Po 55 latach od wprowadzenia prototypu Porsche 911, oznaczonego jako 901, ósma generacja została zaprezentowana w listopadzie 2018 roku w Los Angeles w wersjach Carrera S i Carrera 4S. Co ciekawe, model Carrera zadebiutował dopiero w 2019 roku.
Między pierwszym, wolnossącym Porsche 911 a modelem Carrera Coupe z 2021 roku była długa droga. Podczas gdy pierwszy 911 był stworzony z myślą o czystej przyjemności z jazdy sportowej, ósma generacja to połączenie osiągów, elegancji, luksusu i ekskluzywności. Już nie był tylko samochodem sportowym. Zyskał status symbolu.
Przednia część samochodu zachowała okrągły kształt reflektorów, ale ewoluowała. Wyposażona była w charakterystyczne światła dzienne w formie czterech diod LED. Większy zderzak z przodu miał większe wloty powietrza, ponieważ Carrera miała silnik twin-turbo, a już nie wolnossący. Chowane klamki drzwi, gładko wkomponowane w nadwozie, wyglądały elegancko. Ciekawostką jest, że samochód miał założone 19-calowe felgi z lekkich stopów z przodu i 20-calowe na tylną oś. Z tyłu, za przednią szybą, trzecie światło stopu świeciło na czerwono, ukazując numer 11.
W środku Carrera była wyposażona we wszystkie wygody i luksusowe elementy, które są wymagane w ekskluzywnym samochodzie sportowym, jak Porsche 911. Fotele sportowe i wykończenia miały premium wygląd. Zestaw wskaźników miał klasyczny układ pięciu wskaźników, z czego tylko obrotomierz był analogowy. Pozostałe cztery były wyświetlaczami TFT. W centralnej części deski rozdzielczej zainstalowano 10,9-calowy ekran dla systemu PCM (Porsche Communication Management).
Pod pokrywą silnika znajdował się silnik typu flat-six o pojemności 3.0 litra, z turbo doładowaniem, generujący 385 KM. Standardowo był połączony z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów (PDK).
Porsche wprowadza nowego 911 Carrera Coupé i 911 Carrera Cabriolet
Stuttgart. Seria 911 zyskuje nowego członka: Porsche poszerza swoją ósmą generację o model 911 Carrera. Nowy sportowy samochód debiutuje w wersjach Coupé i Cabriolet, generując moc 283 kW (385 KM) z silnika boksera o pojemności 3,0 litra, z podwójnym doładowaniem. Carrera to podstawowy model 911, oferujący o 11 kW (15 KM) większą moc w porównaniu do swojego poprzednika. Standardowe cechy premium pozostają praktycznie niezmienione w porównaniu do modelu 911 Carrera S.
Należą do nich wysokiej jakości wnętrze z 10,9-calowym wyświetlaczem dotykowym, kompleksowa łączność oraz innowacyjne systemy wspomagania, takie jak Porsche Wet Mode, który zapewnia jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie na mokrej nawierzchni. 911 Carrera wyróżnia się mniejszymi felgami i hamulcami oraz indywidualnymi osłonami końcówek wydechu.
Podobnie jak w modelu Carrera S, silnik, podwozie i hamulce zaprojektowano dla ekskluzywnego sportowego doznania. Silnik bokser o pojemności 3,0 litra generuje moc głównie dzięki mniejszym średnicom kół turbin i sprężarek z nowymi turbodoładowaniami. Przekazanie mocy realizowane jest przez nową, ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK). Dzięki temu 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono skraca czas sprintu o dodatkowe 0,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa (zgodnie z NEDC) dla Coupé wynosi 9,0 l/100 km, natomiast dla Cabriolet to 9,2 l/100 km.
Ustawienia dynamiki jazdy obejmują opony 235/40 ZR na 19-calowych felgach aluminiowych na przedniej osi. Mieszana konfiguracja opon zakłada 20-calowe felgi z oponami 295/35 ZR na tylnej osi. Siłę hamowania zapewniają na obu osiach tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami.