Wersja RS pożegnała się z komfortem, który był znany każdemu kierowcy Porsche. Była nastawiona na tor i miała poważne zamiary.
Dla modelu Porsche 911 z generacji 964, niemiecki producent samochodów oferował wersję o nazwie RS (Renn Sport – Motor Sport), która była odchudzoną wersją Carrera z twardszym zawieszeniem i wyścigowym inżynierią. Był to model bazowy dla niektórych samochodów wyścigowych. Generacja 993 wzięła przykład z tego modelu i powróciła z wersją RS.
Na zewnątrz, szersza karoseria, przejęta z modelu Porsche Turbo, miała dużą, stałą lotkę z tyłu. Z przodu zderzak został zaprojektowany na nowo, z wydłużeniem dolnej części, aby złapać więcej powietrza i zwiększyć docisk na przednią oś, co było bardzo potrzebne dla znanego problemu z nadsterownością w generacji 993. Trzyczęściowe felgi aluminiowe były specjalnie zaprojektowane dla wersji RS.
Wnętrze zostało ograniczone do niezbędnych elementów. Było w nim mniej materiałów wygłuszających. Kontrastowe kolory na sportowych fotelach kubełkowych były standardowym elementem wersji RS. Oferowano stereo, ale nie było klimatyzacji ani szklany dach.