PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (996) 2003-2005

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (996) 2003-2005

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (996) 2003-2005

W 2002 roku cała generacja Porsche 911 – 996 przeszła facelifting. W ofercie pojawił się model Carrera 4S Cabriolet z nowym silnikiem i nadwoziem Turbo.

W 2002 roku nie było zbyt wielu kabrioletów z napędem na cztery koła, a z pewnością niewiele z nich mogło pochwalić się mocą do 320 KM. Carrera 4S, wprowadzona po raz pierwszy w 2002 roku, miała wypełnić lukę pomiędzy standardową Carrera 4 a modelem Turbo.

Z zewnątrz Carrera 4S Cabriolet miała ten sam przedni zderzak co model Turbo. Tylne szerokie błotniki wyglądały niemal identycznie, z wyjątkiem bocznych wlotów powietrza, które nie były potrzebne. Pochylona tylna część samochodu była wyposażona w ten sam samoregulujący się spoiler, który mógł się wysuwać lub chować w zależności od prędkości. Trójwarstwowy dach otwierany elektrycznie potrzebował 20 sekund na całkowite złożenie lub rozłożenie przy prędkościach do 50 km/h (31 mph). Na zimę samochód miał twardy dach aluminiowy.

Wewnątrz pojazd oferował pełne elektryczne regulacje skórzanych siedzeń dla kierowcy i pasażera (z pamięcią ustawienia dla strony kierowcy). Pozycja siedzenia była powiązana z kluczykiem używanym do otwierania samochodu, więc jeśli z pojazdu korzystało dwóch kierowców, po otwarciu drzwi lusterka oraz siedzenie były automatycznie dostosowywane. Zainstalowano nową jednostkę multimedialną (Porsche Communication Management) z opcją nawigacji satelitarnej.

Układ napędowy otrzymał nowy silnik o pojemności 3,6 litra, który zyskał 20 KM więcej niż wersja sprzed faceliftingu. Standardowo był wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną. Na liście opcji znajdowała się 5-biegowa skrzynia automatyczna (Tiptronic) z manualnym trybem zmiany biegów. Dzięki systemowi napędu na cztery koła, samochód lepiej radził sobie w trudnych warunkach pogodowych niż większość samochodów sportowych z tamtej epoki.

Porsche 911 Carrera 4S to idealny samochód dla entuzjastów, którzy doceniają osiągi oferowane przez 315 konny (SAE), wolno ssący silnik sześciocylindrowy „boxer” od Porsche, ale pragną również wyglądu i wrażeń, jakie zapewnia wyższy model Porsche 911 Turbo.

Na rok 2004, Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet dołącza do popularnego modelu Porsche 911 Carrera 4S Coupe w ofercie Porsche.

Porsche uważa, że forma musi mieć funkcję, a dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz dodatkowym możliwościom napędu na wszystkie koła, „wygląd i wrażenia” modelu Carrera 4S zapewniają rzeczywiste ulepszenia dynamiczne.

Otwierany dach Cabriolet w 20 sekund

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet z 2004 roku wyposażony jest w w pełni automatyczny, trzyelementowy dach, który otwiera się w konfiguracji Z i składa się do schowka za tylnym siedzeniem. W odróżnieniu od większości dachów kabrioletów, które odsłaniają wnętrze podsufitki po złożeniu dachu, konfiguracja Z Porsche chroni wnętrze dachu przez cały czas, zajmuje mniej miejsca, gdy dach jest schowany, a także zapewnia lepszą ochronę dla podgrzewanej tylnej szyby, gdy dach jest opuszczony.

Dach Cabriolet wykonany jest z wysokiej jakości materiału, z specjalnym materiałem plastikowym między warstwami zewnętrznymi i wewnętrznymi, co zapewnia doskonałą izolację akustyczną i ochronę przed ciepłem.

Lekka, ale stabilna aluminiowa rama utrzymuje strukturę stabilną i odporną na odkształcenia, nawet przy bardzo wysokich prędkościach, i napina sekcję dachu między przednią szybą a pierwszym wspornikiem. Dach był testowany w tunelu aerodynamicznym przy prędkościach bliskich 210 mph (338 km/h) bez problemów.

Dach jest w pełni automatyczny, obsługiwany przez system hydrauliczny oraz silniki elektryczne, które blokują przedni wspornik dachu do ramy przedniej szyby. Mikrokontroler steruje płynnością wszystkich funkcji, otwierając i zamykając dach w 20 sekund.

Deflektor wiatru i twardy dach standardowo w Cabriolet

Wszystkie kabriolety Porsche 911 C4S z 2004 roku wyposażone są w standardowy deflektor wiatru oraz aluminiowy twardy dach. Deflektor wiatru, składający się z dwóch ram pokrytych materiałem siatkowym, rozciąga się nad obszarem między przednimi siedzeniami a osłoną dodatkowego słupka bezpieczeństwa, zapewniając jazdę bez przeciągów, gdy dach jest opuszczony. Deflektor można zamontować lub zdemontować w ciągu kilku sekund i można go schować w przednim schowku bagażowym.

Aluminiowy twardy dach składa się z dwóch połączonych ze sobą skorup i zawiera półkę, która wzmacnia jego strukturę. Twardy dach ma podgrzewaną tylną szybę, przy wadze zaledwie 71 funtów (32 kg), co ułatwia kierowcy i pasażerowi montaż, gdy chcą mieć zabezpieczony dach nad głową.

Turbo wrażenie i ulepszone dynamiki

Czerpiąc moc z tego samego wolno ssącego silnika co 911 Carrera Coupe, Cabriolet, Targa i Carrera 4 Cabriolet, modele Porsche 911 Carrera 4S Coupe i Cabriolet z 2004 roku dzielą konstrukcję, podwozie z napędem na wszystkie koła oraz ulepszone elementy z Porsche 911 Turbo i Turbo Cabriolet.

Podobnie jak Porsche 911 Turbo, Porsche 911 Carrera 4S jest 2,3 cala (60 mm) szerszy z tyłu w porównaniu do modeli Porsche 911 Carrera. Szersze błotniki mieszczą ogromne opony tylnie 295/30R-18 na standardowych kołach w stylu Turbo, a te koła zapewniają dobry widok na czerwono pomalowane zaciski hamulcowe, które Carrera 4S dzieli także z 911 Turbo.

Podobnie jak w Turbo, trzy duże wloty powietrza w ciemnym wykończeniu dominują w dolnej części przedniego pasa. Opcjonalne reflektory Bi-Xenon wykorzystują żarówki wyładowcze o dużej intensywności zarówno do świateł mijania, jak i drogowych.

Zamiast stałego tylnego skrzydła Turbo, Carrera 4S zachowuje automatycznie wysuwający się tylny spojler z 911 Carrera Coupe i Cabriolet. Spojler wysuwa się, gdy samochód osiąga prędkość 75 mph (121 km/h) i chowa się przy 50 mph (80 km/h). Jako przykład dbałości Porsche o szczegóły, lekko uniesiona środkowa część tylnego spojlera pomaga aerodynamicznie skompensować różnice w wadze i rozkładzie masy w porównaniu z Turbo.

Carrera 4S nie potrzebuje większego przedniego spojlera ani bocznych wlotów powietrza używanych do zasilania interkulerów Turbo. Ma także unikalną, wzmocnioną szkłem plastikową pokrywę bagażnika, która posiada odblaskową listwę między światłami tylnymi.

Napęd na wszystkie koła i standardowy PSM

Ważący zaledwie 120 funtów (54 kg), system napędu na wszystkie koła, który Porsche 911 Carrera 4S Coupe i Cabriolet dzieli z 911 Turbo, jest jednym z najlżejszych systemów tego typu w przemyśle motoryzacyjnym. Ten sprawdzony system oparty jest na wielopłytkowym sprzęgle o dużej lepkości umieszczonym bezpośrednio za przednim dyferencjałem. System kieruje moment obrotowy na przednie koła w tempie od pięciu do czterdziestu procent, w zależności od dostępnej przyczepności i zastosowanej mocy. Jednostka lepka kompensuje różne prędkości kół podczas pokonywania zakrętów. 911 Turbo wykazuje doskonałą przyczepność na wszystkich nawierzchniach drogowych.

Napęd na wszystkie koła, system Porsche Stability Management (PSM) oraz standardowe koła 18-calowe sprawiają, że modele Porsche 911 Carrera 4S należą do najlepiej prowadzących się Porsche, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Oprócz własnej specyficznej regulacji amortyzatorów, Carrera 4S dzieli zawieszenie z 911 Turbo, w tym mocowania silnika i dłuższe tylne wahacze. Porsche 911 Carrera 4S ma również większe tarcze hamulcowe o większej średnicy, jakie są w 911 Turbo.

Funkcje w stylu Turbo

Porsche 911 Carrera 4S dzieli dodatkowe standardowe luksusowe elementy z 911 Turbo, w tym w pełni elektrycznie regulowane skórzane fotele dla kierowcy i pasażera (z pamięcią po stronie kierowcy), programowalny zdalny dostęp oraz system zabezpieczeń z alarmem i immobilizerem. Kierowca może zdalnie sterować pamięcią fotela i otworzyć schowek bagażowy. Zdalny pilot rozpoznaje, który z czterech kluczyków samochodowych jest używany i przesyła informacje o pozycji siedzenia kierowcy i lusterek zewnętrznych do kontrolera pamięci. Oprócz funkcji zapewnianej przez cztery programowalne klucze, kierowca może wybierać dwa inne ustawienia fotela za pomocą przycisków pamięci po lewej stronie fotela.

Nowe opcje i kolory na rok 2004

Nowym elementem w 2004 roku jest to, że Carrera 4S oferuje cztery nowe opcje: nowy Aerokit, system ceramicznych hamulców kompozytowych Porsche (PCCB), 18-calowe koła SportTechno oraz 18-calowe koła Porsche 911 GT3.

Porsche 911 Carrera 4S z 2004 roku dostępny jest także w dwóch nowych kolorach: Atlas Gray metallic i Carmon Red metallic. Tak jak w Turbo, Carrera 4S oferuje opcje lakierów metalicznych bez dodatkowych opłat.

0 do 60 mph w zaledwie 5.2 sekundy

Porsche 911 Carrera 4S Coupe i Cabriolet z 2004 roku napędzane są silnikiem Porsche o pojemności 3.6 litra, 315 konny (SAE), poziomo przeciwnym silniku sześciocylindrowym „boxer”. Silnik ten przyspiesza Coupe od zera do 62 mph (100 km/h) zaledwie w 5.2 sekundy, gdy jest wyposażony w standardową sześciobiegową skrzynię manualną. Nieco cięższy Cabriolet potrzebuje tylko 5.3 sekundy, aby osiągnąć ten sam wynik. Czas przyspieszenia jest nieznacznie dłuższy dla samochodów wyposażonych w opcjonalną pięciobiegową automatyczną skrzynię Tiptronic S.

Silnik ten wykorzystuje opatentowaną przez Porsche technologię VarioCam Plus i system zarządzania silnikiem Motronic ME 7.8, aby zapewnić moc i efektywność. Silnik chłodzony cieczą osiąga moc 315 koni mechanicznych (SAE) przy 6,800 obr./min oraz moment obrotowy 273 lb.-ft. przy 4,250 obr./min. System dolotowy o podwójnym działaniu pomaga silnikowi zapewnić moment obrotowy 214 lb.-ft. już przy 2,000 obr./min oraz przynajmniej 236 lb.-ft. od 2,500 do 7,000 obr./min, z „płaskowyżem” momentu obrotowego wynoszącym przynajmniej 265 lb.-ft. od 3,800 do 6,000 obr./min.

Mocny, ale również efektywny

Porsche 911 Carrera 4S Coupe i Cabriolet mogą osiągnąć maksymalną prędkość na torze testowym 174 mph (280 km/h), a ich silniki, przy odpowiedniej pracy przez sześciobiegową skrzynię manualną, mają skromne zużycie paliwa wynoszące 17 mpg w mieście (14 litrów/100 mil) i 24 mpg na autostradzie (9.4 l/100km). Wartości ekonomii paliwa są nieznacznie niższe, gdy Porsche 911 Carrera 4S jest wyposażone w automatyczną skrzynię Tiptronic S pięciobiegową.

Konstrukcja z silnikiem z tyłu ma dumną historię

Porsche 911 Carrera 4S oferuje 2+2 siedzenia i klasyczną konstrukcję pojazdu z silnikiem umieszczonym z tyłu, którą Profesor Ferdinand Porsche opisał przy tworzeniu oryginalnego Volkswagena. Dr Ferdinand „Ferry” Porsche, syn Profesora Porsche, ulepszył tę podstawową platformę przy tworzeniu modelu 356, który był napędzany czterocylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem. Ten rewolucyjny samochód stanowił fundament dla firmy produkującej sporty samochodów, którą znamy dzisiaj.

Porsche 911 Carrera z 1964 roku wprowadziło pierwszy silnik „boxer” sześciocylindrowy firmy, jednostkę o pojemności 2 litrów, która generowała 148 koni mechanicznych i 129 lb.-ft. momentu obrotowego.

VarioCam Plus zwiększa wydajność silnika

W 1999 roku Porsche wprowadziło swoją najnowszą rodzinę silników sześciocylindrowych, poziomo przeciwnych „boxer”. Od tego czasu silniki stosowane w modelach 911 Carrera zostały wyposażone w nowy wał korbowy, tłoki i korbowody, a pojemność zwiększono do 3.6 litra. Opatentowany przez Porsche system VarioCam Plus regulacji czasu otwarcia i podnoszenia zaworów dolotowych jeszcze bardziej zwiększa moc. Opatentowane cylindry z wysoką zawartością krzemu LOKASIL pomagają zredukować tarcie i zużycie do takiego poziomu, że Porsche zaleca interwał wymiany oleju co 15,000 mil (24,000 km) oraz wymianę filtra oleju co 30,000 mil (48,000 km).

Najnowsza wersja systemu VarioCam Plus dostosowuje położenie wałka rozrządu, aby zapewnić ciągłą regulację czasu otwarcia zaworów dolotowych i zawiera dwa profile wałków rozrządu oraz dwa zestawy popychaczy, aby zmieniać zarówno podnoszenie zaworów dolotowych, jak i ich czas otwarcia. System ten pomaga „spłaszczyć” i wygładzić krzywą momentu obrotowego, jednocześnie pomagając w redukcji emisji.

Motronic ME 7.8 dba o efektywność działania

System zarządzania silnikiem Motronic ME 7.8 błyskawicznie oblicza precyzyjne zapotrzebowanie na paliwo z zbiornika. Wcześniej, paliwo, które nie było potrzebne przez wtryskiwacze – ale podgrzane przez silnik – wracało do zbiornika. Ten najnowszy system „bezpowrotny” redukuje emisje węglowodorów spowodowane przedwczesnym podgrzaniem paliwa. Dodatkowo, sekwencyjny wtrysk paliwa z wieloma portami charakteryzuje się oddzielną kontrolą mieszanki paliwowej dla każdego rzędu cylindrów, a system zapłonowy z cewką na wtyku zapewnia szybki czas reakcji i niezawodne działanie.

Moduł sterujący silnika ME 7.8 zawiera elektroniczny przepustnicę E-Gas. Zamiast tradycyjnego systemu linki przepustnicy, E-Gas elektronicznie przesyła pozycję pedału do jednostki sterującej silnikiem.

Muflery o niskim oporze akustycznym emitują potężny dźwięk przez rury wydechowe Porsche 911 Carrera 4S.

Wybór między sześciobiegową manualną a Tiptronic S

Porsche oferuje wybór dwóch skrzyń biegów dla modelu 911 Carrera 4S: standardową sześciobiegową manualną oraz opcjonalną pięciobiegową automatyczną skrzynię Tiptronic S.

Manualna skrzynia ma komponenty ze stopu stali o wysokiej wytrzymałości, które mogą przenosić moc silnika Porsche 911 Carrera 4S. Wałek wyjściowy skrzyni biegów działa na trzech łożyskach, a nie na dwóch, jak to jest praktykowane przez wielu producentów, a dyferencjał ma wzmocnione tryby stożkowe. Dwumasaowe koło zamachowe zapewnia niskie wibracje, a hydrauliczne sprzęgło zapewnia stabilną wydajność.

Modele Porsche 911 Carrera 4S wykorzystują skrzynię Tiptronic S z 911 Turbo. Konwerter momentu blokujący oraz programy zmiany biegów zostały specjalnie dostosowane do silnika wolno ssącego.

W trybie automatycznym, Tiptronic S używa nieskończonych punktów zmiany biegów, aby dostosować się do okoliczności jazdy i stylu prowadzenia. Podczas spokojnej jazdy, Tiptronic S wcześnie zmienia biegi, aby zapewnić cichą jazdę i najlepszą efektywność paliwową. Przy szybszej manipulacji pedałem gazu, skrzynia biegów reaguje, podnosząc punkty zmiany biegów, aby utrzymać każdy bieg dłużej dla szybkiej reakcji i mocy.

Skrzynia Tiptronic S wykorzystuje 250 różnych map zmiany biegów, aby zapewnić optymalne osiągi w każdym momencie. Nawet w trybie automatycznym, komputerowo kontrolowany Tiptronic S reaguje jak kierowca obsługujący manualną skrzynię biegów, redukując biegi lub utrzymując niższe biegi podczas pokonywania zakrętów i jazdy pod górę. Tiptronic S pozwala kierowcy na wybranie trybu manualnego, naciskając przycisk zmiany biegów w górę lub w dół, nawet przy dźwigni wyboru biegów w pozycji „D”.

Lekkie zawieszenie poprawia prowadzenie

Niezależne zawieszenie czterokołowe w Porsche 911 Carrera 4S zawiera zoptymalizowany przez Porsche design McPhersona z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu, każdy wykorzystujący aluminiowe komponenty w celu zredukowania masy niesprzężonej. Stabilizatory z przodu i z tyłu oraz amortyzatory gazowe zapewniają płaskie pokonywanie zakrętów.

Standardowa, wspomagana elektrycznie kierownica z przekładnią zębatą wymaga zaledwie 2.98 obrotów od skrajności do skrajności oraz ma ciasny promień skrętu wynoszący 34.8 stóp (10.6 metra).

„Przesunięty” układ kół/opon (szersze koła i szersze, niskoprofilowe opony z tyłu) przyczynia się do neutralnego prowadzenia. Porsche 911 Carrera 4S z 2004 roku ma standardowe 18-calowe koła wykonane z ciśnieniowego odlewu aluminium z konstrukcją o pustych szprychach. Koła mają rozmiar 8 x 18 cali z przodu i są wyposażone w opony 225/40 ZR 18, a z tyłu mają 11 x 18 cali z oponami 295/30.

Hamulce na podstawie doświadczeń w motorsporcie Porsche

Porsche 911 Carrera 4S wykorzystuje czterotarczowe wentylowane hamulce pochodzące z wyścigowego samochodu Porsche GT1 i używane w 911 Turbo. Jednoczęściowe (monoblokowe) czterotłoczkowe zaciski hamulcowe redukują masę niesprzężoną i poprawiają rozpraszanie ciepła.

Tarcze z przodu i z tyłu mają średnicę 13 cali (330 mm), ale różnią się grubością – 1.34 cala (34 mm) z przodu i 1.1 cala (28 mm) z tyłu. Wiercone tarcze rozpraszają ciepło, aby utrzymać wydajność hamowania i odczucie hamulca nawet w trudnych warunkach. Dla porównania, tarcze hamulcowe w standardowym modelu 911 Carrera mają średnicę 12.5 cala i grubość 1.1 cala (318 mm x 28 mm) z przodu oraz 11.8 cala i 0.95 cala (299 mm x 24 mm) z tyłu.

Opcjonalny system ceramiczny hamulców

Ceramiczne tarcze kompozytowe Porsche (PCCB) są opcją w 2004 roku dla 911 Carrera 4S. Tarcze ceramiczne kompozytowe ważą o 50% mniej niż porównywalne metalowe tarcze hamulcowe, co znacząco redukuje masę niesprzężoną o 36.6 funta (16.6 kg) i poprawia reakcję zawieszenia.

W połączeniu z nowym rodzajem podkładu hamulcowego, te ceramiczne tarcze hamulcowe natychmiast osiągają bardzo wysoką i stałą siłę tarcia podczas hamowania.

Zielone zaciski hamulcowe sygnalizują obecność systemu PCCB. System ten zapewnia optymalną wydajność hamowania nawet w ekstremalnych warunkach, na suchych lub mokrych drogach. Niezwykle twarda powierzchnia tarcz oraz odporność na korozję solną zapewniają długą żywotność tarcz PCCB.

Porsche Stability Management to standardowe wyposażenie

System Porsche Stability Management (PSM) wykorzystuje dane z kilku czujników, aby wykryć utratę przyczepności z przodu lub z tyłu i redukować niestabilność, stosując hamulce na poszczególnych kołach i, jeśli to konieczne, zmieniając moc silnika. Na śliskich drogach, PSM może pomóc w utrzymaniu Carrera 4S w kierunku, w którym kierowca skręca. System PSM działa na tyle szybko, że większość kierowców prawdopodobnie nie odczuje jego poprawek. Kierowca może wyłączyć PSM przy pomocy przełącznika na desce rozdzielczej. Dla bezpieczeństwa, PSM włączy się przy hamowaniu, a następnie wyłączy, gdy kierowca puści pedał hamulca.

Chociaż system zapewnia wsparcie w prowadzeniu dynamicznym, Porsche ostrzega kierowców, że PSM nie może przeciwstawić się prawom fizyki.

Bezpieczny przez projekt

Wysoki poziom ochrony pasażerów idzie w parze z potencjałem osiągów wszystkich modeli 911 Carrera. Opatentowana struktura nadwozia strefy zgniotu chroni wzmocnioną komorę pasażerską. Oprócz pasów bezpieczeństwa z trzypunktowym mechanicznym napinaczem, modele 911 Carrera mają napinacze pasów i ograniczniki obciążenia. Wszystkie nowe modele Porsche są wyposażone w poduszki powietrzne z przodu oraz w system ochrony przed uderzeniem bocznym Porsche, który obejmuje wzmocnienia drzwi stalowe borowe, panele drzwi absorbujące energię i boczne poduszki powietrzne zamontowane w drzwiach. Bocznie umieszczone poduszki o pojemności 30 litrów zapewniają dodatkową ochronę dla klatki piersiowej, głowy i miednicy.

System fotelika dziecięcego z przodu dostępny we wszystkich modelach 911

Na prośbę klienta, autoryzowany dealer Porsche w USA może zainstalować system, który dezaktywuje poduszki powietrzne pasażera, gdy używany jest fotelik dziecięcy zatwierdzony przez Porsche. System zawiera belkę poprzeczną z blokadą pasów z przodu fotela pasażera. Zapięcie specjalnego fotelika dziecięcego w tej belce dezaktywuje poduszki powietrzne. Aby aktywować system, dealer musi również przeprogramować moduł kontroli poduszki powietrznej.

Opcjonalna pomoc parkowania

Opcjonalna pomoc parkowania z czujnikami zintegrowanymi w przednich i tylnych zderzakach może pomóc zapobiec drobnym zderzeniom podczas manewrowania, emitując dźwięk ostrzegawczy, gdy samochód zbliża się do przeszkody.

Komunikacja z prędkością światła

System zarządzania komunikacją Porsche (PCM) to opcja, która obejmuje tunery, odtwarzacz CD, system nawigacji i komputer pokładowy, wszystkie połączone za pośrednictwem cyfrowej magistrali danych Media-Oriented Systems Transport (MOST). System MOST wykorzystuje przewody światłowodowe, które wymieniają dane pomiędzy poszczególnymi komponentami bez utraty jakości i przy ultrawysokich prędkościach.

PCM zawiera kolorowy ekran o przekątnej 5.8 cala (147 mm) z proporcją 16:9 oraz 12-przyciskową klawiaturę, co ułatwia i przyspiesza wprowadzanie częstotliwości radiowych. System zapewnia doskonałą jakość dźwięku. Moduł nawigacyjny oferuje takie funkcje jak powiększanie skrzyżowań, dynamiczną nawigację w celu unikania korków, przewijanie mapy, aby zobaczyć obszar poza bieżącą pozycją, planowanie tras z możliwością zapamiętania do ośmiu miejsc docelowych z rzędu, oraz system CD-ROM, który można wykorzystać do systemu nawigacji lub płyt CD muzycznych.

Komfort i wygoda

Panel instrumentów Porsche 911 Carrera 4S z 2004 roku zawiera standardowy komputer pokładowy, który przekazuje informacje na wyświetlaczu LCD w dolnej części obrotomierza. Oprócz informacji o zużyciu paliwa i zasięgu, komputer może wyświetlać poziom oleju silnikowego, temperaturę zewnętrzną i 35 różnych komunikatów ostrzegawczych w prostym języku.

Standardowo w modelu znajduje się sportowa kierownica o trzech ramionach. System zdalnego dostępu kontroluje funkcję pamięci fotela, gdy zamówione są opcjonalne fotele elektryczne. System zdalny ustala, który z czterech kluczyków samochodowych jest używany i przesyła informacje o pozycji fotela kierowcy oraz lusterek zewnętrznych do kontrolera pamięci. Oprócz funkcji zapewnianej przez cztery programowalne klucze, kierowca może wybierać dwa inne ustawienia fotela za pomocą przycisków znajdujących się po lewej stronie fotela.

Porsche 911 Carrera 4S ma zamykany schowek oraz podwójny uchwyt na kubki zintegrowany w centralnej części deski rozdzielczej.

Opcjonalny system audio Bose

Opcjonalny system dźwiękowy Bose dla samochodów łączy zbalansowane stereo, panoramiczną scenę dźwiękową, głęboki bas i łagodną odpowiedź częstotliwości, co pozwala na realistyczną reprodukcję muzyki, nawet w trudnym środowisku wnętrza samochodu. Cyfrowe wzmacniacze zapewniają czysty, niena pewno dźwięk na każdym poziomie głośności. W modelu Carrera 4S znajduje się 12 zaawansowanych głośników (11 w Cabriolet), w tym subwoofer, które idealnie wkomponowują się w wykończenie wnętrza, poszerzając i zwiększając scenę dźwiękową oraz zapewniając zbalansowane stereo.

Luksusowe wyposażenie

Standardowe luksusowe funkcje obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.