Porsche 911 – 993 oznaczał koniec silników chłodzonych powietrzem dla niemieckiego producenta samochodów sportowych. Z powodu nowych przepisów dotyczących norm emisji spalin, musieli przejść na silniki chłodzone wodą.
Dla niektórych generacja 993 była ostatnim prawdziwym 911. Choć później producent stworzył szybsze modele, 993 nadal miało ten charakterystyczny dźwięk Porsche. Było to połączenie starej i nowej szkoły, z wystarczającym komfortem, aby móc codziennie używać go jako samochodu do jazdy, a jednocześnie oferowało dobrą wydajność.
Carrera była podstawowym modelem 911. Posiadała dwa okrągłe reflektory, zgodnie z tradycją marki Porsche. Płaska i niska klapa bagażnika z przodu była niższa od błotników. Szyba czołowa nie była zbyt nachylona, a opadający tył samochodu tworzył zakrzywioną linię wraz z pokrywą silnika. Zamontowano tylny spoiler, który automatycznie wysuwał się w zależności od prędkości pojazdu lub za pomocą przycisku umieszczonego przed drążkiem zmiany biegów.
Wnętrze wyposażone było w sportowe fotele kubełkowe z przodu oraz dwa małe siedzenia z tyłu. Zespół wskaźników miał pięć zegarów, z obrotomierzem pośrodku i zegarem po prawej stronie. Sterowanie klimatyzacją i stereo znajdowało się w linii z kolumną kierowniczą.