PORSCHE 911 Carrera Cabriolet (991) 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera Cabriolet (991) 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera Cabriolet (991) 2012-2015

W 2012 roku Porsche wprowadziło na rynek zupełnie nową generację słynnego sportowego modelu 911. Oferowane były różne wersje, w tym kabriolet.

Model 911 to jeden z najpopularniejszych samochodów sportowych na świecie, z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy w swojej historii. Niemiecka marka rozpoczęła swoją działalność w 1963 roku, a jej historia nigdy się nie zakończyła, a sprzedaż zawsze była mocna w swoim segmencie.

Samochód był dłuższy od swojego poprzednika i został zaprojektowany z lepszą aerodynamiką, co miało pomóc w zakresie efektywności paliwowej i prędkości maksymalnej. Nowy zderzak wyposażono w górne rogi w diodowe światła do jazdy dziennej, podczas gdy w dolnej części znajdowały się trzy duże wloty powietrza, które chłodziły hamulce i chłodnice. Z boku nowo zaprojektowane 19-calowe felgi aluminiowe były standardem.

Wewnątrz model 911 miał cztery fotele, chociaż użyteczne były tylko przednie. Oferowano dwa rodzaje siedzeń, z możliwością regulacji w 18 kierunkach, z pamięcią, która obejmowała również ustawienia kierownicy. Deska rozdzielcza miała klasyczny układ modelu 911. Charakterystyczne pięć okrągłych wskaźników dostarczało wszystkich ważnych informacji o stanie pracy pojazdu. Nowy 4.8-calowy, wysoce rozdzielczy, kolorowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników po prawej stronie centralnego obrotomierza oferował szerokie możliwości konfiguracji wyświetlanych informacji dotyczących stanu pojazdu, audio, telefonu, nawigacji, mapy, komputera pokładowego i monitorowania ciśnienia w oponach.

Porsche Carrera Cabriolet z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła był wyposażony w jednostkę 3.8-litrową, połączoną ze standardową 7-biegową skrzynią ręczną. Jako opcję oferowano 7-biegową skrzynię automatyczną PDK (z podwójnym sprzęgłem). W przypadku hamulców dostępna była opcja Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) z ceramicznymi tarczami hamulcowymi i sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami na przedniej osi jako opcja.

Teraz nie ma ograniczeń w radości z jazdy dzięki nowemu Porsche 911 Carrera Cabriolet, które kontynuuje tradycję Coupé, wprowadzając doskonałe cechy nowej generacji 911 na rynek otwartych samochodów sportowych. Czego Coupé dokonało z nową nadwoziem z aluminium i stali, Cabriolet rozwija dzięki nowemu, unikalnemu dachem: inteligentny projekt lekki, który obejmuje również zastosowanie magnezu w dachu, zapewnia mniejszą wagę i większą sportowość, mniejsze zużycie paliwa i większy komfort.

Jednocześnie nowa technologia dachu zapewnia możliwość zachowania charakterystycznej linii dachu 911 w pełni po raz pierwszy: nawet przy zamkniętym dachu, Cabriolet ujawnia niepowtarzalną sylwetkę 911 – nigdy wcześniej Cabrio i Coupé nie były tak podobne.

Każdy z dwóch nowych Cabrioletów ma ten sam silnik co jego odpowiednik w Porsche 911 Carrera Coupé:

  • Porsche 911 Carrera Cabriolet – silnik boxer o pojemności 3.4 litra z mocą 350 KM (257 kW); napęd na tylne koła, siedmiobiegowa skrzynia manualna, opcjonalnie siedmiobiegowa skrzynia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK); przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5.0 sekund, z PDK w 4.8 sekund (4.6 sekund z pakietem Sport Chrono); prędkość maksymalna 286 km/h, z PDK 284 km/h; zużycie paliwa (NEDC) 9.2 l/100 km, CO2 217 g/km; z PDK 8.4 l/100 km CO2 198 g/km.
  • Porsche 911 Carrera S Cabriolet – silnik boxer o pojemności 3.8 litra z mocą 400 KM (294 kW); napęd na tylne koła, siedmiobiegowa skrzynia manualna, opcjonalnie siedmiobiegowa skrzynia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK); przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4.7 sekund, z PDK w 4.5 sekund (4.3 sekund z pakietem Sport Chrono); prędkość maksymalna 301 km/h, z PDK 299 km/h; zużycie paliwa (NEDC) 9.7 l/100 km, CO2 229 g/km; z PDK 8.9 l/100 km CO2 210 g/km.

Nowe Cabriolety to 911 z emocjonalnym apelem. Z dachem opuszczonym, przekazują unikalne bogactwo intensywnych wrażeń z jazdy, łącząc doskonałą wydajność z spokojnym komfortem. Opiera się to na lekkiej, sztywnej konstrukcji nadwozia w połączeniu z długim rozstawem osi. Zredukowana waga i dłuższy rozstaw osi w porównaniu z poprzednią generacją są uzupełnione szerszym przednim trackiem i większymi felgami. Jeśli chodzi o osiągi, nowy 911 Cabrio podnosi poprzeczkę nie o cal, ale o jard. Jest to zasługa precyzyjnie zsynchronizowanego pakietu nowych i udoskonalonych systemów. Elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy oraz w przypadku Carrera S, Porsche Torque Vectoring z blokadą dyferencjału są standardowym wyposażeniem – w połączeniu z PDK nawet regulowanym. W razie potrzeby nowy 911 Carrera podnosi poprzeczkę w zakresie dynamiki jazdy dzięki opcjom takim jak stabilizacja przechyłu PDCC.

Także w przypadku otwartych 911, Porsche udało się odwrócić spiralę wagi i sprawić, że nowe modele Cabrio są znacząco lżejsze od swoich poprzedników, o maksymalnie 60 kilogramów, w zależności od wyposażenia. W rezultacie, przy tej samej mocy silnika, nowa generacja 911 Carrera łączy zwiększoną wydajność z znacznie niższym zużyciem paliwa – krótko mówiąc, „Inteligentna Wydajność Porsche”.

Innowacyjny lekki dach z cechami Coupé

Faszynującym elementem Porsche 911 Carrera Cabriolet jest wyjątkowy i całkowicie nowy dach z panelem łukowym. Dzięki innowacyjnej technologii udało się po raz pierwszy osiągnąć wcześniej nieosiągalną krzywiznę dachu przypominającą Coupé zamkniętego dachu materiałowego, co dodatkowo zapewnia przewagę aerodynamiczną. Co więcej, waga całego dachu pozostaje na poziomie z modelu poprzedniego, mimo zwiększonej długości i znacznie poprawionego komfortu. Dach można otwierać i zamykać w około 13 sekund – tak jak w przypadku poprzednika, do prędkości 50 km/h. Obsługiwany jest za pomocą przycisku na konsoli centralnej lub z zewnątrz za pomocą pilota.

Porsche tradycyjnie stawia najwyższe standardy dla dachu 911. Dlatego nowy dach składany również – jak w każdym poprzednim 911 – jest całkowicie samodzielnym opracowaniem. Pierwszym charakterystycznym elementem widocznym na pierwszy rzut oka jest elegancko wygięty dach materiałowy rozciągający się od ramki okna do komory dachu z stylizacją niemal identyczną do tej z Coupé. Żadne łuki dachowe nie są widoczne pod materiałem, ani nie ma żadnych sekcji przerywających płynny design. Nawet podgrzewane tylne okno jest praktycznie na poziomie dzięki nowej technologii i jest zintegrowane z osłoną z jedynie najbardziej dyskretnymi szwami.

Nowe opracowanie Porsche: lekki dach panelowy z magnezu

Kluczowym elementem tej formy, wcześniej nieosiągalnej dla dachów materiałowych, jest innowacyjny projekt jako dach z panelem łukowym. Obejmuje to cały dach materiałowy – z wyjątkiem paneli bocznych – napięty nad sztywną powierzchnią dachu składającą się z czterech bezpośrednio stykających się segmentów. Cztery elementy to przedni stelaż dachu, dwa łuki panelowe i tylne okno, którego rama wykonana jest z magnezu, jak pozostałe segmenty. Duża część prowadnic ramy również wykonana jest z tego bardzo lekkiego materiału; jedynie prowadnice boczne, dźwignie napędowe i tylne łuki naciągu są z aluminium. Wszystkie komponenty ramy są połączone kinematycznie, dzięki czemu potrzebny jest tylko jeden cylinder hydrauliczny po każdej stronie do poruszania dachem. W przypadku zamykania dachu, Porsche polega na udoskonalononym, sprawdzonym centralnym mechanizmie zamka elektrycznego, który jest wspierany przez boczne podpory centrowe.

Łuki panelowe i dach nie są ze sobą zablokowane, dzięki czemu cztery segmenty magnezowe mogą się nasuwać jeden na drugi podczas otwierania dachu, podczas gdy dach materiałowy jest składany za pomocą sprawdzonej techniki składania Z. Dzięki temu unikalnemu koncepcji, pakiet dachu, składający się z dachu materiałowego, ramy dachu, łuków panelowych i tylnego okna, wymaga jedynie minimalnej przestrzeni do przechowywania wynoszącej około 23 centymetry wysokości i około 55 centymetrów długości w pozycji otwartej. Ponieważ przednia sekcja dachu pozostaje widoczna, gdy dach jest otwarty, półksiężycowy klapka pokrywa tylną sekcję – jak dotychczas. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, ta znacznie powiększona pokrywa komory dachu teraz sięga aż do spoilera. To eliminuje potrzebę wspólnej struktury nadwozia, co sprawia, że tył wygląda jeszcze bardziej elegancko.

Przy zamkniętym dachu, pasażerowie cieszą się komfortem klimatycznym i akustycznym, który nigdy wcześniej nie był tak bliski temu z Coupé. Na przykład materiał zewnętrzny jest pokryty na całej powierzchni matą izolacyjną. Wewnątrz sekcje dachu są pokryte stabilnymi materiałami, które zapewniają komfortowe odczucie wnętrza. Panele boczne również są całkowicie pokryte materiałem, aby przy zamkniętym dachu żadne elementy techniczne nie były już widoczne. Przestrzeń nad głową również jest praktycznie taka sama jak w Coupé.

Nowość: wbudowany elektryczny deflektor wiatru

Kolejną innowacją w Porsche 911 Carrera Cabriolet jest wbudowany elektryczny deflektor wiatru. Dzięki temu dopasowanie i demontaż należą do przeszłości. Nowy deflektor wiatru jest przymocowany do U-kształtnego wspornika napinającego, który jest w pełni zintegrowany z tylną częścią, gdy jest schowany, przez co nie zajmuje przestrzeni na tylnych siedzeniach. Naciśnięcie przycisku sprawia, że wspornik rozwija się w ciągu dwóch sekund, w trakcie czego rozwija siatkę, która jest napinana pod kątem prostym przez drugi ruchomy wspornik. Deflektor wiatru może być rozłożony do prędkości 120 km/h. Efekt jest porównywalny do modelu poprzedniego, gwarantując, że przeciągi są wyeliminowane w bardzo dużym stopniu, a hałas wiatru jest minimalny, gdy dach jest otwarty. Rozłożony deflektor wiatru automatycznie chowa się, gdy dach jest zamknięty.

Najnowocześniejszy adaptacyjny spoiler tylny

Porsche 911 Carrera Cabriolet przyjął zmienny koncept spoilera z Coupé, z modyfikacjami parametrów. Przy zamkniętym dachu ustawienia spoilera są takie same jak w Coupé, ponieważ nowy dach generuje niemal identyczny przepływ powietrza. W przeciwieństwie do sytuacji, gdy dach jest otwarty, w tym przypadku spoiler przyjmuje specjalnie opracowane pozycje. W zależności od konfiguracji pojazdu, spoiler również wysuwa się na różne wysokości i pod różnymi kątami. Dodatkowo, element przepływowy znajdujący się na wiodącej krawędzi spoilera jest kontrolowany przez specjalny mechanizm kinematyczny, zapewniając optymalny przepływ powietrza nad ostrzem spoilera. Spoiler wysuwa się automatycznie przy prędkości 120 km/h i chowa się przy 80 km/h, ale może być również wysunięty poniżej tych ograniczeń prędkości po naciśnięciu przycisku.

cd = 0.30: Cabriolet z wzorową aerodynamiką

Podstawowe elementy koncepcji aerodynamicznej Porsche 911 Carrera Cabriolet to opływowa powierzchnia nadwozia, nowy dach, zmienny spoiler tylny i system chłodzenia, który nie wymaga dużych wlotów powietrza na spodzie pojazdu i w związku z tym umożliwia uzyskanie w dużej mierze gładkiego podwozia. Optymazowane przekroje wlotu i wylotu powietrza również poprawiają kierowanie powietrza chłodzącego, dzięki czemu pomimo systemu chłodzenia, który został ulepszony, aby poradzić sobie ze zwiększonymi osiągami silnika i hamulców, wzorowy cd Porsche 911 Carrera Cabriolet wynoszący 0.30 – z zamkniętym dachem – pozostaje bez zmian.

Otwarty, lekki 911 z nowym językiem designu

Styl Porsche 911 Carrera Cabriolet nawiązuje do wyglądu swojego poprzednika, rozwijając jednocześnie całkowicie nowy język designu: dzięki dłuższemu rozstawowi osi w połączeniu z krótszymi zwisami, pojazd sprawia wrażenie zwartego i dopasowanego. Wysokość pojazdu, zmniejszona o dodatkowe cztery milimetry (trzy milimetry w przypadku 911 Carrera S) w porównaniu z 911 Carrera Coupé, nadaje mu wyraźnie sportowy charakter na zewnątrz. W wyniku zwiększenia szerokości przedniego tracka o 52 milimetry w porównaniu do poprzednika, Porsche 911 Carrera Cabriolet ma jeszcze bardziej solidne osadzenie na drodze. Szerokość pojazdu, wynosząca 61 milimetrów, tworzy jeszcze bardziej harmonijną sylwetkę pojazdu. Większe wloty powietrza pod odnowionymi przednimi światłami podkreślają uderzający wygląd. Razem z nowymi reflektorami Bi-Xenon, nadają Porsche 911 Carrera Cabriolet wyrazistą twarz.

Tył nawiązuje do sportowego wyglądu przodu pojazdu. W szczególności charakteryzuje go nowy, szerszy tylny spoiler poniżej wlotów powietrza pokrywy silnika. Zewnętrzna krawędź pokrywy jest częścią ciągłej krawędzi projektowej, co sprytnie podkreśla szerokość pojazdu. Kompaktowe wymiary odnowionego systemu dachu, gdy jest schowany, umożliwiają jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni nad silnikiem. Efekt: elegancko płaska i harmonijna tylna sekcja.

Nadwozie: jeszcze sztywniejsze i o 60 kilogramów lżejsze

Innowacyjne, lekkie nadwozie rodziny 911 Carrera zostało od podstaw zaprojektowane na nowo zarówno dla Coupé, jak i Cabriolet. Oznacza to, że otwarty 911 oraz model z zamkniętym dachem dzielą zarówno korzyści wagowe nadwozia aluminiowo-stalowego, jak i znacznie poprawioną sztywność, uzupełnioną lokalnymi elementami wzmacniającymi. Wzdłuż słupków B zamontowano ciągłą podporę na uderzenia boczne z ultra wysokiej wytrzymałości stali. Panel boczny również jest wzmacniany komponentami o ultra wysokiej wytrzymałości, na przykład w formie wzmocnień progów drzwiowych i wzmocnień oraz stabilizujących elementów w słupkach A i B. Udało się poprawić dynamiczną sztywność skrętną, która ma kluczowy wpływ na komfort, o 18% w modelach Porsche 911 Carrera Cabriolet.

Głównym założeniem inteligentnej koncepcji lekkiej konstrukcji jest użycie odpowiedniego materiału w odpowiednim miejscu. Pomimo zwiększonych wymiarów Porsche 911 Carrera Cabriolet, wszystkie działania jako całość przyniosły znaczące redukcje wagi w porównaniu do modeli poprzednich.

Nowy system ochrony przy przewróceniu również zwiększa sztywność

Mniejsza waga i większa sztywność w porównaniu do poprzedniej generacji oznaczają większe bezpieczeństwo, oprócz dalszych ulepszeń w dynamice jazdy i efektywności. Tutaj także otwarty 911 Carrera nadal pozostaje wzorem. Na przykład automatyczny system ochrony przy przewróceniu został całkowicie zmodernizowany w oparciu o sprawdzony system. Gdzie wcześniej pojedyncze łuki ochronne były przykręcane do aluminiowego podwozia, nowy otwarty 911 cechuje się kompaktowym, samonośnym stelażem z spawanych i wysokowytrzymałych profili aluminiowych. Umożliwiło to zmniejszenie zarówno wymagań przestrzennych, jak i wagowych. Dzięki wysokiej sztywności komponentu, stelaż wspierający używany jest również do wzmocnienia nadwozia. Przyczynia się do sztywności skrętnej za pomocą przekątnych wsporników prowadzących do słupka B oraz do komory przechowywania dachu.

W przypadku przewrócenia się, dwa nowo opracowane segmenty znajdujące się za tylnymi siedzeniami są uruchamiane za pomocą pirotechnicznego mechanizmu sprężynowego. Jeśli dach jest zamknięty, metalowy pin węglowy na każdym z dwóch łuków ochronnych przebija szybę bezpieczeństwa tylnego okna. Przypadkowe uruchomienie jest praktycznie niemożliwe, ponieważ czujniki i aktywatory oraz ciągłe monitorowanie są zapewnione przez precyzyjnie działające urządzenie sterujące poduszkami powietrznymi z wbudowanym czujnikiem przewrócenia.

Wysoki poziom ochrony pasażerów w każdym rodzaju wypadku

W przypadku kolizji wzdłużnej lub bocznej, siły zewnętrzne są rozkładane wzdłuż słupków w przedniej i tylnej części pojazdu w zdefiniowany sposób. Używa się stali ultra wysokiej wytrzymałości, aby zapewnić wysoką sztywność, optymalną deformowalność i absorpcję energii. Otaczają one komorę pasażerską jak klatka i dzięki swojej ekstremalnej stabilności wymiarowej krytycznie przyczyniają się do zachowania wnętrza, a tym samym do ochrony pasażerów. Nie trzeba dodawać, że dzięki skoordynowanemu zachowaniu deformacyjnemu aluminiowej pokrywy bagażnika i skrzydeł oraz aluminiowo-stalowych zawiasów, inteligentny projekt lekki również spełnia coraz bardziej rygorystyczne globalne wymogi dotyczące ochrony pieszych.

Wzorcowa ochrona pasażerów w Porsche 911 Carrera Cabriolet jest uzupełniana na przednich siedzeniach przez poduszki powietrzne pełnowymiarowe z dwiema fazami, poduszki powietrzne głowy zintegrowane w panelach drzwiowych (POSIP) oraz poduszki powietrzne boczne klatki piersiowej, jak również mocowania Isofix/top tether na tylnych siedzeniach. Opcjonalnie dostępny jest system Isofix do mocowania fotelików dziecięcych na przednim siedzeniu pasażera.

Porsche Inteligentna Wydajność: więcej mocy, wzorowo niskie zużycie paliwa

Produkcyjne modele otwartego 911 tradycyjnie mają te same silniki co Coupé. To się nie zmieniło w nowej generacji. Ale w zamian różnice między modelami poprzednimi stały się jeszcze większe: opracowane zgodnie z zasadą Porsche Inteligentna Wydajność, zużycie paliwa spadło, a moc wzrosła. Dzięki usprawnieniom wewnątrz silnika, towarzyszącym nowym funkcjom zarządzania cieplnego, odzyskiwania energii z systemu elektrycznego oraz automatycznej funkcji start/stop, nowe modele są do 15% bardziej ekonomiczne i do 15 KM mocniejsze. Krótko mówiąc: nawet jako Cabriolet, 911 Carrera pozostaje, z jeszcze większą przewagą, punktem odniesienia dla wydajnej wydajności wśród premium samochodów sportowych.

Wcześniejsze silniki i skrzynie biegów były doskonałym punktem wyjścia dla tych koncepcji zwiększających efektywność. Pierwszym krokiem Porsche w kierunku downsizingu w ramach gamy modeli był silnik bokser w 911 Carrera, który zmniejszył skok tłoka o cztery milimetry, a całkowita pojemność spadła z 3.6 do 3.4 litra. Wymiary sześciocylindrowego silnika 3.8-litra w Carrera S pozostały bez zmian.

Oba silniki mają bezpośredni wtrysk paliwa, zmienny czas otwarcia zaworów dolotowych i przełączanie wysokości zaworów (VarioCam Plus) oraz oddychają przez specjalnie zoptymalizowany, a zatem zwiększający efektywność kolektor dolotowy. Filtr powietrza również został zoptymalizowany, aby zapewnić mniejsze opory przepływu. W sześciocylindrowym silniku 3.8-litra w 911 Carrera S, kontrolowany klapka rezonansowa jeszcze bardziej poprawia poziom ładunku, zapewniając wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach oraz równą krzywą momentu.

Skrzynie biegów: siedem przełożeń dla dynamiki i efektywności

Strategia zwiększenia wydajności kontynuuje się z dwoma skrzyniami biegów, które łączą bezkompromisową sportowość z oszczędzającymi paliwo, długimi przełożeniami: pierwszy na świecie siedmiobiegowa skrzynia manualna w samochodzie osobowym oraz Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), również z siedmioma biegami. Kierowcy manualnej wersji 911 Carrera mogą teraz także cieszyć się zaletami oszczędności paliwa, za które PDK jest znane: nawet o 19% niższe obroty przy tej samej prędkości i w związku z tym nawet o 10% niższe zużycie paliwa przy stałej prędkości. Ciekawostką nowej skrzyni manualnej jest blokada przesuwu do siódmego biegu. Zapobiega to niezamierzonemu wprowadzeniu kierowcy w przesuw do siódmego biegu podczas sportowej jazdy, gdy przyspiesza z czwartego na piąty bieg.

Inteligentna efektywność: odzyskiwanie energii z systemu elektrycznego, zarządzanie cieplnym, jazda na luzie

Aby zwiększyć efektywność, silniki bokserowe umożliwiają odzyskiwanie energii z systemu elektrycznego oraz sterowane mapą zarządzanie cieplnym wody. Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii z systemu elektrycznego, akumulator jest głównie ładowany podczas faz hamowania lub jazdy na luzie. Zmniejszenie prądu ładowania generatora przy pełnym naładowaniu akumulatora zmniejsza obciążenie silnika spalinowego w fazach przyspieszania, ponieważ silnik spalinowy nie musi poświęcać tyle mocy na ładowanie akumulatora. Dzięki inteligentnie zarządzanemu systemowi chłodzenia, wspólnemu dla silnika i skrzyni biegów, obie osiągają swoje temperatury robocze szybciej, co oznacza lepsze spalanie pod częściowym obciążeniem przy mniejszym tarciu. Wspomniane działania same w sobie obniżają zużycie paliwa mierzone NEDC o 0.45 l/100 km. Ale to nie koniec: Porsche wprowadza funkcję automatycznego start/stop dla wszystkich wariantów skrzyń biegów w nowej generacji 911 Carrera – w tym dla manualnej wersji. Okazjonalne krótkie przerwy mają duży wpływ: automatyczne zatrzymanie silnika, gdy pojazd jest w ruchu, oszczędza 0.6 litra paliwa na każde 100 kilometrów przejechanych w oparciu o NEDC.

Zasada wykorzystania mocy silnika tylko w przypadku faktycznej potrzeby zaowocowała nową funkcją w sportowym samochodzie w nowym 911 Carrera z skrzynią PDK: jazda na luzie. W zasadzie, jazda na luzie to nic innego jak samochód toczący się bez mocy, a w rezultacie można osiągnąć zużycie paliwa na ograniczonej odległości na poziomie porównywalnym z silnikiem na biegu jałowym. W praktyce oznacza to oszczędności paliwa do jednego litra na 100 kilometrów przy przemyślanej jeździe na co dzień. Jazda na luzie jest inicjowana poprzez powolne zdjęcie nogi z gazu lub ręczne przełożenie, jeśli najwyższy bieg jest już załączony. Jazda na luzie kończy się poprzez przyspieszenie, hamowanie lub ręczną zmianę biegów. Jazda na luzie jest korzystniejsza dla zużycia paliwa, ponieważ umożliwia pojazdowi wykorzystanie swojej energii kinetycznej i przekształcenie jej w pokonaną odległość.

Sound Symposer dla jeszcze intensywniejszej zabawy akustycznej z jazdy

Nowa generacja Porsche 911 Carrera oferuje kierowcy jeszcze sportowsze doznania w zakresie dźwięku. I to nie tylko z otwartym dachem: Sound Symposer, obecny w standardzie w obu modelach, zapewnia jeszcze bardziej mięsisty i sportowy dźwięk silnika we wnętrzu i jest kontrolowany za pomocą standardowego przycisku Sport.

Sound Symposer to system pasywny, który nie tworzy sztucznego dźwięku silnika, lecz kieruje charakterystyczny dźwięk nowych silników bokserowych do wnętrza pojazdu na naciśnięcie przycisku. Dzieje się to za pomocą akustycznego kanału, który przechwytuje wibracje dolotu między przepustnicą a filtrem powietrza. Akustyczny kanał zawiera membranę, która transmituje wibracje do wnętrza w rejonie półki tylnej. Wbudowana regulowana klapa przed membraną umożliwia aktywację lub dezaktywację Sound Symposer za pomocą przycisku sportowego, według życzenia kierowcy.

Sportowy system wydechowy z nową funkcją

Inżynierowie Porsche opracowali całkowicie nowy sportowy system wydechowy jako opcję dla nowych modeli 911 Carrera. Po raz pierwszy nie tylko odblokowuje trasę spalin na naciśnięcie przycisku, ale także łączy oba kolektory wydechowe. Ta funkcja jest możliwa dzięki dodatkowej klapie sterowanej z każdej z dwóch przednich tłumików. Oba wyloty są połączone w jeden wspólny kanał wydechowy, z dwoma końcówkami wydechu, które znajdują się obok wylotów tylnego tłumika. Dzięki temu przycisk sportowego systemu wydechowego może być użyty do sparowania jeszcze bardziej pełnego dźwięku silnika bokserowego z optymalną wydajnością. Rezultatem jest dźwięk, który jest emocjonalnie jeszcze bardziej przyjemny. Dla wizualnej odróżnienia, sportowy system wydechowy ma dwie podwójne końcówki wydechu o własnym designie. Sportowy system wydechowy jest obsługiwany przez osobny przełącznik w konsoli centralnej.

Bardziej sportowe i komfortowe zawieszenie

Całkowita przebudowa zawieszenia ma wpływ na sportowość i komfort Porsche 911 Carrera Cabriolet. W obu modelach, o 100 milimetrów dłuższy rozstaw osi zapewnia znacznie większą stabilność jazdy przy dużych prędkościach. Szerokość przedniego tracka, wynosząca 46 milimetrów dla Porsche 911 Carrera Cabriolet i 52 milimetry dla 911 Carrera S Cabriolet, dodatkowo poprawia stabilność jazdy i zwinność podczas pokonywania zakrętów. Dodatkowo – w zależności od modelu, dostępnego w standardzie lub jako opcja – wzbogacone Porsche Active Suspension Management (PASM), nowy Porsche Dynamic Chassis Control, całkowicie przeprojektowane elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy, Porsche Torque Vectoring (PTV), zmodyfikowany system hamulcowy oraz nowe koła i opony zapewniają najwyższą wydajność jazdy.

Porsche 911 Carrera Cabriolet może liczyć na świetne zawieszenie. Elementy zawieszenia kół są wykonane z aluminium, co zapewnia niską wagę niesprężystą. Odnowiony przedni oś jest lżejszy, a przekrój poprzeczny przedniego zawieszenia również został zoptymalizowany pod kątem sztywności. Nowe wsporniki są bardziej kompaktowe niż w poprzednim modelu, co sprawia, że są sztywniejsze i bardziej precyzyjne w utrzymywaniu kąta pochylenia. Aby poprawić właściwości jezdne, nowa konstrukcja także zwiększa wydajność przeciwko nurkowaniu, redukując opadanie przedniego końca pojazdu podczas intensywnego hamowania oraz dystans hamowania. Tylny oś również ma nową konstrukcję, a stabilność i precyzja zostały znacznie poprawione w porównaniu do już bardzo dobrej generacji poprzedniej. Konstrukcja wielowahaczowa ma większą bazę wsparcia, co pozwala osiągnąć optymalną sztywność kąta pochylenia i zbieżności.

Elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy z precyzją i feedbackiem charakterystycznym dla Porsche

Nowa generacja 911 Carrera wprowadza pierwsze użycie elektryczno-mechanicznego wspomagania kierownicy przez Porsche, które jest znacznie lepsze od każdego innego systemu na rynku pod względem wydajności i precyzji. Podstawową zaletą w porównaniu do hydraulicznego wspomagania kierownicy jest redukcja zużycia paliwa o co najmniej 0.1 l/100 km. Dodatkowe nowe funkcje jeszcze bardziej zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Specyficzne informacje zwrotne są przekazywane kierowcy przez kierownicę, a negatywne lub niepotrzebne wpływy są filtrowane.

Nawet przy niskich prędkościach, aktywna samonastawność kierownicy zapewnia, że kierownica automatycznie wraca do pozycji na wprost. Podczas hamowania na powierzchniach drogi o różnym poziomie przyczepności, kierownica inicjuje impuls kierowniczy w wymaganym kierunku, ułatwiając kierowcy stabilizację pojazdu i utrzymanie go w pożądanym pasie. Power Steering Plus, dostępny jako opcja, zapewnia dodatkowy komfort, ułatwiając manewrowanie przy prędkościach poniżej 50 km/h, na przykład, poprzez większą pomoc przy kierownicy.

Pozycja kierownicy jest ręcznie regulowana zarówno osiowo, jak i wertykalnie. W połączeniu z całkowicie elektrycznym sportowym siedzeniem lub adaptacyjnym sportowym siedzeniem plus, kolumna kierownicy jest elektrycznie regulowana i zintegrowana z pakietem pamięci, dostępnym jako opcja.

Szybsze i bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów: Porsche Torque Vectoring

W nowym 911 Porsche Torque Vectoring (PTV) zapewnia jeszcze większą zwrotność, będąc standardowym wyposażeniem otwartego 911 Carrera S oraz dostępnym jako opcja dla Porsche 911 Carrera Cabriolet. System dostępny jest w dwóch wersjach: wersja PTV z mechaniczną blokadą dyferencjału w połączeniu ze skrzynią manualną oraz w pojazdach PDK jako PTV Plus z elektronicznie kontrolowaną, w pełni zmienną blokadą dyferencjału.

W skrócie, PTV/PTV Plus poprawia zachowanie i precyzję prowadzenia pojazdu poprzez precyzyjnie modulowane interwencje hamulcowe na wewnętrznym tylnym kole podczas dynamicznego stylu jazdy. PTV/PTV Plus oferuje znaczne korzyści, szczególnie przy wchodzeniu w zakręt. Siła hamowania jest selektywnie aplikowana na wewnętrzne tylne koło, gdy zaczyna się manewr kierowniczy. To przekazuje większy moment napędowy na zewnętrzne tylne koło w porównaniu do wewnętrznego. Ten moment różnicowy powoduje, że pojazd doświadcza chwytu momentu, co zapewnia dodatkową pomoc przy skręcaniu kierownicy. Rezultatem jest znacznie większa zwrotność z poprawionym zachowaniem kierownicy.

Opcja: Sport Chrono Package podkreśla wszystkie sportowe cechy 911

Wszystkie nowe modele 911 Carrera mają standardowo przycisk Sport. Umożliwia to kierowcy wybór między wygodnym lub oszczędzającym paliwo dostosowaniem a bardziej sportowym ustawieniem. Opcjonalny pakiet Sport Chrono z dodatkowym przyciskiem Sport Plus zapewnia jeszcze szerszy zakres między sportowym ustawieniem a komfortem jazdy na co dzień. Oprócz udoskonalenia wszystkich odpowiednich systemów i funkcji dla maksymalnej wydajności, po raz pierwszy pakiet Sport Chrono zawiera kontrolowane, dynamiczne mocowania silnika. Magentoreologiczne mocowania silnika zostały poprawione w oparciu o technologię wprowadzoną w 911 GT3 i zoptymalizowane dla nowego 911 Carrera.

Dynamiczne mocowania silnika doskonale uzupełniają sprawdzone funkcje, które oferuje opcjonalny pakiet Sport Chrono. Na przykład, Launch Control, występujący w połączeniu z PDK, wspomaga optymalne przyspieszenie przy starcie, gdy przycisk Sport jest aktywowany. To skraca czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0.2 sekundy. Przycisk Sport Plus aktywuje również strategię zmiany biegów PDK „tor wyścigowy” z szybszym czasem reakcji i optymalnymi punktami zmiany biegów dla maksymalnego przyspieszenia i wydajności.

Aktywacja przycisku Sport Plus sprawia, że PSM interweniuje później zarówno w przypadku skrzyni manualnej, jak i PDK, aby uzyskać większą zwrotność i dynamikę jazdy. Opcjonalny PASM, PTV Plus, PDCC i – jak opisano – dynamiczne mocowania silnika przełączają się na tryb sportowy, aby uzyskać sztywniejsze i bardziej sportowe ustawienie zawieszenia i podwozia. To uzupełniają dodatkowe funkcje, które również są aktywowane przez przycisk Sport, obecny w standardzie: charakterystyka pedału gazu jest modyfikowana dla bardziej bezpośredniej reakcji, a funkcje automatycznego start/stop i jazdy na luzie są dezaktywowane. Sound Symposer oraz opcjonalny sportowy system wydechowy również są aktywowane, a opcjonalny system dynamicznego oświetlenia Porsche jest dostosowany do szybszych reakcji. Pakiet Sport Chrono zawiera analogowy i cyfrowy stoper; opcjonalne PCM zawiera dodatkowy wyświetlacz wydajności z funkcją pamięci.

Najwyższa wydajność dzięki Porsche Dynamic Chassis Control

Krytyczny wkład w imponujące zwiększenie wydajności nowej generacji 911 wnosi Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – dostępny jako opcja dla 911 Carrera S. Wyposażony w ten system, model otwarty osiąga również nowy poziom w zakresie przyspieszenia bocznego i prowadzenia. Przechył pojazdu, na przykład przy wjeździe w zakręt, podczas pokonywania zakrętów i zmiany pasa przy dużych prędkościach jest niemal całkowicie niwelowany przez zmienny system stabilizatorów aż do maksymalnego przyspieszenia bocznego. Dzięki zmniejszonym kątowi przechyłu, opony zawsze znajdują się w optymalnej pozycji w stosunku do nawierzchni i są w stanie przekazywać wyższe siły boczne. To zwiększa maksymalne prędkości pokonywania zakrętów. System zapewnia również jeszcze bardziej bezpośrednie informacje zwrotne z kierownicy i większą precyzję prowadzenia. Inteligentne sterowanie systemem PDCC pozwala również na indywidualne sterowanie hydraulicznymi siłownikami, w zależności od sytuacji drogowej, wpływając tym samym na zachowanie samokierujące i w ten sposób poprawiając stabilizację pojazdu.

Wydajny układ hamulcowy z rozszerzoną funkcjonalnością

Aby dostosować wydajność hamowania do zwiększonej wydajności, wszystkie modele 911 Carrera są wyposażone w nowo opracowany i bardziej efektywny 8-/9-calowy tandemowy wzmacniacz hamulcowy. Otwarty 911 Carrera ma zoptymalizowany system hamulcowy z odchudzonymi tarczami hamulcowymi. Z przodu zamontowane są sześciotłoczkowe hamulce stałotłoczkowe z aluminium i tarcze hamulcowe o średnicy 340 milimetrów (o dziesięć milimetrów więcej w porównaniu do modelu poprzedniego) w 400-konnej wersji 911 Carrera S Cabriolet. Tylną moc hamowania we wszystkich modelach zapewniają czterotłoczkowe hamulce stałotłoczkowe z aluminium oraz tarcze hamulcowe o średnicy 330 milimetrów. Zaciski hamulcowe przeszły dalsze ulepszenia i charakteryzują się jeszcze większą sztywnością.

Nie ma również dźwigni hamulca ręcznego w otwartych 911. Funkcję hamulca zapewnia elektrycznie aktywowany hamulec postojowy, wygodnie obsługiwany za pomocą przycisku po lewej stronie i poniżej kierownicy. Pozwala to na ręczne aktywowanie elektrycznego hamulca postojowego, a następnie wyłączenie go przez naciśnięcie pedału hamulca. Automatycznie zwalnia, nawet po ręcznym aktywowaniu, jeśli ruch pedału gazu wskazuje chęć ruszenia.

Po raz pierwszy nowa rodzina 911 Carrera oferuje adaptacyjne światło hamulca. Obejmuje to świecenie świateł hamulcowych przy wysokich współczynnikach hamowania lub w przypadku hamowania awaryjnego jako ostrzeżenie dla nadjeżdżających. System ten działa przy prędkościach przekraczających 70 km/h.

Opcjonalne ceramiczne hamulce PCCB

Ponadto nowe modele 911 Carrera są dostępne z wypróbowanym ceramicznym układem hamulcowym Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) z ceramicznymi tarczami hamulcowymi i nowymi sześciotłoczkowymi stałotłoczkowymi hamulcami na przedniej osi jako opcja. W porównaniu do systemu hamulcowego z tarczami stalowymi o porównywalnej konstrukcji i wymiarach, PCCB oferuje znane zalety, takie jak szybsza reakcja na suchej nawierzchni, bardzo wysoka stabilność fade dzięki stałym wartościom tarcia i około 50% oszczędności wagi w porównaniu do porównywalnych tarcz żeliwnych. Jak w modelach poprzednich, zaciski hamulcowe PCCB mają żółty kolor, co zapewnia silny wizualny punkt różnicowy od systemów hamulcowych produkcyjnych.

Większe koła i opony: lekka konstrukcja i gładka jazda dla większej efektywności

3.4L 7MT RWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3436 Cm3
Moc257 Kw @ 7400 Rpm
350 Hp @ 7400 Rpm
345 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy288 Lb-Ft @ 5600 Rpm
390 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna178 Mph (286 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr19 || 285/35 Zr19
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.8 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2217 G/Km

3.4L 7AT RWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3436 Cm3
Moc257 Kw @ 7400 Rpm
350 Hp @ 7400 Rpm
345 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy288 Lb-Ft @ 5600 Rpm
390 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna176 Mph (283 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr19 || 285/35 Zr19
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.8 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2198 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.