PORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973
Średnia ocena: 5.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoManiak77 - ocena: 5/5

"Porsche 911 Carrera RS to prawdziwa legenda motoryzacji. Ten model łączy w sobie doskonałą jakość wykonania, niezrównane osiągi i klasyczny design, który wciąż przyciąga spojrzenia. Nie bez powodu uznawany jest za jeden z najlepszych sportowych samochodów wszech czasów."

PORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera RS (901) 1972-1973

Porsche zaczęło oferować model Carrera RS 2.7 dla tych, którzy chcieli ścigać się tymi samochodami w różnych zawodach na całym świecie. To był samochód wyścigowy, który skupiał się na najważniejszych elementach.

Model 911 został zaprezentowany jako samochód koncepcyjny podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1963 roku, jako następca modelu 356. Wersja produkcyjna zadebiutowała rok później, jako model 1965. Na początku oferowano go tylko jako coupe. Później wprowadzono wersję z otwartym dachem, nazwaną Targa. Wkrótce samochód stał się znany w środowisku motorsportu i klienci na całym świecie zaczęli domagać się samochodu skoncentrowanego na wyścigach. W 1972 roku ich życzenie spełniło się, a model Carrera RS 2.7 został wprowadzony do produkcji, zbudowano 1580 egzemplarzy.

RS był lżejszą i mocniejszą wersją standardowego modelu 911. Opierał się na wersji ulicznej, ale z wieloma ulepszeniami. Nadwozie było lżejsze, z aluminiową pokrywą silnika i zintegrowanym spojlerem (ducktail). Wszystkie panele nadwozia były cieńsze i lżejsze: błotniki, pokrywa bagażnika, panel dachu, tylne ćwiartki i zewnętrzne panele drzwi. Nawet wykończenia zostały usunięte. Co więcej, logo Porsche było naklejką zamiast metalowej tabliczki.

Wewnątrz samochód pozbawiono tylnej kanapy (siedzenia awaryjnego). Prawe siedzenie pasażera było stałe, a materiałów tłumiących hałas w ogóle nie zamontowano. Do zamykania drzwi zainstalowano skórzane paski zamiast klamek. Nie było osłony przeciwsłonecznej dla pasażera, a aby jeszcze bardziej odchudzić samochód, usunięto zapasowe koło. W bagażniku pozostał tylko akumulator.

2.7 5MT (210 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność2687 Cm3
Moc154 Kw @ 6300 Rpm
210 Hp @ 6300 Rpm
207 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 5100 Rpm
255 Nm @ 5100 Rpm
Układ paliwowyMechanical Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60Vr-15 || 235/60Vr-15
Długość161.5 In (4102 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość52 In (1321 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.8/58 In (1
Rozstaw osi89.4 In (2271 Mm)
Prześwit6 In (152 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2315 Lbs (1050 Kg)
Średnie spalanie21.4 Mpg Us (11 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.