PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2005-2008

Razem z modelem Carrera 4, Carrera 4S z 2005 roku oferował napęd na wszystkie koła w Porsche 911, ale jak zwykle, miał większą moc.

Model 997 Carrera 4S oraz Carrera 4S Convertible były rozwijane w tym samym czasie. To doprowadziło do niewielkiej różnicy w wadze między tymi dwoma pojazdami. Kabriolet był tylko o 85 kilogramów (180 funtów) cięższy niż coupe, co sprawiało, że był tak samo szybki jak wersja zamknięta. 4S Convertible opierał się na tej samej platformie co jego poprzednik, ale z pewnymi usprawnieniami. Szerokość nadwozia wzrosła o 88 mm (3,5 cala) w porównaniu do wersji z napędem na dwa koła, co nadawało mu bardziej agresywny wygląd. Oferował ulepszony system napędu na wszystkie koła, który przenosił od 5 do 40% momentu obrotowego na przednie koła.

Od zewnątrz, nowe okrągłe reflektory powróciły, ocierając łzy z oczu fanów Porsche. Kierunkowskazy i światła przeciwmgielne umieszczono w przednim zderzaku, nad osłoną. Na dolnej części, szeroki środkowy grill i dwa boczne wloty powietrza z poziomymi żebrami były typowe dla tej generacji Porsche 911. Z tyłu, Carrera 4S była wyposażona w cztery okrągłe końcówki wydechu pod tylną osłoną.

Wnętrze Carrera 4S Cabriolet oferowało cztery miejsca, jednak przestrzeń z tyłu była nieco ciasna. Oferowało te same opcje co coupe, plus deflektor wiatru. To umożliwiało normalną rozmowę nawet przy jeździe z otwartym dachem przy dużych prędkościach. Aby zakryć lub odkryć samochód, elektryczny system potrzebował zaledwie 20 sekund przy prędkościach do 50 km/h (31 mph).

Silnik Carrera 4S to jednostka 3.8-litra, oferująca moc 355 KM. Na liście opcji producent wprowadził funkcję X51, która zwiększała moc do 381 KM. Niezależnie od mocy, silnik typu flat-six standardowo współpracował z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 5-biegowa automatyczna z ręcznym trybem (Tiptronic) była dostępna na liście opcji.

Nowy 2006 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet oraz 2006 Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – z niezawodnym, napędem na cztery koła, poprawionym wyglądem z charakterystycznym „szerokim nadwoziem” oraz dachami, które otwierają się i zamykają za pomocą jednego przycisku – to naprawdę sportowe samochody, które można cieszyć się przez cały rok, niezależnie od sezonu.

Oba Cabriolety mają poszerzone nadkola, zaprojektowane z myślą o szerszym torze, większych kołach i oponach oraz napędzie na cztery koła, co zapewnia legendarnej Porsche 911 dodatkowe wymiary stabilności dynamicznej, szczególnie w trudnych warunkach atmosferycznych.

2006 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet zostały zaprojektowane i opracowane równolegle z wersjami coupe tych sportowych samochodów Porsche. Zamiast po prostu wziąć coupe, odciąć mu dach i wzmocnić jego strukturę ciężkimi panelami, inżynierowie Porsche zaprojektowali pojazd, który oferuje sztywność i wytrzymałość potrzebną bez dodawania niepotrzebnej wagi. Rezultatem jest znakomita dynamika jazdy przy wyjątkowej ochronie bezpieczeństwa.

Porsche wzbogaca przeżycia z jazdy Cabriolet

2006 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet i Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet nie tylko osiągają prędkości maksymalne porównywalne z Coupe, ale także posiadają funkcje bezpieczeństwa, które zapewniają:

  • bezkonkurencyjnie niską wagę wśród struktur dachów Cabriolet;
  • niższy środek ciężkości — a tym samym lepsza kontrola dynamiki pojazdu — niż inne sportowe kabriolety;
  • otwieranie lub zamykanie dachu podczas jazdy z prędkością do 50 km/h;
  • standardowy deflektor wiatru, który zapewnia spokojną i cichą przestrzeń pasażerską, gdy dach jest podniesiony lub opuszczony;
  • sześć poduszek powietrznych w standardzie, w tym nowatorska w przemyśle motoryzacyjnym poduszka, która wysuwa się z górnej krawędzi okien drzwi, aby pomóc chronić głowy pasażerów;
  • uzupełniające słupki bezpieczeństwa za każdym siedzeniem, które automatycznie się wysuwają, gdy czujniki wykryją potencjalną sytuację przewrócenia;
  • Porsche Stability Management (PSM), technologia pomagająca kierowcy utrzymać kontrolę w sytuacjach awaryjnych, w standardzie.

Jako dalszy rozwój tej najnowszej generacji szerokich, czteronapędowych samochodów sportowych Porsche 911, 2006 911 Carrera 4 Cabriolet i 2006 911 Carrera 4S Cabriolet zostały wyposażone w ulepszoną technologię Porsche Stability Management, zawierającą dwa nowe usprawnienia systemu hamulcowego, które zostały zaprojektowane, aby zapewnić jak najkrótszą drogę hamowania – dynamiczną kategorię, w której wszystkie pojazdy Porsche są w czołówce na świecie.

Ulepszona lista opcji na 2006 rok

Atrakcyjność szerokobrzusznych Cabrioletów Porsche rośnie, ponieważ, podobnie jak inne modele Porsche 911 z 2006 roku, nowiutkie Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolete oferują opcje takie jak dwu-tonowe wnętrza; elektroniczny dziennik podróży do rejestrowania przebiegu, czasu podróży, daty i godziny; rozszerzony moduł nawigacji, który pozwala kierowcom wrócić do punktu wyjścia, nawet gdy droga nie pojawia się na mapie systemu nawigacji; system monitorowania ciśnienia w oponach, oraz nowe 19-calowe koła Carrera Sport. Na rok 2006 system Porsche Communication Management (PCM) odtwarza płyty CD zakodowane w formacie MP3 przez jednostkę CD.

Ulepszone czujniki bezpieczeństwa

W 2006 roku każdy Porsche 911 Carrera 4 i Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet jest wyposażony w pełnowymiarowe poduszki powietrzne z dwustopniowym systemem dla obu pasażerów z przodu. Obie poduszki powietrzne wykorzystują organiczny materiał pędny, który nie tylko czyni je lżejszymi i bardziej kompaktowymi, ale również łatwiejszymi do recyklingu. Fotel pasażera jest również wyposażony w czujniki wagi, które automatycznie wyłączają poduszkę powietrzną dla pasażera po wykryciu fotelików dziecięcych. Poduszki powietrzne z przodu są wspierane przez system ochrony przed uderzeniem bocznym, w tym poduszki powietrzne wbudowane w przednie fotele, które współpracują z poduszkami ochronnymi dla głowy, które wysuwają się z obudowy w oknach drzwi, aby pomóc chronić głowy pasażerów.

Porsche jako pierwszy producent samochodów wyposażony swoje kabriolety i modele roadster w tę nową technologię ochrony bocznej.

Inną nową funkcją bezpieczeństwa jest opcjonalny system monitorowania ciśnienia w oponach. Czujniki kół stale monitorują ciśnienie powietrza w każdej oponie i ostrzegają kierowcę dwoma sygnałami. „Łagodne” ostrzeżenie w białym tekście pojawia się na cyfrowym wyświetlaczu w obrębie obrotomierza, gdy ciśnienie powietrza spadnie o więcej niż 2.9 psi, ale mniej niż 5.8 psi. To ostrzeżenie pojawia się przez 10 sekund za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany. „Sternym” ostrzeżeniem wyświetlanym w czerwonym tekście na cyfrowym wyświetlaczu obrotomierza, gdy ciśnienie powietrza spadnie o więcej niż 5.8 psi lub gdy ciśnienie spada o więcej niż 2.9 psi na minutę. To ostrzeżenie pojawia się natychmiast po przekroczeniu odpowiednich wartości, niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy stoi.

Potężny silnik 3.6 litra w Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Znany silnik „boxer” Porsche o pojemności 3.6 litra, z poziomym układem cylindrów, zapewnia 2006 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet moc 325 (SAE) koni mechanicznych oraz 273 funtów-stop (370 Nm) momentu obrotowego przy 4 250 obr./min.

Kluczowe dla doskonałych osiągów silnika jest opatentowana przez Porsche technologia zarządzania zaworami VarioCam Plus, która łączy kontrolę wałka rozrządu po stronie dolotowej z regulowanym skokiem zaworu. VarioCam Plus dostosowuje pozycję wałka rozrządu, aby zapewnić ciągłą regulację czasu otwarcia zaworów i zawiera dwa profile wałka rozrządu oraz zestawy dźwigienek, aby zmieniać skok i czas otwarcia zaworu. System ten zarówno pogrubia, jak i wygładza krzywą momentu obrotowego, jednocześnie zmniejszając emisje.

W celu zapewnienia optymalnego przepływu oleju przez silnik z aluminiowym blokiem i głowicami cylindrów Porsche korzysta z zintegrowanej luby gruntowej z trzema pompami olejowymi – jedną w misce olejowej i dodatkowymi pompami w każdej głowicy cylindrów, zapewniając prawidłowe smarowanie mimo sił generowanych przy gwałtownym przyspieszaniu, hamowaniu lub pokonywaniu zakrętów.

Pompa olejowa na głowicy cylindrów 4-5-6 jest połączona z pneumatyczną pompą kompozytową, aby zapewnić niezbędną podaż próżni dla serwomechanizmu hamulców oraz systemów kontrolnych silnika i skrzyni biegów. Ta technologia znacząco zmniejsza emisje węglowodorów po zimnym uruchomieniu i rozgrzewaniu silnika.

Ponieważ poziom oleju w silniku jest monitorowany elektronicznie za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany, silnik nie potrzebuje tradycyjnej miarki. To kolejny przykład poświęcenia inżynierów Porsche w dążeniu do redukcji niepotrzebnych komponentów oraz stworzenia jak najlżejszego Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet.

Jeszcze potężniejszy silnik 3.8 litra dla Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Aby stworzyć jeszcze potężniejszy silnik 3.8 litra, który zapewnia 355 (SAE) koni mechanicznych dla 2006 Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet, inżynierowie nie tylko zwiększyli średnicę cylindra o 0.12 cala (3 mm). Zmienili kolektor dolotowy i dostosowali wzór podnoszenia wałka dolotowego. Zmiany w kącie wtrysku miały na celu zwiększenie przepływu paliwa do centrum komory spalania. Ta ulepszona mieszanka paliwa/powietrza także zmniejsza emisje spalin, nawet po zimnym uruchomieniu, i zwiększa moment obrotowy w całym zakresie mocy. Krótkoprzewodowy kolektor wydechowy dla silnika 911 Carrera 4S dodatkowo redukuje emisje.

System dolotowy został zaprojektowany tak, aby ograniczać opór. Wykorzystuje rezonator Helmholtza do poprawy akustyki. Daje to ponad 18 cali sześciennych (0.3 litra) dodatkowej objętości rezonansowej między miernikiem masy powietrza a przepustnicą, aktywowanej między 5 000 a 6 000 obr./min, co redukuje oscylacje w dźwięku dolotowym. Porsche ubiega się o patent na tę technologię, która zapewnia głęboki, ciepły dźwięk bez agresywnych szczytów.

Wyższe siły spalania generują większą moc, ale także więcej drgań skrętnych wałka korbowego, dlatego inżynierowie Porsche wbudowali tłumik drgań w koło pasowe na końcu wałka korbowego. Podczas gdy tradycyjne tłumiki drgań są wykonane z żeliwa, inżynierowie Porsche opracowali tłumik aluminiowy, który zmniejsza wagę o około 3.3 funta (1.5 kg), jednocześnie kontrolując wibracje do poziomu jeszcze niższego niż w silniku 3.6 litra.

Zdumiewająco, silnik 3.8 litra waży nie więcej niż jednostka 3.6 litra, dzięki lżejszemu kolektorowi dolotowemu.

Podczas gdy silnik 3.8 litra używa podwójnych chłodnic, jak silnik 3.6 litra, ma wydajniejszą pompę chłodzącą oraz wymiennik ciepła olej/woda z dodatkowymi dwoma warstwami chłodzącymi.

Sześciobiegowa skrzynia manualna

W celu sprostania momentowi obrotowemu 295 funtów-stop (400 Nm) silnika Porsche 911 Carrera 4S, Porsche zmodernizowało swoją sześciobiegową skrzynię manualną, która jest również stosowana w 911 Carrera 4 Cabriolet.

Zastosowanie stalowych, a nie mosiężnych pierścieni synchronizacyjnych, a także grubsze wały i szerokie zęby zapewniają wytrzymałość, a waga skrzyni biegów jest utrzymywana na niskim poziomie przez zastosowanie ekstra cienkiego aluminium w ściankach komory olejowej. Wewnętrzna architektura skrzyni biegów pozwala zaoszczędzić na wadze i zredukować straty płynów, zwiększając wydajność skrzyni biegów.

Skrzynia biegów wykorzystuje pierścienie synchronizacyjne o wysokiej odporności, pokryte węglem, dla biegów pierwszego, drugiego i trzeciego, z podwójnym synchronizowaniem dla biegów pierwszego i drugiego oraz pojedynczym dla biegów czwartego, piątego i szóstego. Kierowca korzysta z redukcji siły i skróconego przebiegu przy zmianach biegów.

Tiptronic S to wszechstronny system

Tiptronic S to opcjonalna automatyczna skrzynia biegów Porsche, która umożliwia manualny wybór biegów poprzez dźwignię na konsoli lub przyciski na kierownicy.

Zazwyczaj dźwignia musi być przestawiona w pozycję ręczną, ale ta pięcio-biegowa jednostka pozwala kierowcy zignorować dźwignię i używać przycisków na kciuk w celu chwilowych zmian biegów, na przykład przy wyprzedzaniu lub redukcji do zakrętu.

Aby dopasować moc silników 3.6 i 3.8 litra, Tiptronic S został udoskonalony na kilka sposobów. Na przykład, zwiększono prędkość obrotową, dzięki czemu sprzęgło blokady konwertera jest zamknięte, a moc płynie bardziej płynnie. Zamiast przenosić na drugi bieg przy 6 900 obr./min przy pełnym przyspieszeniu, Tiptronic S utrzymuje pierwszy bieg, aż silnik osiągnie 7 200 obr./min. Ciśnienie oleju i płytki sprzęgła zostały dostosowane, aby zapewnić płynniejsze zmiany.

Aby utrzymać ulepszony Tiptronic S w odpowiedniej temperaturze, skrzynia biegów posiada dodatkowy wymiennik ciepła olej/woda z dodatkowymi dwoma warstwami chłodzącymi oraz wydajniejszą pompę chłodzącą.

Reakcja na pedał gazu imituje technikę jazdy entuzjasty

Aby naśladować sposób, w jaki entuzjasta steruje przyspieszeniem, hamulcem i sprzęgłem, oprogramowanie zarządzania silnikiem generuje niewielki wzrost prędkości silnika (podnoszenie obrotów) podczas agresywnego redukcjonowania. To skraca czas zmiany i poprawia zgranie biegów.

Gdy dźwignia selektora Tiptronic S jest w trybie manualnym, a przycisk PSM OFF jest aktywowany, skrzynia biegów nie zmienia biegów, nawet gdy silnik osiąga maksymalne obroty. Umożliwia to entuzjastycznemu kierowcy jazdę z silnikiem w pobliżu granic obrotów, zachowując jednocześnie wybrany bieg.

Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem

2006 Porsche Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet są wyposażone w układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, aby poprawić zwrotność na krętych drogach, jednocześnie zapewniając stabilność przy wyższych prędkościach, takich jak te osiągane na słynnej niemieckiej autostradzie.

Gdy kierownica jest skręcona w promieniu 30 stopni od pozycji wyjściowej, przełożenie kierownicy pozostaje podobne do tego w poprzedniej generacji 911. To zapewnia płynne i spokojne doznania z jazdy, nawet na nierównych nawierzchniach.

Gdy kąt kierownicy przekracza 30 stopni od centrum, przełożenie staje się bezpośrednie, zmniejszając odległość od skraju do skraju z 2.98 do 2.62. To daje kierowcy lepszą kontrolę zarówno na krętych drogach, jak i w manewrach parkowania przy niskich prędkościach.

Oprócz technologii zmiennego przełożenia, Cabriolety, podobnie jak Coupe, mają kolumny kierownicze, które mają możliwość odchylania się i regulacji, aby lepiej dopasować się do każdego kierowcy. Koło kierownicy można regulować o 1.57 cala (40 mm) w wysokości i zasięgu. Układ kierowniczy obejmuje również elektryczny zamek kierownicy zintegrowany z systemem immobilizera przeciwkradzieżowego pojazdu.

Design wnętrza podnosi komfort jazdy

3.8L 5AT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3824 Cm3
Moc261 Kw @ 6600 Rpm
355 Hp @ 6600 Rpm
350 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 4600 Rpm
400 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Spalanie trasa27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2286 G/Km

3.8L 6MT AWD (355 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3824 Cm3
Moc261 Kw @ 6600 Rpm
355 Hp @ 6600 Rpm
350 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 4600 Rpm
400 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna179 Mph (288 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość174.3 In (4427 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4133 Lbs (1875 Kg)
Spalanie miasto13.4 Mpg Us (17.6 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.