W modelu z 1974 roku Porsche 911 zyskało nowy wygląd, który w pewien sposób przypominał starszy model, ale był od niego inny. Zarówno wnętrze, jak i silnik zostały zmodernizowane, aby oferować większy komfort i moc.
Do 1974 roku Porsche 911 zdołało już zdobyć miejsce na arenie sportów motorowych, odnosząc zwycięstwa na śniegu, asfalcie czy żwirze, zarówno w rajdach, jak i w wyścigach wytrzymałościowych. Druga generacja miała na celu poprawę pojazdów ulicznych, zarówno dla ogółu społeczeństwa, jak i dla tych, którzy szukali sportowego auta do codziennej jazdy.
Model z 1974 roku był po raz pierwszy redesignowany w historii tego samochodu. Podwyższony zderzak z czarnymi plastikowymi osłonami po bokach, mającymi wchłaniać wstrząsy, był kluczową cechą pojazdu. Jednak profil samochodu pozostał taki sam, jak w poprzednich modelach 911, z niemal pionową szybą przednią, zaokrąglonym dachem i opadającą tylną szybą, w linii z pokrywą silnika. Z tyłu zderzak miał dwa duże gumowe poduszki, a między nimi znajdowała się tablica rejestracyjna.
W środku, kokpit był wyposażony w sportowe fotele z przodu oraz dwa mniejsze z tyłu, które były trudne do użytkowania. Zestaw wskaźników z pięcioma tarczami oferował informacje dotyczące ciśnienia oleju, temperatury oleju, poziomu paliwa, obrotomierza na środku, prędkościomierza oraz analogowego zegara po prawej stronie. Kontrole wentylacji znajdowały się na tym samym poziomie co kierownica i stereo.