Linia Carrera GTS była umiejscowiona pomiędzy modelem Carrera S a gamą Turbo. Była to Porsche Turbo, ale bez turbosprężarek i dostępna wyłącznie z napędem na tylne koła.
GTS był napędzany tym samym silnikiem, który znajdował się w limitowanej edycji Porsche 911 Sport Classic, jednak oferował więcej opcji. To nie była tylko maszyna dla kierowcy, ale także z myślą o pasażerach, z większymi możliwościami komfortu.
Od zewnątrz, Carrera GTS charakteryzowała się szeroką sylwetką, jak Carrera 4. Z przodu sportowy zderzak miał czarny spoiler lip na dole. Z boku, progi występowały w czarnym, niskim wykończeniu. Logo Carrera GTS było namalowane na drzwiach. Z tyłu samochód był wyposażony w diodowe światła tylne oraz cztery okrągłe rury wydechowe. Standardowo zamontowane były 19-calowe koła ze stopów lekkich z centralną nakrętką.
Wewnątrz Carrera GTS to nie była pusta skorupa. Wyposażono ją w funkcje komfortu oraz możliwość wyboru siedzeń, które wszystkie były sportowe z bocznym wsparciem. Trójramienna kierownica była pokryta Alcantarą, a za nią znajdowały się łopatki do zmiany biegów w skrzyni PDK.
Silnik o pojemności 3,8 litra był taki sam jak ten oferowany w edycji Sport Classic. To jednostka o pojemności 3,8 litra, dostrojona do mocy 405 KM, co przewyższało moc silnika GT3. Standardowo był połączony z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 7-biegowa automatyczna skrzynia PDK (dwusprzęgłowa) znajdowała się na liście opcji.
Z mocą 408 KM, znakomitymi właściwościami jezdnymi oraz wyraźnie sportowym wyposażeniem, nowy Porsche 911 Carrera GTS wznosi się na szczyt serii modeli Carrera. 23 KM więcej niż w 911 Carrera S pozwala nowemu GTS – dostępnym w wersji Coupé i Cabriolet – z silnikiem o pojemności 3,8 litra zbliżyć się do modelu 911 GT3 z mocą 435 KM. Ta dodatkowa sportowość idzie w parze z korzyściami ekonomicznymi: dzięki Porsche Intelligent Performance, nowy topowy sportowy samochód zużywa tyle samo paliwa co Carrera S w Nowym Europejskim Cyklu Jezdnym (NEDC), a jego cena jest bardzo atrakcyjna z uwagi na bogate wyposażenie standardowe.
W Porsche 911 Carrera GTS, połączenie 44 mm szerszego nadwozia Carrera 4 modelu z napędem na wszystkie koła, w tym szerszego rozstawu kół, z klasycznym napędem na tylne koła jest unikalne w rodzinie Carrera. GTS wyróżnia się również wizualnie i technicznie od innych modeli Carrera dzięki szeregowi szczegółów. Na przykład, GTS porusza się na 19-calowych obręczach RS Spyder z centralnym mocowaniem, malowanych na czarno, z lustrzanym wykończeniem rantów i oponami 305/30 ZR 19 na tylnej osi. Dodatkowe cechy optyczne obejmują przedni zderzak SportDesign z krawędzią spoilera, malowany na czarno, specjalne czarne progi oraz logotypy Carrera GTS – w czerni lub srebrze, w zależności od koloru nadwozia – na drzwiach i klapie bagażnika. Obszar między końcówkami wydechu z tyłu również jest wykończony na czarno. Kierowca i pasażer siedzą na sportowych fotelach, których centralne sekcje pokryte są czarnym alcantarą w połączeniu z standardowym kolorem wnętrza „czarny Alcantara”. W sportowym wnętrzu, w którym dominują odcienie czerni, ten wysokiej jakości materiał jest użyty wszędzie tam, gdzie kierowca i pasażer mają bezpośredni kontakt z pojazdem, jak na przykład na obręczy nowego trójramiennego koła sportowego i na dźwigniach zmiany biegów oraz hamulca ręcznego.
Kolejnym szczegółem specyficznym dla GTS jest standardowe pominięcie tylnych siedzeń w Coupé, w wyniku czego Porsche 911 Carrera GTS waży pięć kilogramów mniej niż 911 Carrera S, mimo szerokiego nadwozia i szerokich tylnych kół. Tylne siedzenia można jednak zamówić jako opcję bez dodatkowych kosztów. Opcjonalny zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów można również zamówić bezpłatnie zarówno dla Coupé, jak i Cabriolet – tak jak w przypadku modeli GT3.
Jednostka napędowa o mocy 408 KM Jednostka napędowa w nowym Porsche 911 Carrera GTS ma swoje korzenie w 3,8-litrowym silniku sześciocylindrowym zamontowanym w Carrera S. Oferuje więc technologie zwiększające moc i oszczędzające paliwo, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa i VarioCam Plus z regulacją wałków rozrządu oraz zmiennym skokiem zaworów po stronie dolotowej. Dzięki rozbudowanej rekonstrukcji układu dolotowego udało się stworzyć silnik Carrera GTS, którego moc zwiększono o 23 KM do 408 KM. Przy wartości 107,4 KM, jednostka płaska znacznie przekracza magiczną granicę 100 KM na litr pojemności skokowej. Silnik optymalizowany zgodnie z sportowym konceptem wysokich obrotów osiąga maksymalną moc przy 7,300 obr./min, tuż przed maksymalnymi obrotami silnika wynoszącymi 7,500 obr./min. Dla porównania, silnik zamontowany w Carrera S osiąga swoją nominalną moc 385 KM przy 6,500 obr./min.
Nowy układ dolotowy nie tylko poprawia szczytową moc, ale również elastyczność i rozwój mocy dzięki bardziej pojemnej krzywej momentu obrotowego w dolnym i średnim zakresie obrotów. 320 Nm jest dostępne przy zaledwie 1,500 obr./min, co stanowi wzrost o ponad sześć procent. Silnik sześciocylindrowy osiąga swój niezmieniony nominalny moment obrotowy wynoszący 420 Nm w szerokim zakresie obrotów między 4,200 a 5,600 obr./min, podczas gdy silnik Carrera S osiąga tę wartość przy 4,400 obr./min. W praktyce umożliwia to kierowcy uzyskanie większej mocy w średnim zakresie obrotów silnika oraz rzadziej zmieniać biegi.
Carrera GTS oferuje więc jeszcze lepsze osiągi w porównaniu do 911 Carrera S. Skutkuje to wzrostem prędkości maksymalnej o 4 km/h (2 mph) do 306 km/h (190 mph) w pojazdach z manualną skrzynią biegów. W połączeniu z Porsche Doppelkupplungsgetriebe oraz pakietem Sport Chrono Plus, Porsche 911 Carrera GTS osiąga znakomity czas 4,2 sekundy przy przyspieszaniu od zera do 100 km/h (62 mph), co czyni go szybszym o jedną dziesiątą sekundy. Typowe dla Porsche Intelligent Performance: ten wzrost mocy osiągany jest dzięki efektywnej optymalizacji, co zapewnia, że wartości zużycia paliwa i emisji CO2 911 Carrera S są utrzymywane w NEDC. Porsche 911 Carrera GTS jest zatem w stanie przewyższyć zarówno osiągi, jak i efektywność 911 Carrera S.
Nowy, zmienny układ dolotowy i sportowy układ wydechowy
Specjalny, zmienny układ dolotowy o rezonansie w znacznym stopniu odpowiada za wzrost mocy oraz poprawę momentu obrotowego. Sześć kontrolowanych próżnią klapek zmienia geometrię między optymalną pod względem mocy a momentu obrotowego.
Optymalne ładowanie cylindrów jest zatem generowane w odpowiednich zakresach obrotów silnika, co zapewnia zwiększony moment obrotowy i dodatkową moc. Ulepszona ładowanie cylindrów jest dodatkowo wspierane przez mechanicznie obrobione porty dolotowe z geometrią poprawiającą przepływ w głowicach cylindrów.
Standardowy sportowy układ wydechowy zapewnia wyraźnie sportowy dźwięk silnika. Nadaje Porsche 911 Carrera GTS niezapomniany dźwięk i nadaje tylnej części pojazdu charakterystyczny wygląd dzięki autonomicznemu, czarnemu wykończeniu końcówek wydechu.
Szybka zmiana biegów manualnych lub jeszcze szybsza z podwójnym sprzęgłem
W Carrera GTS przeniesienie mocy na tylną oś odbywa się standardowo za pomocą klasycznej sześciobiegowej skrzyni manualnej Porsche. Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) z siedmioma biegami do przodu jest dostępna opcjonalnie. PDK łączy dynamikę pojazdu i bardzo dobrą efektywność mechaniczną skrzyni manualnej z wysokim komfortem zmiany biegów i jazdy automatycznej. Szybkie zmiany biegów bez przerywania mocy ciągnącej, połączone z nieco zwiększonym momentem obrotowym w trybach sportowych, poprawiają wartości przyspieszenia i elastyczności, a także skracają czasy okrążeń. Równocześnie, zakres przełożeń PDK i strategia zmiany biegów znacznie poprawiają efektywność, a także znacząco redukują zużycie paliwa i emisję.
Dynamika PDK może być dodatkowo wzmocniona za pomocą opcjonalnego pakietu Sport Chrono Plus. Oferuje on dodatkową funkcję „Launch Control” dla najszybszego możliwego przyspieszenia z miejsca oraz strategię zmiany biegów na torze wyścigowym dla ekstremalnie sportowej jazdy, umożliwiając bardzo szybkie zmiany biegów. „Launch Control” dodatkowo skraca czasy przyspieszenia pojazdów wyposażonych w PDK o 0,2 sekundy – do 4,2 sekundy w Coupé Carrera GTS i 4,4 sekundy w Cabriolet.
Szeroki rozstaw kół dla większego przyczepności
Jako sportowy topowy model wśród samochodów sportowych Carrera, nowy Porsche 911 Carrera GTS oferuje szczególnie dynamiczne zawieszenie z zwiększonym rozstawem kół i dużymi oponami. Z przodu, GTS ma zatem rozstaw, który został wydłużony o dwa milimetry do 1,488 milimetrów. W purystycznym samochodzie sportowym z napędem na tylne koła, oś tylna jest kluczowa pod względem dynamiki bocznej i przyczepności. Rozstaw osi napędu został zatem zwiększony o 32 milimetry do 1,548 milimetrów, przy użyciu większych stabilizatorów.
Zgodnie z tym, opony są również zaprojektowane dla lepszej dynamiki pojazdu. Opony o wymiarach 235/35 ZR 19 są zamontowane z przodu, natomiast opony 305/30 ZR 19 z tyłu, zamiast 295/30 ZR 19, które były zamontowane w Carrera S. Opony są standardowo montowane na unikalnych obręczach RS Spyder z centralnym mocowaniem. Dotychczas, ta technologia zredukowanych mas rotacyjnych, pochodząca z wyścigów motorowych, jest używana przez producentów tylko w niektórych, ekskluzywnych modelach specjalnych i supersportowych. Aby dopasować do wymiarów opon, obręcze na przedniej osi mają szerokość 8,5 cala, a na tylnej osi jedenaście cali. Alternatywnie, bez dodatkowych kosztów, dostępne są 19-calowe obręcze sportowe Carrera o tych samych wymiarach.
Aktywne zawieszenie również w wersji sportowej
System Porsche Active Suspension Management (PASM) jest standardowo montowany i zapewnia optymalne dostosowanie charakterystyki każdego aktywnego amortyzatora w wszelkich warunkach dynamiki pojazdu. Zmienny tłumienie dodatkowo pozwala kierowcy wybrać między dwoma trybami zawieszenia: „PASM Normal” lub „PASM Sport”. Ustawienie „Normal” oferuje bardziej komfortowe podstawowe ustawienie amortyzatorów, przełączając się na bardziej sportowy tryb w przypadku dynamicznego stylu jazdy. W przypadku ustawienia „Sport” jednak zawsze wdrażane są twardsze charakterystyki amortyzatorów, aby wspierać bardzo zwinny styl jazdy.
Jako opcjonalną wersję aktywnego zawieszenia, Porsche oferuje sportowe zawieszenie PASM dla Carrera GTS Coupé. Ta wersja zawieszenia jest skierowana do szczególnie sportowych kierowców. W porównaniu do wersji seryjnej, aktywne sportowe zawieszenie PASM oferuje sztywniejsze ustawienia; zawieszenie jest również obniżone o 20 milimetrów. Aktywne sportowe zawieszenie jest oferowane razem z mechanicznie blokującym dyferencjałem.
Wysokowydajne hamulce
System hamulcowy w Carrera GTS składa się z czterotłoczkowych stałych zacisków hamulcowych z aluminium na przedniej i tylnej osi oraz perforowanych i wentylowanych tarcz hamulcowych. Wymiary wynoszą 330 x 34 milimetry na przedniej osi i 330 x 28 milimetrów na tylnej osi (średnica x grubość).
Opcjonalne hamulce ceramiczne Porsche (PCCB), z ceramicznymi tarczami hamulcowymi i sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami hamulcowymi na przedniej osi oraz czterotłoczkowymi stałymi zaciskami hamulcowymi na tylnej osi, są dodatkowo dostępne, aby jeszcze poprawić wydajność hamowania. Perforowane i wentylowane ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 350 milimetrów ważą około 50 procent mniej niż porównywalne metalowe tarcze hamulcowe. W połączeniu z całkowicie autonomicznymi klockami hamulcowymi, ceramiczne tarcze hamulcowe natychmiast osiągają wysokie i przede wszystkim stałe współczynniki tarcia podczas hamowania.
Szerokie nadwozie z aerodynamicznym wykończeniem
Jako najbardziej sportowy model Carrera, GTS oferuje połączenie wzmocnionego silnika z napędem na tylne koła oraz szerokim, aerodynamicznie zoptymalizowanym nadwoziem, skoncentrowanym na czystych właściwościach jezdnych. Dzięki zwiększeniu szerokości o 44 mm w tylnej części, nowy sportowy topowy model wyróżnia się imponującymi proporcjami, podkreślonymi konsekwentnie sportowymi kontrastami i unikalnymi detalami. Elementy typowe dla wyścigów i wyraźne kontrasty kolorystyczne w sportowej czerni są charakterystyczne dla jego koncepcji.
Nowa Carrera GTS zadebiutuje na rynku w wersji Coupé i Cabriolet. Dacho otwartego 911 można otworzyć i zamknąć całkowicie automatycznie w zaledwie 20 sekund przy naciśnięciu przycisku, nawet przy prędkości do 50 km/h (32 mph). Kolor dachu kabriolu można dowolnie wybrać; tylnie okno jest wykonane ze szkła i może być podgrzewane. Wyposażenie standardowe obejmuje deflektor wiatru; aluminiowy twardy dach jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe.
Szczegółowa praca aerodynamiczna widoczna jest na krawędziach spoilerów w przednim zderzaku oraz na zdobieniach progów. Te elementy optymalizują przepływ powietrza pod pojazdem i boczny przepływ wokół pojazdu. Gwarantuje to stabilne i bezpieczne prowadzenie bez negatywnego wpływu na zużycie paliwa, nawet przy bardzo dużych prędkościach. Współczynnik oporu (Cd) Coupé GTS z manualną skrzynią biegów wynosi 0,30; w przypadku PDK wzrasta do 0,31 z powodu zwiększonego chłodzenia wymaganego przez PDK. Kabriolet zawsze ma wartość Cd równą 0,31.
Wraz z szerokim nadwoziem modeli 911 Carrera 4, GTS przejmuje również zwiększoną pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 67 litrów. Aby zwiększyć nieograniczoną przyjemność z jazdy, zbiornik o pojemności 90 litrów jest opcjonalnie dostępny dla Porsche 911 Carrera GTS – to pierwszy raz dla serii modeli 911 Carrera – bez dodatkowych kosztów (z wyjątkiem USA).
Wyrazisty wygląd
Nowy przedni zderzak nadaje przodowi Porsche 911 Carrera GTS wyrazisty wygląd: przekątne weby w centralnym wlocie powietrza zapewniają bardziej dynamiczny wygląd i odróżniają GTS od innych modeli 911 Carrera. W typowy sposób motorsportowy, krawędź spoilera z przodu malowana jest na czarno, co podkreśla szerokość GTS.
Z boku jedna z optycznych cech Porsche 911 Carrera GTS szczególnie dobrze podkreśla jej atuty: w połączeniu z czarnymi malowanymi szprychami obręczy i podstawą obręczy oraz rantem wykończonym na wysoki połysk, 19-calowe obręcze RS Spyder z centralnym mocowaniem nadają szczególny stylowy akcent. Te obręcze wcześniej montowane były tylko w modelach 911 Turbo, a obecnie są zarezerwowane dla GTS wśród modeli 911 Carrera. Ich design pochodzi z niezwykle udanego wyścigowego samochodu RS Spyder Porsche.
Konsekwentne użycie kontrastujących elementów w czerni w dolnej części nadwozia zapewnia wizualnie niski środek ciężkości: czarny design krawędzi spoilera, progów i tylnego zderzaka nadaje niski krawędzi światła. Dyskretne logotypy na drzwiach, w czerni lub srebrze, w zależności od koloru nadwozia, wyraźnie wskazują, że to Porsche 911 Carrera GTS.
Tylny widok Porsche 911 Carrera GTS jest bardziej potężny i sportowy niż 911 Carrera S: szersze błotniki oraz szersze koła na tylnej osi charakteryzują widok z tyłu. Część czarna między końcówkami wydechu podkreśla szerokość nadwozia i nadaje mu jeszcze bardziej sportowy wygląd, jak dyfuzor. Czarne motywy kolorystyczne są kontynuowane w nowym wykończeniu powierzchni standardowego sportowego układu wydechowego: zewnętrzna powłoka końcówek wydechu jest malowana na czarno, wewnętrzne rury są wypolerowane od zewnątrz i pokryte nano powłoką, a wewnętrzne strony są również pomalowane na czarno. Z tyłu, logotyp Carrera GTS również jest zaprojektowany w czerni – lub srebrze w przypadku niektórych kolorów nadwozia.
Sportowy i wyrafinowany
Konsekwentna sportowość Porsche 911 Carrera GTS wyraża się także we wnętrzu. Z przodu, standardowe sportowe fotele zapewniają doskonałe wsparcie boczne, oferując jednocześnie bardzo dobrą wygodę podczas długich tras. Aby jeszcze poprawić stosunek mocy do masy, tylne siedzenia zostały pominięte w Coupé. Mimo szerokiego nadwozia i szerokich tylnych kół, Porsche 911 Carrera GTS waży zatem pięć kilogramów mniej niż 911 Carrera S. System siedzeń tylnych jest dostępny jako opcja bez dodatkowych kosztów.
Dominującym materiałem w wnętrzu jest czarny alcantara. Centralne sekcje sportowych foteli, obręcz koła kierownicy, dźwignie zmiany biegów oraz ręcznego hamulca, uchwyty drzwi oraz pokrywa i przedłużenie schowków drzwiowych są pokryte tym wysokiej jakości materiałem, który jest lżejszy od skóry. Tarcze wskaźników na desce rozdzielczej oraz alcantarowa podsufitka również zaprojektowane są w sportowej czerni. Standardowe stalowe osłony wejściowe drzwi dodatkowo noszą oznaczenie modelu Carrera GTS w czerni.
Nowe trójramienne koło SportDesign debiutuje w Carrera GTS. Trójramienne koło SportDesign z łopatkami zmiany biegów, które wcześniej było dostępne tylko w połączeniu z PDK, łączy sportowy, atrakcyjny wygląd z doskonałą ergonomią: powierzchnia obręczy koła nie jest przerywana przez szprychy, co zapewnia jeszcze lepszą obsługę, szczególnie przy szybkich ruchach koła kierownicy na granicy przyczepności. W pojazdach z opcjonalną skrzynią Porsche Doppelkupplungsgetriebe, zamontowane koło jest wariantem z łopatkami zmiany biegów i dodatkowo zawiera wskaźniki trybów jazdy „Sport”, „Sport Plus” i „Launch Control” w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono Plus.