Po czterech latach obecności na rynku, generacja 996 modelu Porsche 911 doczekała się liftingu w 2002 roku. Wprowadzono kilka nowych opcji oraz nową parę reflektorów. Samochód otrzymał mocniejsze silniki.
Model Carrera z 2002 roku pojawił się na rynku, aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów. Już wcześniej zyskał status prawdziwego sportowego auta oraz doskonałego gran turismo. Jego konfiguracja z silnikiem z tyłu i napędem na tylne koła była wysoko ceniona przez użytkowników.
Na pierwszy rzut oka trudno było zauważyć różnice między wersją z 1998 roku a odświeżonym modelem. Główna różnica dotyczyła reflektorów – w modelu z 2002 roku zastosowano przezroczystą soczewkę dla całej lampy, podczas gdy jego poprzednik miał żółtą soczewkę dla kierunkowskazów. Różnica była jeszcze bardziej zauważalna w pojazdach sprzedawanych w Ameryce Północnej.
Wnętrze różniło się głównie systemem audio, który otrzymał cyfrowe radio AM/FM oraz odtwarzacz CD. Poza tym był to ten sam czteroosobowy samochód sportowy, zaprojektowany dla dwóch dorosłych na długie podróże. W coupe 911 oparcia tylnych siedzeń można było złożyć, tworząc płaską podłogę bagażnika. Był to dobry samochód do codziennej jazdy, a także znacznie bardziej relaksujący podczas długich tras.