Nowy Porsche 911 zapewnia więcej radości i przyjemności z jazdy niż generacja, którą zastępuje. Zawsze tak było, z wyjątkiem generacji 996. Teraz oferują tylko silniki turbo, niezależnie od wersji.
Nowa generacja 992 jest szersza o 45 mm z przodu (1.77 cala), a model z napędem na wszystkie koła jest również szerszy o 44 mm z tyłu (1.73 cala) niż generacja, którą zastępuje. Nowością są przednie reflektory, które są w pełni LED. Nie ma już xenonów ani, co gorsza, zwykłych żarówek halogenowych.
Wnętrze zostało przeprojektowane i posiada dwa wyświetlacze LCD w zestawie wskaźników, flanking klasyczny obrotomierz, który pozostał analogowy. Na konsoli środkowej znajduje się 10.9-calowy wyświetlacz do PCM (Porsche Communication Management), który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. System obsługuje również nawigację online z danymi na żywo o ruchu drogowym przed nami.
Silnik to, jak zawsze, sześciocylindrowy silnik typu boxer z podwójnymi turbosprężarkami. Łączna moc jest wyższa o 30 KM niż w poprzedniej generacji, osiągając imponujące 450 KM. Wyobraź sobie, że ostatni Porsche 911 chłodzony powietrzem (993) miał 408 KM.
Wyłącznie stosowana skrzynia biegów to 8-biegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem (PDK), która zapewnia szybsze zmiany biegów. Nowy 911 Carrera S pokonał słynne Nurburgring Nordschleife w czasie 7 minut i 25 sekund. Czas, który jeszcze 10 lat temu był dostępny tylko dla samochodów wyścigowych.
Szerszy, szybszy, bardziej emocjonalny – Porsche 911 wchodzi w nową generację z szeregiem nowych usprawnień. Design i wnętrze łączą klasyczny styl z zupełnie nowymi rozwiązaniami. Nowe podwozie PASM z szerszym rozstawem kół po raz pierwszy wyposażone jest w felgi o różnych średnicach na przedniej i tylnej osi. Turbo doładowany silnik typu flat-six w modelach Porsche 911 Carrera S i 911 Carrera 4S generuje 331 kW (450 KM) dzięki optymalizacjom zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym. To oznacza wzrost o 22 kW (30 KM). Moc przekazywana jest przez zupełnie nową, ośmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Kierownica jest jeszcze bardziej bezpośrednia, a hamulce reagują lepiej. 911 bije nowe rekordy: model 911 Carrera S pokonał Nordschleife Nürburgringu w zaledwie 7 minut i 25 sekund – pięć sekund szybciej niż poprzedni model.
Oba nowe modele 911 osiągają przyspieszenie od zera do 100 km/h poniżej czterech sekund, przy czym Porsche 911 Carrera S potrzebuje 3,7 sekundy, a Porsche 911 Carrera 4S z napędem na wszystkie koła 3,6 sekundy; każdy model jest o 0,4 sekundy szybszy od swojego poprzednika. Oba modele są dodatkowo o 0,2 sekundy szybsze z opcjonalnym pakietem Sport Chrono. Zużycie paliwa (w oparciu o NEDC) wynosi 8,9 l/100 km dla 911 Carrera S, podczas gdy 911 Carrera 4S notuje 9,0 l/100 km.
Zewnętrzny design jest całkowicie nowy i podkreśla skok wydajności tej generacji 911. W przyszłości tylno napędowy Porsche 911 Carrera S będzie również miał nadwozie modelu z napędem na wszystkie koła, które jest o 44 mm szersze z tyłu. Oba modele są o 45 mm szersze na przedniej osi. Między nowymi reflektorami LED, maska z wyraźnym wcięciem nawiązuje do designu pierwszych generacji 911. Prawie na równi wkomponowane elektryczne klamki podkreślają stonowany i gładki kontur boczny. Tylny spoiler dominuje znacznie szerszym tylnym skrzydłem oraz elegancką, bezszwową listwą świetlną rozciągającą się na całą szerokość pojazdu. Oprócz przednich i tylnych sekcji, cała zewnętrzna powłoka wykonana jest teraz z aluminium.
Zupełnie nowe wnętrze charakteryzuje się prostymi i wyraźnymi liniami deski rozdzielczej z wpuszczonymi wskaźnikami. Obok centralnego licznika obrotów – typowego dla Porsche – dwa cienkie, bezramkowe wyświetlacze dostarczają informacji kierowcy. Nowy, 10,9-calowy ekran centralny systemu Porsche Communication Management (PCM) można obsługiwać szybko i intuicyjnie dzięki nowej architekturze. Pod względem cyfryzacji 911 robi kolejny krok w przyszłość z permanentnym połączeniem oraz nowymi funkcjami i usługami. W standardzie, PCM oferuje nawigację online z wykorzystaniem danych opartych na zbiorowej inteligencji oraz Porsche Connect Plus.
Nowe systemy wsparcia zwiększają bezpieczeństwo i komfort
Nowe 911 jest pierwszym na świecie modelem wyposażonym w innowacyjny system rozpoznawania istotnego wilgotności na drodze, w tym program jazdy w warunkach deszczowych, który można ręcznie włączyć w dowolnym momencie. System ostrzegania i wspomagania hamulców, także standardowo, wykrywa ryzyko kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami, i w razie potrzeby inicjuje ostrzeżenie lub hamowanie awaryjne. Night Vision Assist z kamerą termowizyjną dostępny jest po raz pierwszy opcjonalnie dla 911. Adaptacyjny tempomat, dostępny na życzenie, obejmuje automatyczne sterowanie odległością z funkcją stop-and-go oraz zabezpieczenie dla pasażerów. Opcjonalne reflektory LED z matrycą mają po 84 diody LED z indywidualnym sterowaniem, aby zapewnić optymalne rozłożenie światła w danej sytuacji. Porsche rozszerzyło listę opcji komfortowych o jonizator. To poprawia jakość powietrza wewnątrz pojazdu, działając w połączeniu z standardowym filtrem pyłowym.
Zwiększona moc, większa efektywnośćSilnik i napęd
Turbo doładowane silniki typu flat-six również wchodzą w nową generację z nowym modelem 911. Oprócz spełnienia najnowszych norm emisji z filtrem cząstek stałych (GPF), głównym celem dalszego rozwoju było przede wszystkim zwiększenie wydajności. Nowe, większe turbosprężarki o symetrycznym układzie oraz elektrycznie sterowane zawory upustowe, całkowicie przeprojektowany system chłodzenia powietrza doładowanego, oraz po raz pierwszy zastosowanie wtryskiwaczy piezoelektrycznych łączą się, aby zrealizować dalsze poprawki silnika we wszystkich istotnych obszarach: reaktywność, moc, charakterystyka momentu obrotowego, efektywność i zdolność do wysokich obrotów. Oprócz wzrostu mocy o 22 kW (30 KM) do 331 kW (450 KM) przy 6,500 obrotów/min, silnik oferuje moment obrotowy wyższy o 30 Nm, wynoszący 530 Nm w zakresie od 2,300 do 5,000 obrotów.
Nowy silnik sześciocylindrowy cechuje się wymuszonym doładowaniem przez niemal całkowicie nowy system dolotowy. Dwa symetryczne turbosprężarki o większej objętości komory zastąpiły poprzednie identyczne części. Koła sprężarki i turbiny obracają się teraz w przeciwnych kierunkach. Średnica kół turbiny została zwiększona o trzy milimetry do 48, podczas gdy koło sprężarki o średnicy 55 milimetrów jest teraz o cztery milimetry większe. Dzięki nowo opracowanemu lekkiemu kolektorowi i dostosowanym obudowom turbiny, poprawiono warunki przepływu powietrza, wypływ kół turbiny i reaktywność. Przyczynia się to do zwiększenia efektywności, momentu obrotowego i mocy.
Sterowanie zaworami upustowymi również jest nowe. Zawory nie są już regulowane przez próżnię, ale elektrycznie za pomocą silników krokowych, co czyni kontrolę ciśnienia doładowania szybszą i dokładniejszą. Maksymalne ciśnienie doładowania w 911 Carrera S z GPF wynosi około 1.2 bar.
Zwiększona efektywność: chłodnice powietrza doładowanego teraz pod grillem tylnej pokrywy
W dalszym ciągu w sekcji dolotowej powietrze sprężone przepływa przez dwa nowo umiejscowione chłodnice powietrza doładowanego. Zajmują one miejsce filtra powietrza w porównaniu do poprzednich modeli. Zamiast znajdować się po bokach w tylnych błotnikach, chłodnice powietrza doładowanego znajdują się teraz bezpośrednio nad silnikiem na centralnej pozycji pod grillem tylnej pokrywy. Taka nowa pozycja pozwala na lepszy przepływ powietrza chłodzącego. W połączeniu z większymi chłodnicami powietrza doładowanego, znacznie poprawia to wydajność chłodzenia.
Całkowity standardowy silnik był celem dalszego rozwoju i optymalizacji wielu szczegółów. Po raz pierwszy wtryskiwacze sterowane piezoelektrycznie wykonują bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania. To pozwala na tylko jeden wtrysk z maksymalnym ciśnieniem paliwa wynoszącym 200 bar. Wtryskiwacze piezoelektryczne otwierają i zamykają się również szybciej niż poprzednie komponenty ze stykami elektromagnetycznymi. W efekcie ilość paliwa może być dzielona na do ośmiu częściowych wtrysków na cykl. Dodatkowo, wtryskiwacz otwiera się na zewnątrz, co pozwala na lepsze rozprowadzenie paliwa z drobniejszymi kroplami w komorze spalania.
Asymetryczny skok zaworów dla lepszego spalania
Zmienna kontrola zaworów VarioCam Plus po raz pierwszy steruje wymianą gazów za pomocą asymetrycznych wałków rozrządu dolotowego. Dwa sąsiednie zawory cylindra otwierają się z różnym skokiem w pozycji częściowego obciążenia. Gdzie poprzednio mały skok obu zaworów dolotowych wynosił jednolite 3,6 milimetra, teraz skok wynosi 2,0 milimetra i 4,5 milimetra w nowym silniku. To oraz różne inne szczegółowe optymalizacje poprawiły zarządzanie paliwem, a tym samym spalanie – redukując zużycie i emisje. Cichsza praca przy niskich obrotach i obciążeniach również zwiększa komfort w ruchu drogowym. Zawory ponownie otwierają się równolegle po przełączeniu na pełny skok.
Emocjonalny dźwięk zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Niezapomniany dźwięk 911 przyczynia się również do przyjemności z jazdy tym sportowym samochodem. Dlatego inżynierowie zwrócili dużą uwagę na balans dźwięku między dolotem a wydechem podczas dalszego rozwoju. Symulator dźwięku z aktywowanym drugim kanałem za tylną osłoną dostarcza informacji o częstotliwości oddychania silnika flat. Systemy wydechowe zostały odnowione, aby zapewnić charakterystyczne i atrakcyjne doświadczenie dźwiękowe dla Porsche 911, pomimo surowszych wymagań dotyczących hałasu i zamontowania filtra cząstek stałych. Dwurozdziałowy system wydechowy obejmuje teraz sterowane mapowo i w pełni zmienne klapy wydechowe. Ten system sterowania pozwala zarówno na optymalne rozwinięcie mocy, jak i emocjonalny dźwięk. Klapy są uruchamiane elektrycznie za pomocą silników krokowych. Dzięki temu możliwe jest teraz także ustawienie pozycji pośrednich – dla jeszcze większych emocji dźwiękowych. Opcjonalny wydech sportowy jest także dostępny. Podczas gdy standardowy system ma dwa podwójne końcówki, system sportowy ma dwa owalne wyjścia.
Całkowicie nowa, ośmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Porsche 911 Carrera S i 911 Carrera 4S są wprowadzane na rynek wyłącznie z pierwszą ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) dla samochodów sportowych Porsche. W porównaniu do siedmiobiegowej skrzyni biegów w poprzednich modelach, nowy PDK oferuje szereg usprawnień. Kierowca może bezpośrednio poczuć ulepszoną kombinację komfortu, wydajności i efektywności. Wszystkie biegi mają nowe przełożenia: pierwszy bieg jest teraz krótszy, a ósmy bieg dłuższy niż wcześniej. Dzięki temu udało się zrealizować dłuższy przełożenie końcowe, co jeszcze bardziej obniża prędkości obrotowe silnika na wyższych biegach. Maksymalna prędkość może być nadal osiągnięta na szóstym biegu. Użycie kontrolowanej pompy olejowej oraz zaawansowanych olejów silnikowych oszczędzających paliwo to kolejne środki obniżające zarówno straty mocy, jak i zużycie paliwa. Ciśnienie oleju potrzebne do zmiany biegów i pracy sprzęgła jest kontrolowane zgodnie z zapotrzebowaniem, a straty mocy są zredukowane.
Szybkie zmiany biegów dla większej dynamiki
Nowa funkcja szybkiej zmiany biegów pozwala jeszcze intensywniej doświadczyć dynamiki jazdy 911. Ta funkcja jest dostępna przy zmianie biegów zarówno w trybie ręcznym, jak i automatycznym, gdy aktywowany jest tryb Sport Plus. Podobnie jak w samochodach sportowych 911 GT, oznacza to znacznie krótsze czasy reakcji i szybsze zmiany biegów. Szybkie zmiany biegów mają miejsce szczególnie przy wysokich prędkościach obrotowych i obciążeniach. Umożliwiają to znacznie ulepszone przełączenie sprzęgła podczas operacji zmiany biegów. Hydraulicznie sterowane przełączanie sprzęgła przebiega znacznie szybciej dzięki dodatkowej pętli napełniającej.
Pakiet Sport Chrono z nowym przełącznikiem trybu
Pakiet Sport Chrono jest idealnym rozwiązaniem na zwiększenie wydajności jazdy i przyjemności z jazdy. W jego skład wchodzi nowy przełącznik trybu z przyciskiem Sport Response oraz tryb PSM Sport, dynamiczne mocowania silnika, a także stoper i aplikacja Porsche Track Precision. Tryby jazdy są wybierane za pomocą nowego przełącznika trybu w kierownicy, a aktualnie aktywny tryb jest wyświetlany w zestawie wskaźników.
Dynamiczne mocowania silnika – które mają nową pozycję lepiej dostosowaną do środka ciężkości silnika – łączą zalety twardego i miękkiego mocowania silnika. Zwiększają zarówno komfort jazdy, jak i stabilność jazdy dzięki elektronicznemu sterowaniu. Tryb PSM Sport jest aktywowany oddzielnie i dostosowuje system stabilności do szczególnie sportowego trybu. W tym trybie ambitni kierowcy mogą jeszcze bliżej zbliżyć się do strefy granicznej swojego pojazdu w bezpiecznym środowisku. Zainspirowany sportami motorowymi, przycisk Sport Response umożliwia ustawienie reaktywności silnika i skrzyni biegów na maksymalną wydajność przez 20 sekund. Aplikacja Porsche Track Precision umożliwia pomiar czasów okrążeń i danych dotyczących jazdy na torach wyścigowych. Te dane można zarejestrować i zarządzać nimi za pomocą smartfona, a także dzielić i porównywać z innymi kierowcami.
W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, nowy tryb Wet, standardowy dla wszystkich modeli 911, może być wybierany za pomocą przełącznika trybu. Standardowa funkcja Sport może być następnie aktywowana wyłącznie za pomocą przełącznika trybu.
Porsche 911 Carrera 4S z ulepszonym napędem przednich kół
Zwiększona wydajność nowego Porsche 911 Carrera 4S idzie w parze z dalszym rozwojem napędu osi przedniej. Sprzęgło i jednostka różnicowa są teraz chłodzone wodą i mają wzmocnione tarcze sprzęgłowe w celu zwiększenia wytrzymałości i nośności. Zwiększone momenty actuacyjne przy sprzęgle poprawiają dokładność jego ustawienia, a tym samym funkcję dodatkowego napędu osi przedniej. W sumie, udoskonalone przekładnie przedniego napędu w połączeniu z PTM (Porsche Traction Management) zapewniają jeszcze lepszą przyczepność na śniegu, a także w warunkach mokrych i suchych. W zakresie dynamiki jazdy, precyzja, wydajność i nośność dostosowane zostały do użycia na torze wyścigowym.
Technologia wyścigowa: mieszana średnica i szerokość opon po raz pierwszyPodwozie i hamulce
Podwozie Porsche 911 ustanawia standardy dla samochodów sportowych – i czyni to w każdej generacji od ponad 50 lat. Dzięki podwoziu nowego 911, Porsche jeszcze bardziej wykorzystuje potencjał dynamiki jazdy. Bazą dla tego jest nowa mieszana konfiguracja opon, z 20-calowymi kołami na przedniej osi oraz 21-calowymi kołami na tylnej osi. Równocześnie opony na tylnej osi są znacznie szersze niż na przednich kołach. To skutkuje rozstawem, który jest o 46 mm szerszy z przodu obu modeli, a także 39 mm szerszym rozstawem z tyłu Porsche 911 Carrera S. Ta kombinacja pozwala osiągnąć wyższą stabilność boczną osi tylnej, co jeszcze bardziej poprawia przyczepność tylno napędowego 911. Mieszane opony mają również znaczący wpływ na równowagę pojazdu. Prowadzenie jest jeszcze bardziej neutralne i kontrolowane. Pojazd ma niezwykle niski skłon do podsterowności lub nadsterowności, co zapewnia kierowcy wyższe rezerwy bezpieczeństwa, szczególnie przy dynamicznym stylu jazdy. Udoskonalona konstrukcja podwozia jest zakończona nową generacją Porsche Active Suspension Management (PASM), oferującą znacząco lepszą równowagę między sportowością a komfortem. Podwozie PASM jest standardowo wyposażone w kontrolowane amortyzatory. Może zostać zastąpione sportowym podwoziem PASM, które obniża wysokość nadwozia o 10 milimetrów.
Sportowszy i bardziej komfortowy: dalej rozwijany PASM z szerszym zakresem
Porsche znacznie rozwijało PASM dla nowego 911. Najnowsza generacja amortyzatorów charakteryzuje się całkowicie zrewidowaną inżynierią. Zawór główny i komory ciśnieniowe dla etapu odbicia i kompresji są kontrolowane w ciągu kilku milisekund za pomocą wysokiej precyzji zaworu sterującego, który jest nieskończono regulowany przy użyciu siły magnetycznej. Umożliwia to precyzyjne dostosowanie siły tłumienia w dowolnym momencie. Dodatkowo, specjaliści od podwozia Porsche opracowali oddzielne sterowania oprogramowania dla nowej technologii amortyzatorów, które idealnie dopasowują funkcję amortyzatora do ich zastosowania w nowym 911.
Połączenie nowego sprzętu i oprogramowania przynosi znaczące korzyści. W razie potrzeby nowy PASM oferuje znacznie miększe tłumienie niż poprzedni system, a tym samym większy komfort zarówno w etapie kompresji, jak i odbicia. Szybkie, krótkie bodźce – na przykład z kostki brukowej – są tłumione z dużo większym powodzeniem. Równocześnie nowy PASM oferuje możliwość, aby amortyzatory działały mocniej, co przynosi znaczące korzyści w zakresie dynamiki jazdy, takich jak stabilność przechyłu, połączenie z drogą, zachowanie przy kierownicy i możliwe prędkości pokonywania zakrętów.
Opcjonalne sportowe podwozie PASM obniżone o dziesięć milimetrów jest również dostępne. Cała konstrukcja jest szczególnie zaprojektowana dla zwiększonej dynamiki jazdy i umożliwia zarówno większą zwinność na zakrętach, jak i większą stabilność na odcinkach o wysokiej prędkości.
Program jazdy w warunkach deszczowych: pierwsze na świecie rozpoznawanie wilgoci – montowane w standardzie
Nowe 911 jest pierwszym na świecie autem, które wyposażono w innowacyjny system rozpoznawania istotnej wilgotności na drodze, w tym program jazdy w warunkach deszczowych, który można ręcznie wybrać w dowolnym momencie. Program ten został specjalnie opracowany, aby wspierać kierowcę w mokrych warunkach. System wykorzystuje sensory akustyczne w komorach przednich kół, aby rozpoznać rozpryskiwaną wodę, w ten sposób potrafi wykrywać wilgotność na drodze. Różni się to zasadniczo od czujników deszczu wycieraczek, które reagują optycznie tylko na krople wody na szybie, niezależnie od warunków drogowych. Zachowanie systemów PSM i PTM jest wstępnie przygotowane, jeśli droga zostanie rozpoznana jako wilgotna. System informuje kierowcę o wykrytej wilgotności i zaleca ręczne przełączenie na tryb Wet.
Odpowiednia funkcja może być aktywowana w nowym pasku przycisków nad konsolą centralną lub jest zintegrowana w przełączniku trybu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono. Jeśli kierowca aktywuje ten tryb, Porsche Stability Management (PSM), Porsche Traction Management (PTM), aerodynamika, opcjonalne Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus, oraz reaktywność napędu są dostosowywane do warunków w taki sposób, aby zapewnić jak najlepszą stabilność jazdy. Powyżej 90 km/h tylny spoiler jest dostosowany do maksymalnej siły docisku, klapy powietrza chłodzącego otwierają się, charakterystyka pedału gazu jest bardziej stroma, a tryb PSM Off lub Sport nie mogą być już aktywowane. Program jazdy w warunkach deszczowych jest zasadniczo oparty na koncepcji, którą dział rozwoju technologii Porsche opracował na w pełni funkcjonalne etapy już w połowie lat 90., w ramach europejskiego programu badawczego Prometheus.
Nowa konfiguracja systemu hamulcowego z optymalizowaną reakcją hamulców
Nowe rozmiary kół z udoskonalonymi oponami doprowadziły do całkowicie nowej konfiguracji podwozia. W rezultacie poprawiły się zarówno przyczepność na mokrej nawierzchni, jak i prowadzenie w suchych warunkach oraz opory toczenia. Stawka sprężyn i stabilizatorów jest wyższa, a system hamulcowy działa precyzyjniej. Ponieważ nowe tylne koła mogą przekazywać wyższą siłę hamowania, średnica tylnych tarcz hamulcowych została zwiększona z 330 milimetrów do 350 milimetrów. Przełożenie pedału hamulca zostało skrócone. Pedał wykonany jest teraz z organicznego materiału kompozytowego składającego się ze stali, włókna węglowego i plastiku. Waży około 300 gramów mniej niż poprzedni stalowy komponent. Jest bardziej natychmiastowa reakcja hamulca, a kierowca może poczuć bardzo precyzyjny punkt nacisku dzięki mocnemu połączeniu. Sportowi kierowcy szczególnie docenią tę zoptymalizowaną informację zwrotną. Modyfikacje systemu hamulcowego kończą się przejściem od pneumatycznego wspomagania hamulców do wspomagania elektrycznego.
Sprawdzony w wyścigach ceramiczny kompozytowy hamulec Porsche (PCCB) wciąż jest opcjonalnie dostępny dla wszystkich modeli 911. Ceramiczny hamulec oferuje niską wagę i praktycznie brak blaknięcia.
Bezpośredni współczynnik kierownicy dla większej zwinności
Aby jeszcze bardziej zwiększyć zwinność i dynamiczne zachowanie przy wchodzeniu w zakręty nowego 911, współczynnik kierownicy jest o około 11% bardziej bezpośredni w standardowych samochodach sportowych i około 6% bardziej bezpośredni w pojazdach z opcjonalnym skrętem tylnej osi. 911 jest w związku z tym jeszcze bardziej zwinne i zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy na krętych drogach. Nowy, typowo Porsche kontroler kierownicy jest również używany do lepszej informacji zwrotnej na kierownicy. Dzięki ulepszonemu algorytmowi warunki drogowe – suche, mokre lub śnieg – mogą być lepiej uwzględnione, aby osiągnąć pożądane prowadzenie.
Opcjonalnie dostępny jest zorientowany na komfort Power Steering Plus. Przy niskich prędkościach ten system działa z dostosowanym wsparciem kierownicy, co pozwala na szczególnie łatwe manewrowanie i parkowanie.
Skręt tylnej osi oraz lekki akumulator
Skręt tylnej osi poprawia zarówno codzienną użyteczność, jak i wydajność. System został dalej dostosowany do nowego 911. W zależności od prędkości jazdy, tylne koła skręcają się do dwóch stopni w tym samym kierunku, co kąt skrętu przedniej osi, lub w przeciwnym kierunku. W rezultacie 911 jest jeszcze bardziej zwinne przy wkręcaniu w zakręty, a jego mniejszy promień skrętu ułatwia manewrowanie w ruchu miejskim. Wyższe prędkości zwiększają stabilność jazdy, na przykład podczas zmiany pasa. Skręt tylnej osi jest również związany z użyciem nowego akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego. Ta technologia ma swoje korzenie w sportach motorowych. Żywotność akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego wynosi 2,5 razy więcej niż konwencjonalnego akumulatora kwasowo-ołowiowego, ale waży mniej niż połowę, wynosząc 12,7 kilograma. Opcjonalny system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) jest również dostępny z opcją skrętu tylnej osi. System ten charakteryzuje się aktywnymi stabilizatorami przeciwprzechyłowymi i praktycznie eliminuje przechył nadwozia podczas pokonywania zakrętów.
System podnoszenia dla osi przedniej
Opcjonalny system podnoszenia elektro-hydraulicznego pozwala na podniesienie osi przedniej o około 40 milimetrów. Dzięki zwiększonemu kątowi najazdu i prześwitowi, system ułatwia wjazd do garaży i parkingów wielopoziomowych, na przykład.
Sztywniejsza konstrukcja z jeszcze wyższym udziałem aluminiumKorpus i aerodynamika
W nowym 911 Porsche dalej rozwija konstrukcję mieszanej budowy w całym pojeździe i zaprojektowało zupełnie nową strukturę nadwozia. Udział stali wynoszący 63 procent w poprzednim modelu został teraz zmniejszony o połowę do 30 procent, na przykład. Oprócz przednich i tylnych zderzaków, zewnętrzna powłoka wykonana jest teraz w całości z aluminium. Nowy projekt drzwi, wykonany z blachy aluminiowej, zmniejsza wagę nadwozia bez negatywnego wpływu na stabilność czy jakość.
Oprócz stali o wysokiej wytrzymałości, zwiększono wykorzystanie profili aluminiowych w nadwoziu, takich jak dla przednich i tylnych członów podłużnych, wewnętrznych i zewnętrznych progów drzwi i wzmocnień podłogi. Ich udział wzrósł z trzech do 25 procent. Porsche wykorzystało również więcej odlewów aluminiowych w nowym 911. Do tych komponentów należą między innymi mocowanie przednich amortyzatorów, obudowa tylnego tunelu, tylne mocowanie i mocowania amortyzatorów.
Komponenty karoserii skupione bezpośrednio wokół komory pasażerskiej, a także słupki A i B oraz boczna rama dachu, wykonane są z ultrawysoko wytrzymałej, gorącoforgowanej stali. Absorbują one główne obciążenia, aby spełnić wymagania dotyczące zderzeń i przyczyniają się do inteligentnej budowy lekkiej: osiągnięcie porównywalnej wytrzymałości przy użyciu komponentów aluminiowych wymagałoby dodatkowej objętości i większej wagi. Po raz pierwszy na świecie nowy 911 Carrera Coupé ma również poduszkę powietrzną kurtynową.
Ulepszona koncepcja nadwozia nowego 911 zapewnia nie tylko wyższe bezpieczeństwo pasywne dla pasażerów, ale także wyższa sztywność nadwozia. W porównaniu do poprzedniego modelu, Porsche 911 Carrera 4S Coupé osiąga wartości skrętu i zgięcia lepsze o 5%. W efekcie 911 pozostaje na kursie, nawet gdy jest sportowo prowadzony na odcinkach dróg o zróżnicowanej nawierzchni.
Opcjonalne systemy dachowe są wyjątkiem od koncepcji pełnopowłokowego aluminium. Podczas gdy standardowy 911 Coupé ma pełne wykończenie z lekkiego stopu, opcjonalny dach przesuwno-uchylny wykonany jest ze stali. Opcjonalnie dostępny jest również dach szklany z wewnętrzną roletą.
Nowe mocowania silnika redukują wibracje
Przeprojektowane struktury wsporcze pozwoliły również na modyfikację mocowań silnika z bardzo zauważalnymi korzyściami dla dynamiki jazdy. Wcześniej silnik łączony był z poprzeczką przez dwa mocowania umieszczone stosunkowo daleko z tyłu. Ta poprzeczka była z kolei przymocowana do członów podłużnych. W nowym 911 poprzeczka została całkowicie pominięta, a mocowania silnika zintegrowano bezpośrednio w członach podłużnych, około 20 cm dalej z przodu. Przednie połączenie z mocowaniami skrzyni biegów pozostało niezmienione. Dzięki nowej pozycji i stroju mocowań silnika, znacznie zmniejszono oscylacje silnika transmitowane do podwozia pojazdu. Poprawia to komfort przy jeździe po złych drogach przy niskich prędkościach, a także przy wyższych prędkościach, na przykład podczas jazdy przez nierówności. Równocześnie korzyści z dynamiki jazdy wynikają z sztywniejszego połączenia silnika z podwoziem. Szybkie, nierówne zakręty można pokonywać jeszcze bardziej sportowo, ponieważ silnik przekazuje mniej wibracji do podwozia swoją wagą. Stabilność kierunkowa 911 jest w związku z tym poprawiona.
Adaptacyjna aerodynamika z większym zakresem kontroli
Udoskonalona aktywna aerodynamika nowego Porsche 911 ponownie zwiększa zdolność pojazdu do łączenia efektywności energetycznej z wydajnością. Aby to osiągnąć, strategia sterowania aktywnymi elementami dla tylnego spoilera i klap powietrza chłodzącego została zmodyfikowana w zależności od prędkości jazdy i trybu jazdy. Nowe 911 reguluje swoją aerodynamikę w zakresie od zoptymalizowanego trybu Eco do konfiguracji wydajności dla optymalnej dynamiki jazdy.
Nowy adaptacyjny tylny spoiler ma znaczący wkład w optymalizację aerodynamiczną: jest teraz znacznie większy i szerszy. Dzięki swojej powiększonej o 45% efektywnej powierzchni aerodynamicznej zapewnia lepszą równowagę między oporem a zmniejszonym wzlotem. Dodatkowa pozycja Eco jest zupełnie nowa. Ta pozycja spoilera zapewnia najniższy opór aerodynamiczny, minimalizując zużycie paliwa. W pełni rozciągnięty do pozycji wydajności, tylny spoiler całkowicie kompensuje wzlot na tylnej osi. W połączeniu z minimalnym wzlotem na przedniej osi, nowe 911 zapewnia zatem bezpieczne i stabilne prowadzenie nawet przy bardzo wysokich prędkościach.
Tylny spoiler nowego 911 dostosowuje się do trzech głównych pozycji w zależności od sytuacji jazdy i wybranego trybu jazdy. Tylni spoiler pozostaje schowany do prędkości 90 km/h. Spoiler tylnej części przemieszcza się do pozycji Eco, jeśli pojazd kontynuuje przyspieszenie. Pozostaje w tej pozycji do prędkości 150 km/h. Powyżej tego, tylny spoiler automatycznie przechodzi do pozycji wydajności. W trybach Sport, Sport Plus i Wet tylni spoiler już od 90 km/h wysuwa się do pozycji wydajności. Najwyższa prędkość zawsze osiągana jest w pozycji wydajności.
Spoiler wspiera chłodzenie powietrza doładowanego
Pozycję wydajności można również ustawić, gdy pojazd jest w stanie spoczynku i przy niskich prędkościach, używając przycisku w PCM. Dodatkową funkcją tylnego spoilera jest wspieranie chłodzenia powietrza doładowanego. Tylni spoiler wysuwa się już od 60 km/h, jeśli temperatura powietrza doładowanego jest wysoka, aby zapobiec utracie wydajności. Jako dodatkowe rozszerzenie funkcjonalności, pozycja kompensacyjna jeszcze bardziej wydłuża tylny spoiler, gdy dach przesuwno-uchylny jest otwarty przy prędkościach powyżej 90 km/h.
Udoskonalone komponenty aktywnej aerodynamiki obejmują teraz także ciągle regulowane klapy powietrza chłodzącego w przedniej sekcji. Wcześniej można je było dostosować w trzech etapach. Klapy otwierają się i zamykają w zależności od temperatury, obciążenia i prędkości, w odpowiedni sposób do danej sytuacji. Dwa wloty powietrza po bokach zostały powiększone w porównaniu do poprzedniego modelu. Klapy są całkowicie zamknięte w zakresie prędkości od 70 do 150 km/h, jeśli nie ma przeciwnych parametrów. Oznacza to, że 911 ma najniższy opór powietrza i zmniejsza zużycie paliwa. Klapy otwierają się od 150 km/h i są w pełni otwarte przy prędkościach powyżej 170 km/h. Tryb ten zapewnia jak najlepszą równowagę aerodynamiczną i optymalną dynamikę jazdy przy wysokich prędkościach. Gdy dach przesuwno-uchylny jest otwarty, klapy są już dostosowane do tej pozycji od 120 km/h. Klapy są zawsze otwarte, jeśli kierowca przełączy na tryb Sport lub Sport Plus.
Inteligentne reflektory LED dla lepszej widocznościElektryczność i elektronika
Porsche opracowało cały szereg nowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia dla nowego 911. Nowe opcjonalne reflektory LED z matrycą PDLS Plus szczególnie przyciągają wzrok. Reprezentują one szczyt technologii oświetleniowej Porsche. Centrum energetyczne reflektorów matrycowych składa się z 84 indywidualnych diod LED, które współpracują ze sobą, z soczewkami umieszczonymi przed nimi, oraz wysokowydajnej diody LED dodatkowego zasięgu. Generowany strumień świetlny odpowiada zasięgowi i intensywności światła laserowego. Światło jest rozprowadzone w taki sposób, że kierowca zawsze korzysta z maksymalnego oświetlenia drogi bez oślepiania lub zakłócania innych uczestników ruchu. Skład modułu reflektora jest złożony z kilku komponentów, które mogą być sterowane bardzo elastycznie i niezależnie od siebie, w oparciu o dane z kamery, dane nawigacyjne i warunki pojazdu.
Inteligentne zarządzanie rozkładem światła umożliwia również integrację dodatkowych funkcji, które znacznie zwiększają komfort jazdy i bezpieczeństwo. System jest w stanie wykrywać i selektywnie przyciemniać silnie odbijające znaki drogowe. Oprócz maskowania nadjeżdżających pojazdów na segmenty, funkcja Boost zwiększa jednocześnie oświetlenie własnego pasa ruchu pojazdu. To skierowuje wzrok kierowcy w sposób celowy, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo. Światło skrętne włączane jest i wyłączane gładkimi przejściami, co zmniejsza obciążenie oczu.
911 jest fabrycznie wyposażony w reflektory LED jako standard. Te już zawierają dodatkowy zasięg oraz dynamiczną kontrolę zasięgu. Stanowią one podstawę dla opcjonalnych reflektorów z PDLS Plus. Te dodatkowo obejmują dynamiczne światło skrętne, asystenta długiego zasięgu, a także funkcje świateł drogowych i przeciwmgielnych. Reflektory LED z matrycą są zupełnie nowym rozwojem.
Systemy wsparcia z dodatkowymi opcjami
Nowy Porsche 911 oferuje zestaw systemów wsparcia jako standard. Te sprawiają, że jazda w codziennym ruchu jest bezpieczniejsza i wygodniejsza. System ostrzegania i hamowania wspomaganego przez kamerę znacznie zmniejsza ryzyko kolizji z pojazdami, pieszymi i rowerzystami. Na pierwszym etapie system wizualnie i dźwiękowo ostrzega kierowcę. Następnie, jeśli istnieje wyższy poziom zagrożenia, w drugim etapie następuje szarpnięcie hamulców. Hamowanie inicjowane przez kierowcę jest wzmacniane do pełnego hamowania, jeśli to konieczne. Jeśli kierowca nie reaguje, aktywuje się automatyczne hamowanie awaryjne, aby złagodzić skutki kolizji.
Opcjonalny system adaptacyjnego tempomatu znacznie rozszerza zakres funkcji. Pakiet obejmuje automatyczne sterowanie odległością z funkcją stop-and-go oraz zabezpieczenie pasażerów. Używając radaru umieszczonego w środkowym wlocie powietrza i kamery, system monitoruje odległość od pojazdów jadących z przodu i automatycznie dostosowuje. Pojazdy, które wjeżdżają z sąsiednich pasów, są również wykrywane. W razie potrzeby system zahamuje do zatrzymania, gdy podąża za pojazdem z przodu. Będzie też korzystał z funkcji coasting, gdy będzie to możliwe, aby zmniejszyć zużycie paliwa. W szczególności w wolnym ruchu system oferuje większy komfort jazdy i bezpieczeństwo.
Dzięki funkcji stop-and-go 911 jest w stanie samodzielnie ruszyć po zatrzymaniu. Jeśli pojazd stoi dłużej niż 15 sekund, wystarczy krótko nacisnąć pedał gazu lub wznowić funkcję za pomocą dźwigni sterującej, aby pojazd zaczął ponownie jechać. Boczny okna i dach przesuwno-uchylny są automatycznie zamykane, jeśli wystąpi sytuacja awaryjna podczas hamowania. Odwracalne napinacze pasów dla kierowcy i pasażera z przodu również zostają aktywowane.
Asystent utrzymania pasa z rozpoznawaniem znaków drogowych
Zmiany pasa na drogach wielopasmowych są jednymi z najczęstszych sytuacji ryzyka. Opcjonalny Asystent Utrzymania Pasa oparty na kamerze reaguje pomocą w kierowaniu, gdy kierowca zmienia pas bez sygnalizacji. System zapewnia większy komfort i znacznie poprawia bezpieczeństwo w długich podróżach. Oprócz pomocy w kierowaniu, w PCM można aktywować dodatkowe ostrzeżenie akustyczne. System działa w zakresie prędkości między 65 a 250 km/h.