964 Carrera RS został zaprojektowany z myślą o motorsporcie. Był lżejszą wersją Carrera 2 i oferował lepsze osiągi na torze. To samochód stworzony przez pasjonatów dla pasjonatów.
Pod koniec lat 80. i na początku 90. zasady dotyczące motorsportu na całym świecie uległy drastycznej zmianie. Nie było już możliwe, aby kupić samochód od dealera i zabrać go na tor. Jednak Porsche uznało, że może zaoferować takie pojazdy europejskim klientom. Rynek amerykański nie miał takiej możliwości, ponieważ niemiecki producent nie chciał zdobywać wszystkich formularzy homologacyjnych dla Carrera RS, które byłyby zatwierdzone w USA.
Samochód wyglądał prawie identycznie jak Carrera 2. Specjalne magnezowe felgi zdradzały, że to inny rodzaj pojazdu, a nie tylko kolejna Carrera. Jego kształt przypominał inne modele w ofercie, ale niektóre materiały zostały zmienione, na przykład pokrywa bagażnika, która była wykonana z aluminium.
Wnętrze zostało pozbawione zbędnych elementów. Znajdowały się w nim ręcznie otwierane okna, brak wykładzin i materiałów wygłuszających. Fotele wyścigowe z otworami na sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa i wysokimi boczkami były zaprojektowane specjalnie dla Carrera RS. Nie było wspomagania kierownicy, elektrycznych szyb ani szyberdachu. Klimatyzacja i radio były dostępne jako opcje, ale większość z tych funkcji była standardowo usunięta. To był samochód, który można było kupić i w następny dzień pojechać na tor wyścigowy.