PORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2005-2008

Obok swojego „brata” Carrera 4, model 2005 Carrera 4S oferował napęd na wszystkie koła w Porsche 911, ale był oczywiście mocniejszy.

997 Carrera 4S został oparty na tej samej platformie co jego poprzednik, ale nabrał nowych cech. Jego szersza karoseria, o 88 mm (3,5 cala) większa niż w wersji z napędem na dwie osie, nadawała mu bardziej agresywny wygląd. Oferował ulepszony system napędu na wszystkie koła, który przenosił od 5 do 40% momentu obrotowego na przednie koła.

Z zewnątrz powróciły okrągłe reflektory, co było ogromną radością dla fanów Porsche. Kierunkowskazy i światła przeciwmgielne umieszczono w przednim zderzaku, nad dolnym spojlerem. W dolnej części zderzaka typowe dla tej generacji Porsche 911 były szerokie centralne wloty powietrza oraz dwa boczne wloty z poziomymi żebrami. Z tyłu Carrera 4S posiadała cztery okrągłe wydechy pod tylnym spojlerem, w przeciwieństwie do Carrera 4, która miała tylko dwa szerokie wydechy.

Wnętrze Carrera 4S oferowało cztery miejsca, jednak z tyłu było dość ciasno. Dostępne były cztery opcje siedzeń: standardowe, elektryczne, sportowe oraz adaptacyjne. W zestawie wskaźników Carrera 4 nawiązywała do klasycznego układu pięciu zegarów na czarnym tle. System Porsche Communication Management był standardowo wyposażony, ale system nawigacji był opcjonalny.

Jeśli chodzi o silnik, Carrera 4S miała 3,8-litrowy silnik, który oferował 355 KM, czyli o 30 więcej niż wersja bez S. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią ręczną, natomiast 5-biegowa automatyczna z możliwością manualnego przełączania (Tiptronic) znajdowała się na liście opcji.

Legendarny model Porsche 911 w wersji z napędem na cztery koła wraca na rok modelowy 2006 jako Porsche 911 Carrera 4 oraz jeszcze mocniejsze Porsche 911 Carrera 4S.

Obie wersje mają poszerzone nadkola, aby pomieścić szerszy rozstaw kół, większe koła i opony oraz układ napędowy na cztery koła, co zapewnia uznawanemu modelowi Porsche 911 dodatkową stabilność dynamiki, szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych.

Jako dalszy rozwój tej najnowszej generacji czteronapędowego Porsche 911 Carrera, modele 2006 911 Carrera 4 i 2006 911 Carrera 4S są wyposażone w ulepszoną technologię Porsche Stability Management (PSM), która zawiera dwa nowe udoskonalenia systemu hamulcowego, zaprojektowane w celu zapewnienia jak najkrótszych dystansów hamowania, w kategorii dynamicznej, w której wszystkie pojazdy Porsche są w czołówce na świecie.

Prawie dwa cale szersze

Wersje Porsche 911 Carrera z napędem na cztery koła są prawie dwa cale (1.73 cala lub 44 mm) szersze niż ich wersje z napędem na dwa koła. Ta dodatkowa szerokość jest potrzebna do osłonięcia kół, które są częścią ulepszonego systemu napędu na cztery koła.

W modelu 2006 Porsche 911 Carrera 4 przednie koła mają szerokość osiem cali i średnicę 18 cali oraz opony klasy Z o rozmiarze 235/40, natomiast tylne koła mają 11 cali szerokości, również 18 cali średnicy, z oponami klasy Z o rozmiarze 295/35.

Tymczasem 2006 Porsche 911 Carrera 4S jest wyposażone w przednie koła 19 x 8 cale z oponami klasy Z o rozmiarze 235/35 oraz ogromne tylne koła 19 x 11 cale z oponami klasy Z o rozmiarze 305/30.

Tak wysoko oceniane opony są wymagane w samochodach zdolnych do tak niesamowitej dynamiki.

Dzięki silnikowi o mocy 325 KM, 3.6-litrowemu silnikowi w układzie przeciwnym, 2006 Porsche 911 Carrera 4 jest w stanie przyspieszyć od zera do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 4.9 sekundy, a do 99 mph (160 km/h) w 11.2 sekundy. Maksymalna prędkość tego auta na torze testowym wynosi 174 mph (280 km/h). W wersji z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów Tiptronic S, Porsche 911 Carrera 4 Coupe przyspiesza do 60 mph i 96 km/h w 5.3 sekundy i osiąga 99 mph oraz 160 km/h w 12.2 sekundy. Maksymalna prędkość na torze to nadal imponujące 171 mph (275 km/h).

Z jeszcze mocniejszym silnikiem „boxer” o mocy 355 KM, 3.8-litrowym, 2006 Porsche 911 Carrera 4S przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 4.6 sekundy i zbliża się do 99 mph w tylko 10.8 sekundy. Maksymalna prędkość na torze testowym wynosi 179 mph (288 km/h). Wersja Tiptronic S przyspiesza do 60 mph i 96 km/h w 5.0 sekundy i osiąga 99 mph i 160 km/h w 11.7 sekundy. Maksymalna prędkość na torze to 174 mph (280 km/h).

Ale jak wszystkie Porshe, czteronapędowe Coupes zapewniają zrównoważoną kontrolę dynamiczną, z możliwościami skrętu i hamowania równie imponującymi jak wskaźniki na prędkościomierzu.

Napęd na cztery koła dla dodatkowej dynamiki jazdy

System napędu na cztery koła Porsche wykorzystuje lepkie sprzęgło wielopłytkowe, aby przesłać moc do centralnego wału napędowego, który zasila przednią przekładnię, aby obrócić przednie koła z między 5 a 40 procentami momentu obrotowego silnika. Taki system rozdziału mocy zapewnia lepszą stabilność kierunkową oraz zrównoważoną moc i przyczepność podczas zakrętów i na śliskich nawierzchniach.

Taki lepki system wykazuje doskonałe chłodzenie, nawet pod dużymi obciążeniami, a także jest w stanie poradzić sobie z dużymi zmianami momentu obrotowego silnika, na przykład podczas maksymalnego przyspieszenia. Sprzęgło lepkie redukuje także straty mocy spowodowane tarciem między płytkami sprzęgła, dodaje tylko 110 funtów (50 kg) wagi do pojazdu, nie wymaga konserwacji i redukuje potencjalne zniekształcenia napędu przy ekstremalnym hamowaniu.

Rozdział momentu obrotowego do przednich kół automatycznie dostosowuje się między 5 a 40 procent do utrzymania doskonałej przyczepności. Przesyłając nie więcej niż 40 procent mocy do przednich kół, czteronapędowe modele 911 Carrera wykazują cechy dynamiczne podobne do wersji z napędem na tylne koła, więc nie będą podsterowne ani „popychać” na zewnątrz podczas manewrów skrętu.

Porsche Stability Management we wszystkich modelach Porsche 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S Coupe

Porsche Stability Management (PSM) koordynuje dane z różnych czujników, aby wykryć jakikolwiek utratę przyczepności i pomaga kierowcy utrzymać stabilność, stosując hamowanie do poszczególnych kół i, jeśli to konieczne, zmniejszając moment obrotowy silnika.

Najnowsza wersja PSM korzysta z zaawansowanych czujników ABS, które pobierają dane nie z konwencjonalnych impulsów kół, lecz z wielobiegowych siedzeń zamontowanych bezpośrednio na łożyskach kół. Te poprawione sygnały pozwalają na dokładniejsze przetwarzanie i kontrolę. Zamiast konwencjonalnych zaworów wałowych, liniowe zawory elektromagnetyczne dostosowują ciśnienie hamulców z niemal nieskończoną precyzją.

Kolejne ulepszenie PSM umożliwia większą kontrolę przez entuzjastycznych kierowców. PSM można wyłączyć za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. W poprzedniej wersji, PSM automatycznie się reaktywowało za każdym razem, gdy wciśnięto pedał hamulca, ale ta najnowsza wersja reaktywuje się tylko wtedy, gdy pedał jest naciskany wystarczająco mocno, aby aktywować system ABS przynajmniej na jednym przednim kole. Dla entuzjastycznego kierowcy ta zmiana pozwala na większą swobodę dynamiczną, w tym na lekkie użycie hamulców w zakrętach.

Milisekundy mają znaczenie w skracaniu dystansów hamowania

W związku z ulepszonym systemem hamulcowym w czteronapędowych Coupes, jedną z nowych funkcji „wstępnie napełnia” układ hamulcowy, gdy kierowca nagle zdejmuje prawą stopę z gazu. Tego rodzaju reakcja kierowcy jest charakterystyczna dla nadchodzącego manewru hamowania awaryjnego, więc system natychmiastowo przesyła płyn hamulcowy z jednostki hydraulicznej PSM do hamulców w każdym rogu samochodu. Eliminuje to „opóźnienie powietrzne” między klockami hamulcowymi a tarczami hamulcowymi, więc klocki są już bezpośrednio obok tarcz w momencie, gdy kierowca mocno naciska pedał hamulca.

Nowa pompa wstępnego napełniania aktywuje się w ciągu 40-60 milisekund po zwolnieniu pedału gazu przez kierowcę. Dzięki temu klocki hamulcowe są w optymalnej pozycji do maksymalnego hamowania w ciągu 100 milisekund od reakcji kierowcy. Aby dostrzec znaczenie tej liczby w kontekście skracania dystansów hamowania, warto zauważyć, że nawet profesjonalny kierowca wyścigowy zazwyczaj potrzebuje 150 milisekund, aby przenieść stopę z gazu na pedał hamulca. Testy wykazały, że wszyscy kierowcy, niezależnie od ich umiejętności, zyskują od 40 do 80 milisekund w zastosowaniu hamulca dzięki temu systemowi.

Druga nowa funkcja ulepszonego systemu PSM przyspiesza wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym, gdy kierowca szybko naciska pedał hamulca, ale przy mniejszej niż pełnej sile. System może więc szybciej osiągnąć próg hamowania z ABS, zapewniając maksymalną moc hamowania i skracając dystans hamowania.

Ten nowy system daje również doświadczonemu entuzjaście kierowcy możliwość modulowania hamulców w ekstremalnych warunkach jazdy. Na przykład, jeśli kierowca przestaje zwiększać nacisk na pedał hamulca lub nawet zmniejsza przyłożony nacisk, wszelkie dodatkowe ciśnienie wywołane przez system również jest zmniejszane.

Jednak ten aspekt „wzmacniacza ciśnienia” ulepszonego systemu hamulcowego nie zawsze się aktywuje. Na przykład, jeśli kierowca już naciska pedał hamulca wystarczająco mocno, aby zapewnić optymalną moc hamowania na wszystkich czterech kołach, wszelkie dalsze zwiększenie ciśnienia byłoby niepotrzebne, więc funkcja ta pozostaje nieaktywna. Jest również nieaktywna, gdy przycisk „Sport” — część opcjonalnego pakietu Sport Chrono Package Plus — jest aktywowany, a PSM zostało przełączone na pozycję „off”.

Większy cylinder główny hamulca w Porsche 911 Carrera 4S

Z powodu większego potencjału ekstremalnych możliwości dynamicznych bardziej mocnego 2006 Porsche 911 Carrera 4S, jest on wyposażony w jeszcze większy cylinder główny hamulca. Podobnie jak model z napędem na tylne koła 911 Carrera S, Porsche 911 Carrera 4 posiada ulepszony cylinder główny o średnicy tłoka 1 cala (25.4 mm), podczas gdy Porsche 911 Carrera 4S ma średnicę tłoka 1.06 cala (26.99 mm).

W rezultacie modele z napędem na cztery koła dają kierowcy to samo poczucie bezpieczeństwa podczas hamowania, co lżejsze wersje z napędem na dwa koła.

Jak wszystkie Porshe, 2006 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S są wyposażone w duże tarcze hamulcowe. Tarcze w modelu Carrera 4 mają średnicę 12.52 cala (318 mm) dla kół przednich i 11.77 cala (299 mm) z tyłu. W modelu Carrera 4S tarcze mają średnicę 12.99 cala (330 mm) dla każdego koła.

Oba czteronapędowe samochody mają czterotłokowe monoblokowe stałe zaciski hamulcowe na każdym kole, przy czym większe zaciski używane w Carrera 4S pomalowane są na jasny czerwony kolor.

Porsche Ceramic Composite Brakes są dostępne

Aby jeszcze bardziej zwiększyć moc hamowania, Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB®) są dostępne jako opcja zarówno w 2006 Porsche 911 Carrera 4, jak i Carrera 4S.

Ceramiczne hamulce kompozytowe zostały opracowane dla wyścigów wysokiej klasy i po raz pierwszy zastosowane w samochodzie drogowym w Porsche 911 Turbo. Zamiast metalu, 13.78-calowe (350 mm) tarcze hamulcowe wykonane są z materiału kompozytowego ceramicznego — węgla impregnowanego ciekłym krzemionką, a następnie utwardzonego w bardzo sztywną, lekką i niekorozyjną tarczę hamulcową, która waży połowę tego, co standardowe stalowe tarcze. To zmniejsza wagę niewsprężynowaną i zwiększa możliwości dynamiczne.

Specjalne gęstościenne okładziny hamulcowe są używane, aby zapewnić niesamowicie wysokie i stałe poziomy tarcia podczas aplikacji. Dzięki ich niezwykle twardej powierzchni i odporności na korozję oraz uszkodzenia, które może ona spowodować, ceramiczne hamulce redukują zużycie klocków hamulcowych. Zapewniają również maksymalną moc hamowania nawet w mokrych warunkach.

Modele z napędem na cztery koła otrzymują specjalne dostrojenie aerodynamiczne

Nawet z szerszymi nadwoziami, 2006 Porsche 911 Carrera 4 i 911 Porsche Carrera 4S mają doskonałe właściwości aerodynamiczne. Porsche 911 Carrera 4 ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0.30, a Porsche 911 Carrera 4S ma jeszcze niższy współczynnik 0.29 Cd, mimo posiadania większych opon.

Jednym z powodów niższego oporu powietrza w bardziej mocnym samochodzie jest fakt, że jest on ustawiony o 0.39 cala (10 mm) bliżej powierzchni drogi, ponieważ jest wyposażony w Porsche Active Suspension Management (PASM).

Modele z napędem na cztery koła korzystają również z osobnej osłony progowej z gumowym brzegiem, która działa jako spoiler powietrzny dla tylnych kół. Te spoilery kierują powietrze wokół większych tylnych kół i opon, minimalizując tym samym opór powietrza.

Kolejnym ulepszeniem aerodynamicznym są kanały NACA (nazywane na cześć amerykańskiego Narodowego Komitetu Doradczego ds. Aeronautyki, poprzednika NASA) w osłonie dolnej, która pokrywa dolną część Porsche 911 Carrera 4 i Porsche 911 Carrera 4S. Te specjalne, gruszkowate wloty powietrza redukują opór i opór powietrza, kierując powietrze do chłodzenia systemu napędu przedniego.

Dwóch możliwości zawieszenia

2006 Porsche 911 Carrera 4 ma standardowe zawieszenie, podczas gdy Porsche Active Suspension Management (PASM) jest dostępne jako opcja (standardowo w Porsche 911 Carrera 4S).

PASM, które obniża samochód o prawie 0.4 cala (10 mm) w porównaniu do standardowej wysokości, i ma kilka technologii elektronicznych, jest standardowo w 2006 Porsche 911 Carrera 4S.

Przednie osie modeli z napędem na cztery koła różnią się od tych w modelach z napędem na tylne koła z powodu ich wałów napędowych o stałej prędkości oraz specjalnych łożysk obrotowych z dodatkowymi otworami, które zapewniają dodatkową przestrzeń wymaganą dla napędu na przednie koła. Sprężyny i tłumiki również zostały zmodyfikowane, aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami działającymi na przednią oś.

Tylne osie nie zmieniają się w porównaniu do modeli z napędem na dwa koła, chociaż stabilizator przechyłu został zmodyfikowany, aby zapewnić wyższe obciążenia dynamiczne.

Rozstaw przednich kół w modelach Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Coupe wynosi 58.6 cala (1,488 mm), natomiast rozstaw tylnych kół wynosi 60.9 cala (1,548 mm).

Porsche Active Suspension Management

Porsche Active Suspension Management (PASM) — opcjonalne w 911 Carrera 4 i standardowe w 911 Carrera 4S — wykorzystuje aktywne tłumienie, aby zapewnić dwa ustawienia systemu zawieszenia, jedno przeznaczone do sportowej, ale komfortowej jazdy, a drugie do warunków jazdy wyczynowej.

Naciskając przycisk na konsoli centralnej, kierowca może przełączyć z „PASM Normal” na „PASM Sport.” Nawet w trybie normalnym zawieszenie PASM obniża samochód o 0.39 cala (10 mm) w porównaniu do standardowego zawieszenia 911 Carrera lub 911 Carrera 4 Coupe. Gdy przełączone w tryb Sport, PASM aktywuje sztywniejszą mapę kontroli tłumienia, aby zapewnić ekstremalną zwinność i kontrolę dynamiczną, minimalizując przechylenie nadwozia.

W testach na słynnej niemieckiej pętli Nürburgring, ustawienie PASM Sport generowało czasy okrążeń średnio pięć sekund szybsze niż standardowe ustawienie zawieszenia.

Ale PASM ma znaczące zalety, nawet gdy pozostaje w ustawieniu Normal, gdzie technologia sterowania elektronicznego automatycznie dostosowuje się do zmian stylu jazdy, stopniowo stając się sztywniejsza w odpowiedzi na rosnące siły dynamiczne.

System PASM łączy ciągle regulowane amortyzatory, parę akcelerometrów — jeden w prawym przednim domku tłumika, drugi w lewym tylnym — które określają pionowe ruchy nadwozia samochodu, oraz jednostkę elektronicznego sterowania, która ma dostęp do kątów kierownicy, prędkości drogi, ciśnienia hamulców i momentów obrotowych silnika.

Starannie monitorując wszystkie parametry, system zapewnia optymalną kontrolę dla każdego koła z aktywnymi tłumikami. Te amortyzatory zawierają specjalny zawór obejściowy, który otwiera się i zamyka, aby zwiększyć lub zmniejszyć przepływ oleju w miarę potrzeb dla lepszej kontroli, zapewniając jednocześnie komfort jazdy.

Jeśli elektronika napotka problem, zawór obejściowy automatycznie zamyka się, wprowadzając PASM w najtwardszą pozycję, aby pomóc zapewnić bezpieczny tryb jazdy.

Ustawienia dla niemal każdej sytuacji jazdy

PASM jest wyposażone w pięć specjalnych modułów oprogramowania — zmiana pasa, kontrola pionowa, przyspieszenie boczne, hamulec i zmiana obciążenia — aby zapewnić optymalne ustawienia w różnych warunkach jazdy.

Moduł zmiany pasa: W odpowiedzi na szybkie ruchy kierownicy w nagłej manewrze, system natychmiastowo zwiększa siłę tłumienia na obu osiach, zmniejszając wszelką tendencję do kołysania lub huśtania.
Moduł kontrolny pionowy: W normalnym programie siły tłumienia rosną, gdy pionowy ruch nadwozia samochodu przekracza określony próg, na przykład podczas jazdy po nierównej nawierzchni. To zmniejsza ryzyko, że nadwozie zacznie się huśtać. Jednak w trybie sportowym system zmniejsza efekt tłumienia, aby utrzymać kontakt kół z nierówną nawierzchnią, zmniejszając ryzyko „skakania” samochodu.
Moduł przyspieszenia bocznego: W normalnym programie tłumienie różni się podczas pokonywania zakrętów i dostosowuje się do prędkości drogi oraz przyspieszenia bocznego.
Moduł hamulca: Zaraz po naciśnięciu hamulców przez kierowcę, PASM wzmacnia tłumienie, aby zmniejszyć zatopienie nadwozia, zapewniając szybsze przesyłanie sił hamowania do drogi. Następnie, w pewnym momencie procesu hamowania, system przełącza się na łagodniejsze tłumienie, z różnymi siłami stosowanymi z przodu i z tyłu samochodu. Zapewnia to lepszy kontakt z nawierzchnią i skraca drogi hamowania, nawet na nierównych drogach.
Zmiana obciążenia: Przy maksymalnym przyspieszeniu, gdy kierowca podnosi nogę z gazu podczas zmiany biegów, mapy sterowania są dostosowywane do przednich i tylnych osi. W normalnym trybie przez krótki czas stosowane jest mocniejsze tłumienie, aby zapobiec nadmiernemu opadaniu. W trybie sportowym stosowane jest łagodniejsze reakcja tłumienia, aby poprawić przyczepność, na przykład na nierównych nawierzchniach.

Większy zbiornik paliwa

Kolejną różnicą między wersjami z napędem na dwa i cztery koła Porsche 911 Carrera jest większy zbiornik paliwa w 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S. W związku ze zmianami w wewnętrznej konstrukcji przedniej części czteronapędowych samochodów, używany jest inny, większy zbiornik paliwa, oferujący około trzech kwart (3 litry) dodatkowej pojemności.

Opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach

Kolejną nową funkcją bezpieczeństwa jest opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach. Czujniki kół nieustannie monitorują ciśnienie powietrza w każdej oponie i ostrzegają kierowcę dwoma rodzajami powiadomień. „Łagodne” ostrzeżenie w białym tekście pojawia się na wyświetlaczu cyfrowym w obrębie tachometru, gdy ciśnienie powietrza spada o więcej niż 2.9 psi, ale mniej niż 5.8 psi. To ostrzeżenie pojawia się przez 10 sekund za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany. „Surowe” ostrzeżenie wyświetlane jest w czerwonym tekście na cyfrowym wyświetlaczu tachometru, gdy ciśnienie powietrza spada o więcej niż 5.8 psi lub jeśli ciśnienie spada o więcej niż 2.9 psi na minutę. To ostrzeżenie pojawia się, gdy tylko przekroczone zostaną odpowiednie wartości, bez względu na to, czy pojazd jest w ruchu, czy stoi w miejscu.

Mocny 3.6-litrowy silnik w Porsche 911 Carrera 4 Coupe

Znany silnik Porsche 3.6-litrowy w układzie przeciwnym, stworzony dla 2006 Porsche 911 Carrera 4 Coupe, ma moc 325 (SAE) KM oraz moment obrotowy 273 funtów-stóp przy 4,250 obr./min.

Kluczowym czynnikiem doskonałej wydajności silnika jest opatentowana przez Porsche technologia zarządzania zaworami VarioCam® Plus, która łączy kontrolę wałka rozrządowego po stronie dolotowej z zmiennym podnoszeniem zaworów. VarioCam Plus dostosowuje pozycję wałka rozrządowego, aby zapewnić ciągłe dostosowywanie czasu otwarcia zaworów i łączy dwa profile wałka rozrządowego oraz dwa zestawy popychaczy, aby zmieniać podnoszenie i czas trwania zaworów. System ten zarówno „spłaszcza”, jak i „wygładza” krzywą momentu obrotowego, redukując emisje.

Aby zapewnić optymalny przepływ oleju przez aluminiowy blok silnika i głowice cylindrów, Porsche stosuje zintegrowane smarowanie suchoskladowe i trzy pompy olejowe — jedną w misce olejowej i dodatkowe pompy w każdej głowicy cylindrów, dzięki czemu zapewniają odpowiednie smarowanie pomimo sił wywołanych intensywnym przyspieszeniem, hamowaniem czy w zakrętach.

Pompa olejowa na głowicy cylindrów 4-5-6 jest połączona z pompą kompozytową do generowania ciśnienia, która dostarcza niezbędne podciśnienie dla serwohamulca, a także systemów sterowania silnikiem i skrzynią biegów. Technologia ta znacząco redukuje emisję węglowodorów po zimnym starcie i rozgrzaniu silnika.

Ponieważ poziom oleju silnikowego jest monitorowany elektronicznie za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany, silnik nie potrzebuje tradycyjnej miarki pomiarowej. To kolejny przykład poświęcenia inżynierów Porsche na rzecz redukcji zbędnych elementów i uczynienia Porsche 911 Carrera 4 Coupe tak lekkim, jak to możliwe.

Jeszcze mocniejszy 3.8-litrowy silnik w Porsche 911 Carrera 4S

Aby stworzyć mocniejszy silnik 3.8-litrowy, który dostarcza 355 (SAE) KM dla 2006 Porsche 911 Carrera 4S, inżynierowie zrobili więcej niż tylko zwiększenie średnicy cylindra o 0.12 cala (3 mm). Zmienili kolektor dolotowy oraz zmodyfikowali wzór podnoszenia wałka dolotowego. Kąty wtryskiwaczy również zostały zmienione, aby poprawić przepływ paliwa do centrum komory spalania. Ta ulepszona mieszanka paliwowo-powietrzna redukuje również emisje spalin, nawet po zimnym starcie, oraz zwiększa moment obrotowy w całym zakresie mocy. Krótki kolektor wydechowy dla silnika Porsche 911 Carrera 4S jeszcze bardziej redukuje emisje.

System dolotowy został dodatkowo zaprojektowany, aby zapewnić mniejsze opory. Wykorzystuje rezonator Helmholtza, aby poprawić akustykę. Zapewnia to ponad 18 cali sześciennych (0.3 litra) dodatkowej objętości rezonansowej między czujnikiem masy powietrza a przepustnicą, aktywowany między 5,000 a 6,000 obr./min, aby zredukować drgania dźwięków dolotowych. Porsche złożyło wniosek o patent na tę technologię, która zapewnia głęboki, basowy dźwięk bez agresywnych szczytów.

Wyższe siły spalania generują więcej mocy, ale także więcej drgań wału korbowego, dlatego inżynierowie Porsche zintegrowali tłumik drgań w rolce na końcu wału korbowego. Podczas gdy konwencjonalne tłumiki drgań są wykonane z żeliwa, inżynierowie Porsche zaprojektowali aluminiowy tłumik, który redukuje wagę o około 3.3 funty (1.5 kg), jednocześnie kontrolując drgania na poziomie jeszcze niższym niż w silniku 3.6-litrowym.

Niezwykle, silnik 3.8-litrowy waży tyle samo co silnik 3.6-litrowy dzięki lżejszemu kolektorowi dolotowemu.

Podczas gdy silnik 3.8-litrowy używa podwójnych chłodnic jak silnik 3.6-litrowy, ma bardziej wydajną pompę chłodzącą oraz wymiennik ciepła olej/woda z dwoma dodatkowymi warstwami chłodzenia.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów

Aby poradzić sobie z momentem obrotowym wynoszącym 295 funtów-stóp silnika Porsche 911 Carrera 4S, Porsche ulepszyło swoją sześciobiegową manualną skrzynię biegów, która jest również używana w Porsche 911 Carrera 4 Coupe.

Stalowe, a nie mosiężne pierścienie synchronizacyjne oraz grube wały i szerokie zęby zapewniają moc, a jednocześnie waga skrzyni biegów jest utrzymywana na niskim poziomie dzięki wykorzystaniu cienkiego aluminium w ściankach komory olejowej. Wewnętrzna architektura skrzyni biegów oszczędza wagę i zmniejsza efekt rozprysku oraz straty przepływu, zwiększając efektywność przekładni.

Skrzynia biegów używa odpornych na zużycie pierścieni synchronizacyjnych pokrytych węglem w pierwszym, drugim i trzecim biegu, z potrójną synchronizacją dla biegów pierwszego i drugiego oraz podwójną synchronizacją dla biegu trzeciego, zachowując jednocześnie pojedynczą synchronizację dla biegów czwartego, piątego i szóstego. Kierowca korzysta z mniejszego oporu i krótszego skoku podczas zmiany biegów.

Tiptronic® S to wszechstronna skrzynia biegów

Tiptronic S to opcjonalna automatyczna skrzynia biegów Porsche, która umożliwia manualny wybór biegów zarówno za pomocą dźwigni na konsoli podłogowej, jak i przycisków na kierownicy.

Zazwyczaj dźwignia musi być przesunięta w pozycję manualną, ale ta pięciobiegowa skrzynia umożliwia kierowcy ignorowanie dźwigni i po prostu korzystanie z przycisków do chwilowych zmian biegów, takich jak wyprzedzanie lub redukcja na zakręcie.

Aby dopasować moc silników 3.6 i 3.8 litra, Tiptronic S został usprawniony na kilka sposobów. Na przykład, zwiększono prędkość obrotową, tak aby sprzęgło blokady konwertera było zamknięte, a moc płynęła bardziej płynnie. Zamiast zmieniać bieg z pierwszego na drugi przy 6,900 obr./min pod pełnym przyspieszeniem, Tiptronic S utrzymuje pierwszy bieg, aż silnik osiągnie 7,200 obr./min. Ciśnienie oleju i płytki sprzęgła zostały dostosowane do płynniejszego przełączania.

Aby utrzymać ulepszony Tiptronic S w odpowiedniej temperaturze, skrzynia biegów jest wyposażona w dodatkowy wymiennik ciepła olej/woda z dwoma dodatkowymi warstwami chłodzenia oraz mocniejszą pompę chłodzącą.

Przyspieszenie manewru odzwierciedla technikę jazdy entuzjasty

Aby naśladować sposób, w jaki entuzjastyczny kierowca manipuluje gazem, hamulcem i sprzęgłem, oprogramowanie zarządzania silnikiem zwiększa lekko prędkość silnika (podniosło gaz) podczas agresywnej redukcji biegów. Skraca to czas zmiany biegów i poprawia zgranie przełożeń.

Gdy dźwignia zmiany biegów Tiptronic S jest w trybie manualnym, a przełącznik PSM OFF aktywowany, skrzynia biegów nie zmieni biegu nawet, gdy silnik osiągnie ogranicznik obrotów. To pozwala entuzjastycznemu kierowcy jeździć przy bliskim ograniczenia obrotów, zachowując wybrany bieg.

Zmienny współczynnik kierowniczy

2006 Porsche Carrera 4 i Carrera 4S Coupe są wyposażone w zmienny współczynnik kierowniczy, aby zwiększyć zwrotność na krętych drogach, a jednocześnie pomóc utrzymać stabilność przy wyższych prędkościach, takich jak te osiągane na słynnej niemieckiej autostradzie.

Gdy kąt kierownicy jest obracany w granicach 30 stopni od pozycji środkowej, współczynnik kierowniczy pozostaje podobny do tego z poprzedniej generacji 911. To zapewnia płynne i spokojne doświadczenie podczas jazdy, nawet po nierównych nawierzchniach.

Jednak, gdy kąt kierownicy przekracza 30 stopni od środka, współczynnik staje się bardziej bezpośredni, redukując skok z 2.98 do 2.62. To daje kierowcy lepszą kontrolę zarówno na krętych drogach, jak i podczas manewrów parkowania przy niskich prędkościach.

Oprócz technologii zmiennego współczynnika, Coupes mają kolumny kierownicze, które mają możliwość nachylenia i teleskopowania, aby lepiej dopasować się do każdego kierowcy. Kierownica może być regulowana o 1.57 cala (40 mm) w wysokości i zasięgu. System kierowniczy zawiera również elektryczny zamek kierownicy zintegrowany w systemie immobilizera antykradzieżowego samochodu.

Design wnętrza zwiększa komfort jazdy

Wnętrze modelu 2006 Porsche 911 Carrera 4 i 2006 Porsche 911 Carrera 4S Coupe zapewnia luksusowe akcesoria do jazdy po autostradzie oraz codziennej drogi do pracy, ale także funkcje, których potrzebują entuzjaści do autocrossów i aktywności na torze.

Pakiet Sport Chrono Plus

Zegar stylowy umieszczony na górze deski rozdzielczej wskazuje, że 2006 Porsche 911 Carrera 4 lub 911 Carrera 4S jest wyposażone w opcjonalną funkcję Sport Chrono Package Plus, która nie tylko rejestruje czasy okrążeń, ale także zwiększa wydajność pojazdu w takim środowisku, umożliwiając kierowcy angażowanie bardziej agresywnych map kontrolnych elektroniki dla systemu zarządzania silnikiem Motronic, Porsche Stability Management (PSM), Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz automatycznej skrzyni biegów Tiptronic S (w pojazdach wyposażonych w te opcje).

Zrewidowane mapy Motronic silnie faworyzują wydajność ponad komfort i zapewniają jeszcze szybszą reakcję silnika, zarówno podczas przyspieszania, jak i zwalniania gazu. Nawet skrzynia biegów Tiptronic S zmienia biegi bardziej agresywnie. Ponadto, progi PSM, włącznie z ustawieniami ABS, pozwalają na większe poślizgi boczne przed interwencją, a PASM przełącza się w swoje sztywniejsze ustawienie, aby zapewnić większą zwinność podczas zakrętów.

Jednak w niektórych przypadkach, na przykład na mokrym asfalcie, łagodniejsze ustawienie zawieszenia może być korzystne, więc kierowca korzystający z Sport Chrono może łatwo nacisnąć przycisk PASM, aby wrócić do normalnych ustawień tłumienia.

Pakiet Sport Chrono zawiera funkcję cyfrowego/analogowego stopera (aktywowana przyciskiem na dźwigni po lewej stronie kolumny kierownicy) i korzysta z ekranu Porsche Communication Management (PCM) do graficznego wyświetlania i przeglądania tych danych.

Wybór kierownic

Standardowa kierownica w Porsche 911 Carrera 4 i Porsche 911 Carrera 4S Coupe ma dynamiczny, trójramienny design i jest regulowana zarówno w wysokości, jak i w zasięgu. W zgodzie z inżynieryjnym tematem technologii lekkich, kierownica wspierana jest przez kompozytową magnezową strukturę, która zmniejsza wagę zespołu kierownicy.

Dostępna jest również kierownica wielofunkcyjna. Ta kierownica umożliwia kierowcy obsługę urządzeń audio, nawigacyjnych i telefonicznych za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy.

Pokrętło na lewym ramieniu kierownicy służy do regulacji głośności audio, którą można wyciszyć, naciskając pokrętło. Pokrętło na prawym ramieniu uzyskuje dostęp do punktów menu systemu Porsche Communication Management (PCM). Naciśnięcie pokrętła wybiera poszczególne elementy. Dwa przyciski na dolnym ramieniu kierownicy kontrolują telefon.

Oprócz standardowych kolorów skórzanych, które pasują do reszty wnętrza, wielofunkcyjna kierownica jest dostępna z drewnianym wykończeniem, aluminium lub wykończeniem z włókna węglowego na zewnętrznym pierścieniu.

Cztery opcje siedzeń

Siedzenia kierowcy i pasażera w Porsche 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S Coupe wyposażone są w opatentowany przez Porsche system zaprojektowany w celu lepszego pochłaniania wibracji podczas długich podróży. Oczywiście zapewniają również doskonałe wsparcie boczne, aby utrzymać kierowcę i pasażera na miejscu podczas doświadczania wysokich przyspieszeń bocznych w zakrętach.

Siedzenia są również zaprojektowane, aby pomieścić wyższych kierowców i pasażerów. Pedały są umieszczone bliżej przegrody, aby lepiej pomieścić kierowców z długimi nogami.

Siedzenia są montowane blisko podłogi, aby utrzymać środek ciężkości jak najniżej. Ta pozycja stwarza również więcej miejsca na głowę dla wyższych pasażerów.

W technologii lekkiej użyto w strukturze siedzeń. W porównaniu do siedzeń używanych w poprzedniej generacji 911, siedzenia w Porsche 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S Coupe są lżejsze o ponad sześć funtów (3 kg), a jednocześnie bardziej stabilne.

Standardowe przednie siedzenia są regulowane w sześciu kierunkach — przód-tył, wysokość i kąt oparcia. Regulacja wysokości odbywa się poprzez mechaniczną funkcję przystawkową umieszczoną między siedzeniem a progiem. Kąt oparcia jest sterowany elektrycznie.

Dostępne są również siedzenia elektryczne, które można regulować w 12 kierunkach, w tym kąt poduszki siedziska oraz dzięki wsparciu lędźwiowemu z czterema komorami powietrznymi. Siedzenia te mają również funkcję pamięci.

Siedzenia sportowe z jeszcze lepszym wsparciem bocznym, zarówno w poduszce siedzenia, jak i w rejonie ramion, są dostępne. Siedzenia te mają również twardsze wyściółki.

Adaptacyjne sportowe siedzenia stanowią czwartą opcję. Łączą sportowy design z elektrycznymi kontrolami. Siedzenia te mają czterowymiarową regulację, która obejmuje dostosowanie szerokości do potrzeb pasażera.

Duży wyświetlacz instrumentów

Pięć wskaźników, które tworzą panel instrumentów, jest umieszczonych w taki sposób, aby zapewnić doskonałą czytelność. Tarcze wskaźników są czarne w Porsche 911 Carrera 4 Coupe, a w Porsche 911 Carrera 4S mają wykończenie w kolorze aluminium.

Tachometr jest największym i centralnym wskaźnikiem i ma cyfrowy wyświetlacz pod licznikiem obrotów, dzięki czemu kierowca może sprawdzić prędkość i obroty silnika za jednym spojrzeniem.

Osobny analogowy prędkościomierz zawiera całkowite i dzienne liczniki przebiegu i znajduje się tuż po lewej stronie tachometru. Wskaźnik tuż po prawej stronie zawiera wskaźniki temperatury płynu chłodzącego oraz paliwa, a także zegar. Wskaźnik temperatury oleju znajduje się skrajnie po lewej stronie zestawu, a wskaźnik ciśnienia oleju po prawej stronie.

Wskaźniki mają diody LED emitujące białe światło, które poprawiają oświetlenie podczas nocnej jazdy.

Utrzymywanie komfortu w kabinie

Automatyczna kontrola klimatu z filtracją powietrza i pyłków to standardowe wyposażenie. Kontrola dla systemów ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji (HVAC) zintegrowana jest w konsoli centralnej w pobliżu przełączników dla podgrzewania siedzeń i tylnej szyby. Przepływ powietrza w systemie HVAC jest zoptymalizowany dzięki dużym rurkom oraz bocznym otworom.

Porsche Communications Management jest standardowym wyposażeniem

3.8L 5AT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3824 Cm3
Moc261 Kw @ 6600 Rpm
355 Hp @ 6600 Rpm
350 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 4600 Rpm
400 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 295/30 Zr19
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3340 Lbs (1515 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4112 Lbs (1865 Kg)
Spalanie miasto13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2286 G/Km

3.8L 6MT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3824 Cm3
Moc261 Kw @ 6600 Rpm
355 Hp @ 6600 Rpm
350 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 4600 Rpm
400 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna179 Mph (288 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 295/30 Zr19
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3252 Lbs (1475 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4134 Lbs (1875 Kg)
Spalanie miasto13.4 Mpg Us (17.6 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.