W 2004 roku Porsche wprowadziło nową generację swojego dobrze znanego modelu Porsche 911.
Ta generacja nosiła nazwę 997 i stanowiła istotne ulepszenie dla całej gamy, szczególnie po faceliftingu w 2008 roku.
Po czterech latach produkcji na rynek trafiło odświeżenie w połowie cyklu życia modelu. Porsche musiało poprawić swoje silniki, aby były bardziej ekologiczne i spełniały nowe normy emisji spalin w Europie. Oznaczało to, że musiało uczynić swoje samochody bardziej oszczędnymi pod względem paliwa. Jak zwykle, w pojeździe wprowadzono również kilka drobnych zmian.
Na zewnątrz, pierwszą różnicą był przedni zderzak, w którym wyrzeźbiono większe wloty powietrza. Reflektory wyposażono w diodowe światła dzienne, a na liście opcji pojawiła się możliwość zamontowania lamp bi-ksenonowych. Lusterka boczne zostały lekko przeprojektowane. Z tyłu, lampy tylne zyskały diodowy design.
Jak przystało na luksusowy lub sportowy kabriolet, Carrera Cabriolet miała elektryczny dach, który mógł zakryć i odkryć samochód w ciągu 20 sekund. Wnętrze wyposażono w nowe PCM (Porsche Communication Management), które obsługiwało Apple CarPlay. Dla użytkowników Androida dostępna była aplikacja do pobrania, choć nie działała tak dobrze jak systemy iOS.
Carrera Cabriolet miała silnik o pojemności 3,6 litra, generujący 345 KM. Standardowo współpracował z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a na liście opcji znajdowała się 7-biegowa automatyczna skrzynia PDK (z podwójnym sprzęgłem).
Jak przystało na niemieckiego, dumnie niezależnego producenta samochodów sportowych, każdy kabriolet z logo Porsche to znacznie więcej niż coupe z usuniętym dachem. Kiedy inżynierowie Porsche przystąpili do opracowywania najnowszych modeli 911 Carrera i Carrera S Coupe, równocześnie pracowali nad ich odpowiednikami w wersji otwartej.
Model 2009 Porsche 911 Carrera Cabriolet i Carrera S Cabriolet noszą tę samą wewnętrzną oznaczenie 997, co ich coupe. Dzielą również tę samą podstawową architekturę, wyposażenie wnętrza, zawieszenia oraz potężne nowe napędy.
Efektem jest para otwartych samochodów sportowych, które oferują takie same ekscytujące przyspieszenie i dynamiczną reakcję jak kultowe modele Carrera i Carrera S Coupe.
Pomimo obfitości technologii XXI wieku, kabriolety 2009 911 Carrera i Carrera S wyraźnie nawiązują do swoich inżynieryjnych i estetycznych korzeni w przełomowym Porsche. Ten oryginalny samochód ewoluował przez piętnaście lat od bardzo pożądanego modelu 356 do 911, kiedy to na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku zadebiutował przełomowy model 911 z 1964 roku. Na dowód geniuszu swojego designu, po ponad czterdziestu latach rozwoju i sześciu pokoleniach ulepszeń inżynieryjnych, 911 Carrera wciąż prezentuje poziomy silnik sześciocylindrowy, umieszczony z tyłu, w charakterystycznym i natychmiast rozpoznawalnym nadwoziu.
Najważniejsze: Nowości na 2009 rok
Chociaż kabriolety 911 Carrera i Carrera S 2009 roku mają na swoim koncie kilka istotnych ulepszeń w porównaniu do modeli z 2008 roku, noszą tę samą wewnętrzną nazwę 997, co ich bezpośredni poprzednicy. Najważniejszymi z tych ulepszeń są nowe, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki oraz dostępność siedmiobiegowej, podwójnej skrzyni biegów Porsche, PDK, zamiast opcjonalnej Tiptronic S.