PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera 4S Cabriolet (997) 2008-2012

W 2004 roku Porsche zaprezentowało nową generację swojego znanego modelu Porsche 911.

Ta generacja, nazwana 997, była istotnym ulepszeniem całej gamy, szczególnie po faceliftingu w 2008 roku.

Po czterech latach produkcji przygotowano odświeżoną wersję w połowie cyklu życia, która weszła na rynek. Porsche musiało poprawić silniki, aby były bardziej ekologiczne i spełniały nowe normy emisji spalin w Europie. Oznaczało to, że samochody musiały być bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa. Jak zwykle, reszta pojazdu również przeszła drobne zmiany.

Na zewnątrz, pierwsza różnica zauważalna była w przednim zderzaku, gdzie umieszczono większe wloty powietrza. Reflektory wzbogacono o diody LED do jazdy dziennej, a na liście opcji pojawiła się możliwość zamontowania lamp bi-ksenonowych. Lusterka boczne zostały lekko przeprojektowane. Wprowadzono nową gamę lekkich kół w rozmiarze 19 cali dla modelu Carrera 4S. Jak zwykle, obie wersje 4 i 4S Cabriolet charakteryzowały się szerszymi tylnymi błotnikami. Z tyłu, tylne lampy zyskały design oparty na LED-ach. Dla wersji 4S umieszczono odblaskowy pasek między lampami tylnymi.

Jak w każdym premium lub sportowym kabriolecie, Carrera 4 i 4S była wyposażona w dach automatyczny, który mógł zakryć lub odsłonić samochód w 20 sekund. Wnętrze zaopatrzono w nowy system PCM (Porsche Communication Management), który obsługiwał Apple CarPlay. Dla użytkowników Androida dostępna była aplikacja do pobrania, ale nie działała tak dobrze jak systemy iOS.

Carrera 4 Cabriolet miała silnik o pojemności 3,6 litra, który generował 325 koni mechanicznych, podczas gdy wersja 4S oferowała 355 koni z silnika o pojemności 3,8 litra. Obie wersje standardowo były połączone z 6-biegową skrzynią manualną, a na liście opcji znajdowała się 7-biegowa automatyczna skrzynia PDK (z podwójnym sprzęgłem).

2008 Porsche 911 Carrera 4/Carrera 4S Cabriolet

Jak można się spodziewać od dumnym, niezależnym niemieckim producentem samochodów sportowych, każdy Cabriolet z logo Porsche to znacznie więcej niż coupe bez dachu. Kiedy inżynierowie Porsche przystąpili do opracowywania najnowszej generacji napędu na cztery koła 911 Carrera 4 Coupe i Carrera 4S Coupe, równocześnie pracowali nad odpowiednimi modelami z otwartym dachem.

Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet z 2008 roku dzielą tę samą wewnętrzną oznaczenie modelu 997, co ich bracia Coupe. Dzielą także tę samą podstawową architekturę napędu na cztery koła, wykończenia wnętrza, zawieszenia i układy napędowe.

Rezultatem jest para samochodów sportowych z otwartym dachem, które dostarczają tej samej ekscytującej przyspieszenia i dynamicznej reakcji, co przełomowe modele Carrera 4 i Carrera 4S Coupes, niezależnie od warunków pogodowych czy drogowych.

Zarówno Carrera 4 Cabriolet, jak i Carrera 4S Cabriolet mogą poszczycić się wyjątkową karoserią na tle swoich napędów na cztery koła. Szeroka konstrukcja nadwozia nie jest tylko estetycznym pomysłem; jest funkcją rozszerzonych nadkoli, które są potrzebne do pomieszczenia szerokiego rozstawu kół, dużych kół i opon Cabrioletu.

Najważniejsze cechy

Nowości na 2008 rok

Od momentu wprowadzenia, modele 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolet były nieustannie doskonalone. Ta ciągła poprawa trwa także w modelu na rok 2008. W ubiegłym roku samochody otrzymały, między innymi, system monitorowania ciśnienia w oponach jako standardowe wyposażenie.
Wśród ulepszeń na 2008 roku znajdują się:

Opcjonalne skórzane sportowe fotele kubełkowe

Zasadniczo są to wyścigowe fotele z regulowanym oparciem, nowe sportowe fotele kubełkowe charakteryzują się konstrukcją wzmocnioną włóknem węglowym dla większego wsparcia bocznego. Tak jak wszystkie fotele przednie Porsche, sportowe fotele kubełkowe mają zintegrowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i są zgodne z wszystkimi amerykańskimi standardami bezpieczeństwa. Dodatkowo, ponieważ fotele kubełkowe mają regulowane oparcia, dostęp do tylnych siedzeń nie jest utrudniony.

Nowe kolory

Zmiany w palecie kolorów obejmują dodanie nowego wykończenia zewnętrznego, Macadamia Metallic. Inne refinacje lakieru z 2008 roku to Atlas Grey Metallic, który staje się specjalnym kolorem, zastępując Lapis Blue Metallic, Malachite Green Metallic zastępuje Lagoon Green Metallic, a Carmona Red Metallic jest zastąpiony przez Ruby Red Metallic.

Zmiany kolorów wnętrza obejmują usunięcie Palm Green z listy oraz dodanie Carrera Red jako nowej opcji naturalnej skórzanej.

Interwały serwisowe

Dla modeli z 2008 roku zalecany interwał wymiany oleju wynosi teraz 12 000 mil (20 000 km) lub jeden rok. Świece zapłonowe w silnikach o normalnym zasilaniu powinny być wymieniane co 36 000 mil (60 000 km) lub co cztery lata.

Prowadzenie w otwartej przestrzeni, w stylu Porsche

Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mogą poszczycić się niezrównaną niską wagą wśród konstrukcji dachów Cabrioletów. Ta lekka konstrukcja dachu składa się poniżej linii pasa, co przekłada się na niski środek ciężkości, co z kolei skutkuje doskonałą kontrolą dynamiczną pojazdu.

Złożony dach Carrera 4 Cabriolet, w tym silniki do jego obsługi, sprawia, że samochód waży tylko około 180 funtów (85 kg) więcej niż Carrera 4 Coupe.

W pełni automatyczny dach otwiera się i zamyka całkowicie w około 20 sekund za naciśnięciem guzika i może być rozłożony podczas jazdy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Zarówno Carrera 4, jak i Carrera 4S Cabriolet standardowo posiadają deflektor wiatru, zapewniający cichą i wolną od przeciągów kabinę pasażerską, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty.

Oprócz sześciu poduszek powietrznych, które znajdują się w każdym Porsche, bezpieczeństwo pasażerów Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolet jest dodatkowo zapewnione przez specjalną ochronę przed przewróceniem, z uwagi na brak stałego stalowego dachu.

911 Carrera 4, niezbędny Cabriolet z napędem na cztery koła

911 Carrera 4 Cabriolet jest napędzany charakterystycznym dla marki silnikiem sześciocylindrowym w układzie poziomym, zwanym silnikiem typu „flat”. W swojej obecnej wersji, mimo że silnik zamontowany jest z tyłu, za kabiną pasażerską, co od zawsze było znakiem rozpoznawczym marki, jest on chłodzony cieczą.

Silnik o pojemności 3,6 litra w Carrera 4 Cabriolet osiąga moc 325 koni mechanicznych i moment obrotowy 273 lb-ft. W połączeniu z standardową sześciobiegową skrzynią manualną, silnik przyspiesza 911 Carrera 4 Cabriolet od zera do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 5,1 sekundy, osiągając maksymalną prędkość testowaną na torze wynoszącą 174 mph (280 km/h). W przypadku wyposażenia w opcjonalną skrzynię automatyczną Tiptronic S, przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje 5,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 171 mph (275 km/h).

Tak imponująca, jak wydajność samochodu, jest również to, że nie podlega on karze za wysokie zużycie paliwa.
W rzeczywistości, z manualną skrzynią biegów, 911 Carrera 4 Cabriolet uzyskuje ocenę efektywności paliwowej EPA wynoszącą 17 mpg w mieście i 25 mpg na autostradzie. Skrzynia Tiptronic S rzeczywiście polepsza efektywność paliwową w mieście, osiągając ocenę 17 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie.

W międzyczasie silnik o pojemności 3,6 litra generuje mniej emisji niż jego poprzednik. 911 Carrera 4 Cabriolet jest certyfikowany jako Pojazd o Niskich Emisjach, kategoria druga (LEV-II). Ten niezwykły wynik to zasługa zaawansowania silnika, w tym systemu synchronizacji zaworów Porsche VarioCam Plus.

911 Carrera 4S przynosi jeszcze więcej wydajności

W przeciwieństwie do oznaczeń modelu nadawanych przez wielu producentów, oznaczenie „S” w Porsche naprawdę ma znaczenie. Wariant S Porsche oferuje wyższe poziomy wydajności w porównaniu do wersji standardowej.

W przypadku 911 Carrera 4S Cabriolet, to zaczyna się od większego, mocniejszego silnika sześciocylindrowego. Carrera 4S jest napędzany silnikiem o pojemności 3,8 litra, który generuje 355 koni mechanicznych i moment obrotowy 295 lb-ft. Wzrost mocy o około dziesięć procent przekłada się na lepsze przyspieszenie i wyższą maksymalną prędkość na torze.

911 Carrera 4S Cabriolet z sześciobiegową manualną skrzynią biegów przyspiesza od zera do 60 mph (96 km/h) w zaledwie 4,7 sekundy, osiągając maksymalną prędkość na torze wynoszącą 179 mph (288 km/h). Przy wyposażeniu w opcjonalną skrzynię Tiptronic S, sprint od 0 do 60 mph (96 km/h) zajmuje jedynie 5,1 sekundy. Testowana na torze maksymalna prędkość wynosi 174 mph (280 km/h).

Mimo swojej ogromnej mocy i napędu na cztery koła, 911 Carrera 4S Cabriolet dostarcza tak dobrej efektywności paliwowej, że nie podlega karze za wysokie zużycie paliwa. 911 Carrera 4S Cabriolet z manualną skrzynią biegów osiąga 16 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie. Po wyposażeniu w opcjonalną skrzynię Tiptronic S, Carrera 4S Cabriolet uzyskuje ocenę efektywności paliwowej 23 mpg na autostradzie i 17 mpg w mieście. 911 Carrera 4S, pomimo większego, silniejszego silnika, dzieli certyfikację emisji LEV-II z Carrera 4 Cabriolet.

Dla tych kierowców, którzy pragną jeszcze większej wydajności z 911 Carrera 4S Cabriolet, Porsche oferuje opcjonalny zestaw Power X51. Dzięki temu moc silnika wzrasta do 381 koni mechanicznych. Dzięki temu zastrzykowi mocy czas potrzebny na przyspieszenie do 60 mph (96 km/h) spada o dwie dziesiąte sekundy do zaledwie 4,5 sekundy przy manualnej skrzyni biegów i do 4,9 sekundy przy Tiptronic S. Przy manualnej skrzyni biegów, maksymalna prędkość na torze wzrasta do 186 mph (298 km/h).

Napęd na cztery koła dla lepszej dynamiki jazdy

Poza rozkładanym dachem, Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets definiowane są przez system napędu na cztery koła Porsche. Ta technologia napędowa opiera się na sprzęgle lepkościowym, które rozdziela moment obrotowy silnika między przednimi i tylnymi kołami, w zależności od warunków.

Różnicowy zamontowany między osiami przednich kół może otrzymać od pięciu do czterdziestu procent momentu obrotowego silnika, co poprawia stabilność i równowagę na śliskich nawierzchniach i w zakrętach.
Porsche i większość entuzjastów motoryzacji wierzą, że napęd na tylne koła jest najkorzystniejszy w jeździe samochodami sportowymi, dlatego inżynierowie Porsche zaprojektowali Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets tak, aby zawsze kierować większość mocy silnika na tylne koła.

Łatwo rozpoznawalne i aerodynamiczne

911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są natychmiast rozpoznawalne dzięki swojej muskularnej sylwetce i silnym nadkolom. Wersje z napędem na cztery koła Porsche 911 Carrera Cabriolets są o 1,73 cala (44 mm) szersze od swoich odpowiedników z napędem na dwa koła. Mimo dodatkowej szerokości, Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są oszałamiająco aerodynamiczne. 911 Carrera 4 ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,30, a Carrera 4S jest jeszcze bardziej opływowa, z współczynnikiem oporu wynoszącym jedynie 0,29, mimo większych opon.

911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets dysponują luksusowo urządzonymi kabinami pasażerskimi. Tak jak wszystkie samochody Porsche, Cabriolety oferują swoim pasażerom ochronę sześciu poduszkami powietrznymi: podwójnymi przednimi poduszkami powietrznymi, a także dwoma bocznymi poduszkami powietrznymi chroniącymi klatkę piersiową zamontowanymi w siedzeniach i dwiema poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę w postaci kurtyn na drzwiach.

Dodatkowo słupki A przedniej szyby są wzmocnione, a wraz z ramą przedniej szyby tworzą przedni rollbar. Drugi, tylny rollbar, jest zamontowany za tylnymi siedzeniami i błyskawicznie się rozkłada, jeśli jego czujniki wykryją nadchodzącą przewrotkę.

Szczegóły

Wygląd ma znaczenie

Kształt Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets wyraźnie przypomina wcześniejsze kabriolety z gamy 911. A od linii pasa w dół przypominają mocno aktualne coupe 911, ale mają swój własny, charakterystyczny styl.

Projektując coupe i cabriolet równolegle, inżynierowie Porsche mogli umieścić niezbędne elementy strukturalne w kabriolecie od samego początku. W rezultacie nadwozie Cabrioletu w białym kolorze jest o pięć procent bardziej odporne na skręcanie i o dziewięć procent sztywniejsze pod względem statycznego zginania w porównaniu do poprzedniej generacji.

Stabilność równa coupe z dachem stałym

Aerodynamicy Porsche współpracowali zarówno z projektantami nadwozia, jak i inżynierami zawieszeń, nie pozostawiając żadnego kamienia na kamieniu w poszukiwaniu efektywnego przepływu powietrza dla Cabrioletów. Aby zapewnić niski opór i maksymalną stabilność, przepływ powietrza nad nadwoziem jest starannie kierowany. Takie szczegóły, jak podwójne mocowanie zewnętrznych lusterka wstecznych opierają się na dobrej aerodynamice.

Ten projekt lustra utrzymuje boczne szyby w czystości i zmniejsza turbulencje. Lusterka pomagają również kierować poruszającym się powietrzem wokół samochodu w kierunku tylnego spojlera. Spojler automatycznie rozkłada się przy prędkości 75 mph (120 km/h), aby zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach. Gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej 37 mph (60 km/h), spojler nie jest konieczny, więc aby zmniejszyć niepożądany opór powietrza, automatycznie się chowa.
Mniej unoszenia, lepsza przyczepność

Inżynierowie aerodynamiki Porsche rozumieją, że przepływ powietrza pod samochodem jest tak samo ważny, jak powietrze poruszające się nad nim. Dlatego nadali 911 Carrera 4 Cabriolet i Carrera 4S Cabriolet wysoką stabilność przy dużych prędkościach, zapewniając kierowcy pewność siebie, starannie zarządzając ruchem powietrza pod podwoziem. Podwozie Cabrioletu jest niemal całkowicie zamknięte. Przy wyposażeniu w manualną skrzynię biegów, podwozie pokryte jest sześcioma arkuszami polipropylenu, które pokrywają prawie dwa razy większą powierzchnię niż w poprzednim modelu.

Przepływ powietrza chłodzącego silnik kierowany jest z chłodnicy do nadkoli, a nie pod przednie opony. Pomaga to w chłodzeniu hamulców i zmniejsza unoszenie. Stabilność dodatkowo zwiększa strefy przejściowe pod przednią częścią samochodu, które tworzą obszar niskiego ciśnienia w pobliżu przedniej osi.

Cabriolety z napędem na cztery koła Carrera 4 i Carrera 4S korzystają z osobnej osłony progowej z gumową listwą, która działa jako spojler dla tylnych kół. Te spojlery kierują powietrze wokół większych tylnych kół i opon, minimalizując opór powietrza.

Kolejnym udoskonaleniem aerodynamicznym są kanały NACA (nazwa pochodzi od Amerykańskiej Narodowej Komisji Doradczej do Spraw Aeronautyki, poprzednik NASA) w osłonie, która pokrywa spód 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets. Te specjalne, gruszkowate wloty powietrza zmniejszają opór powietrza, kierując powietrze do chłodzenia przedniego układu napędowego.

Efektem tych prac są dwa niezwykle aerodynamicznie wydajne i przyciągające wzrok Cabriolety. 911 Carrera 4 przebija się przez powietrze z bardzo niskim współczynnikiem oporu wynoszącym zaledwie 0,30. Jeszcze szersza Carrera 4S jest jeszcze bardziej smukła, z współczynnikiem oporu wynoszącym tylko 0,29, mimo szerszych kół. Dzięki standardowemu systemowi zarządzania zawieszeniem aktywnym Porsche (PASM), Carrera 4S Cabriolet ma o 0,4 cala (10 mm) niższą wysokość zawieszenia niż Carrera 4, co wspomaga jej aerodynamikę.

Dla kierowcy i pasażerów, rezultatem są zmniejszony szum wiatru i przeciągi w bocznych wiatrach, niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy zamknięty. Smukły kształt przyczynia się do wysokiej stabilności Cabrioletu przy dużych prędkościach i efektywności paliwowej.

Chłodzenie powietrza

Specjalne klapy aerodynamiczne wokół wentylatora silnika zwiększają przepływ powietrza chłodzącego przy dużych prędkościach. Przy niskich prędkościach klapy pozostają zamknięte, a powietrze jest pobierane tylko przez chłodnicę, przy prędkości wynoszącej około 45 mph (70 km/h) klapy otwierają się pod wpływem ciśnienia. Specjalne kanały powietrzne pod podwoziem kierują powietrze chłodzące do tarcz hamulcowych, skrzyni biegów i dyferencjału.

Spojlery nad archiwami kół zmniejszają opór kierując powietrze wokół kół. Optymalizowane spojlery powietrzne hamulców i łożyska wahadłowe zapewniają skuteczny przepływ powietrza wokół tarcz, zmniejszając ich temperaturę.

Kabriolet na każdą pogodę

Składany dach Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets jest przystosowany do złej pogody, podobnie jak układy napędowe na cztery koła. Kanały wodne nad drzwiami kierują deszczówkę do odpływów uszczelnień drzwi w słupkach A. Dach ma również podgrzewane szklane tylne okno z wbudowanym odmrażaczem. Standardowy deflektor wiatru pomaga utrzymać kabinę w spokoju i ciszy, wystarczającej do normalnej rozmowy między kierowcą a pasażerem, nawet przy dużych prędkościach.

Wykonany z lekkiego materiału na stelażu aluminiowym, dach napędzany elektrycznie jest lekki, ale bardzo mocny. Niska masa była kluczowa w konstrukcji dachu, ponieważ minimalna waga nad linią pasa przyczynia się do zwinności samochodu i minimalizuje przechyły nadwozia w zakrętach.

Dzięki trójwarstwowej konstrukcji dach również oferuje wysoki poziom izolacji, mimo swojej niskiej wagi. Najwyższa warstwa wykonana jest z impregnowanego poliakrylonitrylu, który odpycha brud i wodę. Ta zewnętrzna warstwa przechodzi przez ekskluzywne leczenie ogniowe Porsche, które usuwa wszelkie drobne włókna z powierzchni materiału, pomagając utrzymać czystość i nadając dachowi jednorodny wygląd.

Wykończenie zewnętrznej warstwy dachu sprawia, że powierzchnia jest tak gładka, że nie zakłóca przepływu powietrza wokół niej bardziej niż standardowy metalowy dach, co ma doskonały wpływ na aerodynamikę Carrera 4 i Carrera 4S Cabrioletów. Środkowa warstwa dachu wykonana jest z syntetycznego kauczuku, który izoluje kabinę pasażerską od hałasu i warunków atmosferycznych. Najniższa, wewnętrzna warstwa jest z poliestru, co pomaga dachowi zachować swój sztywny kształt.

Przód dachu ma panel magnezowy o niskiej wadze, zamontowany pomiędzy krawędzią wiodącą a pierwszym wspornikiem dachu, co zwiększa stabilność konstrukcji. Ostatecznie panel plastikowy wstawiony pomiędzy warstwy dachu dodaje struktury i dodatkowej izolacji. Po złożeniu dach składa się w „Z”, starannie chroniąc swoje elementy i zachowując swój wyrazisty kształt.

Cała operacja — otwieranie lub zamykanie — w tym opuszczanie i podnoszenie bocznych szyb, odbywa się automatycznie. Nie ma potrzeby ręcznego zapinania/rozpinania dachu ani zabezpieczania jego przykrycia. Dach otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli środkowej.

Proces otwierania lub zamykania dachu trwa około 20 sekund, gdy samochód stoi w miejscu. Jednak ponieważ inżynierowie Porsche doskonale wiedzą, że są chwile, kiedy dach może być konieczny do szybkiego podniesienia w ruchu, mechanizm dachu może działać przy prędkości pojazdu do 30 mph (50 km/h). Operacja dachu w ruchu zajmuje około 26 sekund.

Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mogą być zamówione z opcjonalnym twardym dachem. Aluminiowy dach jest niezwykle lekki i ma podgrzewane szklane tylne okno, które wygodnie czerpie potrzebną moc z punktów mocowania tylnego dachu.

Nowe wybory kolorów

W miarę jak popularne gusta nieustannie się zmieniają, projektanci Porsche nadal rozwijają wybór kolorów zewnętrznych. W 2008 roku 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets można zamówić w kolorze Macadamia Metallic.
Inne refinacje lakierów z 2008 roku to Atlas Grey Metallic, który staje się specjalnym kolorem, zastępując Lapis Blue Metallic, Malachite Green Metallic zastępuje Lagoon Green Metallic, a Carmona Red Metallic jest zastąpiony przez Ruby Red Metallic.

Luksusowe, celowe wnętrze

911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S Cabriolets oferują swoim pasażerom luksusowe wnętrze zaprojektowane zarówno z myślą o komforcie, jak i entuzjastycznej jeździe. Duża kabina pozwoliła inżynierom umieścić pedały bliżej grodzi, co dodatkowo zwiększa przestrzeń na nogi dla wyższych kierowców. Fotele zamontowane są blisko podłogi, co utrzymuje środek ciężkości jak najniżej, zapewniając więcej miejsca na głowę.

Automatyczna klimatyzacja z filtrowaniem powietrza i pyłków to standardowe wyposażenie. Sterowanie systemami grzewczymi, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) zintegrowane jest w centralnej konsoli, blisko przycisków do podgrzewania siedzeń i dmuchawy szyby. Przepływ powietrza przez system HVAC jest zoptymalizowany dzięki dużym kanałom i bocznym wentylom.

Duża przestrzeń do przechowywania

Kabiny w 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets oferują wygodę kilku miejsc do przechowywania. Duża, zamykana schowek zapewnia prawie 400 cali sześciennych (6,5 litra) przestrzeni i ma zintegrowaną półkę na płyty CD oraz uchwyt na długopisy. Konsola środkowa oferuje więcej niż 90 cali sześciennych (1,5 litra) pojemności magazynowej, a także gniazdo 12-woltowe i uchwyt na monety. Dodatkowe kieszenie na przechowywanie znajdują się w wewnętrznych panelach drzwi z pokrywami, które również służą jako podłokietniki.

Uchwyt na kubki znajduje się tuż nad schowkiem i jest ukryty za składającą się pokrywą. Po zwolnieniu, lewy uchwyt na kubki pojawia się przed centralnym wentylatorem w desce rozdzielczej, podczas gdy prawy uchwyt na kubki znajduje się przed wentylatorem pasażera.

Bogaty wybór foteli

Fotele kierowcy i pasażera w 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mają opatentowany przez Porsche system zaprojektowany w celu lepszego pochłaniania drgań podczas długich podróży. Standardowe fotele zapewniają również doskonałe wsparcie boczne, aby utrzymać pasażerów w miejscu podczas doświadczania wysokich przyspieszeń bocznych w zakrętach.

Standardowe fotele przednie oferują ręczną regulację w przód/tył oraz wysokość. Kąt oparcia jest elektrycznie regulowany dla precyzyjniejszej regulacji.

Dostępne są również fotele elektryczne, regulowane w 12 kierunkach, w tym kąt siedziska i przez wsparcie lędźwiowe, za pomocą czterech nadmuchiwanych komór powietrznych. Te fotele mają również funkcję pamięci.

Istnieje także wybór sportowych foteli z jeszcze większym wsparciem bocznym, zarówno w obszarze siedzenia, jak i ramion, które są opcjonalne. Te fotele mają także twardsze wypełnienie.
Fotele sportowe adaptacyjne łączą design foteli sportowych z elektrycznymi regulacjami. Te fotele mają czterowymiarową regulację, w tym szerokość.

Nowością w tym roku są opcjonalne sportowe fotele kubełkowe. Zasadniczo są to fotele wyścigowe z regulowanym oparciem, te fotele charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją z włókna węglowego, co pozwala zaoszczędzić od 15 do 20 funtów (7 do 9 kg) w porównaniu do standardowych foteli, w zależności od modelu.

Wszystkie fotele przednie Porsche, w tym nowe sportowe fotele kubełkowe, mają zintegrowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i są zgodne z wszystkimi amerykańskimi standardami bezpieczeństwa. I wszystkie mają regulowane oparcia, aby umożliwić dostęp do tylnych siedzeń.

Wybór kół kierowniczych

Inżynierowie Porsche uważają, że kierowcy powinni mieć wybór kół kierowniczych, biorąc pod uwagę krytyczne znaczenie tego elementu. Standardowe koło kierownicze w 911 Carrera 4 i Carrera 4S jest dynamicznym, trzyramiennym designem, który można regulować zarówno w wysokości, jak i zasięgu. Koło jest zbudowane na kompozytowej strukturze magnezowej, co zmniejsza wagę zespołu koła kierowniczego w porównaniu do wcześniej stosowanych kół aluminiowych.

Opcjonalne jest dostępne koło kierownicze wielofunkcyjne. To koło oferuje redundantne przyciski do systemu zarządzania komunikacją Porsche (PCM). Bez odrywania rąk od koła, kierowca może obsługiwać sprzęt audio, nawigacyjny i telefoniczny. Pokrętło umieszczone na lewym ramieniu koła kierowniczego służy do regulacji głośności, która może być ściszona przez naciśnięcie pokrętła. Pokrętło na prawym ramieniu uzyskuje dostęp do punktów menu w systemie PCM. Naciśnięcie pokrętła wybiera poszczególne elementy. Dwa przyciski na dolnym ramieniu koła kierowniczego obsługują telefon.

Oprócz standardowych kolorów skórzanych dopasowanych do reszty wnętrza, wielofunkcyjne koło kierownicze dostępne jest w drewnianym, aluminiowym lub węglowym wykończeniu na zewnętrznej obręczy.

Nowe kolory wnętrza

Tapicerka skórzana i wykończenia 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets nie mogą być już zamawiane w Palm Green, ponieważ ten kolor zniknął z palety. Nowością na rok 2008 jest dodanie Carrera Red jako nowej możliwości naturalnej skóry.

Duży wyświetlacz instrumentów

Pięć wskaźników, które składają się na deskę rozdzielczą, jest umiejscowionych w taki sposób, aby zapewnić doskonałą czytelność. Tarcze wskaźników są czarne w 911 Carrera 4, a białe w 911 Carrera 4S.

Biorąc pod uwagę sportowy charakter Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets, obrotomierz dominuje nad panelem wskaźników. Obrotomierz jest największym wskaźnikiem i znajduje się na środku wyświetlacza. Cyfrowy prędkościomierz w obudowie obrotomierza pod obrotomierzem pozwala kierowcy sprawdzić prędkość i obroty silnika na pierwszy rzut oka.

Oddzielny analogowy prędkościomierz zawiera całkowite oraz przebieg dzienny i znajduje się tuż po lewej stronie obrotomierza.
Wskaźnik po prawej stronie obrotomierza zawiera wskaźniki temperatury chłodnicy i paliwa, a także zegar. Wskaźnik temperatury oleju znajduje się skrajnie po lewej stronie zestawu, a wskaźnik ciśnienia oleju na skrajnie prawej.

Wszystkie wskaźniki mają białe diody emitujące światło, które poprawiają oświetlenie podczas jazdy nocą.

Standardowa komunikacja

Zarówno 911 Carrera 4, jak i Carrera 4S Cabriolets są standardowo wyposażone w system zarządzania komunikacją Porsche (PCM). Częścią PCM jest system audio Sound Package Plus z dziewięcioma głośnikami i zewnętrznym analogowym wzmacniaczem.

System zawiera dwa głośniki wysokotonowe o średnicy 0,75 cala (19 mm) oraz jeden głośnik średniotonowy o średnicy 2,5 cala (70 mm) w desce rozdzielczej, dwa głośniki średniotonowe o średnicy 4,0 cala (100 mm) oraz dwa głośniki basowe o średnicy 8,0 cala (200 mm) w drzwiach oraz dwa głośniki szerokopasmowe o średnicy 4,0 cala (100 mm) w tylnej części wnętrza. Zewnętrzny analogowy wzmacniacz znajduje się w bagażniku i zasila głośniki basowe w drzwiach oraz głośniki średniotonowe w desce rozdzielczej.

Większy zbiornik paliwa

Z powodu specyficznego projektu przodu Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets, te samochody mają inny zbiornik paliwa niż modele z napędem na tylne koła. Zbiornik w samochodach z napędem na cztery koła jest o około 3 kwarty (3 litry) większy.

Bezpieczne z zasady

Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości oraz usprawnieniom w spawaniu punktowym i klejeniu, karoserie 911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolet są niezwykle sztywne i odporne na skręcanie, a jednocześnie lekkie.

Szczególną uwagę poświęcono projektowaniu i inżynieryjnej konstrukcji słupków A oraz strukturze bezpieczeństwa w przypadku zderzeń czołowych i bocznych, w tym przejściu między drzwiami a słupkami B. Siły w przypadku kolizji mogą być przekazywane przez drzwi, wokół kabiny pasażerskiej do tyłu samochodu.

Poprzeczna belka w nadwoziu z przodu wykonana jest z wysokowytrzymałej stali borowej, a specjalne procesy montażowe zostały opracowane w celu minimalizacji wtargnięcia do podłogi w przypadku kolizji bocznej.

Sześć poduszek powietrznych i system POSIP

911 Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets są wyposażone w sześć poduszek powietrznych. Dwie poduszki powietrzne w przypadku zderzeń czołowych, dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową zamontowane w przednich siedzeniach oraz dwie boczne poduszki powietrzne typu kurtynowego, zamontowane w drzwiach, które są częścią systemu ochrony bocznej Porsche (POSIP).

Poduszki powietrzne czołowe są pełnowymiarowe, dwuetapowe jednostki przednie, wykorzystujące organiczny materiał prochowy. Ten materiał zmniejsza rozmiar i wagę poduszek powietrznych oraz ułatwia ich recykling.
Siedzenie pasażera z przodu ma czujniki dostosowujące się do fotelików dziecięcych. Jeśli czujniki wykryją dziecko siedzące na tym miejscu, poduszka powietrzna jest wyłączona.

System POSIP wyposażony jest w poduszki powietrzne chroniące głowę, które rozwijają się w górę z ich obudowy w słupkach drzwiowych. Te poduszki powietrzne tworzą płaską poduszkę, która napełnia się do niemal 500 cali sześciennych (8 litrów) i ma na celu ochronę głowy kierowcy i pasażera z przodu przed odpryskami szkła i przedmiotami, które mogą wpaść przez okno w przypadku wypadku.

Utrzymanie pasażerów w bezpieczeństwie w przypadku przewrócenia jest problematyczne w kabriolecie. Inżynierowie Porsche zadbali więc o to, aby ramka przedniej szyby była wystarczająco mocna, aby pełnić funkcję stałego rollbara, dlatego w obu słupkach A znajdują się stalowe pręty o ultrawysokiej wytrzymałości. Z tyłu, podobnie wzmocniony, sprężynowy rollbar w kształcie U rozwija się natychmiast, gdy dedykowane czujniki przewrócenia wykryją zbliżający się wypadek. Te same czujniki przewrócenia uruchamiają napięcie pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu, aby zabezpieczyć ich w fotelach.

Dynamiczna obsługa równa unikanie wypadków

Świadomi tego, że wszystkie pojazdy są najbezpieczniejsze, gdy unikają wypadków w pierwszej kolejności, inżynierowie Porsche rozumieją, że niesamowite dynamiczne zdolności ich samochodów są równie ważnym aspektem bezpieczeństwa, co atrybutem wydajności.

Opierając się na szerokim rozstawie kół wynoszącym 58,58 cala (1488 mm) z przodu i 60,94 cala (1548 mm) z tyłu, inżynierowie zawieszenia nadali Carrera 4 i Carrera 4S stabilny kontakt z podłożem. Inżynierowie określili następnie lekkie i zaawansowane technologicznie zawieszenie oraz niski środek ciężkości dla optymalnej zwrotności i pewności siebie kierowcy, zapewniając stabilność.

Carrera 4 i Carrera 4S mogą poszczycić się sprawdzonym zawieszeniem przednim Porsche. Składa się ono z konfiguracji zestroju McPhersona zoptymalizowanej przez Porsche. Oś sprężynowa używa oddzielnie zamontowanych ramion poprzecznych i podłużnych, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie kół, jednocześnie kontrolując przechylenie nadwozia. Osie przednie Cabrioletów Carrera 4 i Carrera 4S różnią się nieznacznie od tych w modelach z napędem na tylne koła ze względu na ich wały napędowe o stałej prędkości i specjalne łożyska wahadłowe z dodatkowymi otworami, które zapewniają dodatkową przestrzeń wymaganą dla napędu na przednie koła. Sprężyny i amortyzatory są również modyfikowane, aby radzić sobie z dużymi obciążeniami działającymi na oś przednią.

Z tyłu Carrera 4 i Carrera 4S Cabriolets mają pięcioramienne zawieszenie sprężynowe z ramionami podłużnymi i poprzecznymi. Osie tylne nie zmieniają się w stosunku do modeli z napędem na dwa koła, chociaż stabilizator poprzeczny jest modyfikowany dla wyższych obciążeń dynamicznych.

Jeszcze lepsza jazda i obsługa z PASM

W celu poprawy komfortu jazdy i zwrotności, Carrera 4S Cabriolet jest standardowo wyposażona w najnowszą wersję systemu aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche (PASM). Funkcja ta jest dostępna opcjonalnie w Carrera 4 Cabriolet.

To elektronicznie sterowane zawieszenie umożliwia kierowcy wybór trybu Normal lub Sport w zależności od sytuacji i warunków jazdy. Oprócz możliwości wyboru ustawień, PASM obniża także wysokość pojazdu o około 0,4 cala (10 mm).
W rdzeniu PASM znajdują się ciągle regulowane amortyzatory, akcelerometr z przodu i z tyłu oraz dedykowana jednostka sterująca elektroniką. Kontroler PASM odbiera dane o pionowych ruchach nadwozia samochodu, a także kąt skrętu, prędkość pojazdu, ciśnienie hamulców i moment obrotowy silnika.

Jednostka sterująca zmienia przepływ oleju w amortyzatorach, aby ciągle zapewniać optymalną sztywność w zależności od warunków i pragnienia kierowcy. Aktywne amortyzatory systemu mają podobną budowę do standardowych, ale mają wbudowaną elektronicznie regulowaną zawór ominięcia, który zwiększa lub zmniejsza przepływ oleju w miarę potrzeby.

Inteligentne sterowanie tłumieniem

Więcej niż jedynie zawieszenie z dwoma ustawieniami, PASM automatycznie dostosowuje się do stylu kierowcy. Jeśli pozostawione w trybie Normal, PASM stopniowo zwiększy sztywność zawieszenia, jeśli samochód będzie prowadzony z większym zapałem, generując wyższe siły dynamiczne.

Szybkie i nagłe ruchy kierownicy wskazują jednostce sterującej na natychmiastową potrzebę zwiększenia siły tłumienia na obu osiach, aby zredukować kołysanie.

Monitorując pionowe ruchy nadwozia, system może zwiększać sztywność amortyzatorów w trybie Normal w odpowiedzi na nierówną nawierzchnię, minimalizując kołysanie. Jednak w trybie Sport te same ruchy alarmują kontroler, aby zmniejszyć siły tłumienia, aby pomóc zapewnić, że koła pozostaną w kontakcie z drogą i zwiększyć komfort jazdy.

Gdy kierowca naciska na hamulce, PASM wzmacnia amortyzatory, aby zredukować zanurzenie nadwozia, a w miarę kontynuowania hamowania dostosowuje się do łagodniejszego tłumienia, z różnymi siłami z przodu i z tyłu, aby zapewnić solidny kontakt opon z nawierzchnią nawet na nierównej nawierzchni, minimalizując odległość hamowania.

3.8L 6MT AWD (385 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc283 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna185 Mph (298 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2263 G/Km

3.8L 7AT AWD (385 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc283 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.7 Galony (67.0 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość174.6 In (4435 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.6/60.9 In (1
Rozstaw osi92.5 In (2350 Mm)
Prześwit4.49 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3472 Lbs (1575 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto14.6 Mpg Us (16.1 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO2251 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.