnie aktywny tryb jest wyświetlany w zestawie wskaźników.

Dynamiczne mocowania silnika – które mają nową pozycję lepiej dopasowaną do środka ciężkości silnika – łączą zalety twardego i miękkiego mocowania silnika. Zwiększają zarówno komfort jazdy, jak i stabilność jazdy. Tryb sportowy PSM można przełączać osobno i dostosowuje system stabilności do szczególnie sportowego trybu. W tym trybie ambitni kierowcy mogą jeszcze bardziej zbliżyć się do granic możliwości swojego pojazdu w bezpiecznym otoczeniu. Inspirowany sportami motorowymi, przycisk Sport Response oferuje możliwość ustawienia reakcji silnika i skrzyni biegów na maksymalną wydajność na 20 sekund. Aplikacja Porsche Track Precision pozwala na pomiar czasów okrążeń i danych jazdy na torach wyścigowych. Te dane można zapisywać i zarządzać nimi za pomocą smartfona oraz dzielić się nimi i porównywać z innymi kierowcami.

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, nowy tryb Wet, który jest standardowy we wszystkich modelach 911, może być wybierany za pomocą przełącznika trybów. Standardowa funkcja Sport może być aktywowana jedynie za pomocą przełącznika trybów.

Porsche 911 Carrera 4S z ulepszonym napędem na przednie koła

Zwiększona wydajność nowego Porsche 911 Carrera 4S idzie w parze z dalszym rozwojem napędu na przednią oś. Jednostka sprzęgła i dyferencjału jest teraz chłodzona wodą i ma wzmocnione tarcze sprzęgła, aby zwiększyć trwałość i nośność. Zwiększone momenty obrotowe przy sprzęgle poprawiają jego precyzję ustawienia, a tym samym funkcję dodatkowego napędu na przednią oś. Łącznie, udoskonalone napęd na przednią oś wraz z PTM (Porsche Traction Management) zapewniają jeszcze lepszą przyczepność na śniegu, a także w warunkach mokrych i suchych. W dziedzinie dynamiki jazdy, precyzja, wydajność i nośność do użytku na torze wyścigowym zostały zoptymalizowane.

Technologia wyścigowa: pierwszy raz mieszana średnica i szerokość opon
Podwozie i hamulce

Podwozie Porsche 911 ustala standardy dla sportowych samochodów – i robi to w każdej generacji od ponad 50 lat. Dzięki podwoziu nowego 911, Porsche jeszcze bardziej wykorzystuje potencjał dynamiki jazdy. Bazą dla tego jest nowa mieszana konfiguracja opon, z 20-calowymi kołami na przedniej osi i 21-calowymi kołami na tylnej osi. Jednocześnie opony na tylnej osi są znacząco szersze niż na przednich kołach. To skutkuje szerszym rozstawem kół o 46 mm z przodu obu modeli oraz rozstawem kół wynoszącym 39 mm z tyłu w modelu Porsche 911 Carrera S. Ta kombinacja umożliwia tylnej osi uzyskanie wyższej stabilności bocznej i dodatkowo poprawia przyczepność napędzanego tylnie 911. Mieszane opony mają również znaczący wpływ na równowagę pojazdu. Prowadzenie jest jeszcze bardziej neutralne i kontrolowane. Pojazd ma niezwykle niską tendencję do podsterowności lub nadsterowności, co zapewnia kierowcy wyższe rezerwy bezpieczeństwa, szczególnie w dynamicznym stylu jazdy. Udoskonalona konstrukcja podwozia jest zakończona nową generacją Porsche Active Suspension Management (PASM), oferującą znacząco ulepszoną równowagę między sportowością a komfortem. Podwozie PASM jest standardowo wyposażone w kontrolowane amortyzatory. Może być zastąpione przez sportowe podwozie PASM, obniżone o 10 milimetrów.

Sportowe i bardziej komfortowe: dalej rozwinięte PASM z szerszym zakresem

Porsche znacznie rozwinięło PASM dla nowego 911. Najnowsza generacja amortyzatorów charakteryzuje się całkowicie zrewidowaną konstrukcją. Zawór głównego stopnia oraz komory ciśnieniowe dla etapu odbicia i kompresji są sterowane w ciągu kilku milisekund za pomocą precyzyjnego zaworu kontrolnego, który można nieskończoność dostosowywać za pomocą siły magnetycznej. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna regulacja siły tłumienia w dowolnym momencie. Ponadto, specjaliści od podwozia Porsche opracowali oddzielne kontrolery oprogramowania dla nowej technologii amortyzatorów, które idealnie dostosowują funkcję tłumienia do ich zastosowania w nowym 911.

Połączenie nowego sprzętu i oprogramowania przynosi znaczące korzyści. W razie potrzeby nowy PASM oferuje znacząco miększe tłumienie niż poprzedni system, a tym samym większy komfort zarówno w etapie kompresji, jak i odbicia. Szybkie, krótkie wstrząsy – na przykład z kostki brukowej – są tłumione z dużo większym sukcesem. Jednocześnie nowy PASM oferuje możliwość, aby amortyzatory działały bardziej sztywno, co zapewnia znaczące korzyści w zakresie dynamiki jazdy, stabilności przechyłu, połączenia z jezdnią, zachowania kierownicy i możliwych prędkości zakrętu.

Sportowe podwozie PASM obniżone o dziesięć milimetrów jest również dostępne. Cała konstrukcja została zaprojektowana specjalnie z myślą o zwiększonej dynamice jazdy i pozwala zarówno na większą zwinność na zakrętach, jak i większą stabilność na odcinkach z dużą prędkością.

Program jazdy w deszczu: pierwszy na świecie system rozpoznawania wilgoci – standardowo

Nowy 911 jest pierwszym na świecie, który wyposażony jest w innowacyjny system rozpoznawania znacznego poziomu wilgoci na drodze, w tym program jazdy w deszczu, który można manualnie wybrać w każdej chwili. Program ten został specjalnie opracowany, aby wspierać kierowcę w warunkach wilgotnych. System wykorzystuje akustyczne czujniki w nadkolach przednich do rozpoznawania wody rozpryskującej, a w ten sposób potrafi wykryć wilgoć na drodze. Różni się to zasadniczo od sensorów deszczu wycieraczek, które tylko optycznie reagują na kropelki wody na przedniej szybie, niezależnie od warunków na drodze. Zachowanie reakcji systemów PSM i PTM jest wstępnie ustawione, jeśli droga jest rozpoznana jako mokra. System informuje kierowcę o wykrytej wilgoci i rekomenduje manualne przełączenie na tryb Wet.

Odpowiednia funkcja może być aktywowana w nowym pasku przycisków powyżej konsoli centralnej lub jest zintegrowana w przełączniku trybu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono. Jeśli kierowca aktywuje ten tryb, system zarządzania stabilnością Porsche (PSM), zarządzanie przyczepnością Porsche (PTM), aerodynamika, opcjonalne Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus oraz reakcja napędu są dostosowywane do warunków w taki sposób, aby zapewnić jak najlepszą stabilność jazdy. Przy prędkości powyżej 90 km/h, tylny spojler jest ustawiany na maksymalne siły dociskowe, klapy powietrzne otwierają się, charakterystyka pedału przyspieszenia staje się płaska, a tryb PSM Off lub Sport nie może być już aktywowany. Program jazdy w deszczu w zasadzie opiera się na koncepcji, którą dział badań i rozwoju Porsche już opracował do dojrzałości funkcjonalnej w połowie lat 90. w ramach europejskiego programu badawczego Prometheus.

Nowa konfiguracja układu hamulcowego z optymalną reakcją hamulca

Nowe rozmiary kół z udoskonalonymi oponami doprowadziły do całkowicie nowego ustawienia podwozia. To spowodowało nowe poprawki w przyczepności na mokrej nawierzchni i suchym prowadzeniu oraz w oporze toczenia. Stawki sprężyn i stabilizatorów są wyższe, a układ hamulcowy działa precyzyjniej. Ponieważ nowe tylne koła mogą przenosić wyższą siłę hamowania, średnica tylnych tarcz hamulcowych została zwiększona z 330 milimetrów do 350 milimetrów. Przełożenie pedału hamulca zostało skrócone. Pedał jest teraz wykonany z organicznego materiału kompozytowego składającego się ze stali, włókna węglowego i tworzyw sztucznych. Waży około 300 gramów mniej niż poprzedni komponent stalowy. Odpowiedź hamulca jest bardziej bezpośrednia, a kierowca może również odczuć bardzo precyzyjny punkt nacisku dzięki silnemu połączeniu. Sportowi kierowcy będą szczególnie cenić tę zoptymalizowaną informację zwrotną. Modyfikacje systemu hamulcowego są zakończone zmianą z pneumatycznego wspomagacza hamulca na elektryczny booster.

Dowiedziony w wyścigach ceramiczny kompozytowy hamulec Porsche (PCCB) nadal jest opcjonalnie dostępny dla wszystkich modeli 911. Hamulec ceramiczny oferuje niską wagę i praktycznie brak wypalenia.

Bezpośredni współczynnik kierownicy dla większej zwinności

Aby jeszcze bardziej zwiększyć zwinność i dynamiczne zachowanie skrętu nowego 911, współczynnik kierownicy jest około 11% bardziej bezpośredni w standardowych samochodach sportowych oraz około 6% bardziej bezpośredni w pojazdach z opcjonalnym tylnym wspomaganiem kierownicy. Dzięki temu 911 staje się jeszcze bardziej zwinne i zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy po krętych drogach. Nowy, typowo Porsche kontroler kierownicy został również użyty do poprawy informacji zwrotnej na kierownicy. Dzięki ulepszonym algorytmom można lepiej uwzględnić warunki drogowe – suche, mokre lub śnieg – aby osiągnąć pożądane zachowanie.

Opcjonalnie dostępne jest ukierunkowane na komfort wspomaganie kierownicy Power Steering Plus. Przy niskich prędkościach działanie to odbywa się przy dopasowanym wspomaganiu kierownicy, co umożliwia szczególnie łatwe manewrowanie i parkowanie.

Tylne wspomaganie kierownicy plus lekka bateria

Tylne wspomaganie kierownicy poprawia zarówno codzienną użyteczność, jak i wydajność. System został dalej dostosowany do nowego 911. W zależności od prędkości jazdy, tylne koła poruszają się o maksymalnie dwa stopnie w tym samym kierunku, co kąt skrętu przedniej osi lub w przeciwnym kierunku. Efektem jest to, że 911 staje się jeszcze bardziej zwinne podczas skręcania, a jego mniejszy promień skrętu ułatwia manewrowanie w ruchu miejskim. Wyższe prędkości zwiększają stabilność jazdy, na przykład podczas zmiany pasa. Tylne wspomaganie kierownicy jest także połączone z użyciem nowej baterii litowo-żelazowo-fosforowej. Technologia ta ma swoje korzenie w sportach motorowych. Żywotność baterii litowo-żelazowo-fosforowej jest 2,5 razy wyższa niż konwencjonalnej baterii kwasowo-ołowiowej, ale waży 12.7 kilograma, czyli mniej niż połowę tej wagi. Opcjonalnie dostępny jest także Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z opcją wspomagania tylnej osi. System ten charakteryzuje się aktywnymi stabilizatorami przechyłowymi i praktycznie eliminuje przechyły nadwozia podczas skręcania.

System podnoszenia przedniej osi

Opcjonalny elektro-hydrauliczny system podnoszenia pozwala na podniesienie przedniej osi o około 40 milimetrów. Dzięki zwiększonemu kątowi najazdu i prześwitowi, system ułatwia wjazd do garaży i parkingów wielopoziomowych, na przykład.

Bardziej sztywna konstrukcja nadwozia z jeszcze wyższym udziałem aluminium
Nadwozie i aerodynamika

W nowym 911, Porsche dalej rozwija konstrukcję mieszanych materiałów w całym pojeździe i projektuje całkowicie nową strukturę nadwozia. Udział stali wynoszący 63 procent w poprzednim modelu został obecnie zredukowany do ponad połowy, do 30 procent, na przykład. Poza przednimi i tylnymi zderzakami, zewnętrzna powłoka jest teraz w pełni wykonana z aluminium. Nowy projekt drzwi, wykonany z arkuszy aluminium, zmniejsza wagę nadwozia bez negatywnego wpływu na stabilność czy jakość.

Oprócz stali o wysokiej wytrzymałości, zwiększono zastosowanie wyciskanych profili aluminiowych w nadwoziu, takich jak przednie i tylne człony podłużne, wewnętrzne i zewnętrzne progi drzwi oraz wzmocnienia podłogi. Ich udział wzrósł z trzech do 25 procent. Porsche wykorzystało również więcej części odlewniczych z aluminium w nowym 911. Do tych komponentów należą na przykład mocowania przednich amortyzatorów, obudowa tylnego tunelu, wspornik tylny i mocowania amortyzatorów.

Elementy nadwozia zgrupowane bezpośrednio wokół kabiny pasażerskiej, jak również słupki A i B oraz boczne ramy dachu, są wykonane z stali o ultra wysokiej wytrzymałości, formowanej na gorąco. Absorbują one główne obciążenia, aby spełnić wymagania w zakresie zderzeń i przyczyniają się do inteligentnej konstrukcji o niskiej wadze: osiągnięcie porównywalnej wytrzymałości za pomocą komponentów aluminiowych wymagałoby dodatkowych mas i większej wagi. Po raz pierwszy na świecie nowy 911 Carrera Coupé ma również poduszkę powietrzną kurtynową.

Udoskonalona koncepcja nadwozia nowego 911 nie tylko zapewnia większe bezpieczeństwo pasywne dla pasażerów, ale także oznacza, że nadwozie samochodu ma wyższą sztywność. W porównaniu z poprzednim modelem, Porsche 911 Carrera 4S Coupé osiąga wartości skrętu i zginania, które są lepsze o 5%. W wyniku tego 911 pozostaje niewzruszone na kursie, nawet przy sportowej jeździe na odcinkach dróg o różnych nawierzchniach.

Opcjonalne systemy dachowe są wyjątkiem od pełnej koncepcji aluminiowej dla zewnętrznej powłoki. Podczas gdy standardowy 911 Coupé ma pełną lekką osłonę z aluminium, opcjonalny dach panoramiczny/uchylny wykonany jest ze stali. Opcjonalnie dostępny jest również dach szklany z wewnętrzną roletą.

Nowe mocowania silnika redukują wibracje

Przeprojektowane struktury nośne umożliwiły również modyfikację mocowań silnika z bardzo zauważalnymi korzyściami dla dynamiki jazdy. Wcześniej silnik był połączony z poprzeczką za pomocą dwóch mocowań umiejscowionych stosunkowo daleko z tyłu. Ta poprzeczka była z kolei przykręcona do podłużników. W nowym 911 poprzeczka została całkowicie pominięta, a mocowania silnika zintegrowano bezpośrednio w podłużnikach, około 20 cm dalej do przodu. Przednie połączenie z mocowaniami skrzyni biegów pozostało bez zmian. W wyniku nowej pozycji i strojenia mocowań silnika, nastąpiło znaczne zmniejszenie oscylacji silnika przekazywanych do podwozia pojazdu. To poprawia komfort podczas jazdy po złych drogach przy niskich prędkościach, a także przy wyższych prędkościach, na przykład podczas pokonywania nierówności. Jednocześnie korzyści z dynamiki jazdy wynikają z bardziej sztywnego połączenia silnika z podwoziem. Szybkie, nierówne zakręty można pokonywać jeszcze bardziej sportowo, ponieważ silnik przekazuje mniej wibracji do podwozia ze swoją masą. Stabilność kierunkowa 911 jest więc poprawiona.

Adaptacyjna aerodynamika z większym zakresem kontroli

Ulepszona aktywna aerodynamika nowego Porsche 911 ponownie poszerza zdolności pojazdu do łączenia efektywności energetycznej z wydajnością. Aby to osiągnąć, strategia sterowania aktywnymi elementami dla tylnego spojlera i klap powietrznych została zmodyfikowana w zależności od prędkości jazdy i trybu jazdy. Nowy 911 teraz reguluje swoje właściwości aerodynamiczne w zakresie od zoptymalizowanego pod kątem efektywności trybu Eco do konfiguracji Performance, która zapewnia optymalne właściwości jezdne.

Nowy adaptacyjny tylni spojler znacząco przyczynia się do optymalizacji aerodynamicznej: jest teraz znacznie większy i szerszy. Z jego 45-procentowo większą efektywną powierzchnią aerodynamiczną, oferuje poprawioną równowagę między oporem a zredukowanym unoszeniem. Dodatkowa pozycja pośrednia Eco jest całkowicie nowa. Ta pozycja spojlera tworzy najniższy opór aerodynamiczny, a tym samym minimalizuje zużycie paliwa. W pełni rozciągnięty do pozycji Performance, tylni spojler całkowicie kompensuje unoszenie na tylnej osi. Razem z minimalnym unoszeniem na przedniej osi, nowy 911 oferuje zatem bezpieczne i stabilne prowadzenie nawet przy bardzo dużych prędkościach.

Tylny spojler nowego 911 dostosowuje się do trzech głównych pozycji w zależności od sytuacji jazdy i wybranego trybu jazdy. Tylny spojler pozostaje schowany do prędkości 90 km/h. Jeśli pojazd nadal przyspiesza, przechodzi do pozycji Eco. Pozostaje w tej pozycji do prędkości 150 km/h. Powyżej tej prędkości, tylny spojler automatycznie przechodzi do pozycji Performance. W trybach Sport, Sport Plus i Wet, tylny spojler już od prędkości 90 km/h rozciąga się do pozycji Performance. Maksymalna prędkość osiągana jest zawsze w pozycji Performance.

Spojler wspiera chłodzenie powietrza doładowanego

Pozycję Performance można również ustawić, gdy pojazd jest w pozycji stacjonarnej i przy niskich prędkościach za pomocą klawisza funkcyjnego w PCM. Dodatkową funkcją tylnego spojlera jest wspieranie chłodzenia powietrza doładowanego. Tylny spojler jest już rozszerzany od prędkości 60 km/h, jeśli temperatura powietrza doładowanego jest wysoka, aby zapobiec utracie mocy. Jako dodatkowe ulepszenie funkcjonalne, pozycja kompensacyjna wydłuża tylny spojler jeszcze bardziej, gdy dach panoramiczny jest otwarty przy prędkościach powyżej 90 km/h.

Udoskonalone komponenty aktywnej aerodynamiki obejmują teraz również ciągle zmienne klapy powietrzne w przedniej sekcji. Wcześniej mogły być regulowane w trzech etapach. Klapy otwierają się i zamykają w zależności od temperatury, obciążenia i prędkości, odpowiednio do danej sytuacji. Dwa wloty powietrza po bokach zostały zwiększone w rozmiarze w porównaniu do wcześniejszego modelu. Klapy są całkowicie zamknięte w zakresie prędkości od 70 do 150 km/h, jeśli nie są żadne parametry temu przeciwną. Oznacza to, że 911 ma najniższy opór powietrza, a zużycie paliwa zostaje zredukowane. Klapy otwierają się od 150 km/h i są całkowicie otwarte przy prędkościach powyżej 170 km/h. Ten tryb zapewnia najlepszą możliwą równowagę aerodynamiczną i optymalne właściwości jezdne przy dużych prędkościach. Gdy dach panoramiczny jest otwarty, klapy są już dostosowane do tej pozycji od 120 km/h. Klapy są zawsze otwarte, gdy kierowca włącza tryb Sport lub Sport Plus.

Inteligentne reflektory LED dla lepszej widoczności
Elektryka i elektronika

Porsche opracowało szereg nowych systemów bezpieczeństwa i wspomagania dla nowego 911. Nowe opcjonalne reflektory LED w technologii matrycowej z PDLS Plus przyciągają wzrok w szczególności. Są one szczytem technologii oświetlenia Porsche. Centrum energetyczne reflektorów matrycowych składa się z 84 indywidualnych diod LED, które współpracują ze sobą, z soczewkami umieszczonymi przed nimi oraz super mocną diodą LED dodatkowego długiego światła. Wygenerowana wiązka światła odpowiada zasięgowi i intensywności światła laserowego. Światło jest rozprowadzane w taki sposób, aby kierowca zawsze cieszył się maksymalnym oświetleniem drogi, nie oślepiając ani nie zakłócając innych uczestników ruchu. Złożony moduł reflektora składa się z kilku komponentów, które mogą być kontrolowane bardzo elastycznie, niezależnie od siebie, w oparciu o dane z kamer, dane nawigacyjne i warunki pojazdu.

Inteligentne sterowanie rozkładem światła pozwoliło również zintegrować dodatkowe funkcje, które znacząco zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy. System jest więc w stanie wykrywać i selektywnie przyciemniać mocno odbijające znaki drogowe. Oprócz maskowania nadjeżdżających pojazdów na podstawie segmentów, funkcja Boost zwiększa również oświetlenie własnego pasa ruchu pojazdu w tym samym czasie. To ukierunkowuje wzrok kierowcy w sposób celowy, zwiększając komfort i bezpieczeństwo. Światło do zakrętów włączane jest i wyłączane z płynnymi przejściami, co redukuje obciążenie wzroku.

911 jest fabrycznie wyposażony w reflektory LED. Te już obejmują dodatkowe długie światło i dynamiczną regulację zasięgu. Stanowią one podstawę dla opcjonalnych reflektorów z PDLS Plus. Te ostatnie dodatkowo obejmują dynamiczne światło do zakrętów, asystenta długiego światła, a także funkcje światła drogowego i przeciwmgielnego. Reflektory LED w technologii matrycowej są całkowicie nowym opracowaniem.

Systemy wspomagające z dodatkowymi opcjami

Nowy Porsche 911 oferuje standardową kombinację systemów wspomagających. Dzięki nim codzienna jazda jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. System ostrzegania i wspomagania hamowania z kamerą znacznie zmniejsza ryzyko kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami. W pierwszym etapie system ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie. Następnie w drugim etapie, w przypadku wyższego poziomu zagrożenia, następuje szarpnięcie hamulca. Operacja hamowania inicjowana przez kierowcę jest wzmacniana do pełnego hamowania, jeśli to konieczne. Jeśli kierowca nie reaguje, aktywuje się automatyczne hamowanie awaryjne, aby złagodzić skutki kolizji.

Opcjonalny system adaptacyjnego tempomatu znacznie rozszerza zakres funkcjonalny. Pakiet obejmuje automatyczną kontrolę odległości z funkcją stop-and-go i odwracalną ochroną pasażerów. Dzięki radarowemu czujnikowi położonemu w centralnym wlocie powietrza i kamerze, system monitoruje odległość od pojazdów jadących przed nim i automatycznie się dostosowuje. Ruchome pojazdy, które wjeżdżają z sąsiednich pasów, są również wykrywane. W razie potrzeby system zatrzymuje się, gdy nadąża za pojazdem przed nim. Wykorzystuje również funkcję zjeżdzania, gdy to możliwe, aby zmniejszyć zużycie paliwa. W szczególności w wolno poruszającym się ruchu, system oferuje zatem zwiększony komfort jazdy i bezpieczeństwo.

Dzięki funkcji stop-and-go, 911 jest w stanie samodzielnie ruszyć ponownie po zatrzymaniu. Jeśli pojazd zatrzymał się na dłużej niż 15 sekund, wystarczy krótko nacisnąć pedał przyspieszenia lub wznowić funkcję za pomocą dźwigni sterującej, aby pojazd mógł ruszyć ponownie. Oknai boczne i dach panoramiczny/uchylny są automatycznie zamykane w przypadku sytuacji awaryjnej. Odwracalne napinacze pasów dla kierowcy i pasażera z przodu również są aktywowane.

Asystent utrzymania pasa z rozpoznawaniem znaków drogowych

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.