W 2004 roku Porsche zaprezentowało nową generację swojego znanego modelu Porsche 911. Ta generacja nosiła nazwę 997 i była istotnym ulepszeniem całej gamy, szczególnie po faceliftingu z 2008 roku.
Po czterech latach produkcji przygotowano odświeżoną wersję na średnim etapie cyklu życia. Porsche musiało poprawić swoje silniki, aby stały się bardziej ekologiczne i spełniały nowe normy emisji spalin w Europie. Oznaczało to, że samochody musiały być bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa. Jak zwykle, reszta samochodu również doczekała się drobnych zmian.
Na zewnątrz, pierwszą różnicą był przedni zderzak, który zyskał większe wloty powietrza. Reflektory wyposażono w diody LED do jazdy dziennej, a na liście opcji znalazły się bi-ksenonowe lampy. Lusterka boczne zostały lekko przeprojektowane. Nowy zestaw 18-calowych aluminiowych felg był standardem dla modelu Carrera. Z tyłu, lampy tylne zyskały design oparty na diodach LED.
Wewnątrz samochodu, na konsoli centralnej, Porsche zainstalowało nową jednostkę multimedialną z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Oferowała opcjonalny system nawigacji z twardym dyskiem oraz łączność Bluetooth. W przypadku siedzeń dostępnych było więcej opcji niż w wersji sprzed faceliftingu. Oprócz standardowych, ręcznie regulowanych siedzeń, dostępna była opcja foteli regulowanych w 12 kierunkach, adaptacyjnych siedzeń sportowych, a nowością w modelu 2008 były fotele sportowe z zagłówkiem. Zestaw wskaźników składał się z pięciu wskazówek na czarnym tle.
Silnik o pojemności 3,6 litra został zoptymalizowany, aby stać się bardziej oszczędnym i oferować lepsze osiągi. Był standardowo wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną, a 6-biegowa automatyczna znajdowała się na liście opcji. System hamulcowy został ulepszony dzięki wprowadzeniu przednich tarcz hamulcowych o średnicy 318 mm (12,52”) i 299 mm (11,78”) z tyłu.
Informacja prasowa dotycząca Porsche 911 Carrera z 2008 roku
Kluczowym modelem niemieckiego, niezależnego producenta samochodów sportowych jest Porsche 911 Carrera. Ten coupe wywodzi się bezpośrednio od oryginalnego Porsche 911, które po raz pierwszy zaprezentowano światu na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku.
Sam model 911 był bezpośrednim następcą pierwszego sportowego auta Porsche, rewolucyjnego i obecnie bardzo pożądanego modelu 356. Kiedy 911 trafiło do produkcji jako model z 1964 roku, wprowadziło poziomo ustawiony silnik sześciocylindrowy, który można znaleźć w każdym modelu Porsche 911 nawet po upływie czterech dekad.
Obecne modele Porsche 911 Carrera oraz ich wyższa wersja wydajnościowa, 911 Carrera S, reprezentują szóstą generację tej gamy modelowej. Oznaczone wewnętrznie jako 997, obecne coupe trafiło do sprzedaży w 2005 roku.
Wygląd, który przyciąga uwagę
Znane kształty sześciu generacji Porsche 911 Carrera definiują oblicze producenta samochodów sportowych od pokoleń. Najnowsza wersja, znana wewnętrznie jako 997, ma ewolucyjny design, który jest natychmiast rozpoznawalny jako Porsche 911 i jednocześnie unikalny.
W pełni stalowe nadwozia Porsche 911 Carrera i Carrera S Coupé zostały zaprojektowane w celu poprawy aerodynamiki, zmniejszenia oporu i siły nośnej oraz zwiększenia chłodzenia silnika i hamulców. W związku z tym, Porsche 911 Carrera z ręczną skrzynią biegów ma współczynnik oporu powietrza wynoszący tylko 0,28. Po wyposażeniu w automatyczną skrzynię Tipronic S, Cd wynosi 0,29. Carrera S, z szerszymi kołami i oponami, ma współczynnik oporu wynoszący 0,29 w wersji ręcznej, a 0,30 z Tiptronic S.
Aerodynamicy Porsche współpracowali zarówno z projektantami nadwozia, jak i inżynierami zawieszenia, aby maksymalnie wykorzystać efektywny przepływ powietrza. W celu zapewnienia niskiego oporu i maksymalnej stabilności, przepływ powietrza nad nadwoziem jest starannie kierowany. Takie szczegóły jak optymalny wycieraczka tylnej szyby, zamontowana bezpośrednio do szyby, a nie do nadwozia, oraz podwójne mocowanie zewnętrznych lusterka wstecznego bazują na dobrych zasadach aerodynamiki.
Ten projekt lusterek utrzymuje czystość okien bocznych i zmniejsza turbulencje. Lusterka pomagają również kierować powietrze wokół samochodu w kierunku tylnego spojlera. Sam spojler automatycznie się rozwija przy prędkości 75 mph (120 km/h) w celu zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Gdy prędkość pojazdu spada poniżej 37 mph (60 km/h), spojler nie jest potrzebny, dlatego aby zredukować niepożądany opór powietrza, automatycznie się chowa.
Zmniejszona siła nośna, lepsza przyczepność
Inżynierowie aerodynamiki Porsche zdają sobie sprawę, że przepływ powietrza pod samochodem jest tak samo istotny jak powietrze poruszające się nad nim. Dlatego też Porsche 911 Carrera i Carrera S zostały zaprojektowane z myślą o stabilności przy wysokich prędkościach, co daje kierowcy pewność dzięki starannemu zarządzaniu przepływem powietrza pod nadwoziem. Dzięki szczegółom aerodynamiki, coupe ma minimalny współczynnik siły nośnej z tyłu wynoszący 0,02 oraz z przodu Cl wynoszący 0,05.
Podwozie coupe jest praktycznie całkowicie osłonięte. W wersji z ręczną skrzynią biegów, podwozie ma sześć arkuszy polipropylenu pokrywających prawie dwa razy większą powierzchnię niż w modelu poprzednim.
Przepływ powietrza chłodzącego silnik kierowany jest z chłodnicy do nadkoli zamiast pod przednie opony. Pomaga to w chłodzeniu hamulców i redukuje siłę nośną. Stabilność jest dodatkowo wzmocniona przez strefy przejściowe pod przednią częścią samochodu, które tworzą obszar niskiego ciśnienia w pobliżu osi przedniej.
Chłodzenie powietrza
Specjalne klapy ram-air wokół wentylatora silnika zwiększają przepływ powietrza chłodzącego przy wysokich prędkościach. Przy niskich prędkościach klapy pozostają zamknięte i powietrze jest pobierane tylko przez chłodnicę, przy prędkości około 45 mph (70 km/h), klapy otwierają się pod działaniem ciśnienia ram.
Spojlery nadkoli redukują opór, prowadząc powietrze wokół kół. Zoptymalizowane spoilery powietrzne hamulca i łożyska wahacza zapewniają skuteczne wentylowanie wokół tarcz hamulcowych, co obniża temperaturę tarcz.
Nowe opcje kolorystyczne
W miarę jak popularne gusta się zmieniają, projektanci Porsche nadal rozwijają paletę kolorów zewnętrznych. W 2008 roku Porsche 911 Carrera i Carrera S można zamawiać w kolorze Macadamia Metallic. Inne modyfikacje kolorów lakieru z 2008 roku to Atlas Grey Metallic, który stał się kolorem specjalnym, zastępując Lapis Blue Metallic, Malachite Green Metallic zastępuje Lagoon Green Metallic, a Carmona Red Metallic został zastąpiony Ruby Red Metallic.
Wspaniałe, funkcjonalne wnętrze
Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupes oferują swoje pasażerom luksusowe wnętrze zaprojektowane zarówno z myślą o komforcie, jak i entuzjastycznym prowadzeniu. Kabina wersji 997 Carrera i Carrera S jest większa niż poprzedni model 996. Dodatkowa przestrzeń pozwoliła inżynierom umieścić pedały bliżej przegrody czołowej, co zwiększa przestrzeń na nogi dla wyższych kierowców. Fotele są osadzone niżej niż wcześniej, co utrzymuje środek ciężkości jak najniżej, jednocześnie tworząc więcej miejsca nad głową.
Automatyczna regulacja klimatyzacji z filtrowaniem powietrza i pyłków to standardowe wyposażenie. Sterowanie ogrzewaniem, klimatyzacją i wentylacją (HVAC) jest zintegrowane z konsolą środkową w pobliżu przełączników dla foteli. Przepływ powietrza przez system HVAC jest zoptymalizowany dzięki dużym przewodom i bocznym otworom wentylacyjnym.
Obszerne przestrzenie bagażowe
Kabiny w Porsche 911 Carrera i Carrera S oferują wygodę wielu miejsc do przechowywania. W rzeczywistości, większe wnętrze tych samochodów ma teraz pojemność 7,24 stopy sześcienne (205 litrów).
Duża zamykana skrytka oferuje niemal 400 cali sześciennych (6,5 litra) miejsca i zawiera zintegrowany stojak na płyty CD oraz uchwyt na długopisy. Konsola środkowa zapewnia ponad 90 cali sześciennych (1,5 litra) pojemności, a także gniazdo 12-woltowe i uchwyt na monety.
Dodatkowe kieszenie na drobiazgi znajdują się w panelach drzwiowych, a ich wieka pełnią również funkcję podłokietników. Inny duży obszar przechowywania znajduje się za tylnymi siedzeniami. Pochylenie oparć do przodu rozszerza tę przestrzeń.
Uchwyt na kubki znajduje się tuż nad skrytką i jest ukryty za składającą się pokrywą. Po zwolnieniu lewy uchwyt na kubki wysuwa się przed centralnym otworem wentylacyjnym na desce rozdzielczej, podczas gdy prawy uchwyt na kubki znajduje się przed otworem wentylacyjnym pasażera.
Ogromna różnorodność opcji siedzeń
Fotele kierowcy i pasażera w Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupes wyposażone są w opatentowany przez Porsche system, który lepiej pochłania wibracje podczas długich podróży. Standardowe fotele zapewniają również doskonałe wsparcie boczne, aby utrzymać pasażerów na miejscu, gdy doświadczają dużych przyspieszeń bocznych w zakrętach.
W porównaniu z fotelami używanymi w poprzedniej generacji, obecne fotele Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupe są lżejsze o ponad 6 funtów (3 kg) i równocześnie bardziej stabilne. Standardowe fotele przednie oferują ręczną regulację w przód/tył oraz wysokości. Kąt oparcia jest sterowany elektrycznie dla dokładniejszej regulacji.
Fotele elektryczne są dostępne i regulowane w 12 kierunkach, w tym kąt siedziska oraz przez wsparcie lędźwiowe, za pomocą czterech dmuchanych komór powietrznych. Te fotele posiadają również funkcję pamięci.
Istnieje także opcja foteli sportowych z jeszcze większym wsparciem bocznym, zarówno w siedzisku, jak i w strefie ramion. Te fotele mają również twardsze wypełnienie.
Fotele sportowe adaptacyjne łączą konstrukcję sportowych foteli z elektrycznymi sterowaniami. Te fotele mają czterowymiarową regulację, w tym szerokość.
Nowością w tym roku są opcjonalne fotele wyścigowe. W zasadzie są to fotele wyścigowe z regulowanymi oparciami, które charakteryzują się konstrukcją wzmocnioną włóknem węglowym, co pozwala na oszczędność masy o 15 do 20 funtów (7 do 9 kg) w porównaniu do standardowych foteli, w zależności od modelu.
Wszystkie fotele przednie Porsche, w tym nowe fotele wyścigowe, mają zintegrowane poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i spełniają wszystkie amerykańskie normy bezpieczeństwa. Wszystkie mają także składane oparcia, aby umożliwić dostęp do tylnych siedzeń coupe.
Wybór kierownic
Inżynierowie Porsche uważają, że kierowcy powinni mieć wybór kierownic, biorąc pod uwagę ich kluczowe znaczenie. Standardowa kierownica w Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S ma dynamiczny, trzyramienny design, który można regulować zarówno wysokością, jak i zasięgiem. Kierownica jest zbudowana na kompozytowej strukturze magnezowej, co zmniejsza wagę zespołu kierowniczego w porównaniu do poprzedniej aluminiowej kierownicy.
Kierownica wielofunkcyjna jest dostępna jako opcja. Ta kierownica oferuje redundantne sterowania dla systemu Porsche Communication Management (PCM). Bez odrywania ręki od kierownicy, kierowca może obsługiwać audio, nawigację i telefon. Pokrętło na lewym ramieniu kierownicy reguluje głośność audio, które można wyciszyć, naciskając pokrętło. Pokrętło na prawym ramieniu uzyskuje dostęp do punktów menu w systemie PCM. Naciśnięcie pokrętła wybiera konkretne pozycje. Dwa przyciski na dolnym ramieniu kierownicy kontrolują telefon.
Oprócz standardowych kolorów skóry dopasowanych do reszty wnętrza, kierownica wielofunkcyjna jest dostępna z wykończeniem z drewna, aluminium lub włókna węglowego na zewnętrznym pierścieniu.
Nowe kolory wnętrza
Skórzana tapicerka i wykończenie Porsche 911 Carrera i Carrera S nie mogą być już zamówione w kolorze Palm Green, ponieważ ten kolor zniknął z palety. Nowym kolorem w 2008 roku jest Carrera Red jako nowa opcja naturalnej skóry.
Duży wyświetlacz instrumentów pięciu wskaźników z deski rozdzielczej jest umiejscowiony w taki sposób, aby zapewnić doskonałą czytelność. Tarcze wskaźników są czarne w Porsche 911 Carrera, a białe w 911 Carrera S.
Biorąc pod uwagę sportowego ducha Porsche 911 Carrera i Carrera S, obrotomierz dominuje w zestawie wskaźników. Wskaźnik obrotów jest największym wskaźnikiem i znajduje się na środku wyświetlacza. Cyfrowy prędkościomierz umieszczony w obrębie tarczy obrotomierza, pod wskaźnikiem obrotów, pozwala kierowcy sprawdzić prędkość i obroty silnika za jednym spojrzeniem.
Osobny analogowy prędkościomierz zawiera wskaźniki całkowitego przebiegu i przebiegu dziennego i znajduje się tuż po lewej stronie obrotomierza. Wskaźnik po prawej stronie obrotomierza pokazuje temperaturę chłodziwa i poziom paliwa, a także zegar. Wskaźnik temperatury oleju znajduje się po skrajnej lewej stronie zestawu, a wskaźnik ciśnienia oleju po skrajnej prawej stronie.
Wszystkie wskaźniki mają białe diody świecące, które zwiększają oświetlenie podczas jazdy nocą.
Standardowa komunikacja
Oba modele Porsche 911 Carrera i Carrera S Coupes standardowo wyposażone są w system Porsche Communication Management (PCM). Częścią PCM jest system audio Sound Package Plus z dziewięcioma głośnikami i zewnętrznym analogowym wzmacniaczem.
System obejmuje dwa głośniki wysokotonowe o średnicy 0,75 cala (19 mm) i jeden głośnik średniotonowy o średnicy 2,5 cala (70 mm) w desce rozdzielczej, dwa głośniki średniotonowe o średnicy 4,0 cala (100 mm) oraz dwa głośniki niskotonowe o średnicy 8,0 cala (200 mm) w drzwiach oraz dwa głośniki o szerokim zakresie o średnicy 4,0 cala (100 mm) w tylnej części kabiny pasażerskiej. Zewnętrzny analogowy wzmacniacz znajduje się w bagażniku i zasilania głośników niskotonowych w drzwiach oraz głośników średniotonowych w desce rozdzielczej.
Bezpieczne z natury
Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości oraz ulepszonym technikom spawania punktowego i sklejania, nadwozia Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupe są niezwykle sztywne torsyjnie i odporne na odkształcenia, a jednocześnie lekkie.
Szczególną uwagę zwrócono na zaprojektowanie i inżynierię złącza słupków A i ramy dachu, a także struktury bezpieczeństwa związanej z zderzeniami czołowymi i kątowymi, w tym przejściem między drzwiami a słupkami B. Siły podczas kolizji mogą być przekazywane przez drzwi wokół kabiny pasażerskiej do tyłu samochodu.
Prześwit poprzeczny na przedzie samochodu wykonany jest z wysokowytrzymałej stali borowej, a specjalne procesy montażowe opracowano w celu zminimalizowania wnikania do komory na stopy w przypadku kolizji kątowej.
Sześć poduszek powietrznych i system POSIP
Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupe wyposażone są w sześć poduszek powietrznych. Są to dwie poduszki powietrzne czołowe, dwie boczne zamontowane w fotelach przednich chroniące klatkę piersiową oraz dwie poduszki powietrzne boczne w stylu zasłonowym, montowane w drzwiach, które są częścią systemu Porsche Side Impact Protection (POSIP).
Poduszki powietrzne czołowe mają pełnowymiarową, dwustopniową konstrukcję z organicznym propellantem. Ten propellant zmniejsza wielkość i wagę przechowywanych poduszek powietrznych i pozwala na ich recykling.
Fotel pasażera z przodu jest wyposażony w czujniki dla fotelików dziecięcych. Jeśli czujniki wykryją dziecko siedzące w tym fotelu, poduszka powietrzna jest dezaktywowana.
System POSIP ma poduszki powietrzne chroniące głowę, które rozwijają się w górę z ich osłon w ramkach okien drzwiowych. Poduszki te tworzą płaską poduszkę, która napełnia się prawie 500 cali sześciennych (8 litrów) i ma na celu ochronę głów kierowcy i pasażera siedzącego z przodu przed rozbitym szkłem oraz obiektami, które mogą wejść przez okno w przypadku wypadku.
Precyzyjne prowadzenie równa się unikaniu wypadków
Doskonale zdając sobie sprawę, że wszystkie pojazdy są najbezpieczniejsze dzięki unikaniu wypadków, inżynierowie Porsche rozumieją, że niesamowite dynamiczne możliwości ich samochodów są równie ważnym atrybutem bezpieczeństwa, jak i wydajności.
Opierając się na szerokim torze o szerokości 58,5 cala (1486 mm) z przodu i 60,4 cala (1534 mm) z tyłu, inżynierowie zawieszenia zapewnili Carrera i Carrera S bezpieczną stabilność. Następnie projektanci określili lekkie i technologicznie zaawansowane zawieszenie oraz niski środek ciężkości, aby zapewnić optymalną zwrotność i pewność kierowcy, co zapewnia stabilność.
Carrera i Carrera S chwalą się sprawdzonym systemem przedniego zawieszenia Porsche. Składa się on z konfiguracji MacPhersona optymalizowanej przez Porsche. Oś sprężynowo-łożyskowa stosuje osobno zamontowane ramiona kontrolne podłużne i poprzeczne, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie kół, kontrolując jednocześnie przechyły nadwozia.
Z tyłu, Carrera i Carrera S Coupes mają pięcioramienną zawieszenie ze sprężynami i wahaczami podłużnymi i poprzecznymi.
Dzięki zastosowaniu pustych łożysk wahacza przedniego z wzmocnionymi i większymi mocowaniami kół, inżynierowie zredukowali wagę, poprawili wytrzymałość, a dodatkowo poprawili przepływ powietrza do przednich hamulców.
Z tyłu oś została rozszerzona o 1,34 cala (34 mm), a wieloarmowa oś oraz jej aluminiowa rama składają się z bardziej sztywnych komponentów niż wcześniej. Rama jest o około 2,2 funta (1 kg) lżejsza niż w modelu poprzednim. Inżynierowie Porsche podnieśli górne ramiona kontrolne o 0,39 cala (10 mm) i obniżyli punkty obrotu dolnych ramion o 0,20 cala (5 mm). Ta modyfikacja zwiększyła efekt antywibracyjny zawieszenia o 25 procent, zapewniając jednocześnie lepsze wsparcie dla sił bocznych i precyzyjne kierowanie w zakrętach.
Jeszcze lepsza jazda i prowadzenie dzięki PASM
W celu zwiększenia komfortu jazdy i zwrotności, Coupe Carrera S standardowo wyposażone jest w najnowszą wersję Porsche Active Suspension Management (PASM). Ta funkcja jest dostępna jako opcja w modelu Carrera.
Elektronicznie sterowane zawieszenie pozwala kierowcy wybrać ustawienie Normal lub Sport, w zależności od sytuacji i warunków jazdy. Oprócz umożliwienia wyboru, PASM także obniża wysokość zawieszenia o około 0,4 cala (10 mm).
W sercu PASM znajdują się ciągle regulowane amortyzatory, przyspieszeniomierz z przodu i z tyłu oraz dedykowany elektroniczny moduł sterujący. Kontroler PASM odbiera dane o ruchach pionowych nadwozia samochodu, a także o kącie skrętu, prędkości pojazdu, ciśnieniu hamulców i momencie obrotowym silnika.
Jednostka sterująca zmienia następnie przepływ oleju w amortyzatorach, aby stale zapewniać optymalną sztywność w zależności od warunków i oczekiwań kierowcy. Aktywne amortyzatory systemu mają podobną strukturę jak standardowe amortyzatory, ale wbudowano w nie elektronicznie sterowany zawór obejściowy, który zwiększa lub zmniejsza przepływ oleju w razie potrzeby.
Inteligentna kontrola tłumienia
PASM to nie tylko zawieszenie z dwoma ustawieniami, ale również automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Gdy zostanie ustawione w trybie Normal, PASM stopniowo zwiększa sztywność zawieszenia, jeśli samochód jest prowadzony z większym entuzjazmem, generując wyższe dynamiczne siły.
Szybkie i nagłe ruchy kierownicy sygnalizują jednostce sterującej natychmiastową potrzebę zwiększenia siły amortyzatorów na obu osiach, aby zredukować kołysanie lub huśtanie.
Monitorując pionowe ruchy nadwozia, system może utwardzić amortyzatory w trybie Normal w odpowiedzi na nierówną drogę, minimalizując kołysanie. Jednak w trybie Sport te same ruchy ostrzegają kontroler o konieczności zmniejszenia siły tłumienia, aby utrzymać kontakt kół z nawierzchnią i zwiększyć komfort jazdy.
Kiedy kierowca naciska na hamulce, PASM utwardza amortyzatory, aby zredukować opadanie nadwozia, a gdy proces hamowania trwa, dostosowuje się do miększego tłumienia, z innymi siłami z przodu i z tyłu, aby zapewnić solidny kontakt opon z nawierzchnią, nawet na wyboistych drogach, minimalizując drogę hamowania.
PASM również kontroluje opadanie nadwozia podczas przyspieszania pełnym gazem. Kiedy kierowca może na chwilę zdjąć nogę z gazu podczas zmiany biegów, PASM natychmiast dostosowuje sztywność na osiach przedniej i tylnej, aby zrekompensować chwilową zmianę obciążenia. W trybie Normal PASM zwiększa tłumienie, aby zapobiec nadmiernemu opadaniu. W trybie Sport tłumienie jest zmiękczane, aby poprawić przyczepność.
W testach na słynnym torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech, ustawienie PASM Sport uzyskało o pięć sekund lepsze czasy okrążeń niż standardowe zawieszenie Porsche 911 Carrera Coupe.
Stabilność to standard
Zarówno model 2008 Carrera, jak i Carrera S są standardowo wyposażone w ulepszone Porsche Stability Management (PSM). PSM to skomputeryzowany system, który polega na danych z różnych czujników, aby pomóc utrzymać zamierzony tor jazdy samochodu, gdy ten jest popychany do granic swoich możliwości dynamicznych. Porównując prędkość poszczególnych kół, prędkość pojazdu i obroty silnika, PSM może określić, że samochód może zaczynać się ślizgać w bok lub że opona traci przyczepność i zaczyna się obracać.
Aby przywrócić samochód pod kontrolę kierowcy, PSM stosuje indywidualną siłę hamowania na śliskie koło. Jeśli wymagane są bardziej drastyczne środki, PSM współpracuje z modułem sterującym silnikiem, aby krótkoterminowo zmniejszyć moc silnika. PSM jest zaprogramowane tak, aby interweniować mniej szybko, gdy samochód porusza się poniżej 45 mph (70 km/h), aby dać kierowcy więcej swobody.
Najnowsza wersja PSM korzysta z zaawansowanych czujników ABS, które pobierają pomiary z wielu siedzeń zamontowanych bezpośrednio na łożyskach kół. Te ulepszone sygnały umożliwiają dokładniejsze przetwarzanie i kontrolę. Zamiast konwencjonalnych zaworów wałkowych, liniowe zawory elektromagnetyczne dostosowują ciśnienie hamulca z niemal nieskończoną precyzją. Aby szybciej dostarczyć ciśnienie, zastosowano zaawansowaną pompę hydrauliczną, eliminując potrzebę pre-pompowania i jej połączeń. To redukuje wagę systemu o 6,6 funta (3 kg), czyli około 25 procent.
Oprócz pomocy w zapewnieniu stabilności, PSM bieden nowe funkcje. Kluczową z nich jest wstępne wstępne ładowanie hamulców w celu skrócenia drogi hamowania w sytuacji awaryjnej. Kiedy kierowca nagle zdejmie nogę z gazu, system natychmiast pompuje płyn hamulcowy z hydraulicznego modułu sterującego PSM do zacisków hamulcowych. To sprawia, że klocki hamulcowe są już blisko rotora, gdy stopa kierowcy naciska na pedał hamulca. Rezultatem jest krótszy czas reakcji na szybsze zatrzymania.
Udoskonalona wersja PSM również pomaga kierowcom zastosować pełną siłę hamowania, kiedy to potrzebne. Jeśli kierowca mocno naciska na pedał hamulca, ale nie z pełną siłą, PSM instruuje pompę hydrauliczną, aby zastosować resztę, aż do progu ABS.
Jak wszystkie systemy Porsche do zwiększenia dynamicznego bezpieczeństwa, ulepszony PSM nie przeszkadza w przyjemności doświadczonego entuzjasty. Jeśli kierowca nie zwiększa nacisku na pedał hamulca ponad określoną wartość, dodatkowy nacisk wywołany przez system zostaje zredukowany. Krytycznie, podnośnik ciśnienia nie zawsze się włącza.
I zgodnie z filozofią Porsche, że kierowca powinien zawsze panować nad pojazdem, PSM można wyłączyć przez kierowcę, w przeciwieństwie do niektórych innych systemów. Gdy jest wyłączony, ulepszony PSM pozostaje wyłączony, aż kierowca mocno naciśnie pedał hamulca, osiągając próg ABS przynajmniej na jednym przednim kole. Daje to bardziej dynamiczną swobodę dla doświadczonego kierowcy. Podobnie jak w przypadku innych technologii zwiększających wydajność Porsche, PSM jest niskoinwazyjny, nigdy nie odbierając nagle kontroli nad samochodem kierowcy.
Przekładnia zmiennego przełożenia
Carrera i Carrera S standardowo wyposażone są w zmienną przekładnię zębatą. Zwiększa to zarówno zwrotność, jak i stabilność w manewrach przy wyższych prędkościach oraz zmniejsza wysiłek podczas jazdy z małymi prędkościami.
Gdy kąt skrętu kierownicy wynosi do 30 stopni od środka, współczynnik jest podobny do tego z poprzedniej generacji 911. Pomaga to zapewnić płynne i spokojne doświadczenie jazdy, nawet na nierównych nawierzchniach.
Jednak gdy kąt kierownicy przekracza 30 stopni, współczynnik staje się bardziej bezpośredni, zmniejszając obrót z 2,98 do 2,62 obrotów. To daje kierowcy lepszą kontrolę zarówno na krętych drogach, jak i w manewrach parkowania przy małych prędkościach.
Oprócz technologii zmiennego przełożenia, Porsche 911 Carrera Coupe ma kolumny kierownicze, które można nachylać i teleskopowo regulować. Kierownicę można dostosować o 1,57 cala (40 mm) w wysokości i zasięgu.
W systemie kierowniczym znajduje się elektryczna blokada kierownicy jako część immobilizera przeciwkradzieżowego w samochodzie.
Ponadprzeciętna siła hamowania
Jak wszystkie pojazdy Porsche, Carrera i Carrera S są wyposażone w czterotarczowe hamulce, antypodłogowe. Wszystkie cztery tarcze w obu samochodach są perforowane i wentylowane wewnętrznie, co zapewnia optymalną wydajność nawet w długich okresach intensywnego użytkowania.
Przednie tarcze hamulcowe w Carrera mają średnicę 12,52 cala (318 mm) i grubość 1,10 cala (28 mm), podczas gdy tylne hamulce mają 11,78 cala (299 mm) średnicy i 0,95 cala (24 mm) grubości.
Carrera S jest wyposażona w większe hamulce odpowiednie do jej wyższych możliwości wydajnościowych. Przednie tarcze mają średnicę 13,0 cala (330 mm) i grubość 1,34 cala (34 mm). Tylne tarcze mają tę samą średnicę co przednie, chociaż są cieńsze: 1,10 cala (28 mm).
Wszystkie cztery tarcze w obu modelach są trzymane przez zaciski aluminiowe o czterech tłokach. Zaciski Carrery są malowane na czarno, a Carrera S ma czerwone zaciski.
Aby zapewnić odpowiednie odczucie pedału hamulca i łatwość hamowania mimo dodatkowej mocy, Coupe Carrera S ma większy cylinder główny hamulca niż standardowa Carrera. Piston cylindra głównego ma średnicę 1,0 cala (25,4 mm).
Wiarygodne wspomaganie hamowania
Podobnie jak w przypadku systemów hamulcowych wielu aut, Carrera i Carrera S mają wspomaganie hamulca za pomocą podciśnienia. Jednak w przeciwieństwie do większości, samochody Porsche nie polegają na podciśnieniu z kolektora dolotowego. Carrera i Carrera S mają mechaniczna pompę podciśnieniową napędzaną wałkiem rozrządu po stronie prawego cylindra. Pompa podciśnieniowa zapewnia stałe i niezawodne źródło wspomagania hamulców, niezależnie od ciśnienia atmosferycznego lub długotrwałej jazdy na otwartym gazie.
Większa siła hamowania dostępna
Kierowcy pragnący jeszcze większej wydajności hamowania niż już powszechnie znane hamulce Porsche mogą zamówić Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Te wyścigowe hamulce są dostępne jako opcja w obu modelach Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupes.
Opracowane do ekstremalnych warunków wyścigowych, PCCB zastępuje standardowe metalowe tarcze hamulcowe ceramicznymi o średnicy 13,78 cala (350 mm). Oprócz dostarczania poziomów stałej, doskonałej wydajności hamulcowej poddanej intensywnemu użytkowaniu, ceramiczne tarcze ważą około 50 procent mniej niż żelazne. PCCB redukuje nieresorowaną masę samochodu o 34,4 funta (15,6 kg).
W ich najnowszej wersji, Porsche Ceramic Composite Brakes są bardziej sztywne niż wcześniej, zapewniając więcej wnęk do chłodzenia wnętrza. Najnowsze hamulce mają zwiększone wzmocnienie włókna powierzchni tarczy, co znacznie zwiększa odporność na ścieranie przy dużych obciążeniach.
Wybór opon i kół – bez ciężkiej zapasówki
Porsche 911 Carrera jeździ na standardowych lekko-stopowych kołach o średnicy 18 cali o pięcioramiennym wzorze. Przednie koła mają szerokość 8 cali, tylne 11 cali. Opony to radialne o klasie Z, 235/40 z przodu i 265/40 z tyłu.
Carrera S chwalą się kołami lekkowymi o średnicy 19 cali. Choć przednie koła mają szerokość 8 cali jak w Carrerze, tylne koła mają 11 cali szerokości. Ponownie, opony to radialne o klasie Z, 235/35 z przodu i ogromne 295/30 z tyłu. Większe koła i opony o średnicy 19 cali w Carrera S są opcjonalne w Carrerze. Dostępne są także jako opcje nowe koła Turbo o średnicy 19 cali.
Aby pomóc w redukcji wagi pojazdu o 22 funty (10 kg) i zaoszczędzić miejsce, Carrera i Carrera S Coupes nie mają zapasowego koła, podnośnika ani narzędzi do wymiany opon. Zamiast tego samochody są wyposażone w małą elektryczną sprężarkę powietrza i uszczelniacz opon, umożliwiające awaryjne naprawienie małej dziury. Dzięki temu kierowca może bezpiecznie jechać z prędkością do 50 mph (80 km/h), aby prawidłowo naprawić lub wymienić oponę.
Mocny napęd przyjazny dla środowiska
Znany silnik „boxer” o pojemności 3,6 litra z poziomo ustawionymi sześcioma cylindrami dostarcza Porsche 911 Carrera Coupe 325 koni mechanicznych przy 6800 obr/min i 273 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4250 obr/min.
Ten silnik przyspiesza Carrerę Coupe z 0 do 60 mph (96 km/h) w 4,8 sekundy, do 99 mph (160 km/h) w zaledwie 11,0 sekundy. Samochód pokonuje stający kilometr (0,62 mili) w 23,8 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 177 mph (285 km/h) na torze próbnym.
Po wyposażeniu w automatyczną skrzynię Tiptronic S, przyspieszenie Carrery jest jedynie nieznacznie ograniczone. Przyspieszenie 0 do 60 mph (96 km/h) trwa 5,2 sekundy, do 99 mph (160 km/h) 12,0 sekundy, a maksymalna prędkość to sprawdzona na torze 174 mph (280 km/h).
Jednak pomimo niesamowitych osiągów, Carrera uzyskuje 18 mpg w mieście i 26 mpg na autostradzie, gdy jest wyposażona w standardową sześciobiegową skrzynię manualną. Opcjonalna automatyczna skrzynia Tiptronic S z możliwością zmiany biegów przez kierowcę ma wskaźniki 18 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie. Oznacza to, że mimo więcej niż 300 koni mechanicznych, Carrera nie podlega żadnym karom za wielkie zużycie paliwa. Dodatkowo, silnik jest tak przyjazny dla środowiska, że samochód jest certyfikowany jako pojazd o niskiej emisji spalin, kategorii drugiej (LEV-II).
S oznacza większą moc i osiągi
Coupe Porsche 911 Carrera S napędzane jest większą, mocniejszą wersją poziomo ustawionego silnika Porsche o pojemności 3,8 litra. Silnik w tym samochodzie generuje 355 koni mechanicznych przy 6600 obr/min i 295 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4600 obr/min.
Wzrost mocy oznacza, że Coupe Carrera S z manualną skrzynią przyspiesza do 60 mph (96 km/h) tylko w 4,6 sekundy, do 99 mph (160 km/h) w 10,7 sekundy i pokonuje stający kilometr w 23,4 sekundy. Maksymalna prędkość na torze próbnym dla Carrera S to 182 mph (293 km/h).
Po połączeniu z automatyczną skrzynią Tiptronic S, przyspieszenie jest jedynie nieznacznie zmniejszone. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (96 km/h) zmienia się na 5,0 sekundy, a bieg do 99 mph (160 km/h) zajmuje 11,6 sekundy. Maksymalna prędkość na torze dla coupe Carrera S z Tiptronic S to 177 mph (285 km/h).
Zadziwiająco, pomimo większych osiągów coupe Carrera S w porównaniu do Carrery, jego oceny zużycia paliwa EPA wynoszą 17 mpg w mieście i 25 mpg na autostradzie z manualną skrzynią oraz 17 mpg/24 mpg z Tiptronic S. A dodatkowa moc i moment obrotowy nie wpływają na czystość spalin silnika. Podobnie jak Carrera, Porsche 911 Carrera S jest certyfikowane jako LEV-II.
Więcej niż większy cylinder
Aby uzyskać dodatkową moc dla Porsche 911 Carrera S, inżynierowie nie tylko zwiększyli średnicę cylindra o 0,12 cala (3 mm).
Zmienili kolektor ssący i zmodyfikowali wzór podnoszenia wałka rozrządu. Kąty wtryskiwaczy paliwa zostały zmienione, aby zwiększyć przepływ paliwa do środka komory spalania. Ten ulepszony mieszanka paliwa/powietrza zmniejsza również emisję spalin, nawet po zimnym uruchomieniu, oraz zwiększa moment obrotowy w całym zakresie mocy.
System ssący został zmodyfikowany, aby zwiększyć przepływ. Użyto rezonatora Helmholtza, aby poprawić akustykę. Zapewnia to więcej niż 18 cali sześciennych (0,3 litra) dodatkowej objętości rezonansowej między czujnikiem masy powietrza a przepustnicą. Rezonator działa między 5000 a 6000 obr/min, aby zredukować oscylacje dźwięków ssących. Porsche złożyło wniosek o patent na tę technologię, która zapewnia głęboki, potężny dźwięk bez agresywnych pików.
Krytycznie, inżynierowie również zmodyfikowali komorę spalania większego silnika, zwiększając stopień sprężania do 11,8:1 w porównaniu do Carrery 11,3:1. Wyższe siły spalania generują więcej wibracji wałka korbowego, więc inżynierowie Porsche zintegrowali unikalny tłumik w końcówce wałka korbowego.
Podczas gdy konwencjonalne tłumiki wibracji są wykonane z żeliwa, silnik 3,8 litra w 911 Carrera S ma aluminium tłumik, który waży 3,3 funta (1,5 kg) mniej niż ten w silniku 3,6-litrowym.
Podczas gdy silnik 3,8 litra używa dwóch chłodnic, jak silnik 3,6-litrowy, ma wydajniejszą pompę chłodzącą i wymiennik ciepła olej/woda z dwoma dodatkowymi warstwami chłodzenia.
Pomimo istniejących modyfikacji, mocniejszy silnik 3,8 litra nie waży więcej niż 3,6-litrowa wersja i ma wyższy wynik mocy na litr: 92,9 KM/litr w porównaniu do 90,4 KM/litr.
Charakterystyczne rury wydechowe dla każdego modelu
Zarówno Carrera, jak i Carrera S korzystają z katalizatora o dwóch poziomach „kaskadowych”, zaprojektowanego tak, aby szybko osiągnąć temperaturę roboczą, zmniejszając emisję spalin. Zaawansowana budowa cienkowarstwowa sprawia, że ten system wydechowy jest lekki. Krótka rura wydechowa dla silnika Porsche 911 Carrera S dodatkowo zmniejsza emisję.