Dla niektórych osób Porsche GT3 było zbyt ekstremalne do codziennej jazdy, a Carrera S zbyt miękka. Dlatego w 2014 roku niemieccy producenci samochodów zaprezentowali model, który łączył te dwa światy: Carrera GTS Coupe.
Porsche 911 jest na rynku od końca lat 60-tych. To auto, które zdobiło plakaty na ścianach, tapety komputerowe, wygaszacze ekranu oraz tła w smartfonach. Zostało stworzone przez entuzjastów dla entuzjastów. Jego ogólny kształt nie zmienił się zbytnio od czasu, gdy pierwszy model pojawił się na rynku. Zyskało na rozmiarze i oferowało coraz większą moc. W miarę otwierania coraz większej liczby torów wyścigowych dla publiczności i wzrostu liczby weekendowych wyścigów, kierowcy zaczęli poszukiwać większej mocy i lepszych samochodów. Ale niekoniecznie wyścigówek, lecz aut z wyścigowym rodowodem, które mogłyby być używane na drogach.
Porsche znane było jako „superauto do codziennego użytku”. To stwierdzenie dotyczyło większości jego modeli. Jednak pojawiły się poważne, torowe samochody, takie jak GT3 czy GT3 RS. Jazda jednym z nich po publicznych drogach była trudna. Twarde zawieszenie i niemal całkowicie pozbawione wnętrze nie nadawały się do codziennej jazdy. Carrera GTS została stworzona z myślą o zwykłych drogach, ale miała w zanadrzu kilka asów, aby poradzić sobie na torze wyścigowym.
Jej wygląd był inny. Przyciemnione reflektory bi-Xenon, obniżone zawieszenie oraz wysuwający się tylni spojler to część kompletnych pakietów do jazdy po ulicach i torach. Felgi z modelu Porsche Turbo S oraz opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne skierowały to auto na tor wyścigowy. Co więcej, samochód zyskał większą moc i standardową skrzynię biegów Porsche PDK (z podwójnym sprzęgłem), co pozwoliło mu poruszać się zarówno po ulicach, jak i torach.
Modele ‘Gran Turismo Sport’ oferują wyjątkowy poziom osiągów Porsche
Porsche ogłasza drugą generację modelu 911 Carrera GTS, która trafi do salonów w listopadzie. Dołączy do uznawanych modeli Boxster GTS, Cayman GTS i Panamera GTS w gamie sportowych samochodów z Stuttgartu.
Każdy z czterech nowych modeli 911 Carrera GTS – Coupé i Cabriolet, dostępny z napędem na tylne lub wszystkie koła – rozwija ustalone kluczowe wartości ikonicznego modelu 911 z silnikiem umieszczonym z tyłu, dodając dodatkowe cechy techniczne, które generują jeszcze wyższe poziomy dynamiki i przyjemności z jazdy.
Pod tylną pokrywą silnika kryje się emocjonująca jednostka napędowa typu boxer o pojemności 3,0 litra, dostrojona do osiągnięcia 430 KM, co stanowi wzrost o 30 KM w porównaniu do modelu Carrera S. Jest to połączone z pakietem Sport Chrono, który oferuje dynamiczne mocowania silnika oraz system amortyzacji Porsche Active Suspension Management (PASM), który obniża wysokość zawieszenia o dziesięć milimetrów.
Ulepszona efektywność prowadzi również do szybszego przyspieszenia i wyższych prędkości maksymalnych, a średnie zużycie paliwa pozostaje na niezmienionym, korzystnym poziomie modelu S. Na przykład, po połączeniu z podwójną skrzynią biegów Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), 911 Carrera GTS może osiągnąć wyniki na poziomie 32,5 mpg i przyspieszyć od zera do 100 km/h w 4,0 sekundy (Cabriolet: 4,2 sekundy). Z standardową, siedmiobiegową skrzynią manualną i napędem na tylne koła możliwa jest prędkość maksymalna wynosząca 318 km/h.
Zewnętrzny wygląd nowego modelu 911 Carrera GTS – podobnie jak innych modeli GTS – znacznie różni się od innych modeli Carrera. Wszystkie wersje posiadają nadwozie 911 Carrera 4 z szerokimi tylnymi nadkolami i szerszym rozstawem osi. Standardowo mają również 20-calowe felgi aluminiowe z centralnym zamkiem, pomalowane w ekskluzywnym matowym czarnym kolorze. Akcentujące styl przodu są specjalne elementy wykończenia i przyciemnione reflektory bi-Xenon z dodatkiem systemu dynamicznego oświetlenia Porsche (PDLS). Siatka wlotu powietrza na tylnej pokrywie silnika posiada spersonalizowane czarne paski wykończenia, a czarne, chromowane końcówki wydechu podkreślają silną tożsamość wizualną.
Dodatkowym wyróżnikiem dźwiękowym jest standardowy sportowy system wydechowy, który emituje niezapomniane brzmienie GTS.
Kierowca i pasażer z przodu siedzą w ekskluzywnym wnętrzu wykończonym Alcantarą z fotelami sportowymi wykończonymi skórą. Centralne panele siedzeń są wykonane z Alcantary, tak jak w innych modelach Porsche GTS.
Z dodatkiem tych nowych modeli najwyższej klasy gama 911 Carrera składa się teraz z 12 sportowych samochodów na trzech poziomach mocy, zarówno jako Coupés, jak i Cabriolets, w wersji z napędem na tylne i wszystkie koła.
Nowe modele 911 Carrera GTS są dostępne do zamówienia od dzisiaj w centrach Porsche w Wielkiej Brytanii i Irlandii, z pierwszymi samochodami, które trafią do salonów w listopadzie.
911 Carrera GTS gama RRP w Wielkiej Brytanii RRP w Irlandii
911 Carrera GTS Coupe £91,098 €144,329
911 Carrera 4 GTS Coupe £95,862 €154,152
911 Carrera GTS Cabriolet £99,602 €160,198
911 Carrera 4 GTS Cabriolet £104,385 €167,931
Standardowe wyposażenie obejmuje przyciemnione reflektory bi-Xenon z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche, sportowy wydech, pakiet Sport Chrono z dynamicznymi mocowaniami silnika, skórzane/Alcantara wykończenie wnętrza, fotele sportowe, 20-calowe felgi aluminiowe z centralnym zamkiem, aktywne zarządzanie zawieszeniem Porsche (PASM), wektorowanie momentu obrotowego Porsche (PTV) z tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy Porsche Communication Management z nawigacją satelitarną, cyfrowe radio, uniwersalne złącze audio oferujące łączność MP3, automatyczną klimatyzację, zarządzanie stabilnością pojazdu Porsche (PSM), system śledzenia pojazdu Porsche Vehicle Tracking oraz trzyletnią gwarancję i pakiet pomocy drogowej przez trzy lata.
Modele 911 Carrera 4 GTS dodają napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Klienci będą mogli również poznać potencjał swojego nowego samochodu, uczestnicząc w bezpłatnym kursie w Porsche Experience Centre w Silverstone.
Linia GTS
Od legendarnego modelu 904 Carrera GTS z lat 60. litery ‘GTS’ symbolizują ‘Gran Turismo Sport’ oraz obietnicę wyjątkowych osiągów Porsche.
Dzięki nowemu modelowi Porsche ponownie rozszerza zasadę GTS na 911 Carrera. Tak jak Cayenne GTS, Panamera GTS oraz modele Boxster i Cayman GTS, jest to samochód, który reprezentuje wyższe dynamiki jazdy w swoim segmencie.
Połączenie tych liter pochodzi od modelu 904 Carrera GTS, samochodu wyścigowego z 1963 roku, który można było również zarejestrować do użytku na drogach publicznych. W latach 80. i 90. modele 924 GTS i 928 GTS kultywowały tę zasadę. Narodziła się na nowo w 2007 roku w postaci Cayenne GTS, a następnie zastosowano ją w ‘Typie 997’ 911 Carrera oraz Panamerze.
—————————————————————————–
Porsche ujawniło drugą generację modeli 911 Carrera GTS. Modele GTS są dostępne w wersji coupe i cabriolet, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Te nowe modele wypełniają lukę pomiędzy 911 Carrera S a testowanym na torze 911 GT3. Kilka cech technicznych zwiększa dynamikę i przyjemność z jazdy, w tym silnik o mocy 430 koni mechanicznych z Carrera S Powerkit, który zawiera pakiet Sport Chrono oraz sportowy wydech. Standardowy system aktywnych amortyzatorów PASM obniża wysokość zawieszenia o 10 mm w porównaniu do 911 Carrera.
Po wyposażeniu w PDK (dwusprzęgłowa skrzynia biegów Porsche Doppelkupplung), 911 Carrera GTS przyspiesza od zera do 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy (Cabriolet: 4,0 sekundy) – co jest o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż model S. Maksymalne prędkości dla modeli GTS wahają się od 187 do 190 mil na godzinę, w zależności od napędu i skrzyni biegów. Pomimo szybszego przyspieszenia i wyższych prędkości maksymalnych, wersje GTS zachowują podobny poziom efektywności jak modele 911 Carrera S.
Wyższe osiągi oraz rozszerzony zakres standardowego wyposażenia sprawiają, że nowe modele są również atrakcyjne cenowo. Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory Bi-Xenon™ z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche (PDLS) oraz sportowy system wydechowy, który emituje niepowtarzalny dźwięk GTS. Wnętrze wykończone Alcantarą® ma sportowe fotele z wykończeniami skórzanymi i centralnymi panelami wykonanymi z Alcantary® – tradycyjny element we wszystkich modelach Porsche GTS.
Zewnętrzny wygląd nowych modeli GTS znacznie różni się od innych wariantów Carrera. Wszystkie wersje GTS bazują na nadwoziu 911 Carrera 4 z poszerzonymi tylnymi nadkolami i szerszym rozstawem osi.
Standardowo dostępne są również 20-calowe felgi z centralnym zamkiem, pomalowane w ekskluzywnym błyszczącym czarnym kolorze. Specjalne elementy wykończenia i przyciemnione reflektory Bi-Xenon™ akcentują przód, podczas gdy czarne paski wykończenia na spersonalizowanym wlocie powietrza GTS i czarne, chromowane końcówki wydechu odróżniają tył modeli Carrera GTS.