Model Carrera S był najbardziej zaawansowaną, wolnossącą wersją Carrera 2. Wyposażono go w mocniejszą wersję 3.6-litrowego silnika, dostępnego dla jego „rodzeństwa”.
Porsche postanowiło zaoferować coś ekstra swoim klientom, wprowadzając wersję Carrera S. Charakteryzowała się ona sztywniejszym i obniżonym zawieszeniem. Szersze opony sprawiły, że model ten był lepszy w zakrętach i szybszy na torze wyścigowym niż jego „rodzeństwo” Carrera 2.
Karoseria Carrera S pochodziła z Porsche Turbo. Jednak nie otrzymała turbosprężarki ani napędu na wszystkie koła. Szersze tylne błotniki i obniżona sylwetka w porównaniu do pozostałych modeli Carrera czyniły go pożądanym samochodem wśród fanów Porsche. Szyba czołowa miała łagodny kąt nachylenia, a opadający tył nadwozia tworzył zakrzywioną linię wzdłuż pokrywy silnika. Zamontowany został tylni spojler, który automatycznie wysuwał się przy prędkości powyżej 80 km/h (50 mph) lub za pomocą przycisku umieszczonego przed drążkiem zmiany biegów.
Wnętrze było wyposażone w lepsze sportowe fotele, zapewniające lepsze wsparcie dla ramion, aby utrzymać pasażerów na miejscach podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Z tyłu znajdowały się dwa miejsca, które w zasadzie były przeznaczone jedynie na torby, nie na ludzi, ponieważ były bardzo małe, a przestrzeń na nogi i głowę była ograniczona. Zestaw wskaźników obejmował pięć okrągłych wskazówek, z obrotomierzem na środku oraz logo Carrera S na nim. Klimatyzacja i radio były zamontowane w linii ze słupkiem kierownicy.