PORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S (997) 2008-2012

W 2004 roku Porsche wprowadziło nową generację swojego znanego modelu Porsche 911. Ta generacja nosiła nazwę 997 i stanowiła istotne ulepszenie całej gamy, szczególnie po faceliftingu z 2008 roku.

Po czterech latach produkcji, na rynek trafiła odświeżona wersja w połowie cyklu życia. Porsche musiało poprawić swoje silniki, aby były bardziej ekologiczne i spełniały nowe normy emisji w Europie. Oznaczało to, że samochody musiały być bardziej paliwooszczędne. Jak zwykle, reszta pojazdu również przeszła drobne zmiany.

Na zewnątrz, pierwszą różnicą był przedni zderzak, w którym umieszczono większe wloty powietrza. Reflektory zostały wyposażone w lampy bi-xenonowe, a światła dzienne i tylne reflektory otrzymały diody LED jako standard. Lusterka drzwiowe zostały nieco zmodyfikowane. Nowy zestaw 19-calowych aluminiowych felg został wprowadzony dla modelu Carrera 4S. Jak zwykle, obie wersje S i 4S miały szersze tylne błotniki. Z tyłu, tylne światła zyskały nową konstrukcję LED. W modelu 4S umieszczono odblaskową listwę pomiędzy światłami tylnymi.

Wewnątrz samochodu, na konsoli centralnej, Porsche zainstalowało nową jednostkę multimedialną z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Oferowała ona opcjonalny system nawigacji z dyskiem twardym oraz łączność Bluetooth. Na liście opcji pojawiły się także wentylowane fotele.

Największą zmianą w modelu 2008 Carrera 4S było to, co kryło się pod samochodem. Przebudowany silnik o pojemności 3,8 litra posiadał system wtrysku bezpośredniego, który zwiększył moc o 30 koni mechanicznych. W samochodzie zainstalowano nową, 7-biegową skrzynię biegów PDK z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła starszą 6-biegową automatyczną.

2009 Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S Coupe

Wszechstronny, mocny Porsche 911 Carrera 4 Coupe oraz jego bardziej wydajna wersja, Carrera 4S Coupe, oferują doświadczonym kierowcom ekscytujące wymiary dynamicznej przyjemności z jazdy, nawet w trudnych warunkach pogodowych.

Zarówno Carrera 4, jak i Carrera 4S charakteryzują się unikalnym nadwoziem na tle ich napędu na cztery koła. Szeroka konstrukcja nadwozia nie jest tylko elementem estetycznym; jest wynikiem poszerzonych nadkoli, które są niezbędne do pomieszczenia szerokiego toru jazdy Coupe, dużych kół i opon.

Najważniejsze cechy

Co nowego w 2009 roku

Od momentu wprowadzenia, model 911 Carrera 4 oraz 911 Carrera 4S były nieustannie udoskonalane. Ta ciągła poprawa osiąga zupełnie nowy poziom w roku modelowym 2009. Oba samochody otrzymują oszałamiające nowe technologie dla swoich kluczowych komponentów: silników, skrzyń biegów i systemów napędu na cztery koła.

Nowe, silniejsze i bardziej oszczędne silniki posiadają systemy bezpośredniego wtrysku paliwa, a także inne udoskonalenia dla lepszej efektywności i ekonomii paliwowej.

Zamiast opcjonalnej skrzyni biegów Tiptronic S, właściciele Carrera 4 i Carrera 4S mogą teraz wybrać skrzynię Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), która jest przełomową, siedmiobiegową skrzynią automatyczną z podwójnym sprzęgłem, lżejszą, bardziej efektywną i szybszą niż wcześniejszy Tiptronic S.

W roku 2009 moc silnika jest rozdzielana na wszystkie cztery koła za pomocą tego samego elektronicznie kontrolowanego systemu Porsche Traction Management, który wcześniej był dostępny tylko w modelu Porsche Turbo. Elektroniczne sterowanie reaguje na warunki jazdy jeszcze szybciej niż wcześniej używany hydraulicznie aktywowany system napędu na cztery koła.

Wraz ze zwiększonym potencjałem wydajności, inżynierowie Porsche zwiększyli również zdolności hamulcowe Coupe Carrera 4 i Carrera 4S. Widoczność nocą również została poprawiona, ponieważ oba modele są standardowo wyposażone w reflektory BI-XENON™ i światła mijania LED oraz światła hamowania i tylne.

Komfort i wygoda kierowcy oraz pasażerów zostały również poprawione w 2009 roku dzięki dostępności wentylowanych przednich foteli oraz poprzez nowy projekt modułu komunikacji Porsche, który ma większy ekran, uproszczoną obsługę, łączność Bluetooth® oraz możliwość odtwarzania muzyki z zewnętrznych źródeł, takich jak iPod® czy odtwarzacze MP3.

Więcej mocy z mniejszej ilości paliwa

Zarówno 911 Carrera 4 Coupe, jak i 911 Carrera 4S Coupe otrzymują nowe silniki w 2009 roku. Oba silniki charakteryzują się bezpośrednim wtryskiem paliwa, nowymi dwuczęściowymi blokami silnika oraz zmodyfikowanymi systemami dolotowymi i wydechowymi, a także systemem Porsche VarioCam Plus do synchronizacji i podnoszenia zaworów dolotowych.

Efekty tych zmian są odczuwalne i doceniane przez kierowców Coupe Carrera 4. Dzięki 6,2-procentowemu wzrostowi mocy, silnik o pojemności 3,6 litra zwiększa moc z 325 do 345 hp. Podobnie, moment obrotowy wzrasta o 5,5 procent, z 273 do 288 lb-ft. Dzięki tym usprawnieniom, model 911 Carrera 4 Coupe z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 4,8 sekundy.

Jeszcze bardziej imponujące jest to, że gdy samochód jest wyposażony w nową skrzynię PDK Porsche w miejscu zeszłorocznego Tiptronic S, Carrera 4 przyspiesza od 0 do 60 mph w 4,6 sekundy, co jest pełną pół sekundy szybciej niż jego poprzednik.

Silnik o pojemności 3,8 litra w jeszcze mocniejszym modelu 911 Carrera 4S Coupe osiąga równie spektakularne wyniki, oszałamiając swojego kierowcę przyspieszeniem do 60 mph w zaledwie 4,5 sekundy przy wyposażeniu w manualną skrzynię biegów i osiągając ten czas w jedynie 4,3 sekundy z PDK. To hedonistyczne przyspieszenie jest efektem wzrostu mocy nowego silnika 3,8 litra o 30 hp, z 355 do 385 hp, co stanowi 8,4 procenta, oraz 5-procentowej poprawy w momencie obrotowym, z 295 lb-ft do 310.

Nawet przy znacznych wzrostach mocy i momentu obrotowego w stosunku do poprzedników, ani 2009 3,6-litrowa 911 Carrera 4, ani 3,8-litrowa Carrera 4S nie noszą stygmaty „żarłoków paliwa”. Oba silniki uzyskują federalną certyfikację niskiej emisji spalin, kategorii dwa (LEV-II).

Podwójne sprzęgła, brak pedału sprzęgła

Aby w pełni wykorzystać nowo zaprojektowane silniki, Porsche oferuje kierowcom skrzynię biegów, która zapewnia szybsze przyspieszenie niż standardowa manualna skrzynia biegów, maksymalizując jednocześnie efektywność paliwową. Nowe PDK (z niemieckiego Porsche-Doppelkupplungsgetriebe), czyli podwójne sprzęgło Porsche, zastępuje Tiptronic S jako opcjonalną skrzynię biegów zarówno w 911 Carrera 4 Coupe, jak i 911 Carrera 4S Coupe.

Porsche było pierwszym producentem samochodów, który z powodzeniem zastosował tę technologię skrzyni biegów w latach 80., kiedy to skrzynia została opracowana dla potężnego samochodu wyścigowego Porsche 962 Group C. Kierowca 911 Carrera 4 Coupe lub Carrera 4S Coupe może pozwolić, aby siedmiobiegowe PDK zmieniało biegi automatycznie, lub może samodzielnie zmieniać biegi za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy lub dźwigni montowanej na konsoli, podobnie jak w przypadku Tiptronic S.
2009 Carrera 4/Carrera 4S Skrót

Zasadniczo PDK to konwencjonalna, siedmiobiegowa skrzynia biegów manualna z dwoma elektro-hydraulicznie kontrolowanymi, kąpielowymi pakietami sprzęgłowymi. Jeden pakiet sprzęgłowy kontroluje biegi o nieparzystych numerach i wsteczny, a drugi parzyste. Kiedy jeden pakiet sprzęgłowy załącza odpowiedni bieg w zależności od prędkości silnika, obciążenia i prędkości pojazdu, drugi pakiet jednocześnie rozłącza poprzedni bieg. Wynikiem tego są płynne, natychmiastowe zmiany biegów, wykonane szybciej niż mógłby to zrobić nawet doświadczony kierowca testowy.

Zyski przez straty

Nowo zaprojektowane silniki, zarówno 3,6-litrowe, jak i 3,8-litrowe, ważą około 6 kg mniej niż ich poprzednicy. Nowe silniki oferują zwiększoną sztywność strukturalną dla cichszej i bardziej komfortowej jazdy oraz poprawioną trwałość. Innowacyjne PDK, mimo że oferuje więcej przełożeń niż Tiptronic S, jest około 10 kg lżejsze niż zeszłoroczny Tiptronic.

Dzięki starannej kontroli wagi inżynierowie Porsche byli w stanie utrzymać 2009 911 Carrera 4 Coupe w granicach 50 funtów (23 kg) w stosunku do zeszłorocznego modelu, podczas gdy 911 Carrera 4S Coupe waży tylko 11 funtów (5 kg) więcej niż jego poprzednik, mimo że nowe samochody miały dodatkowe wyposażenie i funkcje.

Maksymalna wydajność w każdych warunkach

Mechanicznie Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Coupes definiują ich zdolności napędu na cztery koła. W 2009 roku te samochody korzystają z tego samego elektronicznie kontrolowanego systemu Porsche Traction Management (PTM), który znajdował się w niesamowitym Porsche 911 Turbo. PTM może bez końca i całkowicie zmieniać rozkład momentu obrotowego między przednie a tylne koła, w zależności od potrzeb dla optymalnej przyczepności. Jednakże, ponieważ większość purystów uważa – a inżynierowie Porsche stanowczo w to wierzą – że napęd na tył jest kluczowy dla optymalnych osiągów sportowych, PTM kieruje dwie trzecie momentu obrotowego silnika na tylne koła w normalnych warunkach jazdy.

Kiedy system stwierdzi, że to konieczne, PTM odwraca moc silnika i moment obrotowy do osi przedniej w cyklach milisekundowych. Szczególnie przy bardzo wysokich prędkościach, kierowca odczuwa jedynie znaczną stabilność samochodu.

Większe, mocniejsze hamulce

Wśród dodatkowych cech znajdują się jeszcze bardziej wydajne hamulce niż wcześniej. Inżynierowie Porsche są zdania, że zdolność samochodu do hamowania zawsze powinna przewyższać jego zdolność do przyspieszenia. Wraz z poprawą osiągów silnika, modele 2009 911 Carrera 4 i Carrera 4S Coupes zyskały na zdolności hamowania. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe w obu samochodach są perforowane, wentylowane wewnętrznie i mają teraz średnicę 12,99 cala (330 mm).

Ponadto, monoblokowe, czterotłoczkowe zaciski są teraz identyczne z tymi używanymi w modelu 911 Turbo. Dokonano krytycznych udoskonaleń w przepływie powietrza wokół kół, aby zwiększyć chłodzenie hamulców ze wszystkich stron.

Wyróżniający się, ale znany

Mimo że zmiany w układzie napędowym modeli Carrera 4 i 4S w tym roku są dramatyczne w porównaniu do ubiegłego roku, to różnice zewnętrzne są subtelnie eleganckie. Wiedząc, że właściciele Porsche cenią klasyczny kształt 911 Carrera 4 i 4S, a skrajne i radykalne zmiany wyłącznie dla zmiany podważają wartość marki, projektanci i inżynierowie Porsche wprowadzili jedynie drobne poprawki w wyglądzie gamy modeli na rok 2009.

Patrząc na samochód z przodu, najbardziej zauważalne różnice to nowe, poziome osłony dla reflektorów BI-XENON® oraz światła dzienne LED, które rozciągają się nad wlotami powietrza. Warto również zwrócić uwagę na otwory wentylacyjne, które mają większe otwory chłodzące. Uważny obserwator zauważy także brak centralnego chłodnicy w samochodach wyposażonych w PDK.

Widok z boku ujawnia nowe, większe lusterka zewnętrzne z aerodynamicznymi mocowaniami podwójnych ramion oraz nowe lekkie felgi aluminiowe. Standardowe koła w 911 Carrera 4 Coupe mają średnicę 18 cali, a w 911 Carrera 4S Coupe są to 19-calowe koła.

Z tyłu, wszystkie elementy oświetleniowe, z wyjątkiem lampy wstecznej, to teraz diody LED, co poprawia jasność, wydłuża żywotność i zapewnia natychmiastową reakcję. Na koniec, z tyłu, 911 Carrera 4 Coupe jest wyposażona w dwa pojedyncze, owalne końcówki wydechowe, podczas gdy 911 Carrera 4S Coupe ma podwójne okrągłe polerowane wyloty wydechowe.

911 Carrera 4 i Carrera 4S Coupes wyróżniają się wizualnie w porównaniu do swoich odpowiedników z napędem na dwa koła dzięki solidnej postawie i muskularnym nadkolom. Wersje z napędem na cztery koła Porsche 911 Carrera są szersze o 1,73 cala (44 mm) niż ich odpowiedniki z napędem na dwa koła. Mimo dodatkowej szerokości, Coupe Carrera 4 i Carrera 4S są oszałamiająco aerodynamiczne. 911 Carrera 4 ma współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący zaledwie 0,30, a Carrera 4S jest jeszcze bardziej opływowa z wartościami Cd wynoszącymi tylko 0,29, mimo większych opon.

Bardziej zaawansowane i komfortowe

Udoskonalenia wnętrza obejmują zmodyfikowaną środkową konsolę z nowym systemem zarządzania komunikacją Porsche (PCM) i dostępnością wentylowanych przednich foteli.

Najnowsza wersja PCM ma ekran o 12 procent większy niż wcześniej, 6,5 cala w porównaniu do 5,8. Dodatkowo, PCM jest teraz kontrolowane za pomocą łatwego do czyszczenia ekranu dotykowego, który posiada uproszczoną klawiaturę. Opcjonalny moduł nawigacyjny ma teraz dysk twardy o pojemności 40 GB. Inne dostępne funkcje z najnowszym PCM obejmują wewnętrzny moduł telefonu komórkowego GSM z obsługą Bluetooth® w trybie głośnomówiącym, a także możliwość podłączenia zewnętrznych źródeł muzyki, takich jak iPod® czy pamięci USB.

Komfort wnętrza może być poprawiony niezależnie od wyboru foteli przednich dzięki opcjonalnym wentylatorom wentylującym fotele, dostępnym w połączeniu z podgrzewanymi fotelami. Te wentylatory cyrkulują powietrze przez tapicerkę oparcia i siedziska, aby przyspieszyć chłodzenie, ogrzewanie i/lub suszenie kierowcy i pasażera.

3.8L 6MT AWD (385 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc283.1 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna185 Mph (298 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 295/30 Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika3.7 Cuft (105 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3208 Lbs (1455 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Średnie spalanie21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Emisja CO2259 G/Km

3.8L 7AT AWD (385 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc283.1 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 295/30 Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika3.7 Cuft (105 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3274 Lbs (1485 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto14.9 Mpg Us (15.8 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Emisja CO2247 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.