PORSCHE 911 Carrera S (991) 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE 911 Carrera S (991) 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE 911 Carrera S (991) 2012-2015

Koncepcja Porsche 911 zrodziła się w 1963 roku i od tego czasu nieprzerwanie ewoluowała. Rosła pod względem rozmiaru, mocy i osiągów. Przeszła od samochodu sportowego do luksusowego supersamochodu. Model Carrera S Coupe z 2012 roku nie był wyjątkiem.

Siódma generacja 911 została wprowadzona na rynek w 2012 roku i oparta była na nowej platformie, z dłuższym rozstawem osi oraz krótszymi zwisami. Wprowadzono również nowe reflektory i światła tylne. Ogólny kształt samochodu nie zmienił się znacząco od 1963 roku, co sprawia, że 911 stało się ikoną, podobnie jak VW Garbus czy Land Rover Defender.

Okrągłe reflektory z białymi paskami świateł dziennych umieszczone na zderzaku były jedną z kluczowych cech Porsche 911 z 2012 roku. Trzy wloty powietrza w zderzaku podkreślały sportowy charakter pojazdu. Z zaokrąglonymi liniami dachu, które przechodziły w pokrywę silnika z tyłu, siódma generacja Porsche 911 zachowała swój oryginalny kształt. Za pokrywą silnika znajdował się aktywny spojler, który unosił się przy prędkościach autostradowych, aby lepiej trzymać samochód na drodze. Porsche twierdziło, że spojler był testowany do 300 km/h (186 mph) i że samochód nie generował siły nośnej.

Wnętrze było bardziej nastawione na luksus niż na osiągi. Nowa deska rozdzielcza miała klasyczny obrotomierz na środku, ale po lewej stronie zainstalowano wyświetlacz TFT w okrągłej ramce byłego zegara analogowego.

Porsche Carrera S z 2012 roku była napędzana silnikiem typu flat-six o pojemności 3,8 litra. W standardzie był on połączony z pierwszą na świecie siedmiobiegową skrzynią ręczną. Automatyczna skrzynia biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem) była oferowana jako opcja.

Porsche z dumą przedstawia nowego Porsche 911 Carrera, zupełnie nową generację ikonicznego coupe, które od momentu swojej premiery w 1963 roku uważane jest za jeden z wzorcowych samochodów sportowych na świecie.

Tradycja spotyka nowoczesność

W duchu tradycji 911, charakterystyczny język designu Porsche emanuje mocą i elegancją. Niezwykła sylwetka wciąż przyciąga wzrok, przyjmując jednocześnie nowe, ekscytujące kontury i precyzyjnie zaprojektowane detale; 100 mm dłuższy rozstaw osi poprawia stabilność i zwiększa przestronność wnętrza; przednie i tylne zwisy są krótsze, co zachowuje kompaktowe wymiary, które od zawsze były atrybutem 911; sportowa postawa podkreślona jest niższą linią dachu, a szerszy rozstaw przedni jeszcze bardziej zwiększa obecność na drodze oraz podnosi znane właściwości jezdne.

Umieszczony z tyłu, płaski silnik sześciocylindrowy to także symboliczny element tożsamości 911; za tylną osią nowego samochodu znajduje się ulepszony zestaw mocnych, wydajnych i emocjonujących silników 'boxer’. Porsche 911 Carrera napędza nowy silnik o pojemności 3,4 litra, rozwijający moc 350 KM, natomiast Carrera S dysponuje 400 KM w wersji znanego silnika 3,8-litrowego. Nowe silniki oferują poprawę osiągów dla obu modeli. Carrera 3,4-litrowa z PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, o 0,1 sekundy szybciej niż poprzedni model. Naciśnięcie przycisku Sport Plus w opcjonalnym pakiecie Sport Chrono skraca ten czas do 4,4 sekundy. Carrera S 3,8-litrowa z PDK może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy (Sport Plus 4,1 sekundy), o 0,2 sekundy szybciej niż jej poprzednik.

Nowe, lekkie nadwozie

Najważniejszym z innowacyjnych rozwiązań jest zupełnie nowe, lekkie nadwozie, wykonane z inteligentnego kompozytu aluminium i stali. Odpowiada za znaczną część redukcji masy pojazdu o 45 kg. Struktura nadwozia zapewnia także znacznie większą sztywność, a optymalizacja aerodynamiczna – w tym szerszy, zmiennie rozkładający się tylny spoiler – zmniejsza opór generowany przez nowego 911 Carrera, zachowując jednocześnie imponujący ogólny współczynnik oporu.

Innowacyjna technologia podwozia

Nowy 911 oferuje lepsze przyspieszenie w prostych liniach, ale także doskonałą wydajność na niespotykanym dotąd poziomie w całym dynamicznym repertuarze. Oprócz dłuższego rozstawu osi, większa zwinność, precyzja i stabilność prowadzenia opierają się m.in. na szerszym rozstawie przednim, nowej osi tylnej oraz nowym elektro-mechanicznym układzie kierowniczym.

W zależności od modelu, dostępne są także inne standardowe lub opcjonalne systemy aktywnej kontroli, które dodatkowo poprawiają dynamikę jazdy. Dotyczy to w szczególności systemu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) – aktywnej stabilizacji przechyłów, dostępnego po raz pierwszy w Porsche 911 Carrera S. System ten redukuje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów, co sprawia, że opony zawsze znajdują się w optymalnej pozycji w stosunku do nawierzchni drogi i mogą przenosić wyższe siły boczne. W rezultacie maksymalne prędkości w zakrętach wzrastają, a szybsze czasy okrążeń na torach wyścigowych są możliwe.

Design zewnętrzny

Znany, sportowy wygląd 911 zyskuje dodatkową dynamikę dzięki 100 mm dłuższemu rozstawowi osi, obniżonej wysokości oraz obręczom aluminiowym o średnicy do 20 cali. Jednocześnie zachowano typowe kompaktowe wymiary nadwozia. Z przodu uwagę zwracają szerokie nadkola, podkreślające szerszy rozstaw przedni i nadające nowym modelom 911 Carrera szczególnie sportową postawę na drodze. Nowe lusterka zewnętrzne zostały zamontowane na górnej krawędzi drzwi, a nie jak wcześniej na trójkącie lusterka. To nie tylko korzystne aerodynamicznie, ale także podkreśla nową linię designu oraz wizualne wrażenie szerokości.

Design wewnętrzny

Aby uzupełnić nowoczesny wygląd zewnętrzny, projektanci Porsche stworzyli wnętrze, które nawiązuje do stylu Porsche Carrera GT. Kierowca jest teraz jeszcze bardziej zintegrowany z kokpitem dzięki centralnej konsoli wznoszącej się do przodu z wysoko umieszczoną dźwignią zmiany biegów – lub wybierakiem biegów PDK – blisko kierownicy w typowy dla sportów motorowych sposób. Klasyczne elementy stylu Porsche można znaleźć również wewnątrz, tak jak na zewnątrz. Na przykład, zestaw wskaźników z pięcioma okrągłymi wskaźnikami, z centralnym wskazaniem obrotów silnika. Po prawej stronie znajduje się nowy, wysokiej rozdzielczości wyświetlacz wielofunkcyjny, jeden z elementów komfortu dodanych w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów.

Porsche Intelligent Performance

Ustalając standard w swojej klasie, jak to miało miejsce przez pokolenia, nowy Porsche 911 Carrera i Carrera S podnoszą standard wydajności i efektywności na nowe poziomy. Zużycie paliwa i emisje we wszystkich wersjach są o do 16 procent niższe w porównaniu do ich poprzedników. Osiąga się to m.in. dzięki systemom i funkcjom takim jak automatyczny start/stop, zarządzanie termiczne, regeneracja układu elektrycznego, pierwszy na świecie siedmiobiegowy manual i – w połączeniu z Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) – funkcji 'coasting’, która odłącza silnik w celu zwiększenia efektywności paliwowej przy zamkniętej przepustnicy.

Nowy elektro-mechaniczny układ kierowniczy oferuje nie tylko typową precyzję i odpowiedź oczekiwaną od Porsche, ale także przyczynia się do zwiększenia efektywności i obniżenia zużycia paliwa. Na przykład, Porsche 911 Carrera z nowym silnikiem o mocy 350 KM (257 kW) 3,4-litrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa i opcjonalnym PDK osiąga 34,4 mpg w cyklu mieszanym według nowych europejskich norm (NEDC) – o 6 mpg mniej niż jego poprzednik. Ponadto, przy emisji 194 g/km CO2, jest pierwszym sportowym samochodem Porsche, który mieści się poniżej 200 g/km CO2. W przypadku Carrera S, z jego silnikiem 3,8-litrowym i mocy 400 KM, ekonomia w połączeniu z opcjonalnym PDK wzrasta o 14 procent, czyli 5 mpg, do 32,4 mpg w cyklu mieszanym, mimo 15 KM większej mocy. To przekłada się na emisję CO2 na poziomie 205 g/km.

Widać zatem, że w nowym 911 Carrera udało się jeszcze bardziej rozszerzyć zakres pozornie sprzecznych cech, takich jak wydajność i efektywność, sportowość i codzienna użyteczność, które zawsze charakteryzowały Porsche 911. Można powiedzieć, że nowy 911 Carrera jest zatem bardziej '911′ niż kiedykolwiek.

W Wielkiej Brytanii od grudnia 2011 roku

Nowe Porsche 911 Carrera obchodzi swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie, a nowe modele 911 pojawią się w centrach Porsche w Wielkiej Brytanii od 17 grudnia 2011 roku.

Porsche 911 Carrera ma cenę początkową od 71 449 funtów, a Porsche 911 Carrera S od 81 242 funtów. Standardowe wyposażenie wszystkich modeli obejmuje skórzaną tapicerkę, sportowe fotele, automatyczną klimatyzację, reflektory Bi-Xenon, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy Porsche Communication Management z nawigacją satelitarną, uniwersalny interfejs audio z możliwością podłączenia MP3, Porsche Stability Management (PSM) oraz trzyletnią gwarancję.

Carrera S dodaje 20-calowe obręcze aluminiowe, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z ograniczonym poślizgiem tylnym, oprócz przewagi mocy większego silnika 3,8-litrowego.

3.8L 7AT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc294 Kw @ 7400 Rpm
400 Hp @ 7400 Rpm
394 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 5600 Rpm
441 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr20 || 295/30 Zr20
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3120 Lbs (1415 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa35 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2205 G/Km

3.8L 7MT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryH6
Pojemność3800 Cm3
Moc294 Kw @ 7400 Rpm
400 Hp @ 7400 Rpm
394 Bhp @ 7400 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 5600 Rpm
441 Nm @ 5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna189 Mph (304 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr20 || 295/30 Zr20
Długość176.8 In (4491 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.