W 1993 roku nie było wielu producentów samochodów, którzy mogli zaoferować gotowy do wyścigu pojazd uliczny. Niemniej jednak, Porsche wprowadziło na rynek model Carrera RS dla tych, którzy w weekendy wybierali się na tor wyścigowy.
Opierając się na standardowym modelu Porsche 911 – 964, Carrera RS miała ten sam kształt, ale wykonano ją z innych materiałów. Klapa bagażnika była aluminiowa. Usunięto wszelkie materiały tłumiące dźwięk, a samochód został maksymalnie odchudzony. Zainstalowano specjalny zestaw kół z magnezu.
W środku nie było elektrycznych szyb ani foteli. Nie było też siedzenia z tyłu. W niektórych edycjach specjalnych samochód był wyposażony w klatkę bezpieczeństwa, a wnętrze zostało wyczyszczone do metalu. Aby wzmocnić nadwozie, zastosowano technikę spawania szczelinowego, która usztywniła karoserię. Jedyną opcją był radioodtwarzacz i popielniczka.