Porsche Carrera, zaprojektowane jako samochód turystyczny, było podstawową wersją modelu 911 w 1998 roku. Oferowało wystarczający komfort, aby móc być używane na co dzień.
Porsche 996 zostało zaprezentowane w 1997 roku. Carrera była najszybszą wersją Porsche 911 z silnikiem wolnossącym w swoim czasie, pomijając wersje GT3, które były skoncentrowane na torze. Główną zaletą modelu 911 była jego zdolność do bycia prawdziwym sportowym samochodem, idealnym do codziennego użytku. To był pierwszy model 911 z chłodzeniem wodnym.
Od zewnątrz, duże reflektory miały dziwny kształt, co spotkało się z dużą krytyką ze strony fanów marki Porsche na całym świecie. Główna różnica między Carrerą z 1998 roku a wersją po liftingu polegała na tym, że w tej wersji kierunkowskazy umieszczono na dole reflektorów. Z boku, gładka karoseria, bez poszerzeń na nadkola, prezentowała się bardzo estetycznie.
Wewnątrz samochód standardowo wyposażony był w radio oraz klimatyzację. Jako model podstawowy nie miał zbyt wielu luksusowych dodatków, ale te znajdowały się na liście opcji. Standardowe fotele mogły być wyposażone w skórę i regulację elektryczną. To był pierwszy Porsche 911 z centralnym panelem sterującym. 911 miało dwa miejsca z tyłu, jednak były one bardzo ciasne. Zostały zamontowane głównie w celach podatkowych i ubezpieczeniowych.