Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu 911 z serii 997 w 2004 roku, zaprezentowano wersję kabriolet. Obie wersje nadwozia były jednak rozwijane równocześnie.
Generacja 996 była pierwszą, która wprowadziła silniki chłodzone wodą i nie odniosła takiego sukcesu, jakiego się spodziewano. Miłośnicy Porsche, a szczególnie, nie byli z tego zadowoleni, dlatego wprowadzenie generacji 997 w 2004 roku miało kluczowe znaczenie dla niemieckiego producenta sportowych samochodów.
Wersja kabriolet dla obu modeli Carrera i Carrera S była opracowywana równocześnie z coupe. Dzięki temu inżynierowie zainstalowali w coupe wzmocnienia potrzebne dla kabrioletu. Jak zwykle, większość elementów nadwozia z wersji otwartej pochodziła z coupe. Platforma była wzmocniona, aby pełniła rolę podwozia. Kabriolet ważył tylko siedem kilogramów (15,4 lbs) więcej niż coupe, co sprawiało, że był tak samo szybki jak wersja zamknięta.
Wnętrze Carrera Cabrio oferowało te same opcje co coupe, plus deflektor wiatru. Dzięki temu możliwe było prowadzenie normalnej rozmowy nawet przy otwartym dachu w prędkości autostradowej. Aby zakryć lub odkryć samochód, system elektryczny potrzebował tylko 20 sekund przy prędkościach do 50 km/h (31 mph). Aby chronić pasażerów, kabriolet 997 oferował wzmocnione słupki oraz sześć poduszek powietrznych.
Pod maską, 911 Carrera Cabriolet 997 był wyposażony w silnik typu bokser o pojemności 3,6 litra, który oferował moc 325 KM. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 5-biegowa automatyczna skrzynia z ręcznym trybem (Tiptronic) była dostępna jako opcja.
Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek wysoko ocenianych modeli Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S Coupé, Porsche prezentuje wersje Cabriolet obu samochodów jako modele na rok 2005.
Coupé może być pierwszymi nowymi 911, które trafiły do salonów dealerskich Porsche, ale wersje z twardym i miękkim dachem były projektowane i rozwijane równolegle od samego początku. Od samego początku struktura samochodu była zaprojektowana, aby zapewnić sztywność i wytrzymałość niezbędną do osiągnięcia doskonałych osiągów dynamicznych i wyjątkowej ochrony bezpieczeństwa, niezależnie od materiału, z którego wykonany jest dach.
Porsche wzbogaca doświadczenie jazdy kabrioletem
Dlatego kabriolety Porsche 911 Carrera i 911 Carrera S z 2005 roku nie tylko osiągają takie same prędkości maksymalne jak coupe, ale mają także funkcje bezpieczeństwa, które zapewniają:
- nieporównywalnie niską wagę konstrukcji dachów kabrioletów;
- niższy środek ciężkości – a tym samym lepszą kontrolę nad dynamiką pojazdu – niż inne kabriolety sportowe;
- możliwość otwierania lub zamykania dachu przy prędkości do 50 km/h;
- standardowy deflektor wiatru, który zapewnia spokój i ciszę w kabinie pasażerskiej, niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół;
- sześć poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne chroniące głowę, które wysuwają się z górnej części progów, jako standardowe wyposażenie;
- uzupełniające belki bezpieczeństwa za każdym siedzeniem, które automatycznie wysuwają się, gdy czujniki wykryją potencjalną sytuację przewrócenia;
- Zarządzanie Stabilnością Porsche, technologia pomagająca kierowcy utrzymać kontrolę w sytuacjach awaryjnych, jako standardowe wyposażenie.
Tak jak 911 Coupe, kabriolety 911 Carrera S i 911 Carrera S z 2005 roku również korzystają z mocniejszych silników, najnowszej aktualizacji podwozia oraz klasycznego kształtu i nadwozia 911, a także całkowicie nowych wnętrz i dostępności zaawansowanych technologii, takich jak Porsche Active Suspension Management, Porsche Ceramic Composite Brakes oraz Porsche Sports Chrono Package Plus.
Kabriolety są równie szybkie jak Coupe
Wprowadzenie modeli Porsche 911 Carrera oraz 911 Carrera S z 2005 roku oznaczało pierwszy raz od 1977 roku, że Porsche wyposaża model 911 w szereg silników, a te same silniki napędzają nowe kabriolety. Porsche 911 Carrera Cabriolet z 2005 roku jest napędzany przez sześciocylindrowy silnik w układzie bokser o pojemności 3.6 litra, generujący 325 KM (SAE), podczas gdy Porsche 911 Carrera S Cabriolet korzysta z silnika o pojemności 3.8 litra, który dostarcza 355 KM (SAE) i 295 lb-ft (400 Nm) momentu obrotowego.
Dzięki tym silnikom oraz ich zaawansowanej aerodynamice, w tym tylnemu spojlerowi, który wysuwa się o 20 mm bardziej niż spojler w coupe, kabriolety osiągają takie same prędkości maksymalne jak wersje z twardym dachem – 285 km/h dla Porsche 911 Carrera Cabriolet i 293 km/h dla Porsche 911 Carrera S Cabriolet.
Porsche 911 Carrera Cabriolet z 2005 roku przyspiesza z miejsca do 96 km/h w zaledwie 5.0 sekund i osiąga 100 mph (160 km/h) w zaledwie 11.4 sekundy.
Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku jest jeszcze szybszy.
S oznacza specjalne modele Porsche
Oznaczenie „S” ma bardzo szczególne znaczenie w Porsche, oznaczając wyjątkowy model, a nie tylko upgrade wyposażenia czy pakiet opcji.
Pierwszym Porsche, które nosiło oznaczenie „S”, był model 356 z 1952 roku wyposażony w silnik „Super” o pojemności 1.5 litra. Może najbardziej znanym modelem „S” w historii firmy był 911 S z 1967 roku, chociaż współcześni entuzjaści Porsche powiedzieliby, że ich ulubionym modelem jest Carrera 4S. W ostatnich latach Porsche oferowało modele o wyższej wydajności w gamie Boxstera i SUV-a Cayenne oznaczone jako Boxster S i Cayenne S.
Większy i mocniejszy nowy silnik o pojemności 3.8 litra to tylko jedna z wielu cech wyróżniających Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku, który miał także nową technologię Porsche Active Suspension Management, większe hamulce z czerwonymi zaciskami, większe koła, standardowe reflektory Bi-Xenon, sportową kierownicę, wykończenie wnętrza w stylu aluminiowym oraz zmodyfikowane logo na tylnej klapie w kolorze srebrnym.
Dzięki nowemu silnikowi, Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku przyspiesza z miejsca do 96 km/h w zaledwie 4.7 sekundy. Może osiągnąć 99 mph (160 km/h) w zaledwie 11.0 sekundy.
Niższy środek ciężkości
Do możliwości dynamicznych zarówno Porsche 911 Carrera Cabriolet, jak i Porsche 911 Carrera S Cabriolet przyczynia się starannie zaprojektowany dach składany. Chociaż jest w pełni dostosowany nawet do najzimniejszej zimowej pogody, nowy dach waży tylko 42 kg – w tym wszystkie jego komponenty systemowe. To reprezentuje zaledwie połowę wagi składanych metalowych dachów stosowanych w niektórych kabrioletach premium.
Ta lżejsza konstrukcja dachu i komponentów systemowych również pomaga obniżyć środek ciężkości nowych kabrioletów Porsche, co zwiększa ich potencjał dynamiczny.
Dodatkowo niższy środek ciężkości wynikł z przemyślanej konstrukcji podwozia Porsche 911 z 2005 roku, które oferuje niższą pozycję siedzenia.
Dzięki równoległemu projektowaniu Coupe i Cabriolet inżynierowie Porsche mogli umieścić niezbędne komponenty strukturalne w kabriolecie od samego początku. W efekcie nowa karoseria kabrioletu jest bardziej odporna na skręcanie o pięć procent oraz dziewięć procent sztywniejsza pod względem statycznego ugięcia, a jednocześnie waży tylko 7 kg więcej niż nadwozie coupe.
Nawet z silnikami potrzebnymi do obsługi składanego dachu w kabrioletach Porsche 911 Carrera i Carrera S w 2005 roku ważą tylko około 85 kg więcej niż ich odpowiedniki Coupe.
Wszechstronny Cabiolet
Porsche 911 Carrera Cabriolet i 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku optymalizują doświadczenie jazdy, niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół, bez względu na pogodę.
W niekorzystnych warunkach pogodowych nowe kanały odprowadzające wodę nad drzwiami zapobiegają kapaniu deszczówki. Zamiast tego, woda spływa do odpływu w uszczelce drzwi w słupku A (obok przedniej szyby). Dach ma również szklany tylny ekran z zintegrowanym ogrzewaniem.
W słoneczną pogodę standardowy deflektor wiatru pomaga utrzymać kabinę na tyle spokojną, aby umożliwić rozmowę między kierowcą a pasażerem, nawet przy znacznych prędkościach.
Jeśli pogoda nagle się zmieni, dach może otworzyć się lub zamknąć w zaledwie 20 sekund. Może być także otwierany lub zamykany w 26 sekund, gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h. Dach jest zaprojektowany w konfiguracji „Z”, aby gdy się składa, jego zewnętrzna strona była skierowana do góry i pomagała chronić szklany ekran.
Zapewniając bezpieczeństwo
Nowe kabriolety Porsche zostały również zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie w ruchu drogowym.
Oprócz nowej, niezwykle sztywnej karoserii zaprojektowanej z myślą o maksymalnym pochłanianiu energii w razie kolizji, kabriolety mają dodatkowe belki bezpieczeństwa z elementami wykonanymi z ultra mocnej stali oraz sześć poduszek powietrznych, co jest standardowym wyposażeniem.
Poduszki powietrzne obejmują te przed kierowcą i pasażerem na przednim siedzeniu, a także boczne (toosowe) poduszki powietrzne montowane w oparciach siedzeń z przodu oraz poduszki chroniące głowę umieszczone w górnej części paneli drzwi wewnętrznych. Razem te poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach i pasy naramienne z napinaczami oraz ogranicznikami siły pasów tworzą system Porsche Side Impact Protection (POSIP).
Dodatkowo nowy czujnik przewrócenia zintegrowany w jednostce sterującej poduszkami powietrznymi, znajdujący się w środkowej części pojazdu, uruchamia uzupełniające belki bezpieczeństwa i aktywuje napinacze pasów bezpieczeństwa, gdy wykryje dynamiczne siły, które mogą prowadzić do przewrócenia.
Zarządzanie Stabilnością Porsche zapewnia aktywne bezpieczeństwo
Aby dodatkowo zwiększyć kontrolę dynamiczną, wszystkie kabriolety Porsche 911 Carrera z 2005 roku oraz 911 Carrera S Cabriolet są wyposażone w nową, drugą generację systemu Zarządzania Stabilnością Porsche (PSM) jako standardowe wyposażenie. PSM to technologia zaprojektowana, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem.
Zarządzanie Stabilnością Porsche wykorzystuje dane z kilku czujników do wykrywania utraty przyczepności i zwiększa kontrolę kierowcy poprzez hamowanie poszczególnych kół oraz, jeśli to konieczne, redukcję momentu obrotowego silnika.
W 2005 roku system PSM korzysta z nowych czujników ABS, które uzyskują swoje odczyty z wielobiegunowych siedzeń umieszczonych bezpośrednio na łożyskach kół, a nie z konwencjonalnych impulsów kołowych. Te ulepszone sygnały umożliwiają dokładniejsze przetwarzanie i kontrolę. Zamiast konwencjonalnych zaworów wałowych, zawory liniowe precyzyjnie dostosowują ciśnienie hamowania z niemal nieskończoną precyzją.
Aby szybciej zapewnić ciśnienie, zastosowano nową pompę hydrauliczną, a pompa wstępnego ładowania oraz jej połączenia zostały usunięte, co zmniejsza wagę systemu o 25 procent, czyli 3 kg.
Kolejna poprawka w systemie PSM dla 2005 roku daje entuzjastycznemu kierowcy większą kontrolę nad systemem. W przeszłości system PSM można było wyłączyć za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. I automatycznie włączał się ponownie po naciśnięciu pedału hamulca. Dla 2005 roku system włącza się ponownie tylko wtedy, gdy pedał jest wciśnięty wystarczająco mocno, aby przekroczyć próg kontroli ABS na co najmniej jednym przednim kole. Ta zmiana pozwala entuzjastycznemu kierowcy na większą swobodę dynamiczną, w tym na delikatne użycie hamulców w zakrętach.
Aerodynamiczna wydajność
Dzieląc większość komponentów nadwozia z Coupe, nowe kabriolety Porsche mają współczynnik oporu powietrza równy 0.29. Dzięki szczególnemu kształtowi przepływu powietrza nad, pod i wokół samochodu, w tym tylnemu skrzydłu o dodatkowym zasięgu, siły nośne na przednich i tylnych osiach nowych kabrioletów Porsche pozostają na stałym poziomie bliskim zeru aż do maksymalnej prędkości pojazdu.
Szerszy rozstaw kół
Dzięki szerszemu rozstawowi kół i smuklejszej, bardziej wyrazistej linii bocznej, Porsche 911 Carrera Cabriolet oraz Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku mają bardziej potężny i sportowy wygląd, a te cechy to więcej niż tylko zmiany kosmetyczne; samochód ma rozszerzony zakres możliwości dynamicznych.
Podczas gdy rozstaw osi wynosi 2,350 mm, a długość i wysokość całości zwiększają się o mniej niż dwie dziesiąte cala w porównaniu do poprzedniego modelu 911, modele z 2005 roku jeżdżą na przednich i tylnych osiach, które są prawie o cal szersze niż wcześniej. Całkowita szerokość wynosi niemal 1,808 mm, prawie o cal i pół szersza niż w poprzedniej generacji.
Szersze, lżejsze zawieszenie
Z przodu i z tyłu zawieszenie zostało przeprojektowane w celu poprawy komfortu jazdy i właściwości jezdnych.
Z myślą o wydajności i bezpieczeństwie inżynierowie Porsche przeprojektowali ramę podwozia przedniego, poszerzając strukturę i punkty obrotu osi o 30 mm. Aby zredukować wagę i poprawić przepływ powietrza do hamulców, nowe puste łożyska obrotowe osi przedniej zastępują solidne elementy, a wzmocnione mocowania kół o większej średnicy są stosowane. Aby poprawić komfort jazdy, zastosowano hydrauliczne mocowania zawieszenia, które tłumią drgania o dużej częstotliwości i minimalizują przenoszenie niepożądanych wibracji do układu kierowniczego.
Z tyłu oś jest o 34 mm szersza, a wieloramienna oś oraz jej aluminiowa rama są wykonane z bardziej sztywnych komponentów. Jednak rama jest również lżejsza, o około 1 kg. Inżynierowie Porsche przesunęli punkty obrotu górnych ramion kontrolnych w górę o 10 mm, a punkty obrotu dolnych ramion w dół o 5 mm, zwiększając efekt anty-squat o 25 procent, co zapewnia lepsze wsparcie dla sił bocznych i precyzję kierunkową w zakrętach.
Nowe, odlewane na pusto mocowania kół są o 10 procent lżejsze, ale również sztywniejsze niż poprzednie komponenty stalowe.
Punkty obrotu stabilizatorów zostały zmienione, aby zapewnić bardziej bezpośrednią reakcję, zredukować przechył nadwozia w zakrętach i zmniejszyć tarcie, co zwiększa czułość nowych sprężyn aluminiowych, które są około 70 procent lżejsze niż konwencjonalne sprężyny stalowe.
Zamiast stali i gumy, mocowania tylnego zawieszenia wykorzystują wewnętrzną piankę elastyczną, co zmniejsza wagę o 45 procent i poprawia kontrolę hałasu oraz wibracji.
Nowa generacja opon zaprojektowanych do przenoszenia wyższych sił w przyspieszaniu zarówno w kierunku podłużnym, jak i bocznym, podnosi wydajność systemu zawieszenia. Kabriolety Porsche z 2005 roku są wyposażone w nową generację opon, które są zaprojektowane do przenoszenia wyższych sił w obu rodzajach przyspieszania. Porsche 911 Carrera Cabriolet z 2005 roku porusza się na 18-calowych kołach, które mają 8 cali szerokości z przodu i 10 cali z tyłu. Porsche 911 Carrera S Cabriolet ma 19-calowe koła, również 8 cali szerokie z przodu, ale 11 cali szerokie z tyłu.
Porsche Active Suspension Management
Standardowo w Porsche Carrera S Cabriolet z 2005 roku oraz opcjonalnie w Porsche Carrera Cabriolet z 2005 roku dostępny jest nowy system Porsche Active Suspension Management (PASM), który wykorzystuje technologię aktywnego tłumienia, aby zaoferować dwa systemy zawieszenia w jednym – jeden zaprojektowany dla sportowej, a jednocześnie komfortowej jazdy, drugi do dynamicznych sytuacji drogowych.
Naciskając przycisk na konsoli centralnej, kierowca może przełączyć z PASM „Normal” na PASM „Sport”. Nawet w trybie normalnym zawieszenie PASM obniża samochód o 10 mm w porównaniu do standardowego ustawienia zawieszenia 911 Carrera. Po przełączeniu na ustawienie sportowe PASM aktywuje sztywniejszą mapę kontroli tłumienia, zapewniając ekstremalną zwrotność i kontrolę dynamiczną, które minimalizują przechył nadwozia.
Istnieją zalety korzystania z PASM nawet w trybie normalnym, ponieważ automatycznie dostosowuje się do zmian stylu jazdy, stopniowo stając się sztywniejsze, aby dostosować się do większych sił dynamicznych.
System PASM łączy ciągle regulowane amortyzatory, parę akcelerometrów – jeden w prawej przedniej kopule tłumika, drugi w lewej tylnej – które określają pionowe ruchy nadwozia pojazdu oraz jednostkę sterującą, która ma także dostęp do kąta skrętu, prędkości drogowej, ciśnienia hamulców i parametrów momentu obrotowego silnika, dzięki czemu może zapewnić optymalne sterowanie tłumieniem dla każdego koła za pomocą aktywnych tłumiczek, które mają podobną strukturę do standardowych amortyzatorów, zapewniając tłumienie pod ciśnieniem oliwy, ale także mają zawór bypass, który otwiera się i zamyka, aby w razie potrzeby zwiększyć lub zmniejszyć przepływ oleju. (W przypadku awarii systemu zawór bypass automatycznie się zamyka, umieszczając PASM w swojej najtwardszej pozycji, aby zapewnić bezpieczeństwo w trybie dynamicznej jazdy.)
Ustawienia na każdą sytuację drogową
PASM jest wyposażony w pięć specjalnych modułów oprogramowania – zmiana pasa, kontrola pionowa, przyspieszenie boczne, hamulce i zmiana obciążenia – aby zapewnić optymalne ustawienia na wszelkie warunki drogowe.
Moduł zmiany pasa: W odpowiedzi na szybkie ruchy kierownicą w nagłej manewrze system natychmiast zwiększa siły tłumienia na obu osiach, redukując tendencję do bujania lub kołysania.
Moduł kontrolujący ruch pionowy: W normalnym programie siły tłumienia wzrastają zawsze, gdy pionowy ruch nadwozia pojazdu przekroczy próg, na przykład podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zapobiega to ryzyku bujania się nadwozia. Jednak w trybie sportowym system zmniejsza siłę tłumienia, aby utrzymać kontakt kół z nierówną nawierzchnią, zapobiegając ryzyku „skakania” pojazdu.
Moduł przyspieszenia bocznego: W normalnym programie tłumienie zmienia się w zakręcie, dostosowując do prędkości drogowej i przyspieszenia bocznego.
Moduł hamulcowy: Gdy tylko kierowca naciśnie hamulce, PASM zwiększa tłumienie, aby zredukować nurkowanie nadwozia, zapewniając szybsze przekazywanie sił hamulcowych na drogę. Następnie, po pewnym czasie w procesie hamowania, system przełącza na miększe tłumienie, z różnymi siłami stosowanymi z przodu i tyłu pojazdu. To zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią i skraca dystanse hamowania, nawet na nierównych drogach.
Moduł zmiany obciążenia: Przy pełnym przyspieszeniu, kiedy kierowca podnosi nogę z gazu podczas zmiany biegów, mapy sterowania są dostosowywane dla przednich i tylnych osi. W trybie normalnym używa się na krótko twardszego tłumienia, aby zapobiec zbyt dużemu nurkowaniu. W trybie sportowym stosowane jest bardziej miękkie tłumienie, aby poprawić przyczepność, na przykład na nierównej nawierzchni.
Brak koła zapasowego
Dzięki ulepszonej technologii opon oraz aby zmniejszyć wagę koła zapasowego, podnośnika i narzędzi (około 10 kg), Porsche 911 Carrera Cabriolet oraz 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku rezygnują z tych akcesoriów i zastępują je uszczelniaczem do opon oraz elektryczną sprężarką powietrza, umożliwiającą awaryjne naprawienie małej dziury oraz jazdę z prędkością do 80 km/h bez uszkodzenia felgi.
Opcjonalnie po raz pierwszy w obu kabrioletach dostępny jest system monitorowania ciśnienia w oponach (TPC), który monitoruje ciśnienie w każdej oponie, a także temperatury opon i ostrzega kierowcę za pomocą sygnału na desce rozdzielczej, jeśli ciśnienie jest niewystarczające lub wystąpił stopniowy lub nagły spadek ciśnienia.
Wzmocnione hamulce w Carrera S
Porsche 911 Carrera Cabriolet z 2005 roku oraz Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku hamują z autorytetem, który charakteryzuje dynamikę wszystkich pojazdów Porsche. Porsche 911 Carrera Cabriolet ma przednie tarcze o średnicy 318 mm i tylne o średnicy 299 mm, wszystkie krzyżowo nawiercane i wentylowane od wewnątrz z czarnymi, monoblokowymi, czterotłoczkowymi zaciskami. W porównaniu do poprzedniego modelu, siła hamulca została zwiększona o 17 procent do 4.5:1, co zmniejsza siłę wymaganą na pedale i zapewnia bardziej spontaniczną odpowiedź hamulca. Chłodzenie hamulców również poprawiło się w 2005 roku, dzięki nowym mocowaniom osi przedniej oraz zwiększonemu przepływowi powietrza pod pojazdem.
Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku ma jeszcze większe hamulce: wzmocnione czterotłoczkowe monoblokowe zaciski malowane na czerwono z przodu i z tyłu z tarczami o średnicy 330 mm i większymi klockami hamulcowymi.
Porsche Ceramic Composite Brakes
Porsche Ceramic Composite Brakes są dostępne w kabrioletach. Zamiast metalu, tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm są wykonane z materiału ceramicznego, który zapewnia wysokie i stabilne poziomy tarcia podczas użycia. Ważą one także około 50 procent mniej niż metalowe tarcze, co zmniejsza masy niesprężynowane o 15.6 kg.
W 2005 roku Porsche Ceramic Composite Brakes są bardziej sztywne, ale także mają więcej wewnętrznych kanałów chłodzących. Wzmocnienie włóknem na powierzchni tarcia zostało zwiększone, co znacznie poprawia odporność na ścieranie pod dużymi obciążeniami.
Nowa przekładnia o sześciu biegach
Aby poradzić sobie z momentem obrotowym 295 lb-ft nowego silnika, Porsche opracowało nową, sześciobiegową przekładnię manualną, która jest używana w zarówno w Porsche 911 Carrera Cabriolet, jak i w Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku.
Przekładnia ma grubsze wały i szersze zębatki, ale waży tyle samo, co wcześniejszy model manualny. Dodatkowo cienkie aluminium używane do ścian komory olejowej zmniejsza wagę oraz redukuje efekt rozprysku i straty przepływu, dzięki czemu zwiększa efektywność przekładni.
Mimo że przełożenia biegów zostały zmniejszone o około pięć procent, stosowanie większych tylnych kół pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości na szóstym biegu tuż przed osiągnięciem maksymalnych obrotów silnika.
Podczas gdy wcześniej używano mosiężnych pierścieni synchronizujących, nowa przekładnia ma stalowe pierścienie we wszystkich biegach, dzięki czemu obsługuje wyższe obciążenia. Po raz pierwszy Porsche używa pierścieni synchronizujących pokrytych węglem odpornych na zużycie w pierwszym, drugim i trzecim biegu, a także zwiększa liczbę synchronizacji z podwójnej do potrójnej w pierwszym i drugim biegu oraz z pojedynczej do podwójnej w trzecim biegu, zachowując pojedynczą synchronizację dla biegów czwarty, piąty i szósty.
Kierowca zauważy tę zmianę w zmniejszonych siłach oraz krótszej drodze wymaganej do zmiany biegów. Przesunięcie dźwigni zmiany biegów zostało skrócone o około 15 procent. Zmiana biegów jest także płynniejsza i bardziej precyzyjna dzięki przesunięciu punktu obrotu dźwigni i kabli zmiany biegów o niższym współczynniku tarcia.
Jednopalczaste suche sprzęgło Porsche z padami bez ołowiu jest zachowane w Porsche 911 Carrera Cabriolet z 2005 roku, podczas gdy w Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku zastosowano nowe samoregulujące sprzęgło.
Ulepszony Tiptronic S dostępny
Tiptronic S to opcjonalny system automatycznej skrzyni biegów Porsche, który umożliwia ręczny wybór biegów za pomocą przełączników na kierownicy. Pięciobiegowy układ pozwala kierowcy na użycie przełączników do zmiany biegów na krótko, na przykład podczas wyprzedzania lub redukcji biegów na zakręcie, nawet gdy dźwignia na podłodze pozostaje w pozycji automatycznej.
W związku z większym momentem obrotowym generowanym przez silnik o pojemności 3.8 litra w Porsche 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku wprowadzono kilka modyfikacji do systemu Tiptronic S.
Teraz, zamiast zmieniać bieg z pierwszego na drugi przy 6,900 obrotów przy pełnym przyspieszeniu, Tiptronic S utrzymuje pierwszy bieg, aż silnik osiągnie 7,200 obrotów.
Dodatkowo, ustawienie ciśnienia oleju zostało dostosowane, a pierścienie sprzęgła zmodyfikowane, aby umożliwić Tiptronic S płynniejsze zmiany.
Przyspieszenie na gazie imituje technikę jazdy entuzjasty
Aby naśladować sposób, w jaki entuzjastyczny kierowca manipuluje pedałem gazu, hamulca i sprzęgła, zmiany w oprogramowaniu zarządzania silnikiem teraz powodują niewielkie zwiększenie obrotów silnika podczas agresywnej redukcji biegów, na przykład podczas używania hamulców. Skraca to czas zmiany biegów i poprawia ich zgranie.
Funkcja PSM OFF została także zmodyfikowana, aby gdy dźwignia zmiany biegów Tiptronic S znajduje się w trybie ręcznym, a przełącznik PSM OFF jest aktywowany, skrzynia nie zmienia biegów nawet wtedy, gdy silnik osiąga swój limit obrotów. Umożliwia to entuzjastycznemu kierowcy jazdę blisko limitu obrotów silnika, zachowując wybrany bieg.
Podobnie jak w sześciobiegowej przekładni manualnej, krótszy stosunek zębaty działa w połączeniu z większymi standardowymi tylnymi kołami, aby osiągnąć maksymalną prędkość w piątym biegu.
Aby zapewnić, że ulepszony system Tiptronic S będzie działał w odpowiednich temperaturach, skrzynia biegów została wyposażona w dodatkowy wymiennik ciepła olej/woda z dwoma dodatkowymi warstwami chłodzącymi oraz mocniejszą pompą chłodzącą.
Przeprojektowane wnętrze
Wnętrza Porsche 911 Carrera Cabriolet oraz 911 Carrera S Cabriolet z 2005 roku zostały całkowicie przeprojektowane, z nowymi kierownicami, fotelami, zestawem wskaźników, ulepszonym systemem klimatyzacji, standardowym systemem komunikacji Porsche (z dostępnym systemem nawigacyjnym DVD), zaktualizowanym audio, ulepszonym systemem antywłamaniowym, sześcioma standardowymi poduszkami powietrznymi oraz nową opcją Sport Chrono Package Plus.
Nowy design kierownicy
Kierownice mają nowy, bardziej dynamiczny design w układzie trójramiennym, a także można je regulować zarówno pod względem wysokości, jak i odległości. W zgodzie z tematem inżynieryjnym lekkiej technologii nowe kierownice są wspierane przez strukturę kompozytową z magnezu, co obniża wagę zespołu kierownicy o 10 procent w porównaniu do wcześniejszej konstrukcji stalowo-aluminiowej.
Po raz pierwszy wielofunkcyjna kierownica jest standardem w Porsche 911 Carrera S Cabriolet oraz dostępna w Porsche 911 Carrera Cabriolet. Ta kierownica pozwala kierowcy na obsługę audio i nawigacji za pomocą przycisków zamontowanych na kierownicy.
Pokrętło na lewym ramieniu kierownicy kontroluje głośność audio, którą można wyciszyć przez naciśnięcie pokrętła. Pokrętło na prawym ramieniu uzyskuje dostęp do punktów menu w systemie komunikacji Porsche (PCM). Naciśnięcie pokrętła wybiera poszczególne elementy. Dwa przyciski na dolnym ramieniu kierownicy kontrolują telefon.
Oprócz standardowych kolorów skóry, które pasują do reszty wnętrza, wielofunkcyjna kierownica jest dostępna z wykończeniem z drewna lub węglowego.