PORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973

PORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973

Porsche zaczęło oferować model Carrera RS 2.7 dla tych, którzy chcieli ścigać się tymi samochodami w różnych zawodach na całym świecie. To był samochód wyścigowy, który skupiał się na najważniejszych elementach.

Model 911 został zaprezentowany jako samochód koncepcyjny podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku, jako następca modelu 356. Wersja produkcyjna zadebiutowała rok później, jako model 1965. Na początku oferowano go tylko jako coupe. Później wprowadzono wersję z otwartym dachem, nazwaną Targa. Wkrótce samochód stał się znany w środowisku motorsportu i klienci na całym świecie zaczęli domagać się samochodu skoncentrowanego na wyścigach. W 1972 roku ich życzenie spełniło się, a model Carrera RS 2.7 został wprowadzony do produkcji, zbudowano 1580 egzemplarzy.

RS był lżejszą i mocniejszą wersją standardowego modelu 911. Opierał się na wersji ulicznej, ale z wieloma ulepszeniami. Nadwozie było lżejsze, z aluminiową pokrywą silnika i zintegrowanym spojlerem (ducktail). Wszystkie panele nadwozia były cieńsze i lżejsze: błotniki, pokrywa bagażnika, panel dachu, tylne ćwiartki i zewnętrzne panele drzwi. Nawet wykończenia zostały usunięte. Co więcej, logo Porsche było naklejką zamiast metalowej tabliczki.

Wewnątrz samochód pozbawiono tylnej kanapy (siedzenia awaryjnego). Prawe siedzenie pasażera było stałe, a materiałów tłumiących hałas w ogóle nie zamontowano. Do zamykania drzwi zainstalowano skórzane paski zamiast klamek. Nie było osłony przeciwsłonecznej dla pasażera, a aby jeszcze bardziej odchudzić samochód, usunięto zapasowe koło. W bagażniku pozostał tylko akumulator.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.