Stworzony jako luksusowy samochód na długie trasy, Porsche Carrera Cabriolet był podstawową wersją otwartej wersji modelu 911 w 1998 roku. Oferował wystarczający komfort, aby móc być używanym na co dzień.
Model 996 Porsche został zaprezentowany w 1997 roku. Rok później wprowadzono wersję kabriolet dla niektórych modeli, a podstawową wersją był Carrera 2 Cabriolet. Był to samochód sportowy i luksusowy jednocześnie. W przeciwieństwie do innych pojazdów GT, koncentrował się bardziej na osiągach niż na komforcie i luksusowych dodatkach.
Z zewnątrz, duże reflektory miały nietypowy kształt, co spotkało się z dużą krytyką ze strony fanów Porsche na całym świecie. Zderzak miał prosty design kratki z jedną poziomą belką. Z boku, gładka karoseria, bez powiększeń na nadkola, prezentowała się bardzo estetycznie. Składany dach można było schować w ciągu 20 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph), podobnie jak w pozostałych kabrioletach serii 911. Z dachem uniesionym, samochód był testowany w tunelu aerodynamicznym przy prędkościach do 338 km/h (210 mph), co było wyższe niż maksymalna prędkość, jaką mógł osiągnąć Carrera 2.
W środku samochód standardowo wyposażony był w radio oraz klimatyzację. Jako model podstawowy, nie miał zbyt wielu luksusowych elementów, ale te były dostępne na liście opcji. Standardowe fotele można było zamienić na skórzane, regulowane elektrycznie. System Porsche Communication Management był dostępny jako opcja z systemem nawigacji satelitarnej.