Korzenie modelu Porsche 911 sięgają 1963 roku i od tego czasu nieprzerwanie ewoluują. Zwiększał się rozmiar, moc oraz silnik. Przeszedł drogę od sportowego auta do luksusowego superauta. Model Carrera Coupe z 2012 roku nie był wyjątkiem.
Siódma generacja 911 została zaprezentowana w 2012 roku i opiera się na nowej platformie, z dłuższym rozstawem osi i krótszymi zwisami. Posiadała również nowe reflektory i światła tylne. Ogólny kształt samochodu nie zmienił się zbytnio od 1963 roku, co jest jednym z powodów, dla których 911 stał się ikoną, podobnie jak Volkswagen Garbus czy Land Rover Defender.
Okrągłe reflektory z białymi paskami LED poniżej, umieszczone na zderzaku, były jednym z kluczowych elementów Porsche 911 z 2012 roku. Trzy wloty powietrza w zderzaku podkreślały sportowy charakter pojazdu. Z zaokrąglonym przeszkleniem, które płynnie przechodziło w pokrywę silnika z tyłu, siódmy model Porsche 911 zachował swój pierwotny kształt. Za pokrywą silnika znajdował się aktywny spojler, który unosił się przy prędkościach na autostradzie, aby zapewnić lepszą przyczepność na drodze. Porsche oświadczyło, że spojler był testowany przy prędkości do 300 km/h (186 mph) i samochód nie generował siły nośnej.
Wnętrze bardziej skupiało się na luksusie niż na wydajności. Nowy zestaw wskaźników wciąż miał centralny obrotomierz, ale po jego lewej stronie znajdował się wyświetlacz TFT wbudowany w okrągły kształt dawnego wskaźnika analogowego.
Porsche Carrera z 2012 roku miało silnik sześciocylindrowy typu flat o pojemności 3,4 litra. Standardowo był połączony z pierwszą na świecie siedmiobiegową skrzynią manualną. Skrzynia automatyczna PDK (z podwójnym sprzęgłem) była oferowana jako opcja.
Nowa generacja Porsche 911 Carrera wychodzi z jednego z największych etapów rozwoju w długiej historii tego klasycznego samochodu sportowego. Niemal 90 procent wszystkich komponentów zostało zaprojektowanych na nowo lub opracowanych od podstaw. Dzięki zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji nadwozia, dalszym optymalizacjom napędu i nowym systemom zawieszenia, Coupé oferuje kierowcy poprawioną inteligentną wydajność Porsche. Przejawia się to w jeszcze bardziej ulepszonych dynamikach jazdy, o 16 procent niższym zużyciu paliwa i emisji, w połączeniu z jeszcze większą codzienną praktycznością.
Design i proporcje Porsche 911 Carrera rozwijały się równolegle z technologią. Jednym z najbardziej wyraźnych punktów różnicujących jest o 100 milimetrów (3,94 cala) dłuższy rozstaw osi. Natomiast długość nadwozia wzrosła tylko o 56 milimetrów (2,20 cala), a zwisy skrócono o 32 milimetry (1,26 cala) z przodu i dwanaście milimetrów (0,47 cala) z tyłu. Linia dachu Carrery jest około siedmiu milimetrów niższa niż w poprzedniku, a w przypadku Carrery S – około sześciu milimetrów. Maksymalna przestrzeń na głowę pozostaje praktycznie niezmieniona. W Coupé z przesuwanym dachem, który po raz pierwszy ma elektryczny system przesuwania/uchylania, wysokość przestrzeni na głowę wzrosła nawet o 15 milimetrów. Z całkowitą długością niecałych 4,5 metra (176,81 cala) i maksymalną szerokością wynoszącą około 1,8 metra (71,18 cala) 911 Carrera pozostaje najbardziej kompaktowym samochodem sportowym w swojej klasie.
Stylistyczna ewolucja Porsche 911 Carrera jest widoczna z każdej strony. Z boku nowe kształty, większe koła aluminiowe i bardziej wypukła przednia szyba przyczyniają się do jeszcze bardziej zwinnego, coupé-owego charakteru. Typowe dla zaktualizowanego, szerszego przodu są nowe reflektory i większe wloty powietrza po bokach. Szerszy, zmiennie wysuwający się tylni spoiler podkreśla większą moc osiągów nowych modeli 911 Carrera. Wraz z innymi optymalizacjami aerodynamicznymi zapewnia również znacząco niższe unoszenie, zachowując jednocześnie dobrą wartość współczynnika oporu. Nowo zaprojektowane, węższe tylne światła LED dopełniają tylny profil.
Porsche 911 Carrera ustanawia nowe standardy w inteligentnej wydajności Porsche. Innowacyjne, lekkie nadwozie z aluminium i stali, w połączeniu z nową gamą komponentów i funkcji, przynosi korzyści zarówno efektywności, jak i dynamice jazdy.
Nowa 911 Carrera to pierwszy samochód osobowy na świecie, który w standardzie wyposażony jest w siedmiobiegową skrzynię manualną. Opiera się ona na module opcjonalnej siedmiobiegowej skrzyni Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Krótkie przełożenie pierwszych sześciu biegów zapewnia kierowcy doskonałe osiągi przyspieszenia, natomiast atrybuty „quasi” nadbiegu siódmego biegu oferują dodatkowe możliwości oszczędzania paliwa.
Porsche 911 Carrera to pierwszy samochód sportowy, który Porsche wyposażyło w funkcję automatycznego startu/stopu. System może zaoszczędzić do 0,6 litra paliwa na 100 kilometrów według nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC). Funkcja automatycznego zatrzymywania/uruchamiania jest standardowo łączona zarówno z PDK, jak i z manualną skrzynią biegów. Wspólny system zarządzania termicznego dla silnika, skrzyni biegów i odzyskiwania energii w systemie elektrycznym obniża zużycie paliwa nowej generacji 911 o dodatkowe 0,35 l/100 km. Nowa konstrukcja chłodzenia, która rezygnuje z otworów wentylacyjnych w podwoziu, zapewnia także korzyści aerodynamiczne, co wpływa na osiągi.
Funkcja „żeglowania”, która po raz pierwszy występuje w samochodzie sportowym z opcjonalną skrzynią PDK, może zaoszczędzić do jednego litra paliwa na każde 100 kilometrów w codziennej jeździe. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, w zależności od sytuacji, silnik odłącza się od skrzyni biegów; 911 Carrera kontynuuje jazdę na biegu jałowym. Szczególnie przy wyższych prędkościach ta funkcja wykorzystuje dodatkowy potencjał oszczędności paliwa.
W Porsche 911 Carrera zoptymalizowane zużycie paliwa uzupełnia downsizing w stylu Porsche: Silnik o pojemności 3,4 litra dostarcza więcej mocy z mniejszej pojemności niż jego poprzednik o pojemności 3,6 litra. Oznacza to, że Porsche 911 Carrera z PDK to pierwszy samochód sportowy Porsche, który przekracza próg emisji CO2 poniżej 200 g/km.
Dzięki całkowicie przeprojektowanemu zawieszeniu z licznymi nowymi komponentami, Porsche 911 Carrera podnosi poprzeczkę dynamiki jazdy o kolejny poziom. Samo wydłużenie rozstawu osi, w połączeniu z szerszym rozstawem kół z przodu, generuje zupełnie inną geometrię, zapewniając większą stabilność i pewność prowadzenia oraz lepszą stabilność przechyłów przy dużych prędkościach i w zakrętach.
Dzięki nowemu elektro-mechanicznemu wspomaganiu kierownicy inżynierowie Porsche zdołali opracować system, który po raz pierwszy łączy precyzję i informacje zwrotne charakterystyczne dla Porsche z niższym zużyciem energii i większym komfortem. Ponieważ system wymaga energii tylko podczas skręcania, oszczędza co najmniej 0,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
Nowy aktywny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), dostępny opcjonalnie dla Carrery S, ponownie poszerza granice dynamiki bocznej. PDCC to aktywny system kompensacji przechyłów, który wykrywa moment, w którym pojazd zaczyna się przechylać w zakręcie, niemal całkowicie eliminując ten efekt. System zapewnia większą zwinność przy każdej prędkości, poprawiając pokonywanie zakrętów i stabilne zachowanie przy zmianach obciążenia. PDCC stanowi zatem nowy punkt kulminacyjny w zakresie dynamiki jazdy.
Debiutująca w Porsche 911 Carrera S, Porsche Torque Vectoring (PTV), oferowana w standardzie, zapewnia jeszcze lepsze śledzenie i stabilność, a także mniejszą wrażliwość na zmiany obciążenia. W połączeniu z siedmiobiegową skrzynią manualną, system ten zawiera mechaniczny blokadę dyferencjału tylnego i zmienną dystrybucję momentu obrotowego na oś tylną. W pojazdach wyposażonych w Doppelkupplungsgetriebe (PDK), wyższej wydajności PTV Plus zawiera elektronicznie sterowaną, w pełni zmienną blokadę dyferencjału tylnego. PTV lub PTV Plus jeszcze bardziej poprawiają zwinność i precyzję kierowania dzięki selektywnym interwencjom hamulcowym na wewnętrznej tylnej ośce. PTV i PTV Plus są również dostępne dla 911 Carrera jako opcja.
Aby uzupełnić nową sylwetkę Porsche 911 Carrera, projektanci Porsche stworzyli wnętrze, którego architektura inspirowana jest Porsche Carrera GT. Kierowca jest teraz jeszcze bardziej zintegrowany z kokpitem, dzięki podwyższonej konsoli centralnej z wysoko umieszczonym dźwignią biegów lub selektorem biegów, umieszczonym szczególnie blisko kierownicy w typowym stylu sportowym. Najważniejsze przyciski funkcji i ustawień do obsługi pojazdu są grupowane logicznie na konsoli centralnej. Centralnie umieszczony w całkowicie przeprojektowanej desce rozdzielczej, większy siedmiocalowy ekran dotykowy służy do obsługi bogatej gamy funkcji. Oczywiście, klasyczne, znane akcenty Porsche, takie jak pięć okrągłych wskaźników z centralnie umieszczonym obrotomierzem i zamek zapłonowy po lewej stronie kierownicy również znajdują się w nowym modelu. Ponadto zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu siedzą na nowo zaprojektowanych sportowych fotelach z elektryczną regulacją w czterech kierunkach. Dodatkowe wersje foteli sportowych z regulacją w 14 i 18 kierunkach są również dostępne jako opcja.
Nowa generacja Porsche 911 zadebiutowała w dwóch wersjach
911 Carrera: 350 KM (257 kW) silnik bokserowski o pojemności 3,4 litra; napęd na tylne koła, siedmiobiegowa skrzynia manualna, opcjonalna siedmiobiegowa skrzynia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK); przyspieszenie 0 – 100 km/h (0-62 mph) w 4,8 sekundy, z PDK w 4,6 sekundy (4,4 sekundy z pakietem Sport Chrono); maksymalna prędkość 289 km/h (179,6 mph), z PDK 287 km/h (178,3 mph); zużycie paliwa (NEDC) 9,0 l/100 km, CO2 212 g/km; z PDK 8,2 l/100 km; CO2 194 g/km.