W 2015 roku Porsche 911 generacji 991 otrzymało aktualizację w porównaniu do modelu z 2012 roku. Była również dostępna wersja kabriolet, która dodała więcej funkcji niż wcześniej.
Trudno było zrozumieć, dlaczego kabriolet z 2012 roku nie miał niektórych funkcji, takich jak łączność Bluetooth. Ciężko też było zaakceptować, że samochód nie miał Android Auto, a jedynie dostępne było Apple CarPlay. Jednak niektóre rzeczy zmieniły się, gdy wprowadzono lifting w 2015 roku.
Po pierwsze, wygląd. Cztery diodowe światła dzienne zamontowane wewnątrz reflektorów były dobrym dodatkiem. Zderzak przedni został przeprojektowany i otrzymał nowe wloty powietrza. Światła tylne również przeszły metamorfozę. System PASM (Porsche Active Suspension Management) był standardowo wyposażony, co obniżyło prześwit o 10 mm.
Wnętrze zyskało nową kierownicę oraz nowy system infotainment, nazwany Porsche Communication Management System. Oferował łączność z iPhonem, umożliwiając korzystanie z Apple CarPlay. Osoby korzystające z telefonów opartych na systemie Android muszą skorzystać z aplikacji Porsche. Wnętrze dostępne było w konfiguracji 2+2, choć oczywiście tylne siedzenia bardziej służą jako przestrzeń do przechowywania.
Pod maską zaszła prawdziwa zmiana. Model z 2015 roku otrzymał nowo opracowany 3.0-litrowy silnik typu flat-six z turbodoładowaniem. Oferował większy moment obrotowy, dostępny od 1500 obrotów na minutę i utrzymujący się płasko do 5000 obrotów. Standardowa skrzynia biegów to 7-biegowa manualna lub automatyczna skrzynia PDK z taką samą liczbą biegów.
Porsche 911 od dekad jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Teraz nadeszła nowa generacja, która ma na celu jeszcze większe przedłużenie tej przewagi. Dzięki innowacyjnym silnikom turbo typu flat, zaawansowanemu podwoziu, które osiąga jeszcze lepsze połączenie wydajności i komfortu oraz nowemu systemowi infotainment, jest doskonale przygotowany do tego zadania. Dzięki ponad czterdziestoletniemu doświadczeniu w zakresie silników turbo – zarówno w wyścigach, jak i w produkcji samochodów sportowych – nowe silniki w modelu 911 Carrera ustanawiają nowe standardy w zakresie wydajności, przyjemności z jazdy i efektywności. Opcjonalne, pierwsze w modelach Carrera, sterowanie tylnej osi znacznie poszerza możliwości dynamiczne jazdy.
Wiele elementów zewnętrznych modelu 911 Carrera zostało estetycznie udoskonalonych: od nowych reflektorów z czteropunktowymi światłami dziennymi, przez klamki bez pokryw osłonowych, po przeprojektowaną pokrywę bagażnika z pionowymi żaluzjami i nowymi tylnymi światłami – w tym charakterystycznymi czteropunktowymi światłami hamowania. Wnętrze nowego standardowego systemu zarządzania komunikacją Porsche (Porsche Communication Management) z wielodotykiem oferuje znacznie rozszerzony zakres funkcji i znacznie uproszczoną obsługę.
Nowe silniki turbo: wzrost mocy o 20 KM przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa
Całkowicie nowa generacja silników z bi-turbo zwiększa emocjonalne doznania związane z jazdą w modelu 911 Carrera: 370 KM (272 kW) mocy czeka na uwolnienie i przekształcenie w sportowy napęd. Silnik w modelu 911 Carrera S osiąga teraz 420 KM (309 kW). W obu przypadkach oznacza to wzrost mocy o 20 KM (15 kW). Oba silniki mają pojemność trzech litrów. Większa moc modelu 911 Carrera S wynika z turbosprężarek z zmodyfikowanymi kompresorami, specyficznego układu wydechowego i dostrojonego zarządzania silnikiem.
Nowe silniki Porsche charakteryzują się znacznie zwiększonym momentem obrotowym (60 Nm w każdym przypadku) z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio 450 Nm i 500 Nm, osiąganym w szerokim zakresie od niskich obrotów 1,700 rpm do 5,000 rpm, co zapewnia doskonałe osiągi na drodze. Jednocześnie z maksymalną prędkością 7,500 rpm nowa generacja silników wyraźnie przewyższa maksymalne prędkości konwencjonalnych silników turbo – co podkreśla typowy, donośny dźwięk silnika Porsche.
Każda nowa generacja 911 wyróżnia się zwiększoną wydajnością i efektywnością w porównaniu do poprzednika. Na przykład, w zależności od wariantu modelu, nowa generacja silników jest prawie o dwanaście procent bardziej efektywna: zużycie paliwa zostało zredukowane o nawet litr na 100 kilometrów. Model 911 Carrera z przekładnią PDK teraz zużywa tylko 7.4 litra paliwa na 100 kilometrów (redukcja o 0.8 l na 100 km), podczas gdy 911 Carrera S z PDK zużywa 7.7 l/100 km (o 1.0 l mniej na 100 km).
Nowa 911 wyróżnia się również imponującymi osiągami: 911 Carrera Coupé z Porsche-Doppelkupplung (PDK) i Sport Chrono Package przyspiesza od zera do 100 km/h w 4.2 sekundy – jest to o dwie dziesiąte sekundy szybciej niż poprzednik. 911 Carrera S z PDK i Sport Chrono Package wykonuje swoją popisową dyscyplinę w zaledwie 3.9 sekundy (również 0.2 s szybciej). Oznacza to, że jest to pierwszy model 911 w rodzinie Carrera, który zszedł poniżej magicznej granicy czterech sekund. A maksymalne prędkości obu modeli również wzrosły: 911 Carrera osiąga teraz maksymalną prędkość 295 km/h (wzrost o sześć km/h), podczas gdy 911 Carrera S osiąga nawet 308 km/h (wzrost o cztery km/h).
W połączeniu z opcjonalnym Sport Chrono Package, 911 Carrera ma teraz przełącznik trybu na kole kierownicy po raz pierwszy, inspirowany przełącznikiem trybu hybrydowego z modelu 918 Spyder. Przełącznik trybu składa się z pierścienia obrotowego z czterema pozycjami dla trybów jazdy „Normal”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual”. W zależności od wyposażenia, ostatni z tych trybów umożliwia kierowcom dostosowanie swojego indywidualnego ustawienia pojazdu, na przykład PASM, aktywne mocowania silnika, strategię zmiany biegów PDK i sportowy układ wydechowy. W połączeniu z przekładnią PDK przełącznik trybu ma dodatkowy przycisk, „Sport Response Button”. Po naciśnięciu tego przycisku układ napędowy jest wstępnie dostosowywany do maksymalnego przyspieszenia przez 20 sekund, na przykład przed manewrami wyprzedzania. W tym celu aktywowany jest optymalny bieg, a zarządzanie silnikiem dostosowane do jeszcze bardziej spontanicznej reakcji na krótki czas.
Standardowa funkcja: przeprojektowane podwozie PASM obniża wysokość prześwitu o dziesięć milimetrów
911 Carrera jest wzorcem dla dynamiki jazdy w samochodach sportowych. Z każdą nową generacją Porsche zwiększa zróżnicowanie między codziennym komfortem a osiągami na torze. Po raz pierwszy nowe podwozie PASM (Porsche Active Suspension Management), które obniża prześwit o dziesięć milimetrów, jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach Carrera. Dodatkowo poprawia stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Nowa generacja amortyzatorów z szerszym zakresem charakterystyk poprawia komfort dzięki jeszcze bardziej precyzyjnej reakcji, a także poprawia połączenie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe standardowe koła z pięcioma smukłymi podwójnymi ramionami noszą opony o zmniejszonym oporze toczenia i zwiększonej wydajności. Ponadto w przypadku wszystkich wariantów szerokość tylnych obręczy zwiększyła się o 0.5 cala do 11.5 cala, a tylne opony modelu 911 Carrera S mają teraz 305 zamiast 295 milimetrów.
Aktywne sterowanie tylnej osi, dostępne jako opcja dla modelu 911 Carrera S, jest technologią podwozia przyjętą z modeli 911 Turbo i 911 GT3. Dodatkowo poprawia zachowanie przy wchodzeniu w zakręty. Ponadto zapewnia wysoką stabilność jazdy przy zmianie pasa ruchu przy dużych prędkościach. Jednocześnie zapewnia większą zwrotność w ruchu miejskim dzięki zmniejszonemu promieniowi skrętu o 0.5 metra. Poprawione prowadzenie jest przekazywane kierowcy za pośrednictwem nowej generacji kierownic, które mają design inspirowany kierownicą z modelu 918 Spyder. Podstawowa kierownica ma średnicę 375 milimetrów; opcjonalna kierownica sportowa GT ma 360 milimetrów. Dla nieograniczonej codziennej praktyczności Porsche oferuje system hydraulicznego podnoszenia zintegrowany z cylindrami podnoszącymi w słupkach przedniej osi. Naciśnięcie przycisku zwiększa prześwit z przodu o 40 milimetrów w ciągu 5 sekund, co zapobiega uderzeniu podwozia pojazdu o ziemię, na przykład na stromych wyjazdach z garażu.
Nowe Porsche Communication Management z nawigacją online
Standardowym wyposażeniem nowych modeli 911 Carrera jest nowo opracowany system zarządzania komunikacją Porsche (PCM) z modułem nawigacji online i sterowaniem głosowym. PCM można obsługiwać gestami wielodotyku na siedmiocalowym wyświetlaczu, podobnie jak w smartfonach. Możliwe są również wprowadzania ręczne, na przykład pismem. Telefony komórkowe i smartfony można teraz również łączyć przez Wi-Fi. W pierwszej kolejności zintegrowana szuflada na smartfona w centralnej podłokietniku oferuje ładowanie oszczędzające baterię oraz optymalizację odbioru telefonu komórkowego. Również nową opcją jest podłączenie iPhone’a do PCM w celu korzystania z Apple CarPlay.
Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym są dostępne z znacznie ulepszoną nawigacją. Daje to kierowcy szybki przegląd sytuacji na drodze i gwarantuje dynamiczne dostosowywanie trasy do tych informacji. Google Earth i Google Streetview również zostały po raz pierwszy zintegrowane, aby zapewnić lepszą orientację. Inne komponenty PCM to Porsche Car Connect oraz aplikacja Porsche Connect, które można wykorzystać do takich funkcji jak zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, przesyłanie miejsc do PCM do nawigacji oraz korzystanie z serwisów strumieniowych muzyki od zewnętrznych dostawców przez PCM.
Nowe i rozszerzone opcjonalne systemy wspomagania
Model 911 Carrera można teraz dostosować jeszcze dokładniej do osobistych preferencji dzięki nowym i ulepszonym systemom wspomagania: opcjonalny automatyczny tempomat może teraz również hamować umiarkowanie, gdy przekroczona jest ustawiona prędkość, na przykład podczas jazdy z górki. Adaptacyjny tempomat ACC (opcja) ma teraz funkcję zwalniania w połączeniu z przekładnią PDK. Podczas jazdy w korku sprzęgła są rozłączane, co oszczędza paliwo podczas jazdy bez napędu. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu monitoruje ruch z tyłu za pomocą radaru i używa lamp LED po lewej i prawej stronie trójkąta lusterka, aby ostrzec kierowcę o nadjeżdżających pojazdach w martwym punkcie. Dodatkowo Porsche zwiększa aktywne bezpieczeństwo samochodu sportowego dzięki standardowemu systemowi hamowania po kolizji.
Premiera rynkowa w grudniu 2015 r.
Nowe modele Porsche 911 Carrera będą miały swoją premierę w Niemczech 12 grudnia 2015 roku w następujących cenach, w tym VAT i krajowych kosztów wyposażenia:
911 Carrera – 96,605 euro
911 Carrera S – 110,766 euro
911 Carrera Cabriolet – 109,695 euro
911 Carrera S Cabriolet – 123,856 euro
40-letnie doświadczenie z silnikami turbo w motorsporcie i produkcji seryjnej