Kiedy połączymy bardzo szybki samochód z otwartym dachem, efektem powinien być roadster. Porsche postanowiło stworzyć linię pojazdów, które będą miały osiągi torowe, ale również będą użyteczne na co dzień. A potem odcięło dach i zrobiło z niego Cabriolet.
Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet zadebiutowało w 2014 roku. Była to wersja z otwartym dachem dla modelu Carrera 4 GTS. Posiadała te same detale zewnętrzne, co model Porsche Turbo S, takie jak koła, hamulce węglowo-ceramiczne oraz tylny, wysuwany spojler. Obniżone zawieszenie zwiększało zdolność do pokonywania zakrętów.
Model Carrera GTS miał być pomostem między modelem Carrera S a Carrera GT3. Nawet jeśli nie miał systemu kierowania na wszystkie koła, wciąż był bardzo szybki i potrafił zmierzyć się z torami wyścigowymi z honorowymi wynikami. GTS oferował 30 dodatkowych koni mechanicznych w porównaniu do modelu S, co również dotyczyło Cabrioletu.
W środku było miejsce dla dwóch pasażerów, mimo że z tyłu znajdowała się para siedzeń. Nawet producent uznał, że nikt nie może tam siedzieć, dlatego wykończył tylko przednie fotele alcantarą.
Z punktu widzenia osiągów, Carrera 4 GTS Cabriolet była wolniejsza niż Carrera 4 GTS Coupe. Jednak w kontekście przyjemności z jazdy i prowadzenia z otwartym dachem, oferowała zupełnie inny punkt widzenia. A na pewno nie była wolnym samochodem.
Modele ‘Gran Turismo Sport’ oferują niezwykłe osiągi Porsche
Porsche ogłasza drugą generację modelu 911 Carrera GTS, która trafi do salonów w listopadzie. Dołączy do uznawanego modelu Boxster GTS, Cayman GTS oraz Panamera GTS w ofercie sportowych samochodów z Stuttgartu.
Każdy z czterech nowych modeli 911 Carrera GTS – Coupé i Cabriolet, dostępnych z napędem na tylne lub wszystkie koła – rozwija uznawane wartości legendarnego modelu 911 z silnikiem z tyłu, dodając nowe cechy techniczne, które zapewniają jeszcze wyższy poziom dynamiki oraz przyjemności z jazdy.
Pod tylną klapą skrywa się silnik typu boxer o pojemności 430 KM, co stanowi wzrost o 30 KM w porównaniu do modelu Carrera S. W połączeniu z pakietem Sport Chrono, który oferuje dynamiczne mocowanie silnika oraz system amortyzacji Porsche Active Suspension Management (PASM), obniżający wysokość zawieszenia o dziesięć milimetrów.
Polepszenie efektywności przyczyniło się również do szybszego przyspieszania oraz wyższych prędkości maksymalnych, a dane dotyczące zużycia paliwa pozostały na niezmienionym korzystnym poziomie w porównaniu do modeli S. Na przykład, w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), 911 Carrera GTS osiąga 32,5 mpg i przyspiesza od zera do 62 mph w 4,0 sekundy (Cabriolet: 4,2 sekundy). Przy standardowej siedmiobiegowej skrzyni manualnej i napędzie na tylne koła, możliwa jest prędkość maksymalna wynosząca 198 mph.
Zewnętrzna stylistyka nowego modelu 911 Carrera GTS – podobnie jak w innych modelach GTS – znacząco różni się od pozostałych wersji Carrera. Wszystkie wersje mają nadwozie 911 Carrera 4 z szerokimi nadkolami z tyłu oraz szerszym torem. Standardem są także 20-calowe koła z centralnym mocowaniem, malowane w ekskluzywnym matowym czarnym kolorze. Specjalne elementy wykończenia oraz przyciemnione bi-Xenonowe reflektory z systemem Porsche Dynamic Lighting System (PDLS) podkreślają styl przodu. Kratka wlotu powietrza na tylnej klapie silnika ma niestandardowe czarne listwy wykończeniowe, a chromowane końcówki wydechu dodają mocnego wizualnego charakteru.
Dodatkowego dźwiękowego wyróżnienia dostarcza standardowy sportowy system wydechowy, który wydaje charakterystyczny dźwięk GTS.
Kierowca i pasażer z przodu siedzą w ekskluzywnym wnętrzu z Alcantary, z fotelami sportowymi wykończonymi skórą. Centralne panele siedzeń są wykończone Alcantarą, jak w innych modelach Porsche GTS.
Dzięki nowym, topowym modelom gama 911 Carrera obecnie składa się z 12 samochodów sportowych w trzech poziomach mocy, dostępnych jako Coupés i Cabriolety oraz w wersji z napędem na tylne i wszystkie koła.
Nowe modele 911 Carrera GTS są dostępne do zamówienia w centrach Porsche w Wielkiej Brytanii i Irlandii od dzisiaj, a pierwsze samochody trafią do salonów w listopadzie.
Gama 911 Carrera GTS RRP w UK RRP w Irlandii
911 Carrera GTS Coupe £91,098 €144,329
911 Carrera 4 GTS Coupe £95,862 €154,152
911 Carrera GTS Cabriolet £99,602 €160,198
911 Carrera 4 GTS Cabriolet £104,385 €167,931
Standardowe wyposażenie obejmuje przyciemnione bi-Xenonowe reflektory z systemem Porsche Dynamic Lighting System, sportowy wydech, pakiet Sport Chrono z dynamicznymi mocowaniami silnika, wykończenie wnętrza skórą/Alcantary, sportowe fotele, 20-calowe koła z centralnym mocowaniem, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Torque Vectoring (PTV) z tylnym ograniczonym slipem różnicowym, 7-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy Porsche Communication Management z nawigacją satelitarną, cyfrowym radiem, uniwersalnym interfejsem audio z możliwością podłączenia MP3, automatyczną klimatyzacją, Porsche Stability Management (PSM), systemem zabezpieczeń przed kradzieżą Porsche Vehicle Tracking, trzyletnią gwarancją oraz pakietem pomocy drogowej na trzy lata.
Modele 911 Carrera 4 GTS posiadają napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Klienci będą mogli również odkrywać potencjał swojego nowego samochodu, biorąc udział w bezpłatnym kursie w Porsche Experience Centre w Silverstone.
Linia GTS
Od legendarnego modelu 904 Carrera GTS z lat 60-tych litery „GTS” oznaczają „Gran Turismo Sport” oraz obietnicę wyjątkowych osiągów Porsche.
Z nowym modelem Porsche ponownie wdraża zasadę GTS w modelu 911 Carrera. Tak jak model Cayenne GTS, Panamera GTS oraz Boxster i Cayman GTS, ten samochód reprezentuje doskonałe dynamiki jazdy w swoim segmencie.
Połączenie tych liter pochodzi z 904 Carrera GTS, samochodu wyścigowego z 1963 roku, który mógł być również zarejestrowany do użytku na drogach publicznych. W latach 80-tych i 90-tych zasada ta była kontynuowana przez modele 924 GTS i 928 GTS. W 2007 roku odrodziła się w formie modelu Cayenne GTS, a następnie została zastosowana w modelach „Type 997” 911 Carrera i Panamera.
—————————————————————————–
Porsche ujawnili drugą generację modeli 911 Carrera GTS. Modele GTS są dostępne jako wersje coupe i cabriolet, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Te nowe modele wypełniają lukę pomiędzy 911 Carrera S a testowanym na torze 911 GT3. Wiele cech technicznych zwiększa wydajność dynamiczną i przyjemność z jazdy, w tym silnik o mocy 430 koni mechanicznych z Powerkitu Carrera S, który zawiera pakiet Sport Chrono i Sportowy wydech. Standardowy system aktywnego zawieszenia PASM obniża wysokość zawieszenia o 10 mm w porównaniu do 911 Carrera.
Wyposażony w PDK (dwusprzęgłową skrzynię biegów Porsche Doppelkupplung), 911 Carrera GTS przyspiesza od zera do 60 mil na godzinę w 3,8 sekundy (Cabriolet: 4,0 sekundy) – co jest o jedną dziesiątą sekundy szybciej niż model S. Maksymalne prędkości torowe modeli GTS wahają się od 187 do 190 mil na godzinę, w zależności od napędu i skrzyni biegów. Pomimo szybszego przyspieszenia i wyższych prędkości maksymalnych, wersje GTS zachowują podobny poziom efektywności co modele 911 Carrera S.
Zwiększona wydajność i rozszerzony zakres standardowego wyposażenia sprawiają, że nowe modele są również atrakcyjne pod względem ceny. Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory Bi-Xenon™ z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz sportowy system wydechowy, który wydaje niepowtarzalny dźwięk GTS. Wnętrze Alcantara® posiada skórzane fotele sportowe z centralnymi panelami wykonanymi z Alcantary® – co jest tradycyjną cechą wszystkich modeli Porsche GTS.
Zewnętrzna stylistyka nowych modeli GTS znacznie różni się od innych wariantów Carrera. Wszystkie wersje GTS opierają się na nadwoziu 911 Carrera 4 z rozszerzonymi nadkolami z tyłu i szerszym torem.
Standardowe są również 20-calowe koła z centralnym zamkiem, malowane w ekskluzywnym połyskującym czarnym kolorze. Specjalne elementy wykończenia i przyciemnione reflektory Bi-Xenon™ podkreślają przód, natomiast czarne listwy wykończeniowe na spersonalizowanym wlocie powietrza GTS oraz chromowane końcówki wydechu wyróżniają tył modeli Carrera GTS.