PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (992) 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (992) 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (992) 2018-Present

Generacja 992 słynnego Porsche 911 została zaprezentowana w 2018 roku na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles. Zaledwie sześć tygodni później na rynek trafił model Carrera 4S z otwartym dachem.

Historia potężnego, kabrioletu Porsche 911 jest długa. Carrera 4S łączyła elementy z modelu Turbo oraz z niżej pozycjonowanej wersji Carrera. Ostatecznym akcentem w tej kompozycji był model Carrera 4S Cabriolet, który łączył osiągi z doznaniami, jakie oferuje jazda pojazdem z otwartym dachem.

Nowa Carrera 4S z generacji 992 była szersza o 45 mm (1.77”) z przodu i o 44 mm (1.73”) z tyłu w porównaniu do zastępowanej przez nią generacji. Standardowe reflektory były w pełni LED. Przednia część pojazdu przypominała tradycyjny element wcześniejszych generacji 911: wydłużoną maskę z charakterystycznym wcięciem przed szybą.

Wnętrze zostało przeprojektowane i wyposażone w dwa wyświetlacze LCD w obrębie zestawu wskaźników, które flankowały klasyczny analogowy obrotomierz. Na konsoli centralnej znajdował się 10.9-calowy wyświetlacz używany do PCM (Porsche Communication Management), wspierający Apple CarPlay, ale nie Android Auto. System oferował także nawigację online z danymi o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Aby otworzyć lub zamknąć samochód, zainstalowano nowy mechanizm z miękkim dachem, który działał w zaledwie 12 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Silnik to płaski sześciocylindrowy z podwójnymi turbosprężarkami. Łączna moc była wyższa o 30 KM w porównaniu do poprzedniej generacji, osiągając 450 KM. Był połączony z 7-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną skrzynią PDK (z podwójnym sprzęgłem). System PASM (Porsche Active Suspension Management) był standardem.

 Sześć tygodni po premierze Coupe, uwaga skupia się na Porsche 911 Cabriolet. Otwarty 911 kontynuuje wieloletnią tradycję, zapoczątkowaną, gdy Porsche zaprezentowało prototyp pierwszego 911 Cabriolet na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie we wrześniu 1981 roku: klienci i fani od razu zostali zauroczeni. Pierwsza wersja 911 w otwartej wersji zjechała z linii produkcyjnej w 1982 roku i od tego czasu jest stałym elementem gamy modelowej. Otwarta wersja 911, która zainaugurowała w 2019 roku niepowtarzalny pokaz nowości produktowych, ma wszystkie innowacje coupe. Jedną z nowoczesnych cech Cabriolet jest nowy system hydrauliczny, który pozwala na szybsze otwieranie i zamykanie dachu.

Nowy model nawiązuje do nowoczesnych linii Coupe, choć pozostaje niekwestionowanym Porsche 911 w wersji Cabriolet. W pełni automatyczny dach z miękkiego materiału ma zintegrowane szklane tylne okno, natomiast struktura dachu zawiera magnezowe elementy powierzchniowe znane jako łuki, które niezawodnie zapobiegają wypychaniu dachu przy wysokich prędkościach. Dach może być otwierany lub zamykany przy prędkościach do 50 km/h. Nowe hydrauliki dachu skracają czas otwierania do około dwunastu sekund, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia osłonę szyi przed działaniem wiatru.

Porsche 911 Cabriolet jest początkowo dostępne jako Carrera S z napędem na tylne koła oraz Carrera 4S z napędem na wszystkie koła. Oba modele opierają się na doładowanym silniku bokserze o pojemności 2,981 cm³, który generuje 331 kW (450 KM) przy 6,500 obr./min oraz 530 Nm momentu obrotowego w zakresie 2,300 do 5,000 obr./min. Efektywność napędu została zwiększona, a emisje zredukowane dzięki ulepszonemu procesowi wtrysku; wprowadzono także inne środki optymalizacyjne, takie jak nowy układ turbosprężarek i system chłodzenia powietrza doładowującego. Moc przekazywana jest przez nowo opracowaną ośmiobiegową skrzynię biegów typu dual-clutch. Carrera S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.9 sekundy (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3.7 sekundy) i osiąga prędkości do 306 km/h. Carrera 4S osiąga prędkość maksymalną 304 km/h oraz przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.8 sekundy (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3.6 sekundy).

2018 Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Nowa pozycja mocowania silnika sprawia, że Cabriolet jest jeszcze bardziej sztywny niż jego poprzednik. Po raz pierwszy w 911 Cabriolet dostępne jest sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM). Użyte sprężyny są sztywniejsze i krótsze, a przednie i tylne stabilizatory są bardziej sztywne, natomiast całe zawieszenie zostało obniżone o dziesięć milimetrów. Te regulacje nadają 911 bardziej neutralne odczucie na drodze oraz lepszy rozkład masy.

Design zewnętrzny inspirowany wcześniejszymi generacjami 911

Nowy 911 Cabriolet wygląda szerzej, bardziej pewnie i bardziej muskularnie niż jego poprzednik. Szerokie nadkola łukują nad dużymi, 20-calowymi kołami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Modele z napędem na tylne koła teraz pasują szerokością nadwozia do istniejących modeli z napędem na wszystkie koła. Tylna oś jest o 44 mm szersza. Przód – ogólnie o 45 mm szerszy – przywraca tradycyjny element z wcześniejszych generacji 911: wydłużoną maskę z charakterystycznym wgłębieniem przed szybą. Oba te elementy wydłużają przód pojazdu, nadając mu dynamiczny wygląd.

Tył wszystkich modeli zdominowany jest przez znacznie szerszy, regulowany spoiler oraz ciągłą, bezszwową elegancką listwę świetlną. Z wyjątkiem przednich i tylnych sekcji, cała zewnętrzna powłoka wykonana jest teraz z aluminium.

Przebudowane wnętrze z wyraźnymi liniami

Wnętrze jest charakterystyczne, z wyraźnymi, prostymi liniami i wtopionymi instrumentami definiującymi kokpit. Podobnie jak w oryginalnym 911, nowa deska rozdzielcza pokrywa całą szerokość pomiędzy dwoma poziomymi skrzydłami. Obok centralnie umieszczonego wskaźnika obrotomierza, dwa cienkie, bezramkowe wyświetlacze dostarczają informacji kierowcy. Teraz o rozmiarze 10.9 cala, centralny ekran systemu Porsche Communication Management (PCM) można szybko obsługiwać bez rozpraszania uwagi.

Wysokiej jakości systemy asystujące zwiększają bezpieczeństwo i komfort

W światowym debiucie, Porsche opracowało tryb Wet Mode, który jest standardowo wbudowany. Ta funkcja wykrywa wodę na drodze, odpowiednio przygotowuje systemy kontrolne i ostrzega kierowcę, który może następnie ustawić samochód na bezpieczeństwo, po prostu naciskając przycisk lub używając przełącznika trybu na kierownicy (pakiet Sport Chrono). System ostrzegania i asystencji hamulcowej oparty na kamerze, również standardowo wyposażony, wykrywa ryzyko kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami oraz, w razie potrzeby, inicjuje procedurę ostrzegania lub awaryjnego hamowania. System asystenta parkowania z kamerą do wstecznego parkowania dopełnia standardową konfigurację Cabrioletu. Opcje dla 911 obejmują Night Vision Assist z kamerą termograficzną, a także adaptacyjny tempomat z automatycznym kontrolowaniem odległości, funkcją stop-and-go oraz ochroną pasażerów w razie wypadku.

3.0L 8AT (450 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność2981 Cm3
Moc331 Kw @ 6500 Rpm
450 Hp @ 6500 Rpm
444 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy391 Lb-Ft @ 2300-5000 Rpm
530 Nm @ 2300-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna189 Mph (304 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr 20 || 305/30 Zr 20
Długość177.9 In (4519 Mm)
Szerokość79.7 In (2024 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2207 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.