Linia Carrera GTS zajmowała pozycję pomiędzy Carrera S a gamą Turbo. Była to wersja Porsche Turbo bez turbosprężarek, dostępna wyłącznie z napędem na tylną oś oraz w wariancie kabriolet.
GTS napędzał ten sam silnik, który znajdował się w limitowanej edycji Porsche 911 Sport Classic, jednak oferował więcej opcji. To nie był tylko samochód dla kierowcy, ale również stworzony z myślą o pasażerach, z większą liczbą opcji komfortowych.
Od zewnątrz, Carrera GTS Cabriolet miała tę samą szeroką karoserię co Carrera 4 Cabriolet. Z przodu znajdował się sportowy zderzak z czarnym spojlerem. Po bokach znajdowały się czarne progi. Logo Carrera GTS było namalowane na drzwiach. Z tyłu samochód był wyposażony w LED-owe światła tylne oraz cztery okrągłe końcówki wydechu. Standardowo montowano 19-calowe lekkie felgi z centralną nakrętką.
Wnętrze Carrera GTS Cabriolet nie było pustą powłoką. Wyposażono je w funkcje komfortowe oraz wybór siedzeń, z których wszystkie miały sportowy charakter z bocznymi podparciami. Trójramienna kierownica była obita Alcantarą, a za nią znajdowały się łopatki do zmiany biegów dla skrzyni PDK. W jednostce infotainment Porsche zainstalowało PCM (Porsche Communication Management) z kompatybilnością z iOS. Użytkownicy Androida mogli skorzystać z dedykowanej aplikacji. Dach otwierał się lub zamykał w 20 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph).
Silnik o pojemności 3.8 litra był taki sam jak ten oferowany w edycji Sport Classic. Był to silnik o pojemności 3.8 litra strojony na 405 KM, co było wartością większą niż w GT3. Standardowo współpracował z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast 7-biegowa automatyczna skrzynia PDK (z podwójnym sprzęgłem) była dostępna w opcji.
Z mocą 408 KM, doskonałą dynamiką jazdy i wyraźnie sportowym wyposażeniem, nowy Porsche 911 Carrera GTS wznosi się na szczyt serii modeli Carrera. 23 KM więcej niż w 911 Carrera S pozwala nowemu GTS – dostępnym w wersji Coupé i Cabriolet – z silnikiem o pojemności 3.8 litra zbliżyć się do 911 GT3 z mocą 435 KM. Ta dodatkowa sportowość idzie w parze z korzyściami ekonomicznymi: dzięki systemowi Porsche Intelligent Performance, nowy supersamochód nie zużywa więcej paliwa niż Carrera S w Nowym Europejskim Cyklu Jezdnym (NEDC), a jego cena jest również bardzo atrakcyjna z powodu bogatego wyposażenia standardowego.
W Porsche 911 Carrera GTS połączenie szerszej o 44 milimetry nadwozia Carrera 4 modeli z napędem na wszystkie koła z klasycznym napędem na tylne koła jest unikalne w rodzinie Carrera. GTS wyróżnia się również wizualnie i technicznie w porównaniu do innych modeli Carrera poprzez szereg innych szczegółów. Na przykład GTS jeździ na 19-calowych kołach RS Spyder ze środkowym mocowaniem, pomalowanych na czarno, z błyszczącymi rantami felg oraz oponami 305/30 ZR 19 na tylnej osi. Dodatkowe cechy wizualne to przedni zderzak SportDesign z krawędzią spoileru, malowany na czarno, specjalne boczne nakładki w czarnym kolorze oraz logotypy Carrera GTS – w czerni lub srebrze, w zależności od koloru nadwozia – na drzwiach i klapie bagażnika. Obszar pomiędzy końcówkami wydechu z tyłu również jest wykończony na czarno. Kierowca i pasażer zajmują miejsca na sportowych fotelach, których środkowe części są pokryte czarnym Alcantarą w połączeniu z standardowym kolorem wnętrza „czarnym Alcantarą”. W sportowym wnętrzu, dominującym w kolorze czarnym, ten wysokiej jakości materiał jest używany wszędzie tam, gdzie kierowca i pasażer mają bezpośredni kontakt z pojazdem, na przykład na obręczy nowego trójramiennego koła kierownicy SportDesign oraz na dźwigniach zmiany biegów i hamulca ręcznego.
Kolejnym szczegółem specyficznym dla GTS jest standardowe pominięcie tylnych siedzeń w Coupé, co sprawia, że Porsche 911 Carrera GTS waży pięć kilogramów mniej niż 911 Carrera S, pomimo szerokiego nadwozia i szerszych tylnych kół. Jednak tylnie siedzenia można zamówić opcjonalnie bez dodatkowych kosztów. Opcjonalnie dostępny jest również zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów, który można zamówić bez dodatkowych kosztów zarówno dla Coupé, jak i Cabriolet – tak jak w przypadku modeli GT3.
Jednostka napędowa o mocy 408 KM Silnik w nowym Porsche 911 Carrera GTS ma swoje korzenie w 3.8-litrowym silniku sześciocylindrowym zamontowanym w Carrera S. Oferuje zatem technologie zwiększające moc i oszczędzające paliwo, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa oraz VarioCam Plus z regulacją wałka rozrządu i zmiennym skokiem zaworów po stronie dolotu. Dzięki rozbudowanej przebudowie układu dolotowego, stworzono silnik Carrera GTS, którego moc wzrosła o 23 KM do 408 KM. Przy 107,4 KM, specyficzna moc silnika płaskiego znacząco przekracza magiczną granicę 100 KM na litr pojemności. Optymalizowany zgodnie z sportowym koncepcją wysokich obrotów silnika, osiąga maksymalną moc przy 7,300 obr/min, tuż przed maksymalnymi obrotami wynoszącymi 7,500 obr/min. Dla porównania, silnik w Carrera S osiąga swoją nominalną moc 385 KM przy 6,500 obr/min.
Nowy układ dolotowy nie tylko poprawia maksymalną moc, ale także elastyczność i rozwój mocy dzięki bardziej pojemnej krzywej momentu w niskim i średnim zakresie obrotów silnika. 320 Nm dostępne są już przy 1,500 obr/min, co stanowi wzrost o ponad sześć procent. Silnik sześciocylindrowy osiąga niezmieniony nominalny moment obrotowy wynoszący 420 Nm w szerokim zakresie obrotów silnika między 4,200 obr/min a 5,600 obr/min, podczas gdy silnik Carrera S osiąga tę wartość przy 4,400 obr/min. W praktyce pozwala to kierowcy na uzyskanie większej mocy w średnim zakresie obrotów silnika oraz na mniej częste zmiany biegów.
Carrera GTS oferuje zatem jeszcze lepsze osiągi w porównaniu do 911 Carrera S. Skutkuje to wzrostem maksymalnej prędkości o 4 km/h do 306 km/h w pojazdach z manualną skrzynią biegów. W połączeniu z Porsche Doppelkupplungsgetriebe oraz Pakietem Sport Chrono Plus, Porsche 911 Carrera GTS osiąga czas 0-100 km/h (62 mph) wynoszący 4.2 sekundy, co czyni go o jedną dziesiątą sekundy szybszym. Typowe dla Porsche Intelligent Performance: ten wzrost mocy osiąga się dzięki efektywnej optymalizacji, co gwarantuje, że wartości zużycia i emisji CO2 modelu 911 Carrera S są utrzymywane w NEDC. Porsche 911 Carrera GTS jest zatem w stanie przewyższyć zarówno osiągi, jak i efektywność modelu 911 Carrera S.
Nowy, zmienny układ dolotowy i układ wydechowy sportowy
Specjalny, zmienny układ dolotowy rezonansowy w dużej mierze odpowiada za zwiększenie mocy i poprawę momentu obrotowego. Używane są sześć klap zmiany ciśnienia sterowanych podciśnieniem, które przełączają się pomiędzy geometrią zoptymalizowaną pod kątem mocy i momentu.
W odpowiednich zakresach obrotów silnika generowany jest optymalny ładunek rezonansowy do ładowania cylindrów, co zapewnia zwiększony moment obrotowy i dodatkową moc. Poprawione ładowanie cylindrów wspierane jest dodatkowo poprzez mechanicznie obrobione przepustnice z geometrią zwiększającą przepływ w głowicach cylindrów.
Standardowy układ wydechowy sportowy zapewnia wyraźnie sportowy dźwięk silnika. Nadaje Porsche 911 Carrera GTS niepowtarzalny dźwięk i zapewnia tył pojazdu charakterystyczny wygląd dzięki autonomicznej, czarnej powierzchni końcówek wydechu.
Szybka zmiana biegów manualnych lub szybsza z podwójnym sprzęgłem
W Carrera GTS przeniesienie mocy na tylną oś realizowane jest standardowo przez klasyczną sześciobiegową manualną skrzynię biegów Porsche. Opcjonalnie dostępne jest Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) z siedmioma biegami do przodu. PDK łączy dynamikę pojazdu oraz bardzo dobrą efektywność mechaniczną manualnej skrzyni biegów z wysokim komfortem zmiany biegów i jazdy, typowym dla automatycznej skrzyni biegów. Szybkie zmiany biegów bez przerywania mocy ciągu, połączone z nieco zwiększonym momentem obrotowym w trybach sportowych, umożliwiają poprawę wartości przyspieszenia i elastyczności, a także szybsze czasy okrążeń. Jednocześnie rozszerzenie przełożeń i strategia zmiany biegów PDK znacząco poprawiają efektywność oraz znacznie zmniejszają zużycie i emisje.
Dynamikę PDK można jeszcze bardziej zwiększyć dzięki opcjonalnemu Pakietowi Sport Chrono Plus. Oferuje on dodatkową funkcję „Launch Control” do najszybszego przyspieszenia z miejsca oraz strategię zmiany biegów na torze do ekstremalnie sportowej jazdy, co umożliwia bardzo szybkie zmiany biegów. „Launch Control” dodatkowo skraca czasy przyspieszenia pojazdów wyposażonych w PDK o 0.2 sekundy – do 4.2 sekundy w Carrera GTS Coupé i 4.4 sekundy w Cabriolet.
Szeroki rozstaw kół dla lepszego gripu
Jako sportowy model szczytowy wśród samochodów wyścigowych Carrera, nowy Porsche 911 Carrera GTS oferuje szczególnie dynamiczne zawieszenie z zwiększonym rozstawem kół i dużymi wymiarami opon. Z przodu GTS zyskuje więc rozstaw kół, który został wydłużony o dwa milimetry do 1,488 milimetrów. W purystycznym samochodzie sportowym z napędem na tylne koła kluczowy jest tylny oś, jeśli chodzi o dynamikę boczną i przyczepność. Rozstaw kół osi napędowej został zwiększony o 32 milimetry do 1,548 milimetrów, z większymi stabilizatorami.
W zgodności z tym, opony są również dostosowane do doskonałej dynamiki pojazdu. Z przodu zamontowane są opony o wymiarach 235/35 ZR 19, z tyłu 305/30 ZR 19, zamiast opon o wymiarach 295/30 ZR 19 zamontowanych w Carrera S. Opony są standardowo montowane na unikalnych kołach RS Spyder z centralnym mocowaniem. Jak dotąd, ta technologia z redukcją mas wirujących, pochodząca z wyścigów, jest stosowana przez producentów tylko w indywidualnych, ekskluzywnych modelach specjalnych oraz supersamochodach. Aby dopasować się do wymiarów opon, koła na przedniej osi mają szerokość 8.5 cala, a na tylnej osi jedenaście cali. Alternatywnie i bez dodatkowych kosztów dostępne są 19-calowe koła sportowe Carrera o tych samych wymiarach.
Aktywne zawieszenie również w wersji sportowej
System Porsche Active Suspension Management (PASM) jest standardowo montowany i zapewnia, że charakterystyka każdego indywidualnego aktywnego amortyzatora jest optymalnie dostosowana w różnych warunkach dynamiki pojazdu. Zmienny tłumienie umożliwia dodatkowo kierowcy wybór pomiędzy dwoma trybami zawieszenia: „PASM Normal” lub „PASM Sport”. Ustawienie „Normal” oferuje bardziej komfortowe ustawienie podstawowe amortyzatorów, przełączając się w tryb sportowy w przypadku dynamicznego stylu jazdy. W ustawieniu „Sport” jednak zawsze wdrażane są twardsze charakterystyki amortyzatorów, aby wspierać bardzo zwinny styl jazdy.
Jako opcjonalna wersja aktywnego zawieszenia, Porsche oferuje sportowe zawieszenie PASM dla Carrera GTS Coupé. Ta wersja zawieszenia skierowana jest do szczególnie sportowych kierowców. W porównaniu do wersji seryjnej, aktywne sportowe zawieszenie PASM oferuje sztywniejsze ustawienie zawieszenia; zawieszenie jest również obniżone o 20 milimetrów. Aktywne sportowe zawieszenie oferowane jest razem z mechaniczną blokadą dyferencjału.
Wydajne hamulce również
System hamulcowy w Carrera GTS składa się z czterotłokowych aluminiowych stałych zacisków hamulcowych na osi przedniej i tylnej oraz perforowanych i wentylowanych tarcz hamulcowych. Wymiary to 330 x 34 milimetry na przedniej osi i 330 x 28 milimetrów na tylnej osi (średnica x grubość).
Opcjonalnie dostępne jest również Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), z ceramicznymi tarczami hamulcowymi i sześciotłokowymi stałymi zaciskami hamulcowymi na przedniej osi oraz czterotłokowymi stałymi zaciskami hamulcowymi na tylnej osi, co dodatkowo poprawia wydajność hamowania. Perforowane i wentylowane ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 350 milimetrów ważą około 50% mniej niż porównywalne metalowe tarcze hamulcowe. W połączeniu z całkowicie autonomiczną okładziną hamulcową, ceramiczne tarcze hamulcowe natychmiast osiągają wysokie, a przede wszystkim stałe współczynniki tarcia podczas hamowania.
Szerokie nadwozie z aerodynamicznym wykończeniem
Jako najbardziej sportowy model Carrera, GTS oferuje połączenie wzmocnionego silnika i napędu na tylne koła z szerokim, zoptymalizowanym aerodynamicznie nadwoziem skierowanym na czystą dynamikę pojazdu. Dzięki 44-milimetrowemu zwiększeniu szerokości w tylnym obszarze, nowy, sportowy model szczytowy optycznie wyróżnia się swoimi imponującymi proporcjami, podkreślonymi sportowymi kontrastami i unikalnymi detalami. Elementy typowe dla sportów motorowych oraz wyraźne kontrasty kolorystyczne w sportowym czarnym stylu są charakterystyczne dla jego koncepcji.
Nowy Carrera GTS będzie wprowadzany na rynek w wersjach Coupé i Cabriolet. Dach kabrioletu 911 można otworzyć i zamknąć w pełni automatycznie w zaledwie 20 sekund za pomocą przycisku przy prędkości do 50 km/h. Kolor dachu można dowolnie wybierać; jego tylna szyba wykonana jest ze szkła i może być podgrzewana. W standardzie montowany jest deflektor wiatru; dostępny jest również aluminiowy twardy dach jako specjalne wyposażenie.
Szczegółowe prace aerodynamiczne widać na krawędziach spoilerów na przednim zderzaku oraz na wykończeniach bocznych. Te elementy optymalizują przepływ powietrza pod pojazdem i boczny przepływ wokół pojazdu. Gwarantuje to stabilne i bezpieczne prowadzenie bez negatywnego wpływu na zużycie nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Współczynnik oporu (Cd) Coupé GTS z manualną skrzynią biegów wynosi 0.30; w przypadku PDK wzrasta do 0.31 z powodu zwiększonego chłodzenia potrzebnego w PDK. Kabriolet zawsze ma wartość Cd wynoszącą 0.31.
Dzięki szerokiemu nadwoziu modeli 911 Carrera 4, GTS przejmuje również zwiększoną pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 67 litrów. Aby zwiększyć nieograniczony komfort jazdy, zbiornik o pojemności 90 litrów jest opcjonalnie dostępny dla Porsche 911 Carrera GTS – to pierwszy raz w serii modeli 911 Carrera – bez dodatkowych kosztów (z wyjątkiem USA).
Imponujący wygląd
Nowy przedni zderzak nadaje przodowi Porsche 911 Carrera GTS imponujący wygląd: ukośne żebra w centralnym wlocie powietrza zapewniają bardziej dynamiczny wygląd i odróżniają GTS od innych modeli 911 Carrera. W typowym stylu sportów motorowych krawędź przedniego spoilera jest pomalowana na czarno i podkreśla szerokość GTS.
Z boku jedno z wizualnych wyróżników Porsche 911 Carrera GTS jest szczególnie dobrze widoczne: w połączeniu z lakierowanym na czarno piastą felgi i obręczą z wysokim połyskiem, 19-calowe koła RS Spyder o środkowym mocowaniu nadają wyjątkowego stylu. Były one wcześniej montowane tylko w modelach 911 Turbo, a teraz są zarezerwowane dla GTS wśród modeli 911 Carrera. Ich design pochodzi z niezwykle udanego samochodu wyścigowego RS Spyder Porsche.
Konsekwentne wykorzystanie kontrastujących elementów w czerni w dolnej części nadwozia zapewnia wizualnie niski środek ciężkości: czarny design krawędzi przedniego spoilera, boków i tylnego zderzaka tworzy niski brzeg świetlny. Dyskretne logotypy na drzwiach, w czerni lub srebrze, w zależności od koloru nadwozia, wyraźnie wskazują na to, że to Porsche 911 Carrera GTS.
Tylny widok Porsche 911 Carrera GTS jest nawet bardziej potężny i sportowy niż 911 Carrera S: szersze błotniki i szersze koła na tylnej osi kształtują widok tyłu. Czarny obszar pomiędzy końcówkami wydechu podkreśla szerokość nadwozia i nadaje mu jeszcze bardziej sportowego wyglądu, niczym dyfuzor. Czarno-srebrny temat kolorystyczny jest kontynuowany w nowym designie powierzchni standardowego układu wydechowego sportowego: zewnętrzna powłoka końcówek wydechu jest pomalowana na czarno, wewnętrzne rury są polerowane na zewnątrz i pokryte nanotechnologią, a wewnętrzne strony są także malowane na czarno. Również zaprojektowany w czerni – lub srebrze w przypadku niektórych kolorów nadwozia: logotyp Carrera GTS na klapie bagażnika.
Sportowy i wyszukany
Konsekwentna sportowość Porsche 911 Carrera GTS również znajduje odzwierciedlenie w wnętrzu. Z przodu standardowe fotele sportowe zapewniają doskonałe wsparcie boczne, zapewniając jednocześnie bardzo dobrą wygodę na długich dystansach. Aby jeszcze bardziej poprawić stosunek mocy do wagi, tylne siedzenia są pomijane w Coupé. Pomimo szerokiego nadwozia i szerokich tylnych kół, Porsche 911 Carrera GTS waży pięć kilogramów mniej niż 911 Carrera S. System tylnego siedzenia jest dostępny opcjonalnie bez dodatkowych kosztów.
Dominującym materiałem w wnętrzu jest czarna Alcantara. Środkowe części foteli sportowych, obręcz koła kierownicy, dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego, uchwyty drzwi oraz pokrycie i przedłużenie schowków drzwiowych są pokryte tym wysokiej jakości materiałem, który jest lżejszy od skóry. Tarcze zegarów na desce rozdzielczej i podsufitka z Alcantary są również zaprojektowane w sportowym czarnym kolorze. Standardowe stalowe osłony progowe drzwi dodatkowo zawierają nazwę modelu Carrera GTS w kolorze czarnym.
Nowe trójramienne koło kierownicy SportDesign zadebiutuje w Carrera GTS. Trójramienne koło kierownicy SportDesign z łopatkami zmiany biegów, które wcześniej było dostępne tylko w połączeniu z PDK, łączy sportowy, atrakcyjny wygląd z doskonałą ergonomią: powierzchnia obręczy koła kierownicy nie jest przerywana przez ramiona, co zapewnia jeszcze lepszą łatwość obsługi, szczególnie przy szybkim ruchu koła kierownicy na granicy prowadzenia. W pojazdach z opcjonalnym Porsche Doppelkupplungsgetriebe, zamontowane jest koło kierownicy z łopatkami oraz dodatkowo zawiera wyświetlacze trybów jazdy „Sport”, „Sport Plus” i „Launch Control” w połączeniu z opcjonalnym Pakietem Sport Chrono Plus.